BEG airport status
Bomba iz Dubaija: Air Serbia naručila 10 Erbasova A320NEO!

Bomba iz Dubaija: Air Serbia naručila 10 Erbasova A320NEO!

DUBAI – Air Serbia je na upravo završenoj konferenciji za novinare naručila 10 aviona Erbas A320 NEO. Ukupna cena porudžbine procenjuje se na 1 milijardu dolara, avioni će biti isporučeni između 2018. i 2020. godine.

 
 
20131119_110931
 
Air Serbia je pre nekoliko minuta završila svoju pres konferenciju i na najvećem bliskoistočnom aeromitingu sa Erbasom potpisala narudžbinu posle 15 godina. Novinarima su se na konferenciji obratili direktor srpske nacionalne aviokompanije Deni Kondić i savetnik prvog potpredsednika Vlade Srbije za ekonomska pitanja Siniša Mali.

Današnja narudžbina predstavlja materijalizovanje najavljenog deljenja Etihadove prekjučerašnje narudžbine za 117 Erbas letelica između aviokompanija u koje su uložili, tzv. equity alliance. NEO (New Engine Option) Erbasovi zameniće 8 A319 i 2 A320 koji će biti iznajmljeni do dolaska novih letelica.

Air Serbia NEO primerci biće opremljeni šarkletima, novim efikasnijim CFM LEAP ili P&W PW1000G motorima, što se kombinovano reklamira kao ušteda u pogledu troškova potrošnje goriva do 15%.

Air Serbia će ovom narudžbinom imati najmoderniju uskotrupnu flotu letelica u regionu za ostvarivanje ambicioznog plana letenja koji će do juna 2014. godine, kako je najavljeno, obuhvatiti 39 destinacija u 30 zemalja sa projektovanim kapacitetom od 73.000 sedišta na 670 letova nedeljno.

Tango Six će vam u sledećih nekoliko dana ekskluzivno doneti više detalja vezanih za ovu narudžbinu.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Kakva vest! Bravo, čestitam.

Odgovori
ai

Ekskluzivno je jedino prisećanje da je, prema medijskim natpisima, ugovor o upravljanju Etihad-a Air Serbia-ijom potpisan na 5 godina, dakle do 2018. Vlada Srbije ovim poručuje da Etihad te godine neće izaći iz upravljačke strukture Air Serbia-ije. Vlada, prisustvom Malija, takođe poručuje da država daje garanciju za ovu porudžbinu. Ipak, Džejms Hogan je u intervjuu pre neki dan izjavio da Etihad aktivno kreće sa upravljanjem 1. januara 2014. godine, što znači da do tada Vlada Srbije pokriva sve troškove funkcionisanja Jata i Air Serbia-ije, uključujući potraživanja, operativne troškove, otpremnine, iznajmljivanje aviona, itd. Prema slobodnoj proceni, do kraja 2013 poreski obveznici Republike Srbije u Air Serbia-iju uložiće oko trećine milijarde evra i ko zna koliko još do 2012, uz dodatno opterećenje od još milijardu dolara ovom porudžbinom. Dovoljno ekskluzivno?!
Podsećanja radi, A320neo, čiji će prvi primerci prema planu biti isporučeni 2015, trenutno ima 1855 porudžbina.

Odgovori
Ix

U pravu si, procena ti je više nego slobodna (a uz to ide unazad kroz vreme, što je zaista vrhunsko dostignuće).

Prijateljski savet. Ako nisi u stanju da razlikuješ:
– paket nabavku 117 aviona (za čitavu grupu) od individualne nabavke
– operativno finansiranje kupljenih aviona (kroz eksploataciju) od istresanja milijarde u kešu
– operativno upravljanje kompanijom od vlasničkog udela u istoj
– 2012-tu od 2013-te godine :D

… onda bi možda trebalo da ove slobodne procene prvo testiraš na portalima Blica, B92, Kurira… Tamo sve pršti od ekspertskih analiza koje slobodnom procenom objašnjavaju kako su poreski obveznici Srbije upali u smrtonosnu arapsku zamku koja je dugo i brižljivo pripremana u mračnim prostorijama ukopanim 60 metara ispod nivoa mora u Yas marini. Na ovom portalu, takve slobodne procene vređaju elemenatrnu inteligenciju većine posetilaca.

ai

Prijatelju, savete i ekspertizu čuvaj za drugare iz partije, kraja i ine eksperte o svemu i svačemu. Da je Air Serbia dovoljno respektibilan partner, ova nabavka bi bila objavljena kroz grupacijsku, pa ne bi bilo trućanja da je nabavka vredna milijardu dolara.
Da li si ti video ugovor između Srbije i Etihada? Kolika je to investicija Etihada u vlasnički udeo Air Serbia-ije kojom bi moglo da se vrši operativno upravljanje? Kolika misliš da je procenjena zarada do 2018 od eksploatacije iznajmljenih aviona?
Procena o trenutnoj investiciji države jeste slobodna, ali nije retroaktivna, već je futuristička, pošto Air Serbia-ije i dalje duguje taj novac.
@nikolas Direktor nije Srbin, on je Australijanac srpskog porekla koji po ekspresnoj liniji dobija srpski pasoš da bi Srbija fiktivno imala većinu u upravnom odboru Air Serbia-ije.
@ Sasa Ne, ne želim ništa za džabe, ali sam ubeđen da se ovoliki novac može biti upotrebljen u mnogo pametnije društvene investicije. Ne kažem da se na njima, nažalost, neće omastiti partijski kadrovi i tajkuni.
Ne želim loše Air Serbia-iji, naprotiv, ali nisam deo euforije.

Ix

Naravno da Air Serbia nije respektabilan partner. Ko je ikada tvrdio da jeste? Etihad je uzeo ostatke ostataka nečega što je nekada davno bilo respektabilno, i nastoji da to iskoristi za svoje planove. Problem je u tome što vi slobodni i odokativni trezvenjaci, koji ste šatro iznad euforije i iznad svega (jer uvek šatro imate neke supertajne informacije koje običnim smrtnicima nisu dostupne), ne želite da dopustite ni teoretsku mogućnost da je Etihad u ovo ušao zarad profita, ekspanzije u Evropi i obostrane koristi sa svim kompanijama u kojima ima vlasnički udeo, već sve mora da bude neka dijabolična zavera u kojoj mučena Srbija poklanja svoju hiperprofitabilnu i kvadrilione evra vrednu kompaniju prljavim pokvarenim dušmanima koji samo hoće da joj na brzaka popiju krv i onda predju na sledeću žrtvu. I to bi trebalo da bude "trezven" pristup, a onaj ko u istom vidi nešto problematično taj je drugar iz partije.

De

Prvo bilo bi mi drago da Etihad ne izade iz posla sa Air Serbijom jer tada ista bar nece biti cerupana kao JAT koji je od respektabilne kompanije voljom i otimanjem partokrata koji su o avijaciji imali pojma koliko i prosečan čobanin došao na prosjački štap. Dugo godina im je važno bilo da se vidi koliko se para iz kompanije može ispumpati. Zamisli Etihad je kompanija koja postoji tek 10 godina i vidi kako joj ide kada je vode ljudi-domaćini. Kada ne umemo sami bar da ima neko da nas nauči, a zaradu od dobijenog deliti prema uloženom. I JAT je svoje vreme prvi u Evropi leteo na B737-300 pre LH, pre KLM, pre AF. Dovoljno ekskluzivno? Avijacija je skupa igračka i donosi ozbiljan profit kada se njome bave pravi ljudi. Toliko!

Sa

@airairair

Vazda smo mi Srbi hteli nesto dzabe! Pa ko ce da ulozi u nasi nacionalnu avio kompaniju ako ne mi sami? Da nece mozda Arapi da nam kupe avione, postave Jat na noge i onda kada se krene sa ubiranjem profita da se povuku i kazu:“ e sad vi dragi Srbi pokupite svu lovu, mi smo nasu svetu misiju ispunili“. Nikada nisam bio za zaduzivanja i kredite. Ali ako se te pare nece pokrasti, pojesti i popiti u lokalnim buvarama, nego uloziti u nesto sto donosi profit, onda sam za.

A ti i dalje budi glup i mislis da ce oni da nam naprave kompaniju i da se povuku! E pusti Srbine.. Ceo zivot bi nesto da valja, a da je dzabe!

Odgovori
mi

ja sam glup i ja ne razumem cinjenicu da ljudi kritikuju nesto sto lici i izgleda kao ozbiljno postavljanje stvari na svoje mesto a alternativa je bila bacanje love u kanal, svake godine i to love svih nas. i onda umesto bravo, neverovatni komentari.
i dodatno, nisam siguran da ovaj "sport" kao i bilo koji drugi sport moze da prodje bez ciklusa ulaganja..

sto se mene tice, ovo je divna i odlicna vest. Vidimo se za 5-6 godina, pa cemo komentrisati.. ovako, samo je maliciozno, nista vise…

Odgovori
fu

dobra vest!

ipak ocekivao sam porudzbine ranije da stignu….ali verujem da ce 8 A319-ica u medjuvremneu dobro posluziti do tada:)

Odgovori
Ix

Imajući u vidu kapacitet putničke kabine A320neo, Air Serbia će morati da ima ozbiljan regionalni brend i tržišni udeo kako bi mogla da drži load factor tih aviona na profitabilnom nivou.

Da bi stigli do tako ozbiljnog brenda i udela, trebaće im minimum tri godine, možda i malo duže. Stoga mislim da je ipak dobro što novi avioni ne stižu odmah, leteli bi poluprazni. Prvo treba podići kompaniju na noge, učiniti je profitabilnom i privući (stalne) putnike, i onda kao šlag na sve to dolazi A320neo.

Mi

Jel ovo ima veze sa ugovorom drzave Srbije i Airbusa iz 1998.?

Odgovori
mi

koliko sam procitao danas od jednog malog cinovnika vlade, to je sad pokriveno ovom nabavkom…

Mi

Politika je na sajtu objavila i jedno i drugo, pise u jednoj vesti o porudzbini i kako ce biti aktiviran depozit od 23 miliona USD iz '98.-me, a u drugoj vesti pominju kako spor Srbije i Airbusa ostaje! Sta je sad istina?

dr

ja mogu smo iskreno da se radujem, bez sumlje, negativnosti, mudrovanja, kalkulacija, danas me je vijest iskreno obradovala…

Odgovori
de

Nije mi jasno zasto air serbia ne insistira na sto ranijem uvodjenju interkontinentalnih letova i na uzimanju aviona za iste? Koliko bi putnika imali iz Čikaga, Australije Kanade da ne racunamo sto bi se i bosnjaci oslanjali na beogradski aerodrom odnosno njihova dijaspora…Ozbiljne aviokopmanije zaradjuju najvise novca na tim letovima?

Zamolio bih administratore ovog sajta da povedu ovakvu raspravu na vasem sajtu!!!

Odgovori
ip

zato sto postoje druge kompanije iz grupacije koje rade inter letove…..patrljci kao air serbia samo sluze da skupljaju putnike u regionu i prebacuju ih na hub mesta….tako da direktno nikada vise avion u nasem suvlasnistvu nece videti usa,canadu ili australiju….

br

Baš šteta za ovakvog giganta od zemlje kao što je Srbija. U svakom pogledu giganta, naročito u proseravanju.

Mo

Nista nije skriveno sto se nece otkriti, ni tajno sto se nece doznati…

Odgovori
Vl

Elem, sta cemo sad?

Gde su strucnjaci? Da cujemo neki komentar o propasti AS. Ocerupase nas Arapi. Nece da ostane kamen na kamenu kada Arapi odnesu suvo srpsko zlato.

Alo, stucnjaci, gde ste? Dajte neku pametnu uz gusle da zagudimo.

Mali slag na ovu tortu od vesti. Nece se ova kupovina AS zaustaviti na ovih deset A320neo. Samo budimo strpljivi.

Odgovori
С

Е, сад ће арапи кренути од куће до куће и сваком давати по 100е сваког месеца. Јел си се томе обрадовао толико? Држава је уложила пара грађана, а профит ће делити неко други.

Vl

Strucnjak, ako si isti onaj strucnjak , lepo ti rekoh mani se corava posla.

Nista pametno do sada nisi napisao. Drzi se tog fenomenalnog dostignuca i dalje. Samo napred.

Ni

Kada se isporuce ja ocekujem jos najmanje 20 novih destniacija, ne racunajuci ove vec najavljene. Po meni trebali bi uvesti Lisabon, Madrid, Barselona, Marsej, Venecija, Hamburg, Studgard, Mancester, Dablin, Zagreb, Tirana, Pristina, Kisinjev, Minsk, Riga, Vilnus, Talin, Helsinki, Ankara, Antalija, Baku, Kuvajt, Rijad, Delhi. To su sve destinacije koje se mogu obaviti sa tim letelicama.

Odgovori
Mi

Hvala Bogu ,da ima i komentara koji se bave pravilnom analizom u avio saobraćaju. Baš me zanima koliko komentatora koji kritikuju sve poteze i pokušaje ,boljitka u u ovome. Plaća porez na koji se stalno pozivaju da se otima od njih i baca u praznu jamu.Pratim koliko imam vramena i uvek isti koji se kriju iza nick imena imaju negetivne komentare.U ovoj struci sam preko 30 godina,i nisam video kompaniju da je opstala bez novih nabavki aviona
Kompletna priča oko ulaska Etihada koja je propraćena kao pljačka i uništavanje (već uništenog) po meni je ne moralna i tendenciozna .
Ovaj biznis ide na duzi rok ,a ako ima opstrukcija kao kod nas onda je i malo duzi.
Imali smo komentare za sve članke koji su izašli ,od prijema pilota (nameštni konkurs) kao trač istina, Jat u prošlosti(nikada dobra kompanija) ,ulagači (Arapi) došli da pljačkaju ,već opljačkanu zemlju.
Pojedinci stvarno se zapitajte gde zivite ,kako su se obogatili političari sa prilivom ne u milionima,pa onda se pitajte gde su pare poreskih obaveznika.
Ta tičava milijarda ,slila se u dzepove probisveta ,a ulozena u posao vremenom se vraća i to sa lepom zaradom .
Ovim potezom nabavke 10 aviona u paketu porudzbine Etihada ,skinula je moj strah da zbog ološa koji su kod nas ,nedignu ruke i pošalju nas u 3 lepe.

Bravo Petre za direktan prenos dogadjaja sa sajma u Dubaiju.

Odgovori
ne

Etihad posluje sistemom, slicnim onim koji primenjuju hedge-fondovi. Znaci "preuzmu" firme bez i jednog jedinog ulozenog "zivog" dolara i onda te firme same otplacuju kredit kojim su otkupljene, dok kupac ne ulazi ni u kakav rizik. Etihad samo ulaze kroz kredit i vodi firmu.
U Nemackoj njihova avio kompanija AirBerlin rasprodaje sve zivo (mileage program, avione, odeljenje za rezervacije a uskoro i tehniku ) ne bi li otplatili dugove koje im je naneo Etihad. U slucaju Srbije ulogu budale preuzela je drzava, jer garantuje za sve troskove tranzicije. Avioni Air Serbije su iznajmljeni, rebranding firme je uradjen od jedne studentkinje iz Novog Sada za male pare, uniforme su Etihadove, samo su stikeri i marame Air Serbia itd…..znaci cista kozmetika na brzaka….
Istovremeno sve Etihadove nove avio kompanije imaju samo jedan zadatak, da dopreme sto vise putnika do cvorista u Abu Dabiju i time popune Etihadove avione i time njihov cist profit.

Odgovori
Vl

Neni, ako ti je to ime, molim te objadni kako je Etihad napravio gubitak Air Berlina? Ako to objasnis cinjenicama, a ne lazima, zasluzio si Nobela!

JA

A na letu za Abu Dabi Er Srbija vozi 5-10 putnika, doduse ponekad i 20, kada odlaze delegacije Etihada koje radnike Jata uce poslu… Pa sa tog cuvenog transfer pointa svih petoro njih se razbiju u slobodne strelce – Sejseli, Sidnej, Ho Si Min, Amerika (samo 10.000 km udaljena od Abu Dabija)… Istovremeno, Fly Dubai leti pun, zbog dobrih konekcija… A nama ostaje samo da se secamo odlicnih partenerskih odnosa Jata i Emiratesa i kada su nasi avioni na toj liniji bili puni, sve dok je neki pametnjakovici nisu ugasili pre 2-3 godine.

Ix

Mogao/la bi usput da objasni kako to Air Berlin, sa svojih 150 linija u 40 zemalja (od Severne Amerike do Ruske Federacije, Mediterana i Afrike), ima isključivu misiju da puni Etihadove avione u Abu Dabiju. Ili kako indijski Jet Airways, sa svojih 70 destinacija u 20 zemalja (Azija, Evropa i Severna Amerika) ima isključivu misiju da služi zlom gospodaru Sauronu. Za mene je potpuna misterija kako neki ljudi istripuju da je ovo Kurirov portal gde bez problema može da prodje najgore izvrtanje stvarnosti.

Mi

E moj Neni,kao da si propustio uplatu od 20 miliona dolara ,koji su dali da se reše dugovi,otpremnine.Tako da bez dolara nije tačna tvrdnja. Isto to kao manjinski vlasnik,moze da pregpvara ali se pojavljuje većinski kao garant dela posla. sobzirom da se većinski vlasnik bori sa bankrotom Drzave,normalno je da ko ima pare ugovori nabavku u svom paketu.. Priča sa aur berlinim,nigde nisam našao ,pa bi bilo interesantno da nam daš podatke da se informišemo i mi.koliko znam nezadovoljni kvaliteteom i ozbiljnošću školovanja pilota Air Srbije, ide drugačija organizacija sledećih školovanja.Ako si mislio da se kompanije proširuju da bi sebe uništile ,kako reče da pribave putnike do Abu Dabija,pa na dalje,to rade svi,što bi oni bili izuzetak.

ne

ahahahhahahahaha, nema nikakvih 20 miliona od Etihada, do danasnjeg dana nije uplacen ni osnivacki ulog, drzava je odobrila iz svog budzeta za otpremnine i dala garanciju za kredit koji je uzet od Etihadove banke i trosi se na sprovodjenje Etihadovih managera kojih je sve vise i vise u nasoj kompaniji….. Svojevrsni paradoks, uzmes kredit sa lepom "kamaticom" i trosis ga za potrebe onoga ko ti je dao taj kredit !!!! Veoma poslovno sa nase strane. Inace svi troskovi i dalje idu na teret ugasenog Jat Airways-a, tako da ce na kraju godine objaviti da je dobro sto smo u novoj komapniji jer je Jat napravio ogroman milionski gubitak….Zato je strateski ugovor nedostupan javnosti, niko osim PPV, Malog i Mladje ne zna sadrzaj istog. Ali istina uvek izadje na videlo kad tad. Hvala, ne bih vise ulazio u diskusiju.

Mi

Ipak si ostao duzan informaciju ,gde si pročitao da je AIR BERLIN zbog njih u gubicima. Mi i ne polemišemo oko podataka koje navodiš ,koji na sreću nisu tačni. Ispliva sve na videlo Hvala Bogu pa kad dodje taj momenat neko će kulturno da se izvine drugoj strani. jJa ću to učiniti ukoliko se moje tvrdnje pokažu kao greška.

sa

to sto si napisao moze se cuti svuda u JAT-u

go

Ako iko na zvaničnoj Airbus newst stranici pronadje i trag vesti da je Air Serbia naručila neke avione ja plaćam večeru… lepo je leteti, lepo je leteti novim avionima, ali ne valja lagati.
http://www.airbus.com/newsevents/all-news/news-br

Odgovori
Vl

Necez ni naci. Kupljeni su kroz Etihadovu narudzbinu. Tako se ni prvi B737-800 Ryanair-a nisu pojavili na Boeing-ovom sajtu 1998 godine. Bili su na sajtu, ali pod imenom Southwesr-a. Jer su bili kupljeni u okviru Southwest-ove kupovine.

go

Odgovor na tvoj komentar se nalazi u arhivi vesti na Boeing website:
boeing.mediaroom.com/1998-03-09-RyanAir-to-Purchase-45-Boeing-737-800-Jetliners

br
ni

Nema nista tuznije nego kad su ljudi do te mere izlagani i prevareni da vise nisu u stanju da prepoznaju ko je olos, a ko nije, pa im je svako olos. Zaboga! Arapi vade propalu kompaniju iz bule, koju niko nije hteo ni za dzabe. Doveli eksperta srpskog porekla da vodi kompaniju, obnavljaju flotu, otvaraju nove linije, skoluju pilote i kabinsko osoblje – i sada narucuju nove avione (preko njihovih garancija i kredita). Sta jos treba da urade da ljudi poveruju da je to ozbiljna stvar i da nisu dosli da kradu?

Evo i predlog – da mi tu veceru obavimo 2018, kad prvi A320neo stigne!

go

Nisam ja ničemu izložen, jos ponajmanje prevaren, već lebac zarađujem analizirajući investicije. Zato ne vidim nikakve Arape koje idu po svetu i altruistički spasavaju propale komanije, već vidim poslovan svet koji želi profit. Nema niko ništa protiv novih aviona, protiv letenja, novih linija i mlađih stjuardesa već u sveopštem ushićenu pokušavamo biti glas razuma koji kaže da se u ovakav biznis ne ide grlom u jagote jer može dara da ispadne skuplja nego mera. Ne tvrdimo ni da će se to sigurno desiti, već ukazujemo na opasne tačke i moguće bottlenecks od kojih bi se svaka ozbiljna država i kompanija zaštitila.

Ix

Ko kaže da se u ovaj biznis ušlo grlom u jagode? Naprotiv, ušlo se nakon što su svi mogući vozovi prošli, sve moguće prilike propuštene, nakon što je popljačkano sve što je moglo da bude popljačkano, nakon što je uspostavljen sistem uvećanja duga za par desetina miliona $ svake godine (naravno na račun poreskih obveznika) i nakon što je kompanija dovedena u stanje gde se samo čeka konačna eutanazija. E, iz te i takve situacije se ušlo u ovaj biznis.

Pa ako je neko mislio da će kupac (koji se pojavio jer Srbija ponekad ima više sreće nego pameti) pasti na kolena pred gigantom Jatom i reći: "O, veliki majstori komercijalne avijacije, stojimo nemi pred vama i vašim rezultatima, evo 10 milijardi u kešu za 40% učešća, a sad odosmo nazad u Emirate da vam ne smetamo dok smišljate stručne i poslovno opravdane načine da ih potrošite, pošaljite nam frizirane izveštaje na kraju godine i bićemo srećni", to je njegov i samo njegov problem. Etihad je oživeo mrtvaca da bi se ubuduće on (Etihad) pitao, a ne ista ona ekipa koja je temeljno uništila kompaniju.

Naravno da bi mnogima bilo slađe da je ekipica dobila još 4-5 godina da "promisli o najboljem rešenju" i slučajno se "ne zaleti" u nešto što ima naznake zdravog posla (a flota za to vreme spadne na nivo BH Airlines ili još manji), i da za to vreme napravi još 100 miliona evra duga, ali srećom to se nije dogodilo. Ludom srećom. Sve i da Etihad sutra izađe iz posla (a neće), demontaža ovih arhištetočina, tog kancera koji je uništio Jat, predstavlja ogroman civilizacijski pomak za Srbiju, nešto od čega država i društvo mogu samo da profitiraju.

br

Nikolas slažem se sa tobom u potpunosti. Ali kako se kaže ko o čemu k…. o poštenju. E tako i mi. Znamo samo da lajemo a davno smo zaboravili da moraju da se zasuku rukavi.

Mi

http://www.airbus.com/newsevents/news-events-sing

Kao što Vlada reče, evo ti ko je kupio a kako će se raspodeliti i gde ,mi sigurno nećemo da se pirtamo.
Kao drugo ako si pažljivo čitao objavljeno je da se kupilo u paketu Etihada.
Mozemo da komentarišemo ,debatujemo oko ozbiljnijih stvari a ne o različitom i ne potpunom čitanju informacija.
Sve ovo pokazuje ozbiljnost koju na zalost naši nisu imali. Sada kada to neko drugi radi kako treba mi filozofiramo i kritikujemo kao veliki znalci oblasti kojom se bavi Kompanija.
Uradiše više nego mi sami za poslednjih 35 godina.

go

Ako nadjes u tekstu koji si postavio i jedno jedino spominjanje Air Serbia plaćam još jednu večeru.

Već u prvoj rečenici stoji "Etihad Airways, national airline of the United Arab Emirates, has announced a firm order for 50 A350 XWBs, 36 A320neo aircraft and one A330-200F as part of its fleet modernization strategy. "

Ix

Pretpostavljam da Air Serbia uz saopštenje za javnost treba da prikači kompletan ugovor o kupovini a proizvođač letelica na svom sajtu objavi svaku porudžbinu koju dobije iz bilo kog dela sveta, kako bi vaskoliko srpstvo dobilo dovoljno čvrsta uveravanja da nije u pitanju mračna zavera saracenskih dušmana koji su smislili trojanskog konja kojim će se ušunjati u Srbiju i odneti njeno blago čiju vrednost ne mogu da izračunaju ni najmoćniji superkompjuteri iz Silicijumske Doline?

go

S obzirom da je država Srbija većinski vlasnik kompanije AS svakako treba prikačiti čitav ugovor. Ja uvek volim da znam šta kupujem. ironija čitave priče je da zarad moguće poslovne prilike (koju niko ne spori) pljujete po čitavom pravnom sistemu zemlje. Zakon o javnim nabavkama, ma koliko štetan bio..još uvek važi npr. plus sijaset drugih zakona na čije kršenje se zavtvara jedno oko. Šta će biti ako nekim, neverovatnim slučajem ovo krene nizbrdo…ko će da odgovara?

Mi

lx, pa da li stvarno veruješ da su političari toliko glupi i ludi da objave takvu vest koju lako možeš proveriti i izgubiti sve ukoliko je lažna. Ovakva laž bila bi ravna samoubistvu ,zbog toga ne verujem da su toliko blesavi i da je daju. Mada kod nas kupovina vremena nema cenu za opstanak na vlasti ( narod ko šiša) ako je ovo puška ,onda stvarno ostajem bez teksta i mozga.
Zbog svih nas ,voleo bih da se nešto lepo desi u ovoj opustošemoj Srbiji ,i ako izgubim i ovo malo nadanja onda je stvrno kraj za nas
Vaspitan u nekom duhu da se borim za opstanak Srbije kao njen deo,i dalje se trudim da imam nade zarad naše dece.
Mada kao reče otac od mog druga,davno kada su počeli demokratski izbori ,sa pitanjem. Deco za koga da glasam pošto je to vaša budućnost ,mi matori moramo u ovom periodu da slušamo vas,naše je prošlo?
Ovo je i moj moto od tada.
Pozdrav od mene

go

A šta je falilo da se ostalo na vesti kakvoj ona zaista jeste? Etihad naručuje avione, i razmišlja da eventualno nekoliko njih prepusti partnerima uključujući AS. I to je to. Prepustiće ili neće; šta će biti, a šta ne znaćemo 2018. jer sa pravom sumnjam da AS nije potpisala ni Memorandum/Pismo o namerama sa Etihadom/Airbusom oko ovih aviona.
Ali ne, treba se nastaviti sa ispiranjem sprskih mozgova sa ovakvim bomba vestima. Sa jedne strane propagiraš nekakvu borbu protiv korupcije pa apsiš po Srbiji za kojekakva kršenja Zakona o javnim nabavkama u iznosu od hiljadu dve evra, a sa druge strane to dozvoliš nekome u iznosu od milijardu evra i sve super.

Vl

Pa naravno da niko nece biti uhapsen za proneveru od milijardu evra.

Kada ja nekome dugujem hiljadu evra, ja sam njemu duznik.

Kada ja nekome dugujem milijardu evra, ja sam njemu partner.

I slazem sa tobom, da bi manje bombasticne vesti doprinele smirivanju strasti, samo bi za takvo nesto trebali da preedukujemo ceo novinarski kor i to ne samo u Srbiji, vec sirom sveta. Dok Farma, Veliki Brat, Mali idiot, Srednja Svadba 24 minuta se zakonom ne zabrane, moramo da prihvatimo da imamo takve medije, kakve imamo. Mislim da je Tango bar za dve nijanse bolji od Kurira, Blica i koje kakvog drugog zutog smeca.

Budi mi ziv, veseo i zdrav.

Vl

Niko ne negira tvoju tacnu konstataciju. Ne pise da je kupila A/S. Kupio je Etihad. Jedan razlog vise za demistifikaciju price o tome da Etihad ne ulaze pare u A/S. Avioni su kupljeni, bice u A/S, verovatno kao deo od 49% vlasnickog udela u A/S.

Za Ryanove avione, samo mala digresija. Nisu bili na sajtu kad je dil sklopljen. Kasnije su se pojavili. Procitaj sta sam napisao. Nisam rekao da se nikada nisu pojavili, vec da u trenutku sklapanja dila bio je samo Southwest na sajtu. Znam da znas da dok se ne resi imovinsko pravni deo posla, kupovina ss vodi pod imenom glavnog kupca. U slucaju A/S to je Etihad.

Ryanair danas kupuje avione pod svojim imenom i avioni se tako vode na sajtu Boeinga, ali samo sto izadju iz hale, odmah ih Ryanaiar prodaje i back lease. Tako da kada polete iz Sietla za Dablin, nisu vise vlasnistvo Ryanair-a, vec lizovani avioni.

Znas Ti od mene mnogo bolje te cudne puteve kapitala i novca. Vlasnik nije onaj ko ima sredstvo, vec onaj na koga se papiri vode, zar ne?

go

Ne razumem čemu priča o Ryanairu i Southwestu..pa vest iz arhive je iz 9. marta 1998..istog dana kad su avioni naručeni……pogledaj datum vesti?????

Vl

Avioni su naruceni pre tog datuma. Nemoj sada da se hvatamo za dlaku koju cepamo u cetiri.

Ne sporim da je tada objavljeno. Govorim da su avioni kupljeni ranije, zajedno sa porudzbinom Southwest-a. Datum objave nije datum kupovine. Znas i sam iz nasih orica, da je Majkl bio u Southwest 1996 godine. Tada je doneta odluka da se krene sa Ryanair-om kao Low Cost. Posto te godine niko ne bi dao prebijene pare za Ryanair, pregovore o narudzbi aviona je vodio Southwest, tj TPG, tj David Bonderman.

Kad su objavili na sajtu je totalno irelevantno! Danas Ryanair ima preko 300 aviona i narudzbinu za jos 175. A 1998 je imao manje aviona nego JAT.

go

Ma sve super, no narudžba prvih 45 x 738 je od početka bila i ostala Ryanair-ova (koji je imao odlične garancije TPG) . Sam si spomenuo kupovinu 1998.
Tako da to sve u svemu nema nikakve veze sa ovom igrarijom.

Vl

Gorki, jesam pomenuo kupovinu 1998. Tada je objavljena kupovina. Dogovor o kupovini je postignut 1996. TPG i Southwest su pregovarali sa Boeingom i u tom pregovoru su bili tih 45 aviona. Ne znam kad su bili pregovori tacno, ali ako treba pitacu ili PB ili DOB, pa cu i to napisati.

Znam da je licno MOL vise puta naglasio da nije bilo Davida Bondermana, Southwest-a i TPG-a, ne bi bilo Ryanair-a kakv je danas. Znam da je vise puta ponovio da je pocetni dijalog sa Boeingom radjen mimo Ryanair-a. Radio ga je Tony Ryan, ali ne u ime Ryanair-a, mada je on bio vecinski vlasnik. I to sto znam, znam iz prve ruke, a ne rekla kazala.

Ne izjednacavam Ryanair i A/S, vec pokusavam da za manje upucene ljude napravim paralelu kako se pregovara oko kupovine aviona, koje su sve taktike u pitanju i ko sve sta krije, laze, muva. A onda jednoga dana sve to javno objave i onda se 16 godina kasnije vidi umivena i upodobljena istina.

I nije igrarija, vec pokusaj da pisem bez mnogo filozofiranja, sa puno razumljivih primera.

Takodje mi je veoma drago sto si se ukljucio na Tango. Znam da si veoma zauzet svojim poslovima, ali od Tebe se moze mnogo nauciti i mogao bi ovde da pokazes mnogima, sta je glupost, sta cinjenica, ali i kako se radi posteno i uspesno, cak i u Srbiji.

ni

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-18/qatar-em

Poslednji pasus u tekstu je ovde relevantan; a jednom ekspertu ne treba da se objasnjava sta u svetu investicija znaci Bloomberg. Citiram:

Serbia Deal

Etihad CEO James Hogan, who has assembled a global network of second-tier carriers through equity investments, said he would be prepared to share some of his purchases announced at the Dubai expo with partners. He’s already pooled resources with Air Berlin Plc, in which Etihad owns a 29 percent stake.

Air Serbia, in which Etihad agreed in August to buy a 49 percent stake, said today that it will take 10 of the 36 Airbus A320neo aircraft ordered by the Gulf airline at the show.

The planes, to be delivered between 2018 and 2020, will replace eight smaller A319s and two current-version A320s which are being leased as a fleet of 10 Boeing 737-300s is retired, according to Air Serbia, previously known as Jat Airways.

Boeing CEO Jim McNerney said in Dubai that the company had done what was necessary to ensure that some of its biggest customers could serve their desired markets, while acknowledging the impact Gulf carriers have had on the industry.

“From time to time people wonder whether the infrastructure built out here is sustainable,” McNerney said in an interview. “This region is for real.”

(Kraj citata)

Ocito, Bloomberg nije nasao nikakvog razloga da sumnja u tu izjavu – i to je jedan neutralan tekst, bez malicioznosti; tako o tome pisu profesionalni analiticari investicija. I tako to rade ozbiljni ljudi u svetu poslovni ljudi koji hoce profit – da ne poredimo sa prethodnom upravom Jat Airwaysa.

A kad smo kod vecere, neka bude 2018, na dan kada dodje prvi A320neo, za sve sto su komentarisali ovaj clanak.

go

Citat… "Etihad CEO James Hogan, who has assembled a global network of second-tier carriers through equity investments, said he would be prepared to share some of his purchases announced at the Dubai expo with partners. "

Vl

Pa naravno Gorki. Da li bi ti objavio ista drugaciji tekst od ovoga u trenutku kupovine? Ne bi. Objavljuju se samo oni podaci za koje obe strane se usaglase. Mislim na Airbus i Etihad.

Naravno da je Etihad krenuo u equity investments. Niko na zapadu danas neinvestira drugacije. Ili skoro niko.

Ekonomija zapadnih drzava, a pod zapadom smatram sve zapadno od Bosfora, granice sa bivsim SSSR-om, da to krace nazovem zapadnim demokratijama, je skroz na skroz trula. Velikim delom ukljucujem i Nemacku u to zbog domino efekta katastrofalnih poteza zadnjih 30+ godina.

Kesh pare danas niko ne ulaze ni u koga na zapadu. Samo se te drzave dublje i gore zaduzuju kroz nazovi strana ulaganja, koja se vecinom rade na sledeci nacin:

Strani ulagac udje u lokalnu kompaniju, snimi stanje, pokupi dobro, ostavi lose. Uzme od Drzave subvencije po svim osnovama i krene da isisava profit ako ga ima ili raubuje firmu, sve dok magare ne lipse.

Nemam garanciju da Etihad nece uraditi slicno, ali ima mnogo osnovanih indicija, posrednih i neposrednih da mozda Etihad nece upropastiti ovaj posao.

U ovom trenutku i ovakav odnos snaga je bolji od opcije, totalne propasti srpskog civilnog vazduhoplovstva.

go

Ja volim equity investments veoma. Ali nikako da saznam koliki je equity investment Etihada u JAT/AS. Za Air Berlin se zna u cent koliko je koštala svaka deonica i koliko to košta. Za Jet Airways isto. Pričitaj citat: "Jet has "issued and allotted 27,263,372 equity shares of a face value of Rs 10 each at a price of Rs 754.7361607 per equity share on a preferential basis to Etihad Airways." Etihad je kupio svaku tu deonicu. Reci mi koliko je koštala deonica JAT Airwaysa i koja je ukupna vrednost kupovine 49%?

Vl

Ne znam da li si gledao na airbus.com, no kako sam ja danas video zadnji update narudzbina A320 je zakljucno sa Oktobrom 2013.
http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengera

go

i PS. To što mi ne znamo kako će nečiji tuđi avioni biti raspoređeni, kako će iz kompanije gde ti i ja nismo nikakvi vlasnici ući u kompaniju gde smo ti i ja većinski vlasnici, koliko će to našu kompaniju gde smo ti i ja većinski vlasnici na kraju koštati je upravo najveći problem. Ti i ja smo većinski vlasnici, a ništa ne znamo. Sutra možeš da u svojoj kompaniji dobiješ a380 i da za njega moraš da platiš pod uslovima koju ti propiše kompanija u kojoj ti nisi nikakv vlasnik. I ti i ja možemo samo da se nadamo u dopbre , normalne biznis namere kompanije gde nismo vlasnici. To što su promenjene nele koše prakse sa novom upravom, ne znači da ne treba tražiti da se promene SVE loše prakse.

Odgovori
Ix

Meni samo jedna stvar nije jasna: čemu ta neverovatna potreba za HIPOTETIČKIM scenarijima sudnjeg dana? Na osnovu čega se kreira uverenje da je Etihad čitavu Srbiju navukao na tanak led? Daj mi reci, šta se desilo ostalim žrtvama? AirBerlin, Air Seychelles, Jet Airways, Aer Lingus, Virgin Australia, Darwin… svi redom uvučeni u neke mutljavine koje nisu hteli a vlasnici ostavljeni u dužničkom ropstvu? Koji su to tripovi? Odakle ideja da MANJINSKI vlasnik, kakva god operativna ovlašćenja imao, može tek tako da natovari smrtonosne dugove i obaveze na vrat kompaniji? I za kraj, koja je to novoprobudjena svest o vlasništvu gradjana nad kompanijom? Mislim, gde je bila ta svest svih ovih godina, dok su naši izabrani sugradjani pumpali dugove na 200 miliona evra? Gde su bili zahtevi za stavljanje na uvid ugovora o lizingu (neispravnih aviona) koje su oni potpisivali? Nego se za njih traži još vremena, da spreče Jat da ode grlom u jagode, da lepo ostane njihova krava muzara do smrti. Ali zato kada se kompanija uspešno ogrebe za deo ogromne flote koju je pazario bogati suvlasnik, odmah se setimo da smo, možeš misliti, MI VLASNICI a niko nas ništa nije pitao. I odmah znamo da će nam ovi uvaliti i A380 da otplaćujemo. Jer mi smo neprevazidjene Srbende i još se nije rodio taj koji će nas da prevesla. Sve zavere smo razotkrili, od HAARP antena u Barajevu do supertajnih arapskih operacija, i pljuckamo sa visine po budalama koje u to ne veruju. Euforija ih sprečava da vide da su neprijatelji i dušmani svuda oko nas i samo čekaju da nas srede. Čuvena srpska trezvenost na delu.

go

Nemam uverenje da je iko ikoga nasankao i sl. Ali su ostavljene mogućnosti da to može uraditi u svakom trenutku. Isti problem netransparentnosti javnog vlasništva su bili za pokojnog JAT-a, kao sada za vreme AS, samo su očekivanja drugačija. Malo smo više spremni da trpimo kršenja zakona ove zemlje kada očekujemo profit, zar ne? Ja imam isti kriterij i za JAT i za AS jer je to kriterij upravljanja državnim vlasništvom i on se ne menja zato što će neko da mi kupi novi avion i to se ne menja. Evo pitanje, da li je urađena komparativna studija za izbor novih vazduhoplova za AS?

Ix

Mislim da komparativna studija za izbor novih vazduhoplova nije urađena, baš kao što nije urađena ni analiza potrebe za strateškim partnerom, studija pravca budućeg razvoja Jat-a, analiza studije izvodljivosti pravljenja analize o strategiji, studija o opravdanosti analize mogućnosti za izradu studije izvodljivosti bilo čega što nije čerupanje i krađa na angro… Da, prilično sam siguran da je Etihad propustio da uradi gomilu studija čija je jedina svrha da se nikada ništa ne promeni i da se Ekipi pribavi još vremena da šenluči po Jatu gore nego po drumskoj kafani.

Lično ne volim netransparentne poslove i voleo bih da vidim ugovor sa Etihadom kao i onaj sa Fiatom i mnoge druge… Isto kao što bih voleo da vidim odgovarajuće pravne akcije za svaku protivzakonitu stvar koja eventualno ispliva iz tih ugovora… Ali do tada ne želim bilo šta da NAGAĐAM iz činjenice da ugovor nije objavljen, a pogotovo ne želim da konstruišem nekakvu paklenu arapsku zaveru koju ovde propovedaju likovi koji mrtvi ladni dođu i pričaju kako je Etihad uvalio Air Berlin u dugove, a za godinu ili dve će isto tako pričati kako je onih Jatovih 200 miliona napravio Etihad.

Nemoj pogrešno da me shvatiš ali nemam previše sluha za pozivanje na zakone, i to iz samo jednog razloga: u Srbiji se po pravilu poziva na zakone, procedure i studije samo u slučajevima kada domaćinska ekipa pljačkaša ekipa gubi svoje višedecenijske zlatne rudnike. Dok jašu i terorišu, nigde ni glasa o poštovanju zakona. Zakona se Srbija seti samo kada neka dobro uhodana i dobro podmazana lopovska družina dobije naređenje odozgo da sjaše i ostavi konja. E, onda kreće kuka i motika da pita da li je novi jahač nabavio sedlo i ular po zakonu. Da, Srbija je banana država u kojoj stvari tako funkcionišu, i šta ćemo sad? Možemo da pustimo Ekipu da zadrži Jat i dotera ga na 300-400 miliona duga pre konačne likvidacije, ili da ga likvidiramo odmah kako bi makar dug prestao da se gomila, ili da pustimo nekog drugog da se malo igra sa tim pa šta bude? Šta bi bio tvoj izbor? Da, znam, ja bih takođe voleo da postoji i četvrta varijanta u kojoj dolazi ulagač i potpisuje 100% transparentan ugovor nakon izrade svih mogućih i nemogućih studija koje garantuju opstanak i prosperitet Jata, ali na moju veliku žalost ta opcija NE POSTOJI. Ne postoji jer je vreme za nju odavno isteklo i jer je Srbija banana država u kojoj ništa nije transparentno. Što je ugovor takav kakav jeste (tj. nemamo pojma kakav je) pre svega su krivi gilipteri koji su državu i Jat pretvorili u jednu veliku bananu, Etihad tu samo igra po njihovim pravilima.

go

Znači izbor je da se trpi netransparentnost, a sasvim sigurno i nešto "lepo" što se tom netransparentnošću i skrivanjem ugovora skriva samo zato što: 1.nema drugog izbora i moramo prihvatiti što nam se servira; 2: postoji nada i očekivanje da može od svega nešto i pozitivno ispasti. Sve stoji, samo se onda bobu mora reći da je bob kao što si ti sad napisao, a ne od toga praviti spektakl i vrhunsko dostignuće zemlje i trenutne (ili bilo koje ) ekipe na vlasti. A ne, čim neko ,ispravno, primeti čisto da mi ne znamo ni šta smo prodali ni za koliko,ni šta su naše dalje obaveze i moguće opasnosti što si sam napisao da je činjenica automatski postaje neprijatelj prosperiteta i napredka.

Mi

Lx.mislom da grešiš, i te kako je studija uradjena od strane Etihada. Po mojim saznanjima bavili su se time jedno par meseci pre preuzimanja. tačnije od prve posete Bg. Da li će ili ne avioni iz narudzbine koja je obavljena pre neki dan doći u AS ,mislim da zavisi od razvoja dogadjaja do tog datuma.

Kada smo kod komentara da treba da se objavi kompletan ugovor izmedju AS i Etihada.

Postavljam vam pitanje .

Da li bi ste vi to uradili da ubijete znatiželju publike i onih koji se bave ovom delatnošću ,a rado bi voleli da saseku planove?

Što naši stari rekoše,tiha voda breg roni. Ajde da im damo šansu ,pošto su naši eksperti više njih prokockali.Pa da vidimo na kraju priče jer ova sa JAT-om na zalost nije imala dugog veka više.

tako i ako se desi nešto kako se napričava ovde,neverujem da će biti više bolno nego do sada.

Do sada je bilo sijaset ,nabadanja i kao pokušaja privatizacije JAT-a,obstujisana od sada pojedinaca koji se proveravaju za malverzacije. I niko se tada nije potreso već je bilo komentara ,dosta hranimo azdaju na budzetke jasle.

Mislim da dobro znaš da i ne postoji varijanta da neko uzme više od 51 posto akcija,osim ako nije iz EU,jer boze moj naši su brze bolje potpisal slobodno nebo nad Evropom,i sada nam se lupa o glavu. Ako mislimo da su Etihad i ljudi koji su ušli u ovu priču imali loših namera onda sve ovo ne valja ništa.Kao što rekoh druge varijante nije bilo nego samo 49 posto da nam Evropa neskoči na ledja.
Neko reče da su Srbi skinuli gaće, ja tvrdim da smo bez njih već jedno 20 godina. Kada dodje vreme same spadnu,pogrešni politički potezi su nas ostavili bez njih odavno.
Tako moja draga gospodo,mozemo da se opustimo i uzivamo u primanju .

Ix

Mislim da bi ugovor trebalo objaviti jer isti sigurno ne sadrži detalje budućeg nastupa na tržištu već se bavi tehničkim i finansijskim aspektima vlasništva, dugovanja, potraživanja i ulaganja u nacionalnu avio kompaniju koja je, u krajnjoj liniji, javno preduzeće.

Konkurenciji koja bi da im saseče planove, nije potreban taj ugovor da bi shvatili šta se dešava. Iz svega što se dešavalo u prethodnih nekoliko meseci jasno je kao dan da je Etihad udario na monopol Lufthanse i njenih satelita u regionu. Da li će i kako će LH odgovoriti ostaje da se vidi, ali nikakve posebne koristi oni nemaju od toga što će videti pomenuti ugovor. Osim naravno ukoliko isti ne sadrži neka blatantna kršenja Otvorenog neba ali Etihad je suviše ozbiljna kompanija sa ozbiljnim interesima na evropskom tržištu, da bi sebi dozvolili takvu blamažu. Inače, Srbija nije potpisala Otvoreno nebo napamet i tek tako, već ga je potpisala u sklopu procesa EU integracija, dobijanja statusa zemlje kandidata i otpočinjanja pristupnih pregovora (kao i sve druge zemlje u regionu koje pretenduju na članstvo u EU). Ne mogu se otvarati poglavlja o članstvu a ne potpisivati ugovori koji direktno proističu iz tog istog članstva.

Elem, slažem se da apsolutno treba dati šansu ovom poslu sa Etihadom ali isto tako treba dati šansu i transparentnom poslovanju, pogotovo u javnom sektoru. Što manje bude "državnih tajni" i sličnih budalaština, pre ćemo dočekati dan kada će Srbija biti mesto u kojem je moguće pokretati ozbiljne, hi-tech poslovne poduhvate sa visokom profitnom marginom. Sa državnim tajnama i dokumentima čiji je tekst kompletno prefarbani crnom bojom, nećemo stići dalje od proizvodnje jabuka i kukuruza. A to je recept za siromaštvo ili u najboljem slučaju trajnu stagnaciju.

go

I napišeš sve o čemu ja pišem prethodnih dana. Mora da si i ti Staljinov rođak. Može partner biti i najveća/najuspešnija kompanija u svetu principu upravljanja javnim/državnim vlasništvom treba da su jedni i nepromenjivi bez obzira na nečija nadanja, očekivanja. I moja opreznija, i vaš optimističnija viđenja budućnosti su samo konstrukti jer ni vi ni ja ne znate šta će i kako biti.

Vl

Lx i Gorki, ja zakljucujem iz vaseg divanenja da ste rodjaci i da vam je Staljin dalji rodjak po babinoj prvoj komsinici.

U to ime daj svima po jednu vrucu, shumadijski caj, na moj racun Petre.

Mi

Tačno da su ne samo sporazum Otvorenog neba potpisali u paketima zakona koji dozvoljavaju kandidaturu za prijem u EU,
Lično ,a to sam i komentarisao ranije na tekst na ovom portalu, da se nadam kada se predaju upravljačke funkcije bivšeg JAT-a ,izaći ugovor na videlo.
Na žalost to se nije desilo.
Isto kao ti mislim da je tajni oko privatizacija bilo sijaset ( pa posle hapse) samo kada je kasno i pare se nemogu nadoknaditi. Nama lićno što će neko završiti na robiji ništa ne znači ,kada se lopovluk nemože naplatiti.
Lično znam da Etihad i te kako zna šta radi ,da je ozbiljna kompanija sa velikim planovima za ubuduće.
Da bode oči velikim kompanijama koje su se raširile ,bode poteze ogonoga što je na prvom mestu trenutno u svetu Profit svašta moze da se desi

Kako se stvari odvijaju mišljenja sam da u EU mozemo ući ali kao što smo komentarisali ,gaće više nećemo koristiti,biće zabranjeno.

Bilateralne ugovore niko nezeli da ruši,samo ako se osete ugrozenim u ovom primeru Lufthansa ,moze da ospori i izmisli neku priču i uspori napredak kompanije.
Naravno naći će nekoga od ovih naših poštnih političara da to podrzi,kao što podrzavaše sve do sada pa zbog toga idemo gologuzi.
Sa verom da moze i nešto lepo da se desi ,ajde da vidimo kako će se sve to završiti..
Pozdrav

go

Vidiš, ja ni auto ne bih kupio/prodao, a da se ne zaštitim koliko je moguće od bilo kakvih loših pravnih i ekonomskih posledica. I to ne radim zato što ja ne verujem kupcu/prodavcu i očekujem da će me nasankati već zato što to nalaže zdrav razum. Ništa manje, ništa više od toga. Z

Vl

Gorki, Ja tebe, brate nista ne razumem. Sta ti branis, sta napadas, sta j poenta?

Cela avio industrija bruji o veoma agresivnm nastupu Etihada, koji je uzgred budi receno kupio svajcarski Darvin i od koga zeli da napravi Etihad Regional EU. Sta je sporno sto Srbija ovaj put ima veoma velike sanse da uspe sa veoma jakim (finasijski) jakim partnerom?

Zaista te ne razumem uz najbolju nameru i zelju.

go

Napadam kršenje zakona ove zemlje na koje se žmiri samo zato jer sve blješti od nove kompanije, novih aviona, stjuardesa i sl. Napadam jednu od najpogubnijih karakteristika naroda ove zemlje da veliča i pravda nezakonje samo jer očekuje neku korist. Napadam mogućnost da u ovoj zemlji za svakoga ko obeća jedan zlatnik skidamo gaće i veličamo ga do zvezda i nazad. Naapadam, s pravom, milion stvari koje sam napadao u starom JAT-u, samo što je ta praksa sad korporativno uobličena pa je hvalimo.

De

Čoveče tebi kao da je Staljin neki dalji rod. Gde ti vidiš nelogične poteze. JATovo jedino bogatstvo koje je ostalo su slotovi. Flota raspad, i dug ogroman. Ulazi u firmu manjinski partner koji je pun kao brod. Modernizuje se flota prvo manjim avionima A319 i dva komada A320 da se opipa i razradi tržište, da se ponudi high end usluga za razumnu cenu. Za tih 5 godina do dolaska novih i većih po kapacitetu letelica bi posao i trebao da se "razradi" da se njihova nabavka za AS pokaže i ispravnom i kompaniju održi tehnički u samom vrhu sa najmodernijim vazduhoplovima na tržištu. Da li bi partner a inače kompanija od svetskog imena i ugleda ulagala da iz njenih procena ne očekuje pozitivan bilans i profit? Naravno da ne! Ovo može samo da znači da će Etihad biti parter i posle 2018 i da dober vetar duva u krila AS. Pa ako tržište i okolnosti na istom dozvole da se u dogledno vreme i na nekom široktrupnom avionu nađe natpis Air Serbia!

go

Ja vidim nelegalne poteze po većinskog vlasnika kompanije. Poslovnu logiku Etihada nigde nisam doveo u pitanje kao ni njenu uspešnost. E sad, to sto se mogući poslovni uspeh stavlja na prvo mesto, a sve sotalo derogira ješte nešto što mi se ne sviđa.

go

I nikakve nelohične poteze ne tražim. Samo pitaj jednostavno da mi ukažete neukom kako je to AS naručila neke avione. Kako pitah tako se pretvorih u Staljivovog rođaka. =))

De

Vrlo jednostavno. Naručila ih je kroz grupnu narudžbinu Etihada. Kao prvo kroz takvu narudžbinu se postiže manja cena po jednom vazduhoplovu. Ethad koji ima akcije u više avio kompanija sagledava stanje u svima i saglasno odlukama svog menadžmenta deluje pravovremeno u cilju zaštite svojih interesa u istim. Dobar profit u avio saobraćaju se izvlači iz novih i dobro održavanih aviona. JAT je sa svojih 10 B737 koji su prvi put poleteli pre 27 godina već bio debelo zaglibio sa tim letelicama. Niko neće da ih kupi a trošovi održavanja visoki. Deo aviona je bio u dobrom stanju jer je stigao pre sankcija i nije imao veliki nalet. Međutim besparica, konstantno smanjivanje flote (čerupanje jednog aviona da bi se dva-tri druga kompletrala) je dovelo do tog katastrofalnog stanja osnovnh resursa.

De

Prvi potez u novosnovanoj AS je podmlađivanje flote. Neki prosek starosti flote skoro svim vodećim kompanijama je oko 10 godina što je i AS iznajmljivanjem letelica dovelo u tu poziciju. B737 će se sukcesivno povlačiti dolaskom iznajmljenih A319 i 320 u flotu AS i verovatno još sledeće leto uskakati za potrebe charter letova tokom letnje sezone. 2018 će ući u kompaniju veći po kapacitetu A320 Neo i biti vlasništvo kompanije AS. Kako je država regulisala ugovorom šta će biti predmet vlasničke strukture je pianje šta je ko uneo u kompaniju je pitanje sklopljenog ugovora. Jel recimo ugrobljena predstavnistva bivseg JATa su imala neku fiskalnu vrednost pre renoviranja, sad su renovirana pa nekretnina ima drugu vrednost. Čijim parama je renovirana je pitanje ugovora. Primer ako ja dam ruiniranu nekretninu čija je vrednost zbog lokacije recimo 50k evra a ti kao manjinski partner tu uložiš još 49k evra tako da ona sada vredi na tržištu recimo lupam120k eura tako ćemo i deliti od tih 120 meni 50% tebi 49%

Vl

Dobro znas da mislimo isto, ali se nadam da znas da u zemlji Srbiji zakon vazi samo za sirotinju i ljude bez veza, kumova, skolskih drugova. (Pogledati broj uhapsenih zbog pronevera, pa uporediti sa brojem pravosnazno osudjenih za isto).

Ja zastupam stav da je Srbija ne na kolenima, vec da je ponizena, osakacena i upropascena prevashodno od nas Srba samih. Slazem se da se zakoni krse svakodnevno, ali….!!!!

Mis mo danas u istom polozaju kao USA u XiX veku. Bezakonje, vladavina sile i prava jacega. Ali na taj nacin je USA naseljena, stvorene su porodice koje su bile razbojnicke, pljackaske i skoro genocidne. ( Pogledati istoriju Indijanaca). Ne moze Srbija mimo tih pravila, narocito kada je dugo godina favorizovana pljacka, otimacina i slicno. Pa mi imamo generacije koje imaju 20+ godina zivota, a nista drugo osim sankcija, pljacke i sile nisu videli. Ne moze se preko noci popraviti zasr*na situacija, a da se sve radi po slovu zakona koji je doveo do zaser*vanja.

Ja bih voleo da sam Ja u krivu, a Ti u pravu, no i sam dobro znas da za ideale ginu budale. Dosta se ginulo u Srbiji. Dosta je poginulo Srba. Naucimo i mi kako se pravi biznis, manje lopovski, manje prevarantski i manje bezakonito. Doci ce vreme , kada ce i u Srbiji posten rad i posten obraz biti vrednovan.

Nadam se da cu taj dan doziveti. I da Tebe citiram:

Kazu bice jednom bolje.
Voleo bih da taj jedan budem Ja.

go

Svim tim generacijama, koje ništa osim lošeg nisu videle, svakako neće pomoći priča (na žalost istinita) kako mi ništa nismo sposobni uraditi , još manje sačuvati, pa je uvek i jedino opcija da se pokunjimo, ćutimo i prihvatamo sve što nam se servira. Ja sam verujem u poslovnu logiku Etihada, verujem i u budućnost uspeha poduhvata. To svakako ne znači da ostajem slep pored očiju i upiškim se od sreće na svaku marketinšku, propagandu najavu. Pa kad lepo napišem da AS nije naručila niti jedan jedini avion, već da je to naručio Etihad koji razmišlja da deo te flote prepusti equity partnerima to je zato što je to činjenica, a ne zbog suprostavljanja vaskolikom arapsko-srpskom prosperitetu, bogastvu i napredku.

Ix

Imaj ipak u vidu da odnose sa javnošću, kao deo operativnog menadžmenta u Air Serbia, sada vodi Etihad. Da je odvajanje 10 A320neo za potrebe Air Serbia na nekom dugačkom štapu koji se samo teoretski razmatra, Etihad verovatno ne bi odobrio saopštenje u kojem se prilično jasno kaže da je Air Serbia poručila nove avione. Sad, druga je priča što treba da proteče malo vode Dunavom i Savom pre nego što vidimo tehničke i finansijske detalje te porudžbine.

Vl

Da se posluzim tvojom logikom.

Nismo se pokunjili, vec agresivno nastupamo kao AS, podrzana od strane Etihada do vrednosti od 49%.

Generacije koje su odrastale preko 20 godina u suludim okolnostima su velikom vecinom izgubljene generacije. Molim pogledati sledece, splavove, fudbalske, kosarkaske i druge stadione, rezultate matura, zatim rezultate upisa na srednje i fakultete.

Za bolji vid preporucujem Prokulin kapi za oci, a za piskenje firnajza pri svakom srecnom osecanju, uvin caj. Provereno pomaze i olaksava tegobe.

Cinjenica je takodje, da ako je Etihad narucio te avione, onda je on to uradio 49%, a AS je uradila 51%.

Sto se placanja ceha, racuna tice i tako kod nas Srba kelner dodje na kraju terevenke sa pitanjem, Karticom ili Kesh? A drustvo za stolom se tada obicno potuce ko ce da plati. Tako srpski!!!!

go

Nekoliko činjenica: Etihad nije preuzeo 49% AS, bar ne još, i to će uraditi verujem 01.01.2014. Znači Air Serbija je 100% državno vlasništvo. Pokušaj naći AS među equity partnerima Etihada na njihovom sajtu. Jok..Jet je tu iako su 24% kupili 20. novembra, ali AS nema i nadati se da će se pojaviti 01.01.2014. I iz tog razloga sam zeleo da saznam detalje transakcije, odnosno tkz. narudžbe. OK, stoji da se neće Etihad igrati reputacijom zarad AS, ali sve ovo otvara milion pitanja.

Vl

Sve si tacno napisao. A isto tako kada odgovorimo na tih milion pitanja, novih milion odgovora ce stvoriti dva miliona novih pitanja. I sve tako u krug.

pe

Tako se to radi.
Naruče se novi avioni, to se knjiži kao osnivački ulog partnera iz Emirata, što znači da se po automatizmu umanjuje udeo države Srbije u Air Serbia.

Odgovori
go

Kako će se uknjižiti kao osnivački ulog kad Etihad dinar neće platiti za te avione već će iz svog prohoda plaćati AS, što je po meni čistija i bolja opcija.

Ix

Udeo države Srbije ne može da se smanji jer po Otvorenom nebu mora da iznosi 51%. Air Serbia će ih plaćati i imati 51% vlasništva nad njima kao i nad ostatkom kompanije.

Nema mračne zavere.
Neće doći zulumćari da odvedu decu u janjičare.
Svet ima pametnija posla nego da po čitav dan sedi i smišlja kako da zatre vaskoliko srpstvo.

Ovo je posao. Uspešna kompanija sa Bliskog Istoka želi da se probije u Evropi, Srbija je dobila priliku da ugrabi deo tog kolača. Da, u pitanju je samo deo, ali makar je pravi i može da se u slast pojede za razliku od one ogromne guslarske torte koja cela pripada Srbiji ali je problem što se može jesti samo u snovima.

Vl

Ako dodju po janicare, Ja se prijavljujem dobrovoljno za ulogu Mehmed Pashe Sokolovica. Imam samo jedan preduslov. Nema sunecenja!!!

Mada, gde je veza izmedju Turaka i Arapa, nemam pojma, ali dobro zvuci.

Ix

Pa ono, nekada smo trpeli turski zulum a sada ćemo trpeti arapski džihad ili šta već, to je ta paranoja.

Uzgred, cenim da si odveć star da bi te bilo ko uzeo u janjičare, prema tome naspi još jedan šumadijski čaj, druga tura je na mene a do treće ćemo valjda pronaći još nekog staljinistu da nam se priključi :)

Vl

Kako stvari stoje kod trece ture ce nam se prikljuciti sam Drug Staljin. On u Srbiji nije umro! Ziveo nam Drug Josip! Birajte koji vam je blizi srcu.

Star sam dovoljno, pa zam se zato odmah sam prijavio da budem Veliki Vezir. Kalif umesto Kalifa. Iznogud!!!

Vl

ZNAO SAM!

Ne

Potpuno protivzakonito upravljanje kompanijom Air Serbia od strane manjinskog partnera Etihad koji do sada nije ni registrovan u Agenciji za privredne registre kao partner niti je ulozio osnivacki kapital kao suvlasnik (udjite na sajt APR i imate sve podatke o privrednom drustvu Air Serbia). Znaci gomila stranaca upravlja svim segmentima kompanije bez ikakvog pravnog osnova. Svi troskovi se placaju iz tekucih prihoda Jat-a tj Air Serbia…. Vrsen je pritisak na zaposlene da se prijave na program i da to ide na teret budzeta Srbije a danas se u Metropolu primaju novi komercijalisti preko konkursa koji je objavljen na Facebook stranici Air Serbia…. Prsnuce ovaj mehur od sapunice veoma brzo a onda neko treba da odgovara!

Odgovori
Vl

Sta ces napisati ako ovaj mehur od sapunice ne prsne?

Pe

Ma odakle ti da nemaju nikakav pravni osnov? Video si Ugovor koji je Vlada RS potpisala sa Etihad AIrwaysom? Prema tome, ne bulazni gluposti. Sačekaj 01.01.2014. godine pa ćeš videti koliki je Etihadov share u Air Serbia, a koliki Fonda za akcijski kapital RS.

st

Vlado posto vidim da si jedan od najsvestranijih pilota ikada rodjenih jer poznajes sve oblasti humanistickih i ostalih nauka,molim te reci nam kakav je to genijalan plan iza narudzbine vredne mnogo dolara za plasticne uniforme Air Serbia koje su placene nekome u Bangladesu a ne nasoj posustaloj tekstilnoj industriji??
I takodje da li je iko pitao bilo koju firmu iz Srbije da li moze i po kojoj ceni da isporuci uniforme.

Odgovori
Vl

Nisam najsvestraniji pilot. Nisam najpametniji pilot. Nisam strucnjak uz oblasti humanistickih nauka. Ja sam pilot. Hvala na kulturnom podje*avanju.

Ako je tvoje pitanje oko AS/Etihada svedeno na kvaltitet uniforme iz Bangladesha, onda Ti i Ja nemamo ni minimum zajednickog sadrzaoca bitnog za bilo kakav razgovor. Jednostavno ne zelim da gubim vreme u objasnjavanju. Nikom, pa ni tebi.

Cena unifrome nije beznacajna. Cena bankrota JAT-a je prevelika da bih nekome ko to ne vidi, bilo sta objasnjavao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Svarog na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Dusan Petrovic Dijelovi rakete poslije eksplozije nisu dokaz obaranja.Kao sto buster raketnog motora iskandera koji je uletio u stan nekom gruzijcu u goriju 2008-e nije dokaz obaranja iskandera u gruziji.

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

@Ljuba kakve veze pomoc Ukrajini ima veze sa bilo čime navedenim? Plus zašto bi pomoc napadnutoj zemlji po povelji UNa u bilo kojem kontekstu bila loša stvar?

28. Mar 2024.Pogledaj

max na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

Jeste li kad gledali kako izgleda gašenje požara? Zavlače se u uske usjeke, izmedju drveća, dalekovoda. Cilj je ispustiti vodu čim bliže požaru jer ako je bacate iz visine pretvori se u izmaglicu koja nema nikakvu svrhu. Potpuno neizvedivo po noći osim na nekom ravnom platou za trening/marketing da takva mogućnost postoji.

28. Mar 2024.Pogledaj

Topčider na: [RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

@Nenad(original,iz Srbije) https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html?m=1 Mislis ovoliko "dobro"ide putinovoj vojsci sa 20 posto osvojene teritorije i par poljana po 100 kvadratnih metara...Nemoj meni samo da prodajes inostranstvu zutu stampu,to mozes u tvom krugu ljudi sa istim ubedjenjima i imaginacijama.Inace,Oryx je medjunarodno nezavisan i priznat portal koji skuplja podatke sa terena i belezi samo verodostojne podatke o unistenju…

28. Mar 2024.Pogledaj

Dejan na: Hrvatska potpisala ugovor za dodatnih 8 helikoptera UH-60M

Vitalni dijelovi su oklopljeni i bez dodatnog oklopa.

28. Mar 2024.Pogledaj