[POSLEDNJA VEST] Makedonci dodaju još jedan AT-802 u svoje vazduhoplovne operacije gašenja požara koji su skoro uništili sportski aerodrom Stenkovec 9. jula

12. jul 2025

[POSLEDNJA VEST] Makedonija ponovo u plamenu, Grci poslali Kanadere

9. jul 2025

General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema

7. jul 2025

Premijera u Milanu: Estetika Riva jahti za Galfstrim avione i Sikorski helikoptere

4. jul 2025

Kako je Slovenija za 15 meseci uspostavila vazduhoplovnu vatrogasnu službu

3. jul 2025

Definisane nove geografske zone za operacije civilnih dronova, DCV uskoro pušta internet platformu za podnošenje zahteva za letenje dronova

1. jul 2025

[REPORTAŽA] Prvi aero-miting u Kragujevcu u organizaciji „MIND Aviation-a“: Egzotično i brojno vazduhoplovno učešće, privatna incijativa i porodični izlet za „civile“

16. jun 2025

Standardizaciona inspekcija EASA-e: DCV sektori za vazduhoplovno osoblje i medicinu pohvaljeni

13. jun 2025

[NAJAVA] Aero-miting u Kragujevcu: MiG-ovi 29, generalna avijacija i gosti iz inostranstva

11. jun 2025

Memorijal „Pilot Mihailo Petrović“ održan u Trsteniku: Prvo mesto za aero-klub Ćuprija

9. jun 2025

Siniša Mali potvrdio – eVTOL letelice na EXPO 2027 neće biti „leteći taksiji“ i komercijalni vazdušni prevoz već demo letovi

28. maj 2025

[NAJAVA] „MIND Aviation“ potvrdio datum: Najveći civilni aero-miting ove sezone 14. juna na kragujevačkom aerodromu

26. maj 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva na Diplomatskoj konferenciji posvećenoj ECAC-u

23. maj 2025

[EBACE 2025] Delegacije četiri srpske kompanije u Ženevi, najveći evropski sajam poslovne avijacije od sledeće godine napušta Švajcarsku

21. maj 2025

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025
[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd
Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije / Foto: Dimitrije Ostojić, SEAS

[SEAS 2024] Prezentacija Migela Rosa o fenomenu „letećih taksija“: Boing, Erbas, Embraer i od 2027. godine Beograd

Četvrti po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope (SEAS) prva je regionalna vazduhoplovna konferencija koja je u svom programu imala prezentaciju posvećenu trenutno najuzbudljivoj industrijsko-tehnološkoj temi kada je vazduhoplovstvo u pitanju – „naprednoj vazduhoplovnoj mobilnosti“, odnosno eVTOL letelicama ili kako je to u potpunosti netačno terminološki predstavljeno kod nas – „letećim taksijima“.

Prezentaciju je održao prijatelj Tango Sixa, vazduhoplovni novinar poreklom iz Španije, Migel Ros. Pored sajta i podkasta koje vodi, Migel je odnedavno zamenik urednika na sajtu AeroTime.

Trenutno je, na globalnom nivou, verovatno jedan od najinformisanijih vazduhoplovnih novinara o ovoj temi. Imao je priliku da lično obiđe većinu svetskih proizvođača (odnosno startapova) u ovoj oblasti.

Kako je Tango Six prvi izvestio, predsednik Srbije Aleksandar Vučić je početkom ove godine odlučio da će eVTOL letelice učestvovati na EXPO 2027 događaju.

Dok se za višenamenske borbene avione pregovara samo sa jednom kompanijom, eVTOL promocija će u Srbiji obuhvatati više proizvođača. Da li će se raditi o „downselect“ procesu ili će svi dobiti priliku, još nije poznato. Ono što jeste poznato je da je trenutno navodno u igri šest kompanija.

Migelova prezentacija imala je za cilj da pruži sveobuhvatan pregled ovog trenutno najuzbudljivijeg segmenta avio-industrije.

Do sada nije viđeno ovoliko futurizma, ambicije, gotovo revolucionaranih ideja i do sada netestiranih primena – kao da smo ponovo u pionirskom dobu avijacije sa početka 20. veka.

Kako je istakao u prezentaciji, eVTOL podružnice imaju i Boing, Erbas i Embraer. To čini ovu pojavu gotovo izvesnu – samo je još SAF gorivo na sličnom nivou pažnje ako posmatramo globalne vazduhoplovne trendove.

Od prednosti, mana, trenutno najrealnijih rešenja od kojih su neka već u (demo) pripremi, Migelova prezentacija je odlična osnova da uđete u temu budućnosti civilne (generalne) avijacije.

Pogledajte integralni video snimak cele prezentacije:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gu

Kamov gasi požar i tamo gde kanader ne može

Odgovori
Sl

Strucna prezentacija i analiza eVTOL u svijetu. Najznacajnije je “ dotakao “ sto i jeste cilj jedne prezentacije jer detalji su suvisni za ovakav skup. Hvala i Tango Six sto postoji jer nemamo u Srbiji druge izvore informacija sta se desava kod nas i u svijetu. Keep goinf on it…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs