BEG airport status
SSJ100 privremeno prizemljen; EASA dala dodatne sertifikate za SSJ100LR "Dodatni sertifikati uticaće na prodaju SSJ100LR van Rusije"/ Foto: Sukhoi

SSJ100 privremeno prizemljen; EASA dala dodatne sertifikate za SSJ100LR

Ruske vazduhoplovne vlasti, Rosaviatsia, prizemljile su Sukhoi Superjet 100, piše „The New York Times“.

Kako je navedeno, u repnom delu aviona uočen je zamor materijala koji je karakterističan za letelice na isteku veka trajanja.

Komanija Aeroflot, koja je najveći korisnik ovog tipa aviona, otkazala je u subotu 21 let ovom letelicom.

U kompaniji „Sukhoi“ kažu da oštećenje nije kritično:

– Nakon rutinske kontrole Agencije za vazdušni saobraćaj Ruske Federacije, otkrivena su oštećenja dela repnog stabilizatora. To nije kritično za operacije ove letelice. Deo ima višestruku redudantnost sistema i marginu stabilnosti daleko iznad svojih mogućnosti opterećenja (service load). Dizajniran je i testiran u skladu sa IAC AR (Interstate Aviation Committee Aviation Register) i odobren je od strane EASA-e. SCAC zajedno sa operaterima proverava ispravnost flote SSJ100 na letovima. Izdata je tehnička odluka o nastavku plovidbe SSJ100. –

Vest o prizemljenju SSJ-a dolazi svega nekoliko dana nakon saopštenja ruskog proizvođača da je SSJ100LR od strane EASA-e dobio dodatne sertifikate koji bi povećali korišćenje ove letelice izvan Rusije.

– U toku prošle nedelje, 21. decembra, EASA je dala sertifikate koji se odnose na povećanje težine pri poletanju i dužine leta. Nova verzija SSJ 100 moći će da leti 4.578 km dok je prethodna verzija imala opseg 3.048 Km. – saopštio je proizvođač.

SSJ100LR se isporučuje od 2014. godine ruskim avio-prevoznicima. EASA odobrenja bi, kako je rečeno u kompaniji, mogla da povećaju prodaju SSJ 100 za 50% u odnosu na prethodnu verziju, naročito zbog prodaje avio-kompanijama izvan Rusije.

Komentari

P

Neverovatno! Koliko im je trebalo da uoče zamor materijala.Boeingov avion koji se nalazi na zemlji,sve vreme „leti“ u pravim simuliranim uslovima- turbulenciji-kiši snegu.I posle određenog broja sati,šalju notame kompaniji unapred da prekontrolišu neki deo u koji sumnjaju.Kamere i boroskopski snimci materijala potvrđuju stanje letelice.

Odgovori
B

Trebalo im je onoliko koliko su ozbiljno provodili monitoring stanja strukture aviona i ostalih sklopova sve ove godine.
Poznavajući ponašanje Rusa i njihov pristup, osobito u provođenju striktnih normi, za sve pare ovoga svijeta ne bih uzimao njihovu robu (čitaj: avione), a letio bih njihovim kompanijama (osobito ruskim avionima) samo u apsolutno krajnjoj nuždi.
Nije senzacionalizam, imam dovoljno iskustva sa njima da ovo ovako napišem…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Sve varijante moguće modernizacije srpskih MiG-ova 29

Колико разумем, targeting platform је авион који означава циљ а firing platform авион који лансира наоружање.

23. Feb 2017.Pogledaj

Petronije na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Beli ti bas imas problem. Niko marsala vucica nije spominjao. Mala na kasicicu stize nora zato sto ne daju pare za.nabavku, inace odlicna haubica za te pare. po pitanju lazara sam jako skeptican, ali necu da prejudiciram. Alas, jos je nepoznanica...maketarstvo sam spomenuo jer su na standu skoro sve makete, marsala ni jednom. Na ovom…

23. Feb 2017.Pogledaj

Joca na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Patria je 100% licenca tako da to Hrvatska ne moze da reklamira kao svoj proizvod,nesto slicno kao fiat 500l kod nas samo u vojnoj indistriji,nisam siguran u kojim kolicinama smeju da prodaju.Sto se tice m95 degman postoji samo prototip napravljen jos krajem 90-tih,on vise zivi kao projekat modernizacije m84 kao verzije m84as i ab kod…

23. Feb 2017.Pogledaj

Beli na: [VIDEO] ALAS dokazao preciznost, urađene dodatne modifikacije, uspešno integrisan na prvu platformu naručioca

Nema ih na sajmu! Djuro Djaković je fabrika a ne proizvod. Ta fabrika pravi Patriju po licenci. Patrija je Finski proizvod i koliko ja znam Hrvati smeju u njevoj fabrici samo za sebe da proizvode a nemogu da izvoze! Degman? Čuo sam za njega, ali gde je on, kome je ponudjen, koji su planovi? ...prazna…

23. Feb 2017.Pogledaj