BEG airport status
FAA predložila pravilo kojim bi se dozvolilo korišćenje dronova u komercijalne svrhe

FAA predložila pravilo kojim bi se dozvolilo korišćenje dronova u komercijalne svrhe

BEOGRAD – Trgovci nekretninama, TV producenti, poljoprivrednici, inspektori za mostogradnju i radnici na dalekovodima su među onima koji bi mogli regularno da koriste bespilotne letelice u radu, shodno novom predloženom FAA pravilu.

 
 
0226_drone
 
 
Bespilotne letelice, popularno zvane dronovima, gotovo u potpunosti su zabranjene za komercijalnu upotrebu u Sjedinjenim Američkim Državama, ali skorašnja najava civilnih vazduhoplovnih vlasti SAD bi to mogla promeniti:

– Predloženo pravilo je sledeći korak u integraciji bespilotnih letelica u naš nacionalni vazdušni prostor. – rekao je administrator ove Uprave Majkl Huerta na konferenciji za medije. On je dodao da čine sve što mogu da bezbedno integrišu ove letelice, istovremeno osiguravajući da SAD ostane lider u bezbednosti i tehnologiji avijacije.

Ova akcija FAA-a ipak nije konačno pravilo i ne odobrava široku komercijalnu upotrebu bespilotnih letelica. Pre donošenja konačnog pravila, biće otvorena javna rasprava o ovom pitanju.

Prema novom predlogu FAA, dronovi lakši od 55 kilograma bi mogli neometano da lete do 500 metara iznad tla pri brzinama do 100 milja na sat. „Piloti“ dronova bi morali da dobiju posebni bespilotni operativni sertifikat i slede pregršt ograničenja, uključujući vođenje drona u vidokrugu i izbegavanje opasnosti kao što zabranjene zone, ljudi, aerodromi, drugi vazduhoplovi.

Jedan od najzačajnijih izazova regulatora je upravo kako onemogućiti male bespilotne letelice da dođu opasno blizu aviona. U novembru, jedan dron se približio avionu na manje od 20 metara, terajući avion da preduzme akciju izbegavanja. Prema izveštaju FAA, više od 190 incidenata sa bespilotnim letelicama je zabeleženo u poslednjih 10 meseci 2014.godine.

Trenutno je na snazi pravilo da svako ko želi da upravlja dronom za komercijalnu upotrebu, mora da nabavi specijalno izuzeće od opštevažećih pravila od FAA. Više od dvadeset izuzeća od pravila je odobreno, a prvo je dodeljeno enegretskom gigantu BP i proizvođaču bespilotnih letelica “AeroVironment”.

Daglas Trudo je početkom ove godine postao prvi trgovac nekretninama koji je dobio specijalno izuzeće da upravlja dronom za snimanje kuće za prodaju. On je morao da se pridržava 33 detaljna ograničenja, koja su navedena na 26 strana. Da bi legalno mogao da koristi letelicu u komercijalne svrhe, Trudo je morao da ima regularnu pilotsku dozvolu, da prođe vazduhoplovne lekarske preglede, da traži dozvolu dva dana unapred i ograniči letove na manje od 35 milja na sat i na ispod 300 metara.

Novopredloženo pravilo ne menja postojeće propise koji omogućuju ljudima upravljanje dronovima i modelima aviona u rekreativne svrhe.

Donošenje konačne odluke o novom pravilu može potrajati godinama, ali administrator Huerta je izjavio da je FAA posvećena odlučivanju u najkraćem mogućem roku:
 
 

Overview of Small UAS Noti ce of Proposed Rulemaking


 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

@omniameamecumporto Plan je 3 eskadrile, ali videćemo. Srbija nema more, samim tim što je budžet mornarice u HR, u Srbiji ode na vazduhoplovstvo i KV tako da nije neizdrživo sa aspekta budžetiranja, samo je pitanje koliko je ostvarivo. Recimo, Poljska je platila 12 FA-50 700 miliona.

15. Jan 2025.Pogledaj

Zaljubljenik na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Novaković Saša i stex011 Njihova i naša cena su logične. Grci imaju istoriju korišćenja francuskih aviona, te samo zbog toga automatski prolaze jeftinije. Pored toga, polovina flote je sastavljena od polovnih aviona. Mi s druge strane menjamo proizvođača i kupujemo totalno nove avione, te potencijalno plaćamo više kako bi ih dobili ranije. Neno Upitno koliko…

15. Jan 2025.Pogledaj

omniameamecumporto na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Koliko vama eskadrila treba, koliko zrakoplova mislite zadržati od onih kojima raspolažete. Znate koliko sve to košta, održavanje, eksploatacija, infrastruktura. Od kuda Srbiji novac ako ima tek sedam milijuna stanovnika i skroman BDP. Vučić se malo zaletio , puno platio a posao nije dovršio. U Srbiji unutarnji problemi i neće moći više tako. Budimo realni…

15. Jan 2025.Pogledaj

Marko na: Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

Sta je konkretno prijavljeno i kako se konkretno procesuiraju dogadjaji. Ne morate citirati regulative o prijavi MOR-ova. Da li se stidite svoje strucnosti ili prikrivate politicku pozadinu pa krijete konkretne korake. Saopstenja za javnost sadrzine "lopta je okrugla" ne ulivaju poverenje u strucnost ili pravac kojim se uputio DCV

15. Jan 2025.Pogledaj