BEG airport status
Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta IATA izveštaj za 2014. godinu

Bezbednost u civilnoj avijaciji: Godina kontrasta

Bezbednost u svetskoj civilnoj avijaciji tokom 2014. godine je unapređena. Istovremeno, broj poginulih je povećan. Sve to u godini koju su obeležili nestanak i pad dva aviona jedne aviokompanije – Malezija Erlajnsa (Malasya Airlines). Kako su letovi MH370 i MH17 uticali na statistiku svetske avijacije, ali i kako je u brojkama o bezbednosti izgledala 2014. godina? IATA (International Air Transport Association) je pripremila redovni godišnji izveštaj o bezbednosti u aviosaobraćaju širom planete.

 

POTD_Flight_MH370__2848692k
Nije poznato kako se završio let MH370, 8. marta 2014. godine.

– I jedna jedina nesreća može se smatrati suvišnom i zato je bezbednost uvek najveći prioritet u avijaciji. Iako je ova tema bila goruća u 2014.,vazduhoplovstvo je ipak pokazalo napredak na polju sigurnosti. – kaže generalni direktor IATA-e Toni Tajler.

U 2014. godini dogodilo se više od jedne nesreće, a dve najznačajnije dogodile su se istoj aviokompaniji i tek završetkom istrage, trebalo bi da uđu u istoriju svetske avijacije. Istraga o nestanku aviona sa leta MH370 još traje, a u njemu se nalazilo 227 putnika i članova posade. Traje i složena istraga o padu aviona iste kompanije sa leta MH17 u kojem je bilo 298 ljudi.

Tokom 2014. širom sveta dogodile su se 73 nesreće na različitim tipovima vazduhoplova. To je smanjenje u odnosu na 81 nesreću u 2013. godini, ali i na prosek od 86 nesreća godišnje između 2009. i 2013.  godine. Petogodišnja statistika beleži da se godišnje prosečno dogodi 19 nesreća u kojima ima nastradalih, 2013. bilo ih je 16, a 2014. godine 12 što procenat takvih nesreća smanjuje sa petogodišnjeg proseka od 22%, na 16% u prošloj godini.

Uprkos statistici koja pokazuje da su šanse za vazduhoplovnu nesreću sve manje, broj onih koji su nastradali tokom 2014. godine beleži značajan rast u odnosu na prethodnu godinu. Tako je 2013. godine poginulo 210 ljudi, dok je 2014. godine stradalo čak 642 ljudi, što je više i od 517 žrtava godišnje koliko iznosi petogodišnji prosek.

Stopa nesreća na mlaznim avionima u 2014. iznosila je 0, 23 (mereni su padovi aviona na milion letova). To je najniži prosek u istoriji i odgovara broju od jedne nesreće na 4, 4 miliona letova. Prethodne 2013. godine godišnji prosek svih nesreća iznosio je 0, 41 (u proseku jedna nesreća na 2, 4 miliona letova), a petogodišnji prosek iznosi 0,58 nesreća na milion letova. Dodatni dokaz je i petogodišnji prosek (2009-2013.) od 0, 58 avionskih nesreća na milion letova mlaznih aviona.

Prosečni broj nesreća na mlaznim avionima koji su članovi IATA-e iznosio je 0,12 (jedna nesreća na svakih 8,3 miliona letova). Ovakva statistika nadmašila je svetski prosek od 48% i pokazala značajno poboljšanje u odnosu na petogodišnji prosek od 0,33.

statistika
Više od 3,3 milijardi ljudi putovalo na 38 miliona letova.

Svi regioni sa izuzetkom Evrope su tokom 2014. pokazali napredak u odnosu na 2013. Evropski prosek iznosi 0,15 nesreća mlaznih aviona po sektoru.

Napredak regiona tokom 2014. u odnosu na petogodišnji prosek izgleda ovako:

  • Afrika (od 6.83 do 0.00);
  • Azija-Pacifik (od 0.63 do 0.44);
  • Rusija (do 2.74 do 0.83);
  • Evropa (od 0.24 do 0.15);
  • Latinska Amerika sa Karibima (od 0.87 do 0.41);
  • Bliski istok – Severna Afrika (od 1.82 do 0.63);
  • Severna Amerika (od 0.20 do 0.11);
  • Severna Azija (od 0.06 do 0.00);

Rusija je imala najslabiji rezultat (0, 83), ali je pokazala napredak tokom tri uzastopne godine: 6.34 (2011), 1.91 (2012), 1.79 (2013).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj