Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024
Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope
N305AT na početku svog puta u Americi / Foto: "Air Tractor", Osijek

Isporuka privatnog Air Tractora za Osijek preko Kanade, Grenlanda i većeg dela Evrope

Još jedan privatni Air Tractor koji će biti u operacijama u bivšoj Jugoslaviji trenutno je na preletu za Hrvatsku iz Kanade, nakon početka svog puta u SAD. Kako je Tango Six izvestio početkom jula, kompanija „Air Tractor“ bazirana u Osijeku, kupila je dvosedi AT-504 kao zamenu za islužene Antonove.

Avion je počeo svoj interkontinentalni prelet u petak 10. oktobra. Ako sve bude išlo po planu, sleteće prvo u Zagreb zbog carine i u ponedeljak 21. oktobra oko 15 časova se očekuje da će sleteti u svoj novi dom na osiječkom aerodromu.

Avanturu možete pratiti putem Flight Radara (registracija N305AT, iz nekog razloga klasifikovan kao dron). Storije sa ovog interesantnog „ferry flighta“ možete pratiti i na instagram profilu kompanije koja ga obavlja.

Prvo upoznavanje sa avionom pilota iz Hrvatske, dok je avion bio u kanadskom registru / Foto: „Air Tractor“, Osijek

Interesantno je da se pilot koji izvodi prelet, Rodrigo Lopez Buberet (Čileanac po nacionalnosti), ovo leto već prilično naleteo iznad Evrope, kako je Tango Six detaljno izveštavao. Impresivna (re)pozicioniranja Air Tractora o kojima smo ovo leto pisali, iz Južne Amerike i Australije, otkrivaju još jedno interesantno karijerno usmerenje – pilot jednomotornog aviona koji gasi požare i obavlja interkontinetalni „comute“. Kao u zlatno doba avijacije.

Rodrigo je u ovoj oblasti generalne avijacije naleteo preko 7.000 sati, instruktor je na Air Tractorima i obavio je 30 letova preko okeana prilikom letova isporuke i repozicioniranja.

Osiječki AT-504 će ostati na američkom N registru dok EASA ne reši problem upisa tip sertifikata ovog aviona u evropske dozvole.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pe

bravo braćo Hrvati

Odgovori
So

Bravo braco cileanci!

Odgovori
Yr

Dobra mašina. Da je pameti pa da se Jat privredna avijacija modernizuje eskadrilom Air Traktora, da se uspostavi mreža manjih aerodroma po državi sa hidrantskom mrežom da može efikasno i brzo da se dejstvuje leti u požarnim područjima a da rade redovne privredne aktivnosti kada nije uzbuna. Idealno i efikasno rešenje za našu geografiju. Bravo za Osiječku firmu.

Odgovori
ra

I ja se nadam tom potezu države, Privredna Avijacija iz Vršca ima veliku flotu mahom M-18 Dromadera pouzdanih mašina koje mogu da služe za više namena a jedna od njih je i gašenje požara, najveći problem ove firme je manjak poslova koje su godinama radili a koji su bili njihov zaštitni znak a to je zaprašivanje useva a taj manjak posla je rezultat propadanja velikih poljoprivrednih kombinata koji su angažovali Vrščane u zaštiti useva i prihrani žitarica a svaki veliki kombinat je imao i svoje letelište sa hidrantskom mrežom pa je takvo letelište moglo da posluži i za punjenje aviona vodom za gašenje požara, prodajom kombinata privatnim licima letelišta su preorana i pretvorena u obradivo zemljište a PA Vršac je polako počela da gubi poslove i da smanjuje broj pilota i letelica i sada opstaju od zaprašivanja komaraca u letnjoj sezoni i to kada se prskanje sa zemlje po ko zna koji put pokaže neefikasnim, država mora da stane iza ove firme nabavkom novih letelica i obukom mladih pilota za zadatke koje takvi avioni mogu obavljati a to su gašenje požara zaprašivanje useva i prskanje komaraca, ovakva avijacija je jeftina lako se održava i ne traži bog zna kakvu infrastrukturu, moramo se osvrnuti na zemlje Balkana i njihov stav prema ovakvoj avijaciji a to je stav da se mora posedovati ovakav vid avijacije koju možeš upotrebiti u raznim situacijama. Nebeski ratari su još uvek tu malo ostareli ali još mogu mlade da nauče zanatu kojim su se decenijama bavili, pozdrav za sve iz PA Vršac od sina njihovog nekadašnjeg kolege.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs