KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024
Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji
12L/30R ponovo u funkciji / Foto: aerodrom "Nikola Tesla"

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Kompanija „Belgrade Airport“ pustila je danas u upotrebu rekonstruisanu glavnu poletno-sletnu stazu na aerodromu „Nikola Tesla“ nakon 17 meseci i 22 dana rekonstrukcije.

– Nakon više od šest decenija, glavna pista dobila je novu dimenziju tehničke osposobljenosti, operativne pouzdanosti i bezbednosti i na ovaj način doprineće se povećanju operativnih kapaciteta aerodroma, dok je plan za umetnutu poletno-sletnu stazu da ostane u upotrebi kao paralelna rulna staza ili alternativna poletno-sletna staza za potrebe vanrednog ili planiranog zatvaranja glavne piste. – saopšteno je sa aerodroma.

Radovi na rekonstrukciji glavne piste, dugačke 3.400 metara, deo su šireg projekta modernizacije beogradskog aerodroma, koji uključuje u sledećoj fazi uključuje izgradnju i puštanje u rad četiri rulne staze za brzi izlaz vazduhoplva („Rapid Exit Taxiway“), što će omogućiti uslove za dalje unapređenje operativnih kapaciteta, pre svega u smislu mogućeg broja poletanja i sletanja po satu, ističe se u saopštenju.

– Nova, umetnuta pista, otvorena u junu 2023. godine, odigrala je ključnu ulogu tokom trajanja radova na glavnoj pisti, omogućivši neprekidno odvijanje saobraćaja i osiguranje kontinuiteta usluge putnicima i avio-kompanijama na beogradskom aerodromu. –

Direktorat civilnog vazduhoplovstva takođe je danas saopštio da je tranzicija na originalnu pistu obavljena posle ponoći.

– U skladu sa Ugovorom o koncesiji, realizacija ovog značajnog poduhvata sprovedena je uz aktivno učešće Direktorata civilnog vazduhoplovstva, u saradnji sa koncesionarom beogradskog aerodroma, SMASTA-om i drugim relevantnim vazduhoplovnim subjektima.

Otvaranjem rekonstruisane poletno-sletne staze, aerodrom „Nikola Tesla“ dodatno učvršćuje svoju poziciju kao regionalni lider u civilnom vazduhoplovstvu. Unapređeni uslovi omogućavaju veći obim avio-saobraćaja, povećanje kapaciteta za prevoz putnika, ali i jačanje povezanosti Srbije sa svetom. Ovakvim projektima, Beograd i Srbija imaju priliku da se pozicioniraju kao ključni regionalni vazduhoplovni hub, spremni da odgovore na sve veće zahteve savremenog avio-saobraćaja. – poručili su iz DCV-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sa

bravo za novu pistu,
Ali,
nakon toliko para I vremena
mogli su I travnjak uz pistu urediti

Odgovori
Ni

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu – drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim decenijama. Ovako, za vreme naših života teško da da je to ostvarivo….nažalost.

Odgovori
Br

17 meseci za 2km asfalta…

Odgovori
VJ

To nije ni približno prosto, kao što misliš. Imao sam priliku da vidim radove na izgradnji stajanki i umetnute piste. Priprema toga je veoma kompleksna zbog specifičnosti opterećenja od stajnih trapova aviona.
Čak i to što zoveš asfalt nije onaj isti kojim se prave putevi.
Više nego žalosno je što je dozvoljeno da se divlja naselja toliko primaknu aerodromu da je to uticalo na mogućnost izgradnje prave druge piste i uslovilo strategiju razvoja aerodroma u budućnosti. To je stvarno katastrofa.

Б

Не знам колико је ширине било да се можда оформи још једна писта
Gatwick планира да оформи једну краћу писту за полетање ускозтупних само (ако се не варам) тако што ће померити главну писту да има прописан размак између две писте.
Далеко је BEG од LGW, али није за одмет да се размишља на дуже.

Odgovori
Da

Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje.
Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja guma, otpadanja delova aviona, kvara aviona na pisti pri sletanju i sl. koristiće se umetnuta kako se ne bi prekidao saobraćaj na aerodromu. Sigurno nije napravljena cela pista da bi se koristila godinu dana.

Odgovori
Sa

avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom obično vise ne leti nakon toga.

Dj

>> avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom

Oko 2 m/s je standard, to je nekih 7 kmh.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs