BEG airport status
Završen program „Tehničke učionice“: Lasta uskoro u operativnoj upotrebi Lasta V-54 na ovogodišnjem otvorenom danu 204. vazduhoplovne brigade / Foto: Dragan Trifunović

Završen program „Tehničke učionice“: Lasta uskoro u operativnoj upotrebi

Od četvrtka 29. oktobra RV i PVO Vojske Srbije je korak bliže ka konačnom uvođenju u upotrebu školskog aviona “Lasta“. Tog dana je na aerodromu Batajnica, u Centru za letna ispitivanja Tehničko-opitnog centra svečano uručeno 36 uverenja o završetku pohađanja programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“. Ovaj program završilo je dakle 36 lica, od kojih su 8 piloti, četiri oficira i 24 podoficira vazduhoplovnotehničke službe 204. vazduhoplovne brigade, Tehničko-opitnog centra i Centra za obuku RV i PVO.

Program preobuke piloti su uspešno savladali a ujedno su osposobljeni za osnovno, akrobatsko, navigacijsko i instrumentalno letenje u povoljnim meteo uslovima, danju i noću iz prve i druge kabine aviona. Posebnu vrednost ove tehničke učionice je izrada metodičkih priručnika za preobuku na avion V-54.

Komandant 204. vazduhoplovne brigade general Predrag Bandić primio je maketu aviona “Lasta“ za spomen sobu brigade na kojoj su urezana imena prve petorice pilota koji su osposobljeni za letenje na tom avioni. To su potpukovnik Radoslav Mitrović kao i majori Aleksandar Mrvić, Zoltan Pete, Kristijan Sasur i Goran Đurić.

Svečanosti je prisustvovao i komandant RV i PVO general Ranko Živak koji je istakao da se u poslednjih 30 godina nije desilo da jedna grupa pilota i tehničara iz različitih sredina završi preobuku na novi vazduhoplov koji se uvodi u naoružanju naše vojske.

Dodela uverenja o pohađanju programa tehničke učionice / Foto: Vojska Srbije
Dodela uverenja o pohađanju programa tehničke učionice / Foto: Vojska Srbije

General Živak dodao je da je ovo istorijski trenutak i događaj koji će ostati zabeležen i vrlo važan sa aspekta kako RV i PVO tako i Vojske Srbije ali i same države zbog toga što se jedan domaći proizvod tehnološki napredan proizvodi kod nas, uvodi u naoružanje, koristi i ukoliko to bude moguće plasira na druga tržišta kao proizvod naše pameti i industrije.

Prototip aviona Lasta-95 koji je poslužio kao obrazac za RV Iraka koje je kupilo 20 aviona, poleteo je još 5. februara 2009. godine. U periodu od 2009-2011. svi irački avioni su isporučeni a Vojska Srbije je naručila seriju od 15 aviona. Prototip Laste V-54 (drugi prototip) je poleteo 30. maja 2011. Serijski primerci za RV i PVO Vojske Srbije su počeli da stižu na aerodrom Batajnica sredinom oktobra 2011. a prvi avion poleteo je krajem marta 2012. Do tragičnog udesa koji se dogodio 26. septembra 2012. isporučeno je osam serijskih aviona.

Avioni su bili prizemljeni sve do sredine maja 2013. kada se prvi prototip ponovo vinuo na nebo a na njemu su ispitivane i modifikacije koje su nastale kao posledica pada prve serijske Laste. Tek početkom oktobra 2014. ponovo su počele da lete serijske Laste a poslovi birokratije, modifikacije, i definisanje dokumentacije su dugo trajali. Ponovne isporuke aviona usledile su početkom marta ove godine.

Završetkom programa “Tehnička učionica za avion V-54 Lasta“ trebalo bi da konačno započne zvanično uvođenje u naoružanje Laste u RV i PVO, dalja preobuka kadra a dogodine selekcija i početak školovanja nove klase kadeta Vojne akademije, smera vazduhoplovstvo na novom tipu školskog aviona.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Se

KONAČNO!

Odgovori
к

интересује ме да ли наши војни званичници раде нешто по питању модернизације ласте или ће и она да чека као г4 25 година у истом стању са тенденцијом да заврши на складишту секундарних сировина

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nemanja na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

mi smo tako bogata zemlja,pa imamo 53miliona da damo za avion,dok nam se deca lece kako?gladnih i siromasnih nazalost sve vise ... Ovo sluzi da hrani ego jednog coveka,koji ce ga najceace i koristiti.Al svemu jednom dodje lraj

24. Apr 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

Interesantno je da Francuzi imaju nosače aviona, i najmodernije avione na svetu, a skroz su batalili protiv radarske rakete za avione, tojes ozbiljne SEAD/DEAD misije.

24. Apr 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

Dionizije Као прво, фотографија рактете је само илустрација, као друго није права, већ тзв. габаритно-тежински модел. И као треће фотографија је настала на авио-салону МАКС 2019, изложена ваздухопловна убојна средства се налазе испред МиГ-а 35УБ ВКС Русије.

24. Apr 2025.Pogledaj

Vasilije na: Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

Nije u tome stvar , nego su ovi sto su sada u zmk vladi pred izbore vodili tajne pregovore sa kinezima da kad dodju na vlast kupe kineske helikoptere ( cak je Danas pisao tada o tom) ali ih je bivsa ministarka pretekla sa ugovorom sa italijanima pa sada ovi kada su dosli na vlast…

24. Apr 2025.Pogledaj

МилеНС na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

@Gen. Goran Milovanović - Ваше излагање је забрињавајуће ако ништа друго макар из два разлога. 1) толико нахвалисте МиГ-29 и ваше познавање истог а на фотографији не препознајете 99% идентичне усиснике (јер је у питању МиГ-35) него идентификујете летелицу као Миг-25 или 31 ?!? 2) цитирам:"nije ni čudo što ga Ameri najviše spominju iz strahopoštovanja,…

24. Apr 2025.Pogledaj