Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024
Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?
Doček predsednika Turske u Beogradu, dve godine nakon njegove poslednje posete / Foto: Dimitrije Goll, Predsedništvo

Poseta Erdogana Beogradu: Nabavka Bajraktara za Srbiju nije pomenuta, uskoro bi zbog toga mogao da profitira Erbas?

Srbija, po svemu sudeći, i dalje neće kupovati borbene besposadne letelice Bajraktar, rezultat je današnje posete Beogradu predsednika Turske Redžepa Erdogana. Erdogan i predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavili su formiranje zajedničke radne grupe koja će „uspostaviti mnogo bliže odnose i saradnju u okviru dvaju odbrambenih industrija“.

Srbija tako i dalje nije povukla odlučujuć potez kada je kupovina Bajraktara u pitanju. Letelice koju je Vučić stavio visoko na listu želja tokom prethodne posete Erdogana u septembru 2022. godine, da bi potom u junu 2023. godine iskazao nezadovoljstvo povodom turske prodaje ovih letelica Kosovu, uz izjavu da ih zbog toga Srbija ipak neće nabavljati.

Današnje nepotvrđivanje razgovora ili pregovora kada su konkretno Bajraktari u pitanju moglo bi potencijalno ići na ruku evropskom konzorcijumu Erbas koji je ponudio mnogo širu saradnju Srbiji u pogledu uporedive besposadne letelice SIRTAP koju će oni uskoro početi da proizvode. Ukoliko se ova saradnja ostvari, Srbija bi potencijalno mogla postati industrijski partner sa Erbasom u delu proizvodnje ove letelice i najverovatnije bi kupila određen broj za RV i PVO.

Vučić je danas prilikom obraćanja dva predsednika medijima kazao da su „izabrani važni ljudi kako iz vlade, tako i eksperti iz obeju zemalja koji treba da uspostave, u najkraćem mogućem roku, tim koji bi po tom pitanju temeljno, suštinski i strateški radio u narednom periodu“.

Većina balkanskih zemalja je u poslednje četiri godine nabavila popularni turski TB2 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Navedena radna grupa nije bila spomenuta u kontekstu besposadnih letelica. Nakon predsedničkih obraćanja novinarka RTS-a Tamara Stojisavljević pitala je da li radna grupa ima konkretno veze sa prodajom Bajraktara Srbiji ili bi se možda radilo o zajedničkoj proizvodnji?

U svom odgovoru Erdogan je samo spomenuo da bi „mogućnosti koje Turska namenska industrija ima u domenu vazdušnih sredstava, odnosno dronova, mogle biti jedna od osnova saradnje u domenu namenske industrije dve zemlje“:

– Što se tiče zajedničkih koraka u domenu namenske industrije, kao što sam rekao, Srbija ima određene kapacitete, mi imamo određene kapacitete i kao prijateljske zemlje naše kapacitete možemo zajedno da razvijamo.

Naši ministri spoljnih poslova, ministri odbrane i stručnjaci iz domena namenske industrije su obavešteni, dobili naloge da počnu da rade na konkretnim projektima i to će se desiti, napredovaćemo kroz vreme.

Ima ljudi u svetu koji će blagonaklono gledati našu saradnju i oni kojima se to neće sviđati, to je prirodno, ali budući da smo politički lideri, ove odluke mi treba sami da donosimo suvereno sa našim saradnicima u okviru naših vlada između naše dve zemlje. – kazao je Erdogan.

Vučić je u odgovoru na ovo pitanje bio konkretniji, ali bez pominjanja Bajraktara:

– Ja sam veoma zahvalan predsedniku Erdoganu na tome što je danas on odlučno saopštio svojim saradnicima u kom smeru treba da se odvijaju naši odnosi. Naravno da je turska vojna industrija značajno snažnija nego naša, ali bez lažne skromnosti želim da kažem da naša vojna industrija nije za potcenjivanje i nije za zanemarivanje. I u tim okvirima mi imamo prostor za veliku saradnju u budućnosti.

Mi smo nedavno prvi put posle dugo vremena obnovili naše izvozne dozvole za Tursku, te smo jedan značajan deo granata izvezli na tursko tržište. To je nama i posao, ali i to radimo samo kada u nekoga imamo poverenje i kada je taj konačni korisnik dozvoljen.

Mi imamo mnogo ideja, već smo sastavili dobar deo našeg tima i šta je to što nam je potrebno od turske strane. Ali imamo i ideje šta je to što smatramo da zajedničkim snagama možemo da razvijamo u budućnosti – kazao je Vučić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

This is my neighbor Serbia. We buy Rafale, they must buy Rafale. We get Baryaktar, they must get Baryaktar. We order Himars, they can’t afford it. Great Success!

Odgovori
Jo

Vucic will make it work.

Mi

ehehehehe baš.
Hrvatska naručila Bajraktare za 100 milijuna eura. Što je poprilična količina…

Ne

Nenad

My namesake, Serbia probably already have on order something similar to Himars. If you remember speech by our main man Mr. Littlewolfson.

Milki

Jel to istina? Sta ce im to? Barjaktar je tehnoloski prevazidjen, i u svoje vreme samo bio izvikan.

Ne

My namesake, Serbia probably already have on order something similar to Himars. If you remember speech by our main man Mr. Littlewolfson.

Milki

Jel to istina? Sta ce im to? Barjaktar je tehnoloski prevazidjen, i u svoje vreme samo bio izvikan.

Pe

@Nenad N Barjaktar je pomogao slomu ruske vojske u samom pocetku napada na Ukrajinu, kao i u potapanju glavnog broda Crnomorske flote“Moskva“.
Iako su Rusi kasnije nasli nacin da obaraju Barjaktare, februar-mart 2022 je jedini momenat ovog rata opasan za opstanak i slobodu Ukrajine.
Danas je ukrajinska vojska daleko jaca i neuporedivo bolje snabdevena, lanac snabdevanja je uspostavljen,produkcija i na zapadu i u Ukrajini podignuta, i Rusi nikad nece imati sansu kao februara-marta 2022.
Barjaktar je to oruzje koje je doprinelo, i ne“izvikano“, vec bukvalno.

Vl

Petrovic Dusan,
Barjaktar se nakon svega pokazao kao totalni promašaj i pored velikog broja letilica što su Ukrajinci što dobili što kupili. U stvari, kada bolje razmislim, poslužio je Rusima kao lepa meta za vežbe gađanja Pancira ali i BUK-a. Lepo su na osnovu dobijenih iskustava unapredili te sisteme i projektovali jeftine male raketice za obaranje tih izvikanih ptica. Ne treba zaboraviti da su Rusi na osnovu prizemljenih i oborenih Bajraktara kao i na osnovu prizemljenih američkih BPL-a usavršili i svoje besposadne letilice te iste danas lede krv u žilama NATO plaćenicima u Kurskoj oblasti. U zadnjih dvadesetak dana se pojavilo dosta snimaka rada novih ruskih letilica.

П

@Petrovic Dusan

Пре ће бити да су амерички сателити помогли, не Барјактар.

Али, како желите…

Iv

Turci su na iskustvu u Ukrajini razvili EW podove za ometanje radara tako da ga je danas puno teže srušiti

Dj

>> Turci su na iskustvu u Ukrajini razvili EW podove

Bayraktar ne poseduje tehnicke mogucnosti nositi efikasne EW podove jer ne poseduje signifikantne izvore elektrocne energije a. i inace je slabo motoriziran jer mu je prioritet izvidjanje a napad ako se ukaze prilika.

Dj

Bayraktar se pokazao kada je trebalo, za vreme ruskih pokusaja vodjenja manevarskog rata sa kolonama pokretne tehnike i trupnim PVO koji se ne snalazi, uspesno je izvidjao i napadao. Danas posle 2 godine se rade izvidjanja i korekcija (ariljerijske) vatre, front je statican i dobro pokriven PVO.

Bayraktar je vise letelica kako je tradicionalno zamisljaju vojske, golem je i skup, treba mu aerodrum, osoblje da ga opsluzuje itd. Kombinacije manjih dronova za izvidjanje i FPV iz sopstvene produkcije sa mobilnim timovima u blizini fronta su bolje resenje.

Si

Vlad da je tako ne bi Rusija uvozila na desetke hiljada Shaheed dronova. jedini autohtono Ruski a dokazan u borbi je Lancet. Ali njegova upotreba je sporadicna jer ih izgleda nema u dovoljnom broju. Geran 1 i 2 nije ruski proizvod, da smo nacisto. Okhotnik ocito jos nije spreman za upotrebu punog opsega.

Mi

Možda konačno počne proizvodnja vozila Lazanski. Svakako ima puno prostora za saradnju, nadajmo se da su Turci razumeli da je mnogo bolje da rade sa nama nego sa Kurtijem. Ne znam zašto su se svi uhvatili Barjaktara kada ima puno boljih letelica koje možemo uvesti od Turaka, uključujući i avion 5. generacije ili stealth bespilotne letelice.

Odgovori
Iv

Bolje su od kineskih CH ovo-ono koje smo kupili. Ja bih radije da pazarimo njihov Akinci dron

YP

Koji avion pete generacije?

Mi

TAI TF Kan, već imaju prototip koji leti, masovna proizvodnja od 2030-te. Nisam siguran koliko su im BPL bolje od kineskih, CH-95 nije ništa lošiji od Bajraktara, dok u Akinci klasi kinezi imaju i dosta boljih. Svakako industrija im je u ozbiljnom usponu, to znam i iz moje branše u kojoj radim gde su se Austrijanci i Nemci podsmevali Turcima pre samo 15 godina, a sada imaju podjednako dobre mašine i softvere kao i neke krajnje proizvode koje uspešno plasiraju na našem tržištu po znatno nižim cenama. Ozbiljan potencijal imaju jer imaju mlado stanovništvo koje narasta, kroz 50 godina, biće značajniji faktor od Nemaca ako ovako nastave. Dosta sam pratio njihovu namensku, imaju odličnih proizvoda ali ima i promašaja. Kad au avioni u pitanju, sve je to na dugom štapu i nemaju oni tu još uvek ozbiljnu tehnologiju ali za 10 godina svašta će se promeniti u njihovu korist.

To

Mora i sa nama ai sa Kurtijem, zbog, reci cemo, tranzitnih dozvola za odredjenu robu koju salju na zapad.

YP

A šta ga tačno čini avionom pete generacije, sem želje da ga tako nazovu? Ok, avion ima dizajn aviona pete generacije i to bi bilo manje više to.

Turska nema motor, avioniku, radar, stelt materijale… U principu imaju ideju za finalizaciju i model koji je poleteo, ali on sam po sebi nije peta generacija.
Uz to, čak i kada se finalizuje ova ideja, prodaja drugim državama može tek kada države iz kojih su dobavljači komponenti daju zeleno svetlo za prodaju. I opet na kraju ide paket naoružanja. Turska ne proizvodi baš najsavremenije rakete v-v i v-z.

Dakle, za sada nemaju ništa, sa tendencijom da tako i ostane. U najboljem slučaju za 15ak godina će možda njime zameniti F16 koje će morati povući zbog isteka resursa.
Erdoganova priča zvuči poznato?

Mi

@YPT isto smo u okviru branše u kojoj radim govorili za Turske mašine pre 15 godina. Danas većina naše industrije u branši koristi njihove mašine koje su podjednako dobre kao austrijske, nemačke ili italijanske ali u proseku bar duplo jeftinije a nekad i 3 puta. Radi se o CNC mašinama, raznim formatizerima, alatima. Naravno da to ne znači da će lako doći do toga, ali dosta vas koji niste bili dole kod njih ne može da razume koliko im demografija ide na ruku. Za razliku od EU koja radnu snagu i inženjere uvozi, oni ih dole imaju na pretek i često su to isti inženjeri koji odu u u EU ciljano da pokupe know/how i onda se vrate dole i razvijaju njihovu industriju sa stečenim znanjem. Nekada smo slično radili mi (Bambi npr), a danas to rade oni i kinezi i ostale nacije u usponu.

Pe

@Miks

Turci od aviona 5. generacije do 2030. mogu da imaju jos samo jedan prototip. Nikakva masovna proizvodnja. Ni Kinezi, Koreanci, ni zapadna Evropa to ne mogu tek tako za par godina da izbace, pa nece ni Turci. Ima tu dosta vode da protekne do serijske proizvodnje 5. generacije.

@Ivan
Pa i nisu bolji. Kineski paket aranžman svakako jeste bolji od Turskog.

YP

@Miks
odlično što si spomenuo CNC mašine i alate. Tu sam na svome. Evo odmah da ti kažem da se ne slažemo. Jeftinije jesu, sasvim su solidne, a posebno za naše tržište i to je to. Cutting edge sigurno nisu.

Da se razumemo, daleko su ispred nas u nekim oblastima. Ali isto toliko daleko je i tehnologija pete generacije vazduhoplova ispred Turske.

Mi

@ypt Opet kažem, nisu cutting edge ali rade posao koji treba da rade, a pre 15 godina svi su im se smejali i tvrdili da nikad neće uspeti da naprave mašinu da valja. Mnogi su se iznenadili i sa Bajraktar-om jer su do sukoba u NK verovali da Turci prave neke smešne igračke koje nisu ni blizu cutting edge tehnologije koju imaju Ameri kad ono međutim… Mnogi će se sve više iznenađivati kad budu skapirali da zapad više ne dominira u brojnim industrijama. Primere smo već videli i viđaćemo ih sve više.

No

Recimo hurjet školskoborbeni…imaju Turci
dosta toga da ponude

Odgovori
Vl

Od Turaka nam treba samo S400. Gledaju da ga se oslobode, kako bi im ameri prodali F35. Kazu da lezi u skladistu i nikad nije ni postavljen na borbeno dezurstvo. Bolje nama da prodaju, nego da doniraju Ukrajini, sto zahteva Amerika

Ko

Hurjet je prototip prvi let imao u aprilu 2023.

Th

@Vladimir
Bili bi ludi da doniraju S-400. Nek to Amerikanci kupe za Ukrajinu.
Sta mislis koliko su to Turci platili? Nek to zamjene za sustav Patriot.
Ukrajinciman je vjerovatno ionako drazi S-400. Lete li Rusi uopste
blizu granice i dometa PVOa?

Mi

Da,pa avion pete genracije,pa kupole za Lazanskog i Lazara itd.

Odgovori
To

Nemoj sad kupole, kad je skoro pa gotova domaca kupola sa topom 30mm.

Re

Svakako bi dao prednost saradnji sa Erbasom u odnosu na Turke tj.nabavci Erbasovih BPLa.Uz Francuze a nadamo se i Izraelom zaigrati u prvoj ligi.Naravno tu su i Kinezi koji su nam dosta pomogli.Transfer tehnologije isključivo od prvoligaša,to Turska svakako nije a na stranu što smo sa Turskom oduvek imali dijametralno suprotne stavove po svim pitanjima.Oduvek su nam radili o glavi.

Odgovori
Ne

Ako se izbegla kupovina Barjaktara, to nije losa vest. To je sada vec i tehnoloski prevazidjena letelica. I Turci imaju bolje.

Bilo kakva saradnja na Sirtapu bi bila veoma pozeljna jer je to daleko ozbiljnija letelica sa novijom tehnologijom. Dobro bi bilo uci u taj klub. E sad, nasa „drzava“ . . . .

Odgovori
Am

Ja kao amater gledao u taj Barjaktar i nikako mi do dana današnjeg nije jasno zašto se toliko hajpovao.

Dobar je koliko i ona lopta sa senzorima, a ta ista lopta se kači na desetine drugih letelica.

Da je neko wunderwafe pošteno govoreći – nije

te

Barjaktar se pokazao katastrofalno u Ukrajini i svu slavu koju je stekao u Jermensko-Gruzinskom sukobu je stekao jer jedna strana nije imala opremu za ometanju.

U Ukrajini ih skoro vise i nema. Svi su ili oboreni ili ne mogu da fukcionisu u uslovima jakog ometanja. Izgleda da su mali dronovi mnogo bolje resenje.

Sa Turcima raditi bilo sta je ozbiljna greska jer aktivno rade sa direktnim neprijateljima Srbija kao i uvek i u slucaju nekog sukoba zna se kome ce pomagati.

Odgovori
Yo

Najviše će najverovatnije profitirati Kosovo* – dobijaće preko Turske dronove odavde – pošto su Bajraktari valjda prebukirani za izvoz…
Ima ova saradnja složenije utemeljenje u širim međunarodnim odnosima u turbulentnim vremenima koja predstoje i Srbija je viđena kao partner u prelamanju raznoraznih uticaja, ali to izlazi iz tematike T6.
Komentari predsednika su rekli sve – Srbija ima svoje potencijale, Turska ima svoje i zajedno angažovani oko nekih projekata mogu ostvariti napredak (Erdogan) i – verujem u posvećenost miru i stabilnosti predsednika Erdogana (Vučić)…
Možemo sa ličnom kartom na fenomenalno more u Tursku, za razliku od nekih drugih destinacija…

Odgovori
Sr

@Yoda
Mislim da Turska Srbiju vidi isključivo kao ponovnu koloniju i nikako drugačije. Što se tiče Erdogana, ne stoji on baš najbolje.

Sa Turcima se mora taman onoliko da ne prave probleme.

Yo

@Srbofil
Pa naravno, „o meko dupe svi brišu ***“…
Bio sam malo previše sarkastičan kada sam pomenuo izjave predsednika, ali nam položaj definirivno nije ni formalno definisan pa ima aktera koji pristupaju sa različirim aspektima.
Druga je stvar što npr. Erdogan kao šef države NATO-a ide na samit BRIKS-a, a ovdašnji vojno neutralni šef bi rado išao, ali mora „tetki da odnese lek“…
Ima tu i nekih drugih razloga zbog kojih bi regionalna sila u usponu poput Turske i mogla biti zainteresovana za odbrambeno jačanje obe države, ali će lokalne domoroce najviše zanimati šta dobijaju time ako Kosovu* neposredno (pro)daju dronove…

Dj

>> Mislim da Turska Srbiju vidi isključivo kao ponovnu koloniju

Ocigledno je rezon da je bolje biti turska kolonija nego jedna od 30 clanica EU. Da nije tako radilo bi se na pristupnim uslovima i o njima izvestavalo a manje pravio medijski cirkus sa okorelim neoosmanistom Erdoganom.

St

@Srbofil
Nema to veze sa kolonizivanjem vec sa licnim finansijskim interesima, koji se u medijima drugacije predtsavljaju.

St

Zar taj Bajraktar nije prevazidjen?

Odgovori
Mi

Zavisi kakvi su ti PVO raketaši :-)

Me

Lako je moguće da će Turska u Srbiji proizvoditi Baryaktar dronove za Kosovo i Albaniju pošto je puno jeftinije, a i samim time Vučić okreće Srbiju prema Zapadu. Do sada je Vučić ispunio apsolutno sve što je Zapad tražio, osim uvođenja sankcija Rusiji, što više nitko na Zapadu ni ne spominje, osim Srbije i režimskih medija.

Odgovori
Ž

MedoMed

Каква производња Бајрактара за Косово и Албанију?

И једни и други су већ добили летелице.

B

Imamo mi bespilotnu letelicu dometa 2000km + a to je Pegaz, verovatno nije teško degradirati osnovni paket elektronske opreme na Pegazu i instalirati samo gps aparat za navodjenje. Pegaz ima „radius“ dejstva 250km a autonomiju leta od 10 časova 250×10=2500km pravolinijskog leta, samo je potreban odgovarajući gps navigator. Jeftino sredstvo za dejstva na velikim daljinama.

Odgovori
Ti

Druze, mislim da si se ti malo preracunao.
Brzina krstarenja pegaza je oko 130kmh a najveca brzina je oko 200kmh.
Pegazov kao i svaki drugi SUS motor nije dizajniran da radi pod punim gasom, raspao bi se nakon 100km.
Pomnozio si 10 sati sa 250km i dobio 2500 km? Genijalno.

B

Znači nije brzina krstarenja 250 km nego 130 mada mislim da je veća, to je 1000km plus.

Su

Postoji tu dosta pitanja na koja treba dati odgovor, da bi se moglo dalje analizirati.
– Gde jedni druge vidimo kao priliku za saradnju?
– Gde jedni druge vidimo kao trziste za svoje proizvode?
– Gde jedni druge vidimo kao konkurenciju?
– Gde prestaje politika, a pocinje ekonomija, i obrnuto?
– Gde smo jedni na druge orijentisani silom prilika, i gde smo jedni na druge upuceni geografijom?
Teoretski, Srbija bi mogla da proizvodi borbena vozila za Azerbejdzan, na koja bi se montirale turske kupole. Da li bi turska strana to videla kao mogucnost saradnje, ili kao konkurenciju?
Da li bi bila moguca saradnja u razvoju nekih borbenih sistema, ili zajednicki nastup tipa prodaja turkih haubica sa srpskom municijom?
Sto se tice ekonomije, ocigledno je da nas ekonomija vezuje. Trenutno je najbolja veza Turske sa vecim delom Evrope preko Srbije (ako se izuzmu idiotske carinske kontrole), sto je bitno i za projekte Turske, gde su oni tranzitna zemlja za sve istocno, ukljucujuci i Kinu. Mnogo ulazu u komunikacije i svako poboljsanje sa nase strane im je dragoceno. Mislim da nas kod komunikacija najvise vide kao nekoga koga treba podrzati. Medjutim kod industrije, ukljucujuci i namesku, mislim da nas vide kao konkurenciju, ne bas veliku, ali ipak ne tako zanemarivu.

Odgovori
De

TURGA=turski galeb.Tako se zvao pokušaj prodaje super galeba G4 turcima krajem osamdesetih godina.

Odgovori
mn

U Ukrajini i Risiji , Bayraktar TB2 igra ulogu koordinatora misija, posebno u crnomorskoj regiji il informacije dobivene od bespilotnih letjelica se prosljeđuju jedinicama koje koriste raketnu artiljeriju, kao što su HIMARS sistemi ,GLSDB-sistemi, ATACMS-sistemi, RK-360MC Neptun.
A reklama je da je dronu sa repnim brojem S5, letio više od 10.000 sati. U 2014. godini, ovo vozilo je bilo jedno od prvih koje je testirano i stavljeno u službu kopnenih snaga, kako kažu na službenoj web stranici kompanije Baykar.Tokom svog životnog vijeka, Bayraktar TB2 sa repnim brojem S5 obavio je više od 750 letova, učestvovao je u operacijama kao što su Štit Eufrata (2016-2017), Maslinova grančica (2018), Izvor mira (2019), Proljetni štit (2020) i Castle Claw (u toku od 2022). Koliko oružja i ljudi je ova bespilotna letjelica uništila u svojoj karijeri nije prijavljeno.

Odgovori
Av

Bayraktari vise nisu aktuelni, glomazni su i skupi, klasika.. Po meni, bolje je raditi viseslojnu protuzračnu odbranu.. Srbija vec razvija svoje letelice.. A i sta ce se petljati sa Turcima koji već opremaju Kosovo..

Odgovori
Th

Navodno Hrvatska kupuje za oko 100 miliona eura te Bayraktare.
Bolje uzet od Amerikanaca MQ-9 Reapere. Sad se vidi ko njiman
u MORHu sjedi. Nesposobni zaostali kadar JNA. Njiman ne bi dao
ni da ovce/koze cuvaju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs