[ANALIZA] Da li je besmislena Vučićeva želja za „letećim taksijem“ tokom EXPO-a?

7. apr 2024

Najbolji martovski rezultat Er Srbije i prvo opsluživanje putničkog aviona sa vozilom na elektro-pogon u regionu

4. apr 2024

Unapređenje dualnog obrazovanja u avijaciji: Potpisan Memorandum o razumevanju između DCV-a i Kancelarije za dualno obrazovanje

3. apr 2024

SMATSA pustila u operativni rad dva nova Talesova radara: „Istorijski trenutak za Kontrolu letenja Srbije i Crne Gore“

22. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije Embraer za 2023. godinu

18. mar 2024

Druga godina profita za Er Srbiju bez subvencija: Preliminarni razultat za 2023. – 40,5 miliona evra zarade

16. mar 2024

Nedeljnik Radar: Sumnja se da su Er Pink, Er Emeralds i Star Fly Wings manipulisali naletom vazduhoplova i letačkih posada, izbegavali redovne servise

14. mar 2024

ACI proglasio „Nikolu Teslu“ za jedan od najboljih aerodroma u kategoriji do 15 miliona putnika, najčistiji i aerodrom sa najposvećenijim osobljem

11. mar 2024

Odbranjen prvi doktorat na temu bespilotnih vazduhoplova u Srbiji: Dr Lidija Tomić razvila metodologiju za procenu rizika upotrebe dronova u vazdušnom saobraćaju

7. mar 2024

[EKSKLUZIVNO] Kompanija „Menzies Aviation“ preuzela zemaljsko opsluživanje aviona Er Srbije: Prvi jutarnji talas bez kašnjenja

5. mar 2024

Poslovni rezultati kompanije MTU za 2023. godinu: Profit preko 800 miliona evra, više zarade u proizvodnji nego održavanju motora

1. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Aerodrom Nikola Tesla privremeno zatvoren zbog istovremenih dojava o bombama u avionima dve avio-kompanije, posada Viz erovog aviona na rulnoj stazi obavila evakuaciju putnika iz letelice

29. feb 2024

Međunarodno udruženje avio-kompanija: Da poginete u putničkom avionu morali bi da letite svaki dan u sledećih 103,239 godina

28. feb 2024

KLM ne smanjuje broj letova za Beograd

27. feb 2024

[ANALIZA] Zbog čega postoje dve paralelne istrage udesa Embraera na letu JU324 i zbog čega putnici ne bi trebalo da tuže Maraton erlajnz i Er Srbiju

26. feb 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

26. feb 2024

Sindikat avio-mehaničara Er Srbija Tehnike: Netačne tvrdnje naših anonimnih kolega o ugroženoj bezbednosti aviona Er Srbije

23. feb 2024

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

22. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024
Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324
Interesantna saopštenja nadležnih za sprovođenje istraga o udesu Maratonovog Embraera / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

Nakon jučerašnjih vesti da Er Srbija raskida poslovnu saradnju sa grčkom kompanijom Maraton erlajnz i našeg izveštavanja da su Embraeri ove kompanije već počeli da napuštaju Srbiju, RTS je juče doneo vest da CINS obećava završetak istrage za samo tri meseca, Više javno tužilaštvo je izdalo interesantno saopštenje o započinjanju svoje istrage, dok je Flajtradar 24 izneo nove podatke o udesu u nedelju.

Kako je za RTS izjavio glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović, istraga o udesu Embraera bi trebalo da bude gotova za „najmanje tri meseca“. Petrović je takođe kazao da „odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“.

Glavni istražitelj je ovom izjavom potvrdio spekulacije medija, pa i našeg portala, da je posredan ili neposredan verovatni uzrok udesa, najverovatnije, ljudski faktor.

Interesantno je i da je glavni istražitelj dao rok od „najmanje tri meseca“ za kompletiranje završnog izveštaja umesto da je iskoristio odrednicu iz pravilnika svog centra da je maksimalni rok godinu dana. CINS poslednji veći konačni izveštaj o istrazi (neuporediv sa ovim slučajem budući da se radi o fatalnom ishodu i generalnoj avijaciji) nije objavio sedam meseci.

Istragu je pokrenulo i Više javno tužilaštvo koje je u saopštenju o pokretanju procesa prikupljanja informacija o udesu napravilo grešku napisavši da se događaj dogodio na „pistama D5 i D6“. Podsetimo, Više javno tužilaštvo je 2016. godine saopštilo da niko nije odgovoran za udes helikoptera Vojske Srbije godinu dana ranije u kojem je poginulo sedmoro ljudi.

Flajtradar 24 juče je ažurirao svoj blog post na kome je objavio granularne podatke pozicija i visina Embraera tokom leta u nedelju.

Nedeljnik NIN je objavilo video-snimak jednog od putnika iz putničke kabine nastao prilikom poletanja leta JU324.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Hr

„odbijanje naredbe kontrolora letenja od strane pilota usmerava istragu u određeni pravac“

Je li pas ugrizao čoveka ili čovek psa – nagađajte.

Ako će im izveštaj biti ovoliko jasan i pismen onda jebiga.

Odgovori
zo

Nije bilo naredbe vec samo informisanje gde se nalaze i da mogu da pretaksiraju. Odluka je na pilotu. 3 puta je KL pitao da provere i da li su svesni greske. Dobili su potvrdan odgovor. Da su bili prazni poleteli bi normalno. Ima vec slicna greska KLMovog Embarera i greska se zove fat finger zbog aplikacije koja obracunava na tabletu tezinu i potrebnu duzinu staze.

Me

A istraga o tome ko je dozvolio ovom avionu da bude parkiran na gate na terminalu? Ko je dozvolio da most bude približen umesto da se obavi evakuacija putnika? Rezervoar probije, kerozin prska na sve strane a aerodromu i er srbiji je bitno samo da ne bude panike???

Odgovori
Mi

Da li si svestan da je avion leteo sat vremena i da nista nije prskalo. Bio je zaliven tecnoscu od strane vatrogasaca po sletanju.

Mi

Tacno, sta je sa parkiranjem aviona na gejt, posle udesa. Zar ne postoji aerodromska procedura kako se postupa u ovakvom slucaju. Siguran sam da postoji, a isto tako sam siguran da u ovom slucaju nije postovana.Ovo pisem posle 35 godina provedenih na odrzavanju civilnih aviona.

Odgovori
zo

Postoji i to je velika greska ali sada aerodroma ne KL

Me

To je nenormalan propust aerodroma, i za to bi isto neko trebao da snosi odgovornost… A nije prvi put…

Pr

Kome sada nije jasno da je civilno vazduhoplovstvo na ivici provalije, taj nije u „sedlu“. Menadžeri, menadžeri i samo menadžeri. Oni odlučuju o svemu.Sistem više ne postoji. Loši piloti (setite se Lubica), loše aerodromskom osoblje, školovanje traje 15 minuta, lekarski pregled 20 minuta… Svaka čast izuzecima, ali malo je pravih a za sve je kriv sistem – koji zapravo i ne postoji.

Odgovori
Zi

Tužilaštvo je živo!
Doduše promašilo temu… Nije prava svrha ovakvih istraga SAMO utvrđivanje krivice, već ukazivanje na propuste kako učesnika tako i organizatora kako bi se ubuduće izbegli ovakvi „događaji“…

Deluje da je učešće tužilaštva u ovoj fazi istrage više način da se spreči/zataška ukazivanje na propuste u organizaciji Air Srbije, aerodroma, kršenje pravila itd… Takođe mi nešto govori da će SVA krivica/odgovornost biti na kapetanu, a, svakako, ima tu mnogo prostora za ukazivanje na greške ostalih.

Odgovori
Iv

Ziki, vi ste vazduhoplovac?

al

Zanimljiv rok…kažu da NEĆE uraditi za 3 meseca, ali ne kažu kad hoće…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs