Skupština Jata glasa o strateškom partnerstvu sa Etihadom

Napisao: - July 30, 2013
BEOGRAD – Skupština Jata i njen odbor direktora juče su prisustvovali prezentaciji finalnog seta ugovora sa Etihadom o kojima će danas u toku dana glasati. Vršilac dužnosti direktora Jata i predsednik pilotskog sindikata izneli su brojke potrebih letačkih posada. Objavljena i prva očekivana brojka radnika administracije koji bi trebalo da budu otpušteni.

 
192250764651bf080dd32c6623046490_640x376
 

AŽURIRANO (14:50) – Odbor direktora i skupština Jat Airwaysa upravo jednoglasno potvrdili odluku za ulazak u strateško partnerstvo sa Etihadom.

Savetnik za ekonomska pitanja prvog potpredsednika Vlade Vučića i čovek koji je operativno vodio pregovore i definisanje svih ugovora koji će pravno regulisati strateško partnerstvo Jata i Etihada Siniša Mali, juče je na sastanku koji je trajao nekoliko sati prezentovao sve pravne i operativne detalje ugovora. Prezentacija bordu direktora i skupštini Jata otklonila je poslednje nedoumice koje su bile u opticaju i poslužila je kao još jedna prilika za postavljanje dodatnih pitanja predstavnika raznih sektora kompanije.

Trenutno je u toku sednica skupštine Jata na kojoj će biti izglasano i odobreno strateško partnerstvo s Etihadom koje će  protokolarno biti potpisano u četvrtak na konferenciji za medije u hotelu Hajat. Direktor i predsednik borda Etihada Džejms Hogan stići će u Beograd dan ranije radi sastanaka, radne večere, sa Aleksandrom Vučićem.

Milutin Popović, pomoćnik ministra saobraćaja (u ostavci) za vazdušni saobraćaj, danas je izjavio i da strateško partnerstvo sa Etihadom obuhvata i Su-port i Ketering.
 

Brojke i Makedonija

 
Predsednik odbora direktora Jata i v.d. direktora Velibor Vukašinović i predsednik sindikata pilota Bora Placković danas su dali izjavu za medije po kojoj će zbog dolaska novih aviona biti potrebno ”100 pilota (50 posada) i 100 stjuardesa” i da je 20 pilota već određeno za preobuku za A319.

Očekivan medijski apel Sindikata komercijalnih i ekonomsko pravnih radnika Jata danas je dobio i odgovor. V.d. Vukašinović izjavio je da će između 300 i 500 radnika neletačkih delatnosti morati da ode i da se radi na obezbeđivanju socijalnog programa koji će iznostiti 300 evra po godini radnog staža.

Vukašinović je u izjavi novinskoj agenciji Beta rekao i da Boingovi avioni koje Jat sada koristi, “neće ići u staro gvožđe, niti će biti prodati, već će leteti kod ćerki-firmi kao što je Aeromak u Makedoniji ili na Bliskom istoku. Ti avioni će donositi profit kompaniji”.
 
 

12 Comments

  1. gorki

    30/07/2013 at 3:23 PM

    10 aviona * nek bude 5 posada (i to je puno) = 100 pilota. Sad ih ima koliko..120-130. Šta ćemo raditi sa 100 dodatnih. Treba ti 20 aviona u floti.

  2. Indijac

    30/07/2013 at 6:54 PM

    Koga vi lazete sa 100 novih pilota? vi sad imate 15 aviona koji se menjaju…Znaci vama ne trebaju piloti i nemojte da lazete ljude!

  3. mpet

    30/07/2013 at 8:33 PM

    Cestitam JAT-u na ovom partnerstvu; Nuzno i neophodno resenje s obzirom na situaciju u kojoj se jat nalazio niz godina; Zao mi je sto dolazi do preimenovanja avio prevoznika ali se nadamo da ce ova saradnja pomoci jat-u da se dalje razvija kao solidan avio prevoznik i prevazidje najvece probleme koje je imao u proslisti vezane za flotu, losu organizaciju, visak zaposlenih.

  4. Vlada

    30/07/2013 at 8:41 PM

    A ko ce leteti Boeinge? Zar smo njih zaboravili? Nece svi piloti otici na Airbusa.

  5. jetfreak

    30/07/2013 at 9:55 PM

    Poćinje da mi smrducka cela ova priča sa Etihad-om…uostalom videćemo za godinu dana kako će se sve to odvijati…ne znam…kao da se onaj bitan detalj krije…Etihad, JatAw, AirSerbia, AeroMak, Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Bosna, Makedonija, Bliski istok, Afrika, 50 pilota, 20 pilota, 100 stw/std-a, JatTehnika, JatCatering, Su-Port, Aviogenex, domaći low-cost…auh, brate mili…treba pohvatati sva ova nabacivanja informacija

  6. gorkov

    30/07/2013 at 10:20 PM

    Podržavam deal ali mi isto tako nije jasna matematika 51% = 170mil duga+100 mil kesha znači 51%= 270 mil. Sa druge strane 49%= 100 mil. A da budem iskren, jedva čekam da vidim sporazum o strateškom partnerstvu gde su već definisane destinacije, broj posada i sl.

  7. Ljuba jatovac

    31/07/2013 at 12:12 AM

    Hvala JAT-u na predivnih 40 godina koje sam proveo radeći u njemu.Slava mu.

    • Rodney Marinkovic

      31/07/2013 at 4:13 AM

      Mir JAT-u zajedno sa AERO PUT-em pod kupolama muzeja na aerodromu NT-BEG.
      Slava Srbiji, pomoc putnika , zaposljenih i svih ljudi dobre volje od Sidneja do Cikaga, i od Moskve do Londona pa do grada Beograda… Srbija se zeleti, Er Srbijom leteti u Srbiju sletati i sve ljude voleti!.
      Etihad i partnere iskreno postovati na letovima uzivati, oni ce nam dobre volje uzvratiti najbolje.
      Vas Rodney izmedju Sidneja i Kraljeva da nam bude ista zelja. Dobro dosla, srecan let AIR SERBIA!
      Rod.

      • Avijaticar

        31/07/2013 at 1:26 PM

        Air Serbia, pa bolje da su vratili Aeroput, daleko je originalnije, nego taj grozan naziv, ko da je CIA krstila novo ime.

  8. Vlada

    31/07/2013 at 8:28 PM

    Kad je mogla Air America, moci ce i Air Serbia. Cekam film. Nadam se da ce Downy JR, da nauci srpski do tada.

  9. paja

    31/07/2013 at 9:23 PM

    Pricalo se da ce nesto starih aviona biti prebaceno u Aviogenex,kakav sad bliski istok??/

  10. Pilot

    06/08/2013 at 8:39 AM

    Standard za saobraćajnu avijaciju je minimum pet posada po avionu ! Zakon o radnom vremenu , angazovanje kapetana , instruktora na simulatorima , skolovanjima , godisnji odmori i ostalo , neminovno zahtevaju taj minimum! Sto se tice planova za Air Srbiju , ostavimo to stručnim ljudima iz Etihada , koji su svoje znanje i uspešnost dokazali. , dajmo im podrsku na ovom ni malo lakom poslu , koji ce se , siguran sam , na kraju isplatiti ! Polako se vraćamo na mesto sa koga su nas politicke okolnosti skinule u poslednjih 20 godina !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>