Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025

„Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

21. maj 2025

[POSAO] „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

16. maj 2025

Tales: SMATSA unapredila „TopSky“ sistem sa „TopSky Sequencer“ modulom

15. maj 2025

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

15. maj 2025

Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

6. maj 2025

„Prince Aviation“ ponovo na globalnoj sceni: Prva instalacija Certus 700 internet sistema na Cesni XLS predstavljena u Fridrishafenu

29. apr 2025

Er Frans uvodi Puket kao novu destinaciju

25. apr 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025
Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti
Budući direktor Erbasa (skroz levo) za proizvodnju putničkih aviona bio je u poseti Novoj Pazovi / Foto: "MTU Maintenance Serbia"

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

Kompanija „MTU Aero Engines“, koja od kraja 2022. godine posluje i u Srbiji, objavila je krajem oktobra rast prihoda od 14%, na 5,3 milijarde evra za prvih devet meseci ove godine, u poređenju sa 4,6 milijardi evra u istom periodu prošle godine. Šest dana nakon ove objave, Erbas je saopštio da će sektor kompanije koji se bavi proizvodnjom putničkih aviona od 2026. godine voditi sadašnji direktor MTU-a Lars Vagner.

MTU je u svom finansijskom izveštaju za tri kvartala posebno istakao da su dostigli svoj cilj od milijardu evra profita godinu dana pre roka, pri čemu je prilagođeni EBIT porastao za 25% na 744 miliona evra, uz poboljšanu profitnu maržu od 14,0%.

Segment vojnih motora pokazao se kao najsnažniji u ukupnom poslovanju, sa rastom prihoda od 16% na 426 miliona evra, podstaknut programima koji uključuju TP400-D6 za A400M, motor za novi FCAS projekat („New Generation Fighter Engine„) i EJ200 za „Eurofighter“. Deo kompanije koji se bavi održavanjem motora za putničke avione imao je rast prihoda od 15% na 3,6 milijardi evra, prevashodno na poslovima održavanja za GE90, V2500, GEnx i CF34, zajedno sa, podjednako unosnim, poslom lizinga pogonskih grupa.

Sastanak Vagnera sa zaposlenima u Srbiji / Foto: „MTU Maintenance Serbia“

MTU je u istraživanje i razvoj u prvih devet meseci tekuće godine uložio 254 miliona evra, fokusirajući se na poboljšanja efikasnosti „Geared Turbofan-a“ i na buduće tehnologije pogona, uključujući inicijative za letove bez emisija štetnih gasova.

Portfolio narudžbina u delu proizvodnje pogonskih grupa iznosi 23,4 milijarde evra, što je blago smanjenje sa 24,4 milijarde evra krajem 2023. godine, sa značajnim udelom narudžbina za „Geared Turbofan“ motore, posebno PW1100G-JM i V2500. Kompanija je takođe povećala broj zaposlenih za 4% na 12.634.

Interesantno je da je budući direktor „Airbus Commercial“ sektora već posetio Srbiju, odnosno Novu Pazovu.

On je zajedno sa generalnim direktorom i direktorom operacija u „MTU Maintenance Serbia“ Rajnerom Bekerom i Holgerom Rosemanom obišao postrojenje nedaleko od Beograda u maju. Nakon obilaska Vagner je održao i sastanak sa zaposlenima.

Tango Six je u julu prošle godine intervjuisao Rajnera Bekera, direktora „MTU Maintenance Serbia“ a na našoj nedavnoj održanoj konferenciji Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope razgovarali smo sa Aleksandrom Stojanovićem, menadžerom kompanije MTU. Stojanović je pričao o tehnologiji i logistici poslovanja MTU-a u Novoj Pazovi.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs