Popis svih vazduhoplovnih događaja u septembru: Otvoreni dan na Batajnici, veliki aero-miting u Vršcu, dva fly-ina, USAF ponovo iznad Pranjana, novi Embraer na „Tesli“

6. sep 2024

Erik Trapije o planovima Dasoa nakon srpske narudžbine: „Očekivali smo kupovinu iz Beograda, do kraja godine još jedan izvozni ugovor“

5. sep 2024

Hrvatskoj odobrena nabavka artiljerijskih raketnih sistema HIMARS: Kupovina kojom će doći do pomeranja odnosa snaga na Balkanu

4. sep 2024

Iza scene izveštavanja o objavljivanju srpskog ugovora za kupovinu Rafala: Napetost, pokušaj kršenja embarga i osmesi

3. sep 2024

[EKSKLUZIVNO] Veliki aero-miting u Vršcu 22. septembra: Učešće RV i PVO, Policije, domaće i inostrane generalne avijacije

2. sep 2024

[POSLEDNJA VEST] Daso će Srbiji isporučiti prvi Rafal 2028. godine

29. avg 2024

[POSLEDNJA VEST] Srbija potpisala ugovor za nabavku 12 višenamenskih borbenih aviona Rafal za 2,7 milijardi evra

29. avg 2024

„La Tribune“: Francuska i Srbija okončale pregovore o nabavci Rafala; Vučić: Još nije gotovo

27. avg 2024

Slovenački Pipistrel nastavlja sa osvajanjem projekata u američkoj vojsci: Posle Virusa, Sinus za Marince

22. avg 2024

[RECENZIJA] Jedan od najboljih: „The Blue Max“

20. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci već 10 dana dejstvuju unutar ruske teritorije, uspešni napadi na vazduhoplovne baze u Rusiji, pogođen i aerodrom sa avionima MiG-31I koji nose rakete Kinžal

16. avg 2024

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

15. avg 2024

Poljska potpisala sporazum za nabavku 96 borbenih helikoptera Apač

14. avg 2024

Na “Armiji 2024“ predstavljen laki višenamenski borbeni avion Jak-130M

13. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci napali rusku Kursku oblast, postignut prvi dokazani pogodak borbenog helikoptera FPV dronom

9. avg 2024

Istovremeno sa Srbijom, Saudijska Arabija vodi pregovore o nabavci francuskih borbenih aviona Rafal

8. avg 2024

[ANALIZA] Vučić ponovo najavio isporuku naoružanja za koje je mislio da neće stići: Šta sve od RV i PVO tehnike Srbija čeka da joj se isporuči?

7. avg 2024

Šta smo uočili na premijeri prvih borbenih aviona F-16 koji su isporučeni Ukrajini

6. avg 2024

Zlatni Jeleni: Major Robert Jelen odlikovan Zlatnim letačkim znakom, 40 godina nakon svog oca Marjana

2. avg 2024

[RAT U UKRAJINI] Međusobni napadi na vazduhoplovne baze, zapadni mediji pišu da borbeni avioni F-16 već lete iznad Ukrajine

2. avg 2024
Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I
F-15QA/EX na ovogodišnjem sajmu u Farnborou / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Nova „Advanced Eagle“ mušterija: Izraelu odobrena nabavka borbenih aviona F-15IA i modernizacija F-15I

Posle nekoliko godina zvaničnih i nezvaničnih najava i spekulacija, učinjen je prvi konkretan korak ka nabavci nove generacije borbenog aviona F-15 za Izrael. Američka Agencija za bezbednosnu i odbrambenu saradnju DSCA (Defense Security Cooperation Agency) saopštila je prekjuče da je državni sekretar SAD doneo odluku da Izraelu odobri moguću prodaju aviona F-15 kroz „Foreign Military Sales“ program.

Kako se precizira u saopštenju, u pitanju je prodaja paketa u kome je vlada Izraela između ostalog zatražila 50 novoproizvedenih aviona F-15IA, kao i komplete za doradu 25 postojećih aviona F-15I izraelskog ratnog vazduhoplovstva na nivo F-15I+ (u pitanju je „Mid-Life Update“) koji odgovara standardu F-15IA. Najveća procenjena vrednost posla iznosi 18,82 milijarde američkih dolara, a isporuke bi mogle početi 2029. godine.

Na spisku se nalazi i 120 motora F110-GE-129, 90 računara misije ADCP II, 75 AESA radara APG-82(V)1, 50 kontejnera sa navigacijskim sistemima AN/AAQ-13 LANTIRN, 320 lansera LAU-128 za rakete vazduh-vazduh srednjeg dometa, 25 topova M61A Vulcan, 180 GPS/INS navigacionih sistema sa M-kodom. Tu su i sistemi prikaza informacija na kacigi pilota JHMCS, sistemi za raspoznavanje svoj tuđ (IFF) APX-119, oprema za prenos podataka, sistemi za pasivnu zaštitu aviona, komunikaciona oprema, logistička podrška, rezervni delovi, dokumentacija, obuka i razne dorade.

Karakteristične EX modifikacije repne sekcije aviona / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kao glavni proizvođač navodi se Boing a napominje se da kupac obično zahteva i ofset. Svaki ugovor o ofsetu biće definisan u pregovorima između naručioca i isporučioca. Takođe se naglašava da će ova potencijalna prodaja zahtevati imenovanje pet dodatnih predstavnika vlade SAD i jednog predstavnika američkog proizvođača u Izraelu u trajanju od približno osam godina, kako bi se podržala modifikacija F-15I+, obezbedila sigurnost poverljive opreme, tehnička pomoć, upoznavanje sa detaljima, kao i obuka u izraelskim programima F-15IA i F-15I+.

Izraelsko ratno vazduhoplovstvo je u periodu 1996-1998. primilo u naoružanje 25 višenamenskih borbenih aviona F-15I nazvanih „Ra‘am“ (grom). Danas je u upotrebi svih 25, od toga je bar 24 u sastavu 69. eskadrile „Čekići“ 6. vazduhoplovne baze Hacerim, u severnom delu pustinje Negev, a bar jedan primerak je u Centru za letna ispitivanja, u vazduhoplovnoj bazi Tel Nof.

U paketu se nalazi 50 novih aviona F-15IA, kao i dorada 25 postojećih F-15I na nivo F-15I+ / Foto: IDF

F-15I predstavlja verziju aviona F-15E Strike Eagle koja je dorađena prema izraelskim specifikacijama, uz korišćenje i izraelske elektronske opreme, kao i naoružanja.

Novi F-15IA deo je porodice nove generacije nazvane „Advanced Eagle“. Prva varijanta je bila F-15SA za Saudijsku Arabiju (nabavljeno 84 aviona), zatim je usledio F-15QA za Katar (36 primeraka), a potom i F-15EX za USAF koji nosi naziv Eagle II (moguća je narudžbina 144-200 aviona). Za očekivati je da F-15IA takođe prođe kroz proces modifikacije po modelu dorada prethodne verzije F-15I.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ni

Da nam je ovo da nabavimo mesto rafala….

Odgovori
Mi

Ovi su mozda i skuplji, pa treba tacunati na vecu proviziju.

KK

A mi se na balkanu nesto prepiremo oko 10-20 starih kanti..

Odgovori
Al

Što bi Valter rekao Živi bili pa vidjeli…. Srbija na kraju ove priče oko nabavke aviona ima da nabavi dve eskadrile upravo tih Američkih aviona, konkretno F16.

Odgovori
Sl

Fantastican avion. Mislim da nikada nije oboren nijedan F-15. Americko vazduhoplovstvo je samo izjavilo da ima skor 104-0. Mislim da ne postoji pouzdaniji avion od ovog. Imati ovakav avion u svom arsenalu je fantasticna stvar. Naravno da mi necemo nikad imati slicno, jer smo ruska gubernija na Balkanu, odsecena od normalnog sveta.

Advanced Eagle je jos vise fantastican zbog odlicnog AESA radara i vece nosivosti ubojnih sredstava. Pritom, svaka cast za Izrael, koji je velicine Vojvodine, a ima strahovitu ekonomiju i mozda jednu od najobucenijih i najopremljenijih Amera.

Nadam se da ce i Srbija jednom uci u NATO, em zbog svoje bezbednosti, em jer se ne zivi u proslosti. Ovo je vec ozbiljan broj aviona, a ne prica od 10ak komada, koji ce stici za cirka 20-30 godina.

Odgovori
go

Vreme svrstanosti kao nečeg zdravog je završeno barem za narednu 1,5 deceniju. Sada je najgora opcija i ostaće tako. Da bude jo[ gore NATO nije odbrambeni savey, od Klintona na ovamo je plaćenik G6. Za neke amerikance je zlatni standard pripadnosti SAD i glavno vozilo napredovanja zapada, a za druge amerikance je nešto zastarelo iz čega treba da izadju, jer im ždere sredstva koja im trebaju za obnovu infrastrukture i samo nekakav plaćenik koji je projeo države jer nisu umeli da ga ubiju kada je za to bilo vreme.

Dj

NATO sto je u regionu morao primiti na brzinu, dakle Makedoniju i CG, primio je, ovo ostalo sto je land locked a nije u savezu, to ce se raditi sto se kaze natenane…

Va

Sladjan U vazdušnim borbama nije a i nije imao od koga da bude oboren jer nije bio nad takvim žarištima kao isključivo avion za vazdušnu premoć ! Čak i isporuka Iraku Mig-29 od strane već pred raspad SSSR-a je u zadnjem momentu ukinula i isporuku raketa V-V dugih dometa našta su Iračani dobili prepolovljen sposobne Mig-29-tke a ubrzo je usledila pustinjska oluja ! Šta se tiče gubitaka ,izgubljen je jedan nad Libijom tokom svrgavanja Gadafija,navodno tehnički kvar a oboren je Saudijski F-15 od strane Huta improvizovanom raketom V-V ispaljena sa zemlje R-27 ! Svakako jedan od omiljenih aviona !

Mi

Vanredne mere! Google gasi muziku😀

Meni nije jasno da od toliko stotina borbenih aviona na toliko aerodroma na povrsini velicine Vojvodine uspeju da polecu i slecu svi ti avioni na stotine trenaznih letova, a da ne spominjem one silne misije bombardovanja. Na sta to nebo lici, i ta buka.. Zaista mi nije jasno kako to sve izgleda tamo na nebu.

Takodje, kako ih neki od lokalnih neprijatelja ne skine sa pvo raketom tipa Stinger ili Igla iz nekog solitera ili krosnje drveta.
Nama nekima je teritorija Srbije mala za Su-30 ili 35 i to bednih 12tak komada, a ovi imaju 400 borbenontrenažnih efova na teritoriji „Vojvodine“, plus sve ostale avione.

Si

Oboren je od strane pvo ali nikad u v-v borbi. Fascinantan stroj.

Pe

Fantastika,vrhunski avioni za najbolje vazduhoplovstvo sveta, jos zajedno rade sa F-16 i F-35 koji su takodje prilagodjeni u Izraelu.
San snova

Odgovori
Va

San snova u Izrael gde je u Gazu stradali 1,8 ukupne populacije već !

Jo

Upravo tako, sjajan avion. Nakon F-22 nešto najbolje što Zapad ima za dominaciju u vazdušnom prostoru. Nakon ovih novih nabavki, Izrael će imato 75 F-15AI/I+, 75 F-35I i 175 F-16I. Kada se to kombinuje sa vrhunski obučenim pilotima koji imaju više sati naleta nego bilo ko drugi u svetu, Izrael zadržava dominaciju u regionu Bliskog Istoka.

Dj

Gde nadje 75 F-35I covece…

Jo

@Djuka
Računam ono što imaju (39) i ono što je naručeno u junu (36)

Mi

Americki senat posle duze prepirke odobri 26 milijardi dolara „vojne pomoći“ Izraelu u Aprilu ove godine. Sve to jel im nestade raketa i bombi da sravnjuju sa zemljom malu Gazu i vec mesecima prouzrokuju najvecu humanitarnu katastrofu civilnih zrtava na planeti. To je sposobnost najbolje i najopremljenije vojne sile na zemlji u 2024. Od toga po CNN 40% su nevodjene bombe. Onda se kroz mesec dana jos sete da im treba od americkih goganata dodatnih 25 F-35 , i 50 novih F-15 zmajeva. I ko je tu koga platio, isplatio, potplatio, i od čijih para? Znamo odgovor, samo, retoricko pitanje. Nekima je to sve ok i profesionalno jer sje rec o lokid martinu, mekdonald dagkasu i humanim amerima. Meni je to odvratnije od oranja njiva sacastim lanserma.

Odgovori
Fa

A zamisli šta bi tek bilo da okače saćaste lansere na F-15EX?

Njiva no more :)

Bo

Sto prijatelju ne pomenu rat u Ukrajini gde je zbog Ruske agresije poginulo min. 500 000 na obe strane. Odvratni su i jedni idrugi jel tako?

Br

Tih 40% nevodjenih bombi lako moze dobiti izraelski kit za navodjenje

Mi

Boki, ovo je tema o F-15 i Izraelu. O parama koje idu iz USA nazad u USA dok desetine hiljada
A kad vec pitaš, Rusi su Bambi iz crtanog filma u poredjenju sa izraelskom destrukcijom nad civilima i svoj kolateralnoj steti koju su naneli zadnjih 10 mesec dok se ovi jos vise bogate .

Re

Da kojim slučajem možemo da biramo izmedju F35,SU57,F22 ili F15 uzeo bih F15 bez da trepnem.Dokazana zver.Najnaprednija verzija do sada je F15EX ako se nevaram sa 22 podvesne tačke i naravno AESA radarom.Pisao je T6 čini mi se o njemu ovde.Ozbiljan avion za ozbiljne države.Ništa čudno za Izrael s’obzirom da su faktički 51-va Američka država.A naša Balkanska plemena onanišu ovde zbog krnje eskadrile polovnih Aviona druge,treće klase.

Odgovori
Va

Realni Pre će biti da je SAD deo Izraela …..

Ja

Brate sta je vise sa svima vama koji hvalite F-15… ok, jeste zaista mocna masina, bila i ostala, ali budimo realni – 90% aviona koje je oborio su bili generacija ili dve ispod. Mahom se radilo o MiGovima 21 i 23, koji, pazi sad, niti pripadaju istoj generaciji kao F-15 (MiG-21 druga generacija, MiG-23 treca, F-15 cetvrta), niti su imali bvr (beyond visual range) sposobnost, odnosno nisu mogli da gadjaju ciljeve van vizuelnog dometa, niti su imali sistem za otkrivanje ozracenja (u prevodu piloti MiGova ne bi imali predstavu da su otkriveni od strane F-15 niti da ih je ovaj gadjao)… dodaj na sve to slabu obucenost arapskih pilota, lose odrzavanje aviona i mnoge druge faktore…
Jos jedna jako bitna stvar koju treba napomenuti – nije istina da je F-15 oborio 104 neprijateljskih letelica!
Na primer, tokom “Pustinjske Oluje”, Amerikanci su tvrdili da su oborili cak 36 irackih aviona a da pritom nisu izgubili niti jedan od dejstva iracke avijacije… da bi se vremenom ispostavilo da je prva zrtva rata bio zapravo americki Top Gun pilot kojeg je u F/A-18 oborio iracki MiG-25! I za razliku od Amera, Irak je priznao gubitak 23-24 aviona…
Zatim, prema austrijskom istrazivacu Tom Kuperu, jos jedan americki avion (F-14 Tomket) je vrlo moguce oboren od strane ili MiGa 25 ili 29… Naravno, Amerikanci su kao i uvek pripisali obaranje protivnickoj pvo… i nije to bio jedini slucaj gde postoje indikacije da su iracki avioni zasluzni za obaranje americkih aviona… Inace, taj Tom Kuper je izraziti rusofil, a omiljena letelica mu je upravo F-14 (od njega potice podatak da je F-14 tokom iracko-iranskog rata 80-ih godina oborio ni manje ni vise nego 160 aviona, sto mnogi smatraju apsurdnim, pogotovu Iracani)… tako da ako on nije imao problem da obznani gubitak svoje omiljene letelice, budi siguran da je najverovatnije upravu… On takodje kaze da je gomila obaranja pripisanih F-15 za vreme izralesko-arpskih sukoba zapravo nepotvrdjena…
Ono sto je sigurno jeste da su Amerikanci (i njihovi saveznici) pretrepli gubitke iznad Iraka, i to ne manje od dva oborena aviona i nekoliko ostecenih…
Takodje, tokom vec pomenute operacije bile su dve vrlo interesantne epizode koje su ukljucivale F-15 sa jedne i MiG-25 sa druge strane… Naime, i jedna i druga strana su obznanile da je tokom rata Irak izgubio svega dva aviona MiG-25 u vazduhu… ono sto je interesantno je da su americki lovci morali da ispale ne manje od 5-6 raketa kako bi srusili iracke avione… U drugom navratu, dve iracke 25ice napale su par americkih F-15 i nakon gomile ispaljenih raketa (pre svega od strane Amera) iracki piloti su morali da se povuku… e da, Ameri su u medjuvremenu dovukli jos dva F-15, tako da je odnos bio 4 F-15 protiv 2 MiGa 25… Irak je tvrdio da je jedan “Orao” pogodjen i kasnije (misli se nakon bitke) pao u Saudijsku Arabiju… Ja sam licno kontaktirao preko Fejsbuka jednog americkog pilota, Rik Tolini mu je ime, koji je oborio irackog “Foksbata” 19. 1. 1991. … rekao mi je da licno poznaje americke pilote koji su ucestvovali u sukobu 4 F-15 i 2 MiG-25 (inace bitka se odigrala 30. 1. 1991. i poznatija je kao “Sammura air battle”), i da niko nije pogodjen…
Kada su imali za protivnika iole kvalitetne pilote, Ameri nisu mogli mnogo da urade… ne manje od 10 raketa su ispalili i svega dva aviona pogodili… sta bi tek bilo da su im protivnici bili ruski Su-27, a ne tromi MiGovi 25 sa Iracanima za kontrolama?
Jedina stvar vredna pomena kada je rec o F-15 jeste obaranje 3 iracka MiGa 29 (plus jedan ostecen), ali cak i tu se radilo o izvoznim (B) modelima koji su realno po performansama pripadali vise trecoj nego cetvrtoj generaciji… i nisu bili naoruzani nadmocnijim R-73 raketama (nadmocnijim od zapadnih pandama).
O nasim MiGovima 29 ne treba mnogo trositi reci; brojacno totalno nadjacani, neispravni vitalni sistemi (radar, rwr, navigacija, komunikacija…), cesto bez podrske, odnosno navodjenja sa zemlje od kojeg sovjetski avioni zavise 100%…

Re

Jakov

Svaka čast na ovako iscrpnom odgovoru,trebalo bi što češće da pišete.Sa zadovoljstvom sam pročitao.Ali ipak ostaje činjenica da za skoro pet decenija eksploatacije nije oboren ni jedan F15,ni sa zemlje.Ili bar nema dokaza za to.

ma

@Jakov sve to su uobičajene isprike zašto ih američki avioni ruše; „mig29 su bili neispravni“, „nisu bili naoružani R-73“, „bili su generacija ispod“, „nisu imali kvalitetne pilote“, itd itd.
Ostaje činjenica da nitko nije srušio F15 i da je F15 rušio druge u impresivnim brojevima.
Kako to da ameri nikad nisu naoružani krivom raketom, nije kriv avion generacije ispod, nisu im neispravni avioni i imaju kvalitetne pilote?
Osim toga koji su ti „kvalitetni piloti“ s kojima bi bili suočeni? Rusi? Gdje su Rusima sada kvalitetni piloti i avioni i ti moćni su27 derivati kada su suočeni sa neusporedivo slabijom Ukrajinom?
Kako sada su27 derivati (ili su57) nad Ukrajinom nisu potukli sve rekorde F15 a bore se protiv generacijama starijih i neispravnih sklepanih aviona, sa krivim raketama, nekvalitetnim pilotima?!?!
Plus Rusi napadaju Ukrajinu direktno sa svog teritorija, ne moraju dovlačiti sve na drugu stranu zemaljske kugle.

Dj

>> „mig29 su bili neispravni“

MiG-29 su bili svi ispravni ali su poseldice protivelektronskih dejstava po njihovim senzorima pojedini interpretirali kao neispravnu tehniku…

VJ

@Jakov
MiG 25 je sve, ali trom nije ni slučajno.
MiG 25 je oborio F/A18 upravo zbog brzine penjanja i brzine samog aviona.
Bio je na zemlji i sa leđa uspeo da sustigne F/A18 ispali rakete i obori ga.
Sve mu se može zameriti, osim da je trom.

Sr

@Djuka
Upitno je. Elektronsko ometanje se najčešće manifestuje kao takvo(smetnje, isijavanje ekrana itd). Ako recimo radar uopšte nema napona, onda je to bez sumnje kvar.

No cela ta priča je pogled u pogrešnom smeru jer sa onakvom „taktikom“, sve i da su bili 100% ispravni i bolje naoružani, na žalost opet bi ih oborili bez izuzetka.

Dj

@Srbofil

Kazu neki akteri dogadjaja da neispravan avion ne bi mogao poleteti, ako je dakle jedna takva letelica pustena u borbu onda o tome postoje pisani tragovi, da nije servisirana po planu ili da nedostatak nije uklonjen, to je onda izvesno povreda procedura, neko bi mogao odgovarati, ko bi se usudio da naredi tako nesto? DO sada bi neko progovorio o tome, neki mehanicar recimo. Da se kvarovi kod nekoliko aviona dese par minuta posto su poleteli je moguce ali malo verovatno…

Sr

@Djuka
Mislim da sama činjenica da su svi avioni trebali ići na generalni remont 1996/97. govori dovoljno. Ali kao što rekoh, nije ni relevatno koliko neke druge stvari.

Sv

Steta sto on nije koristen u yom-kipurskom ratu da ga kubovi sovijetske proizvodnje malo potkace.

Odgovori
KK

Bilo je sanse nad Irakom da se odradi, pa prc. 36 od 39 rusenja odradio bas on.

al

nista ne brini u siriji je on unistavao sta God je jyeo od sovjeskih aviona I pvo

Dr

Odlično! Sad će tek moći da se bore protiv solitera u Gazi i šatora po izbegličkim kampovima. Ja sam oduševljen! Nadam se skorom kraju svetskog poretka u kom, ko je uz SAD može da ima sve i da gazi one koji imaju pravo da nemaju ništa. To je suština.NATO svetski poredak počinje na tome da je svaki otpor protiv njih uzaludan.
I za kraj. Zašto ubedljivo najbolji avion,nikad oboren F-15 ne dati Ukrajincima! Sigurno ima NATO pilota koji bi želeli da lete u neoborivim i potpuno bezbednim avionima i tako pomogli Ukrajincima da odbrane svoje granice iz 91- godine.

Sv

@Aladin Whataboutizam.

Dj

@Dragan Brankovic

Retko ocajan, mrziteljski komentar, hejteri kao ti mogu samo da nastave sa prosipanjem otrova, bice onako kako civilizovana vecina odluci da treba da bude i civilizacija ce svakako trijumfovati nad barbarizmom :-)

Do

Trebace im , ide doba ratova u tom delu sveta! Moracu i da dodam da treba pomoci Boeing posle svih blamaza koje imaju, a kada je ovako pipava tema kakva je Izrael … niko nece ni zucnuti

Odgovori
mi

Nije mi jasno, kad gledaš na google maps bilo gdje u svijetu aerodromi se super vide, kao i avioni i vojni i civilni, sem kad gledaš ove u Izraelu, svi su blurovani i kao da su nacrtani kao da nije uopšte slika, ništa ne može da se vidi.

Odgovori
Ji

F-15 je provaljwna kanta kao i Su-35, samo jos losija

Odgovori
Re

Svaka čast na ovako iscrpnom tekstu,sa uživanjem sam ga pročitao i voleo bih da češće pišete ali ostaje činjenica da je ostao nedodirljiv a ipak je učestvovao u skoro svim sukobima.Stoji da možda nije imao dostojnog protivnika ali fascinira da ga ni PVO nije prizemljila.Nema zvaničnog dokaza da je ipak oboren za skoro punih pet decenija eksploatacije.Ni Ameri ga se neodriču tako lako iako je trebalo već da ugase proizvodnju.Jednostavno su napravili savršenu mašinu i još je nadogradjuju.

Odgovori
Vl

Jedan od najboljih vojnih aviona na svetu u inventaru jednog od najboljih ratnih vazduhoplovstava na svetu. Kompatabilnost na maksimumu.

Odgovori
St

S obzirom na velicinu Izraela, moje pitanje je, kako im niko nikada tokom ratova nije poklopio aerodrome sa nekim VBRom? Nisu oni velika zemlja pa da imaju gde da sakriju te avione. Ne mora ni VBR, evo u danasnjici, dronovima?

Odgovori
VJ

Zato što imaju neverovatnu zaštitu aerodroma i što oni nisu Rusi da su ima avioni kao mete izloženi. Ima i još jedan razlog, malo se i boje. Jer, zna se da sledi odmazda.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor