Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024

ISSA simpozijum na Mašinskom fakultetu: Kompanija „Prince Aviation“ i održivo poslovanje – od „pametne zgrade“ do „chat bota“ u procesu zapošljavanja

30. okt 2024

FAA usvojila novu regulativu za eVTOL letelice: Prva nova regulatorna kategorija civilnih vazduhoplova od 1940-ih

28. okt 2024
Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije
Predsednik sa pilotom iz Srbije / Foto: Fejsbuk stranica predsedništva Somalinenda

Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

Predsednik Republike Somalilend Muse Bihi Abdi, učestvovao je u zvaničnom predstavljanju aviona kompanije „Somaliland Airline“, koji će se koristiti za obuku lokalnih pilota – objavljeno je pre tri dana na sajtu somalilendske predsedničke kancelarije.

Kako se navodi, predsednik je predstavio avione, kao i projekat koji je razvijen u saradnji sa srpskim stručnjacima, a lično je pilotirao na prvom letu, kako su definisali – „avio-kompanije“ koji je, opet prema saopštenju, uspešno izvršen.

Istovremeno, predsednik Bihi je položio kamen temeljac za novi Institut za vazduhoplovstvo u okviru Uprave za civilno vazduhoplovstvo i aerodrome Somalilenda, koji će se fokusirati na „nauku o vazduhoplovstvu“. Pored toga, pokrenuo je izgradnju novog terminala na Međunarodnom aerodromu Egal i svečano otvorio renoviranu VIP salu.

Detalj sa ceremonije. Avioni su ofarbani u jedinstvenu šemu. Kapotaži su, moguće zbog eliminisanja odsjaja, crne boje / Foto: Fejsbuk stranica predsedništva Somalinenda

Tokom događaja, ključni zvaničnici, uključujući ministre i stručnjake uključene u obuku budućih pilota, pohvalili su napredak države i značajnu ulogu koju će ovaj projekat imati u razvoju zemlje. U svom obraćanju, predsednik Abdi pohvalio je napore vazduhoplovnih vlasti u ostvarivanju njegove vizije da Somalilend poseduje i koristi „sopstvene vazduhoplove“.

Događaj je završen dodelom počasnih diploma mladim Somalilandcima koji su studirali avijaciju u inostranstvu, kao i stranim stručnjacima koji će ih obučiti za letenje na novim avionima kompanije „Somaliland Airline“ – navodi se u saopštenju.

Predsednik Bihi za komandama Utve-75, pored njega stoji čovek bele puti / Foto: Predsedništvo Somalilenda

Kako se može videti iz objavljenog medijskog materijala, prvi avioni kompanije „Somaliland Airline“ na kojima se obučavaju njihovi piloti jesu jugoslovenski školski klipni avioni Utva-75, a na jednom od njih je upravo i leteo predsednik Bihi.

Na objavljenim forografijama se mogu uočiti dve Utve-75, a prema ranijim najavama planova za osnivanje nacionalne avio-kompanije Somalilenda, predsednik Bihi je u junu ove godine izjavio da Somalilend poseduje 4 aviona koji su namenjeni za obuku.

Još uvek nije poznato odakle su avioni Utve-75 stigli u Somalilend. Na fotografijama se mogu prepoznati i pomenuti srpski stručnjaci. Naravno, Utva-75 se regulatorno (kada je reč o priznatim državama) nikako ne može staviti u bilo kakav kontekst bilo kakvih operacija neke avio-kompanije. Termin „avio-kompanija“ se ovde verovatno odnosi na školu letenja.

Do sada se znalo da je ove avione u Africi koristilo (ili još uvek koristi) ratno vazduhoplovstvo Sudana koji je iz srpskih aero-klubova nabavio 12 aviona. Još 2010. godine pojavile su se prve fotografije sudanskih Utvi-75 označenih kao SAFAT 03 koje su u Sudanu predstavljene kao avioni domaće konstrukcije, kao i da ih, navodno, proizvodi sudanska državna kompanija SAG (SAFAT Aviation Group).

Narednih godina SAG je na međunarodnim vazduhoplovnim sajmovima predstavljao SAFAT 03 u nešto izmenjenoj, redizajniranoj varijanti, ali očigledno baziranoj na Utvi-75.

Tango Six je 2015. godine, izveštavajući sa sajma u Dubaiju, pisao o YU-PBK koji je čak učestvovao i u letačkom programu.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Interesantna vest. Da nema T6, verovatno nikada ne bismo čuli za ovako nešto, hvala vam! Eto dočekali smo da Utva 75 makar negde bude senzacija i prihvaćena makar na početku kao dobar avion. : )

Odgovori
Il

Somaliland je Somalija!!!!

Odgovori
Ne

Lažna država Somaliland. :)

Ne

Nije. Pored Somalije. povrsina dvaput veca od Srbije, isto stanovnika. e jos da nadju naftu i na konju su.

DJ

Da nadju naftu i na konju su? Haha, Srbinu samo da je da se nadje nesto zakopano ispod zemlje, da se vadi i skupo prodaje. Kako se nisi prevario pa im pozelio, nemam pojma, da otvore skole, vredno uce, razvijaju tehnologije, rade biznise zasnovane na inovacijama itd?

Ne

Djuka

Poradi na shvatanju sarkazma…..

Sr

Volimo mi te SAO države.

Odgovori
KK

Biznis je biznis! Bio to Somalilend ili SAO Svazilend :)

Ne

Eto dokaza da uvek moze da se nadje neka nisa za posao, ko hoce da radi.

Odgovori
le

Pa u suštini na tim tržištima smo ranije solidno prolazili, i sad bismo mogli (dokaz je ovaj video). Ne možeš drva u šumu prodati, ali ima gdje se može…

ra

Baš je lepo videti naš legendarni avion pa makar i na drugom kontinentu jer kod nas vladaju druga mišljenja po pitanju ovog aviona, u Srbiji trenutno možda leti još jedna ili dve Utve 75 a da ironija bude veća aeroklub iz Pančeva koji se nalazi uz fabriku koja je proizvodila ovaj avion je svoju Utvu 75 prodala i sada od letelica nema ništa već valjda puštaju avione od papira, kakvih likova ima u našem vazduhoplovstvu pa to je neverovatno!!!

Odgovori
ma

jao video je vrhunski – od ovog Ray Charlesa koji „pilotira,“ pa sve do „promocije“ pilota u građevinskim šljemovima i highvisibility prslucima.

Odgovori
go

Nabavio im je neko verovatno iz Sudana. U Somaliji se sprema haos. Egipat bi da udje dole. Eritreja, Egipat i Somalija su potpisali ugovor o vojnoj saradnji. Etiopljani nisu srećni. Biće tu još slučajeva „kokina autonomna oblast“ ili ova oće da bude. Ako se sukobe Etiopljani i Egipćani, to je pobunjenicima prilika. Neko se možda kladi na ovo.

Odgovori
R.

SAFAT 02/03 je novi avion sličan UTVI 75 ali nije UTVA 75! Avion je konstruisan i napravljen ( prvi prorotip je leteo u Dubaiju na avio-salonu , za potrebe sudanskog vazduhoplovstva kao njihov budući proizvod! Izrađeni su svi alati za avion, ugrađen američki motor Lycoming IO-360 i elisa nemačkog proizvođača proizvođača , ali se od gradnje fabrike i transfera tehnologije osustalo! Na slici je prava školska UTVA 75 , koja je mogla biti kupljena od aeroklubova, vojske ili od stranaca koji su je ranije nabavili !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor