BEG airport status
Skupština Jata glasa o strateškom partnerstvu sa Etihadom

Skupština Jata glasa o strateškom partnerstvu sa Etihadom

BEOGRAD – Skupština Jata i njen odbor direktora juče su prisustvovali prezentaciji finalnog seta ugovora sa Etihadom o kojima će danas u toku dana glasati. Vršilac dužnosti direktora Jata i predsednik pilotskog sindikata izneli su brojke potrebih letačkih posada. Objavljena i prva očekivana brojka radnika administracije koji bi trebalo da budu otpušteni.

 
192250764651bf080dd32c6623046490_640x376
 

AŽURIRANO (14:50) – Odbor direktora i skupština Jat Airwaysa upravo jednoglasno potvrdili odluku za ulazak u strateško partnerstvo sa Etihadom.

Savetnik za ekonomska pitanja prvog potpredsednika Vlade Vučića i čovek koji je operativno vodio pregovore i definisanje svih ugovora koji će pravno regulisati strateško partnerstvo Jata i Etihada Siniša Mali, juče je na sastanku koji je trajao nekoliko sati prezentovao sve pravne i operativne detalje ugovora. Prezentacija bordu direktora i skupštini Jata otklonila je poslednje nedoumice koje su bile u opticaju i poslužila je kao još jedna prilika za postavljanje dodatnih pitanja predstavnika raznih sektora kompanije.

Trenutno je u toku sednica skupštine Jata na kojoj će biti izglasano i odobreno strateško partnerstvo s Etihadom koje će  protokolarno biti potpisano u četvrtak na konferenciji za medije u hotelu Hajat. Direktor i predsednik borda Etihada Džejms Hogan stići će u Beograd dan ranije radi sastanaka, radne večere, sa Aleksandrom Vučićem.

Milutin Popović, pomoćnik ministra saobraćaja (u ostavci) za vazdušni saobraćaj, danas je izjavio i da strateško partnerstvo sa Etihadom obuhvata i Su-port i Ketering.
 

Brojke i Makedonija

 
Predsednik odbora direktora Jata i v.d. direktora Velibor Vukašinović i predsednik sindikata pilota Bora Placković danas su dali izjavu za medije po kojoj će zbog dolaska novih aviona biti potrebno “100 pilota (50 posada) i 100 stjuardesa“ i da je 20 pilota već određeno za preobuku za A319.

Očekivan medijski apel Sindikata komercijalnih i ekonomsko pravnih radnika Jata danas je dobio i odgovor. V.d. Vukašinović izjavio je da će između 300 i 500 radnika neletačkih delatnosti morati da ode i da se radi na obezbeđivanju socijalnog programa koji će iznostiti 300 evra po godini radnog staža.

Vukašinović je u izjavi novinskoj agenciji Beta rekao i da Boingovi avioni koje Jat sada koristi, „neće ići u staro gvožđe, niti će biti prodati, već će leteti kod ćerki-firmi kao što je Aeromak u Makedoniji ili na Bliskom istoku. Ti avioni će donositi profit kompaniji“.
 
 

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

g

10 aviona * nek bude 5 posada (i to je puno) = 100 pilota. Sad ih ima koliko..120-130. Šta ćemo raditi sa 100 dodatnih. Treba ti 20 aviona u floti.

Odgovori
I

Koga vi lazete sa 100 novih pilota? vi sad imate 15 aviona koji se menjaju…Znaci vama ne trebaju piloti i nemojte da lazete ljude!

Odgovori
m

Cestitam JAT-u na ovom partnerstvu; Nuzno i neophodno resenje s obzirom na situaciju u kojoj se jat nalazio niz godina; Zao mi je sto dolazi do preimenovanja avio prevoznika ali se nadamo da ce ova saradnja pomoci jat-u da se dalje razvija kao solidan avio prevoznik i prevazidje najvece probleme koje je imao u proslisti vezane za flotu, losu organizaciju, visak zaposlenih.

Odgovori
V

A ko ce leteti Boeinge? Zar smo njih zaboravili? Nece svi piloti otici na Airbusa.

Odgovori
j

Poćinje da mi smrducka cela ova priča sa Etihad-om…uostalom videćemo za godinu dana kako će se sve to odvijati…ne znam…kao da se onaj bitan detalj krije…Etihad, JatAw, AirSerbia, AeroMak, Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Bosna, Makedonija, Bliski istok, Afrika, 50 pilota, 20 pilota, 100 stw/std-a, JatTehnika, JatCatering, Su-Port, Aviogenex, domaći low-cost…auh, brate mili…treba pohvatati sva ova nabacivanja informacija

Odgovori
g

Podržavam deal ali mi isto tako nije jasna matematika 51% = 170mil duga+100 mil kesha znači 51%= 270 mil. Sa druge strane 49%= 100 mil. A da budem iskren, jedva čekam da vidim sporazum o strateškom partnerstvu gde su već definisane destinacije, broj posada i sl.

Odgovori
L

Hvala JAT-u na predivnih 40 godina koje sam proveo radeći u njemu.Slava mu.

Odgovori
R

Mir JAT-u zajedno sa AERO PUT-em pod kupolama muzeja na aerodromu NT-BEG.
Slava Srbiji, pomoc putnika , zaposljenih i svih ljudi dobre volje od Sidneja do Cikaga, i od Moskve do Londona pa do grada Beograda… Srbija se zeleti, Er Srbijom leteti u Srbiju sletati i sve ljude voleti!.
Etihad i partnere iskreno postovati na letovima uzivati, oni ce nam dobre volje uzvratiti najbolje.
Vas Rodney izmedju Sidneja i Kraljeva da nam bude ista zelja. Dobro dosla, srecan let AIR SERBIA!
Rod.

A

Air Serbia, pa bolje da su vratili Aeroput, daleko je originalnije, nego taj grozan naziv, ko da je CIA krstila novo ime.

V

Kad je mogla Air America, moci ce i Air Serbia. Cekam film. Nadam se da ce Downy JR, da nauci srpski do tada.

Odgovori
p

Pricalo se da ce nesto starih aviona biti prebaceno u Aviogenex,kakav sad bliski istok??/

Odgovori
P

Standard za saobraćajnu avijaciju je minimum pet posada po avionu ! Zakon o radnom vremenu , angazovanje kapetana , instruktora na simulatorima , skolovanjima , godisnji odmori i ostalo , neminovno zahtevaju taj minimum! Sto se tice planova za Air Srbiju , ostavimo to stručnim ljudima iz Etihada , koji su svoje znanje i uspešnost dokazali. , dajmo im podrsku na ovom ni malo lakom poslu , koji ce se , siguran sam , na kraju isplatiti ! Polako se vraćamo na mesto sa koga su nas politicke okolnosti skinule u poslednjih 20 godina !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala Dragane. Iskreno ova tema me od svih najviše namučila i oduzela mi daleko najviše vremena. Jer masu toga je toliko sakriveno, toliko duboko zakopano, da je trebalo ozbiljnog istraživanja, čitanja gomile tekstova, pa čak i onih koji nisu direktno povezani, kopanja po raznim registrima, sudskim presudama, agencijama. arhivama...

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala puno. Znate Nenad, prije nego sam se pozabavio istraživanjem ove teme i ja sam mislio da se radi o 20-tak bankrotiralih kompanija, čak sam to i napisao u prvoj varijanti uvoda u analizu. I totalno me šokiralo da je istraživanje teme zapravo pokazalo 50+ kompanija. Eto i ja sam mislio da nešto znam... :-)

28. Feb 2017.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Hvala na informaciji, to stvarno nisam znao. Jel to ovaj posljednji, pa ga Vlada još uvijek nije prodala, ili je to neki prizemljeni, pa zapravo ni nema više nikakve vrijednosti? Ako je ovaj drugi slučaj, moglo bi ga se staviti uz ogradu aerodroma, pa u njemu napraviti restoran. To ima na nekim aerodromima i svagdje…

28. Feb 2017.Pogledaj

Haplek na: Bankrot ili tihi odlazak u legendu: Sve avio-kompanije u regiji koje više ne postoje

Iskrene čestitke g. Šćuric na ovoj analizi. Jedna između boljih. Svakako vrhunsko. Što se tiče Express Airwaysa... Da, imali su jednoga ATR 72 u sezoni 2015. Sa veliko tugo verujem i nadam se, da če biti u našoj regiji još puno takvih bajka. Možda čak prva od njih ovde u Mariboru. Lep pozdrav iz Maribora…

28. Feb 2017.Pogledaj

Blagoje Krstic na: Premijera: EdePro predstavio raketu zemlja-zemlja “Šumadija“ i rakete G2000

Da objasnim neke stvari, pa sta ako su makete, tako se to radi prvo projekat gde je sve defininisano do detalja i proracunato i maketa za prezentaciju pa onda kada se pojavi kupac ide prototip pa proizvodstvo. Tako to funkcionishe i u IT industrii gde radim, prvo postoji demo (ili maketa) pa kade se nadje…

28. Feb 2017.Pogledaj