Komandant malezijskih kraljevskih vazduhoplovnih snaga general Datuk Seri Roslan Saad izjavio je novinarima 1. juna ove godine u vazduhoplobnoj bazi Kuantan prilikom proslave 57. godina malezijskog RV, da će Malezija modernizovati svoju flotu ruskih lovačkih aviona MiG-29, preneo je malezijski list ’’New Straits Times’’.
Prvobitno je bilo planirano da se ovaj tip vazduhoplova povuče iz upotrebe ove godine i da se zamene novim savremenijim višenamenskim borbenim avionom. Međutim, odlučeno je da se oni ipak modernizuju kako bi dobili određene mogućnosti koji imaju drugi savremeni avioni koji se nalaze u naoružanju drugih država, rekao je tom prilikom general.
Malezija trenutno u inventaru ima 16 aviona MiG-29 od kojih je aktivno 10-12 dok su ostali kanibalizovani kao donori rezervnih delova. 7. juna 1994. Malezija je sa Rusijom potpisala ugovor za nabavku 18 aviona MiG-29 u vrednosti od oko 560 miliona dolara. Kupljeno je 16 jednoseda sa oznakom MiG-29N koji predstavljaju modifikovanu varijantu aviona 9-12SD a tu su i dva modifikovana dvoseda MiG-29NUB. Avioni su isporučeni tokom 1995. godine, ušli su u sastav 17. i 19. eskadrile u bazi Kuantan a do sada su u udesima izgubljena dva aviona, po jedan 1998. i 2004. godine. Danas je operativna samo 19. eskadrila ’’Kobre’’. Prethodni plan za povlačenje ovih aviona iz upotrebe predviđao je da oni prestanu da lete još 2010. godine. Tokom 2001. formirana je i akro grupa ’’Smokey Bandits’’ koja leti na 5 aviona uz još jedan koji služi kao rezerva. Danas solo tačku ove akro grupe izvodi prva i do sada jedina žena pilot malezijskog RV – Major Patricia Jap Syau Jin.
Marta ove godine na međunarodnoj vazduhoplovnoj izložbi LIMA-2015. zajednička malezijsko-ruska organizacija ATSC (u kojoj učestvuje ruska kompanija OAO RSK MiG) predstavila je moguću modernizaciju malezijskih aviona sa oznakom MiG-29NM koja je vrlo bliska modernizaciji indijskih aviona MiG-29 (standard MiG-29UPG). Modernizacija podrazumeva zamenu radara N-019E savremenim radarom Žuk-M2E, potpuno novu avioniku, integraciju širokog spektra naoružanja kako bi avion postao višenamenski. Avioni bi dobili i dodatni leđni rezervoar za gorivo poput onih na verzijama MiG-29SMT i MiG-29UPG, što bi značajno povećalo dolet i borbeni radijus. Takođe predlaže se i ugradnja motora RD-33 Serije 3 sa povećanim resursom. Pored modernizacije bio bi produžen resurs zmaja aviona na 6000 sati a životni vek na 40 godina. Kompletan posao obavio bi se u Maleziji, u bazi Kuantan gde se nalazi tehnički centar kompanije ATSC.
Od 2011. kada je Malezija izdala zahtev za predloge (RFP – Request for proposal) usled lošije ekonomske situacije odlaže se raspisivanje tendera za nabavku novih višenamenskih borbenih aviona koji bi zamenili MiG-29 ali i avione F-5. Još od vazduhoplovne izložbe LIMA-2011. na ovim manifestacijama ali i drugim aeromitinzima u Maleziji, kao i na vojnim vežbama, pojavljivali su se potencijalni kandidati a proizvođači su slali raznorazne ponude za nabavku.
Tako su svoje avione predstavili američki Boeing (F/A-18E/F ’’Super Hornet’’), francuski Dassault („Rafale“), evropski Eurofighter („Typhoon“), švedski SAAB (JAS-39 ’’Gripen’’) a mnogi od njih su sem prodaje nudili i iznajmljivanje aviona uz veoma pogodne uslove. Rusija je pored modernizacije postojeće flote MiG-ova 29 nudila i dokup višenamenskog borbenog aviona Su-30 koji se već nalazi u sastavu RV Malezije u vidu 18 Su-30MKM. Ipak, malezijsko državno i vojno rukovodstvo tražilo je zapadni borbeni avion pa tako ruske ponude nisu ozbiljno uzimane u razmatranje. Usled nedostatka finansijskih sredstava odlučeno je da se za sada ne naručuju novi avioni a da će se odluka o njihovoj nabavci doneti u periodu 2016-2020.