Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025

EKSKLUZIVNO: RV i PVO Vojske Srbije na Batajnici ima petnaesti MiG-29

21. feb 2025

[IDEX 2025] Ministarstvo odbrane Srbije potpisalo Memorandum o razumevanju sa Talesom

20. feb 2025

[IDEX 2025] Proizvođač PVO sistema Pancir ekskluzivno za Tango Six: Srbija bi uz minimalne modifikacije i obuku mogla brzo da usvoji novi Pancir SMD-E

20. feb 2025

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

19. feb 2025

[IDEX 2025] Rusi su se vratili

18. feb 2025

[IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

17. feb 2025
Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M
Helikopteri H145M u hangaru na vojnom delu niškog aerodroma / Foto: Isečak iz video snimka Ministarstva odbrane

Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Kao što je Tango Six početkom novembra prošle godine već preneo, Srbiji je nastavljena isporuka nemačkih lakih višenamenskih helikoptera H145M u naoružanoj varijanti koja ima službenu domaću vojnu oznaku H-50B.

Potom smo izvestili da je u letu iznad Srbije primećen primerak sa evidencijskim brojem 14509 koji je u Nemačkoj imao privremenu nemačku registraciju D-HADG.

U međuvremenu smo saznali da je u istom periodu stigao još jedan H-50B, i u narednim analizama stanja srpske vojne helikopterske flote naveli da je u 2024. godini isporučeno pet od 10 naručenih BK.117D3m.

Iza prvo isporučenog BK.117D2m 14501 nalazi se prvi put uočeni BK.117D3m 14508 / Foto: Ministarstvo odbrane

Potvrda da je u to vreme Srbija dobila i drugi ‘‘petokraki‘‘ H-50B stigla nam je preključe u reportaži ministarstva odbrane o poseti ministra odbrane Bratislava Gašića 98. vazduhoplovnoj brigadi (vbr).

Gašić je tom prilikom posetio obe vazduhoplovne baze 98. vbr. Na vojnom delu niškog aerodroma koji nosi ime ‘‘Narednik-pilot Mihajlo Petrović‘‘ se u jednom kadru unutar hangara mogao videti novi H145M koji ima vojni evidencijski broj 14508 (u Nemačkoj imao registraciju D-HADT).

U ovoj godini ostaje da se isporuči još pet H-50B (14506, 507, 510, 511 i 512) koji će popuniti nišku 119. mešovitu helikoptersku eskadrilu ‘‘Zmajevi‘‘, 98. vazduhoplovne brigade koja već koristi i pet helikoptera BK.117D2m isporučenih 2019. godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Odlična zamena za Gazele, ne bih ni razmišljao o H-125, samo ovi heliji jer su mnogo praktičniji. Što skorija zamena svih Gazela ovim helijem je pun pogodak. Za transport ako ne može da se uradi ništa za Mi-17, prodati sve i preći na super pume. Lošiji au od Mi-17 i skuplji, ali bar bi mogli da imamo novo u provereno.

Odgovori
Za

Miks

H145 nije perfektna zamena za Gazele (ipak se radi o relativno većem helikopteru), što pogotovo važi za školske zadatke koje još Gazela pokriva. Samim tim, samo za školovanje, nama je potrebna i eskadrila H125, dok ostale zadatke Gazele može da pokrije H145.

Jo

@Zaljubljenik

H-145M se može koristiti za trening. Amerikanci za trening koriste UH-72 Lakota, što je verzija H-145M za američku vojsku. Jedina prednost H-125 je to da je dva puta jeftiniji za letenje. Sve ostalo je u korist H-145M

Ma

jest,kao što je Pasat lošiji od Lade.
ajde trezni se više od lažnih uverenja da je rusko najbolje, što te učiio striko zastavnik jna ko klinca

Za

Jordan

Može se koristiti, ali nije idealan, jer je korišćenje H145 za kompletnu obuku na nivou obavljanja skoro kompletne letačke obuke na G4. Tehnički jeste izvodljivo, ali nije optimalno. Ogromna većina vazduhoplovstava praktikuje obuku na helikopterima tipa H125.

Vl

Majore, dobro si ga provalio. I ja sam isto otreznio gledajuci top-gan gde je americko najbolje na svet i sire

Pr

Kad je Crna Gora kupila dva Jetranger helikoptera pre neku godinu oba su zajedno koštala oko 3 miliona evra. Mali H-125 je u njegovoj klasi, a H-145M košta valjda oko 12 miliona evra, a ne 1 i po milion po komadu. Tako da je za obuku zgodno imati nekoliko H-125, kome je i sat leta sigurno dosta jeftiniji od većeg H-145M, održavanje takođe…

Jo

@Zaljubljenik

Amerikanci imaju više helikoptera nego sve ostale zapadne armije (armije koje koriste zapadno naoružanje) zajedno, 5000 Apache, 2000 Black Hawk itd. Da je neki drugi zapadni helikopter, uključujući i H-125 značajno optimalniji za trening, Amerikanci bi ga verovatno koristili. Osnovna prednost H-125 je cena sata leta, jednomotorni H-125 je verovatno dva puta jeftiniji za letenje. (Ovo pomalo podseća na auto škole u prošlosti. Da li je obuka na fići bila bolja od obuke na npr. Yugu?)

Gr

@Major
Oko svake vrste vazduhoplova, tenka, broda, podmornice mozemo da se raspravljamo da li je bolji ovaj ili onaj, ali oko toga koji je najbolji transportni helikopter je prosto iluzorno pricati.
Mi 17 je etalon za sve. Tu nema rasprave..Najproizvodjeniji svih vremena..
Geopolitika je vec nesto drugo.

iv

Lepi helikopteri i sigurno bolji, udobniji, lepsi, pouzdaniji od nasih Gazela. Da je srece da se naruci jedno desetak onih manjih 125-ca. Ja mislim da bi piloti uzivali, a i ja da idemo u korak sa 21. vekom. Geopolitika se opasno zaostrava, podele se pojacavaju, nema nama druge nego da budemo pametni i da se drzimo razvijenih zemalja. Sto se kaze ostali smo sa druge strane zavese. Slovenci treba da nam budu uzor kako se pametno radi.

Odgovori
Ra

Bravo. Svaka reč je na mestu.

Mi

Ovo je odlična kupovina od samog početka. Helić je bombona, baš ono što nam treba. Nadam se da će sada na red doći transportni helikopteri jer smo tu alarmantno tanki.

Ni

Slažem se sa Vama, osim za 125-ice. Zašto ne bi umesto toga poručili još 10 145-ica. Deluje kao helikopter optimalne veličine za širok spektar zadataka. Plus jednostavnije je održavati 1 model. Naravno da su nam potrebni i veći, transportni helikopteri ali ne vidim potrebu za manjim. Pozdrav, Nikola

Za

Nikola

Zato što 145 nije idealan helikopter da bi se na njemu radila kompletna letačka obuka pilota helikoptera, tj. on može da pokriva deo (i to napredni) obuke, ali osnovna obuka zahteva manji helikopter.

Mi

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

Kr

ivkos,

Srbija da je htela da slusa Sloveniju slusala bi je krajem ’80.-tih. A sto se tice teretnih helikoptera, sacekati jos malo da se vidi sta ce biti sa embargom na Rusiju…

Odgovori
Po

Ima li ko to da leti? Vidim da pilota nema ni za slikanje (niko od uslikanih nije pilot), cak i komandant RV nije pilot.

Odgovori
Li

Nema brate, drze ih parkirane u hangaru i ponekad provozaju traktorom po pisti, sad je i to problem posto nema ni vozaca za volove … mislim traktore. Taj na snimku sto glumi komandanta je glumac iz lokalnog Batajničkog amaterskog pozorista a ono sto vidis da statira nesto su obližnji stanari a oni sto se ne mradaju na snimku su na naduvavanje.

Ra

Moze neko da mi objasni prakticnu primenu ovoga i kako ce ovo da pomogne ljudima u nasoj zemlji ? (ne politicarima i mafiji, nego obicnom seljaku od koga su pare uzete za ovo) ? Necu da trolujem i skrecem sa teme, ali strucniji ste od mene, molim vas odgovorite mi detaljno na pitanje ?

Hvala

Pe

Jer se držimo koncepta da pilot mora da bude oficir i da ima završenu akademiju ili školu rezervnih oficira tj da ima fakultet.

Bo

Sada ce da procvetamo. Skup aeroklub! A narod nema hleba da jede! Sta ce ti helikopteri za taj novac da rade?!? Hajde naceko demokratije da vidimo na delu pa cete objaviti ovaj komentar a necete biti…znate vec sta ?

Odgovori
Jo

Hmm…koliko je ovo tačno da narod nema hleba da jede? Pa evo kad pogledam ljude oko sebe bar njih 70% treba na dijetu. Znači samo kupuj helikoptere

Mi

@Jole7 debeli su ljudi jer se jedu jeftine burekcine i napolitanke u kantici za 120 din, najgore pastete i virsle sa aditivima, kifle tj. pretezno testa!
Gojaznost nije samo prejedanje usled viska novca nego i krš hrana da se PREZIVI jer se za kvalitetnu ishranu NEMA!
@Tango6 hoce li i od tih 5 da bude makar jedan VIP posto toga kanda nikad nije dosta?!

hi

Bilo bi pametno da se svi ovih pet H145m D2 helikoptera unaprede na isti standard kao novi D3 modeli se petokrakim rotorom.

Odgovori
De

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda leteli ako bi stalno bili na nekim nadogradnjama?

Re

Jedna od boljih nabavki za VS i MUP.Jako nam gori za transportne helikoptere gde još malo ističu resursi za ona prva dva Mi17 a tu su blizu i Mi35.Šta dalje i kako u ovom trenutku jako je teško predvideti.Za Mi17 može zamena sa Super Pumom dok je za jurišne heliše puno teže i dosta skuplje.Ne sumnjam da bi nam Tramp prodao Apače ali ko zna za koju cenu.

Odgovori
Ma

e vidiš čekam od 1990. i automata mgv iz Gorenja i modernih uniformi unto vreme koje su prvi Slovenci koristili učim vas da je trebalo slušati Sloveniju i gde bi nam sad bio kraj.
znači 35 godina vam je trebalo da shvatite i opet vas ima preko 60% koji i dalje ne kapirate.teško je bilo ovih 35 godina učiti tako blentavu kockoglavu decu..

Odgovori
Ko

Heh, secam se Mladine, kad su pisali o najnormalnijim korupcionaskim aferama, pa onda KP pokrene medijski linch, kontrarevolucija, napad na drzavu. I zna se koji su delovi SFRJ najvise ucetvovali u tome. Isto je i danas samo su „neprijeatelji“ sugradjani, familija i komsije.

AK

MGV-176 nikad nije bio ništa naročito. Doboš je pravio zastoje, oružje se pregrevalo… Uprkos efektnom reklamnom spotu, mogao je da posluži za neki bliski sukob(na stotinak metara), ako ne zaglavi.
I sami Slovenci su sve to ubrzo shvatili.

Pa

pa valjda imaš negde nekad i po nekog učenika. da svako radj ono što najbolje zna iliza šta se školovao je minimum. guranja Slovenaca da uvale Triglav kompjutere vojsci je verovatno bio vrh bezobrazluka. ali neko odavde je i to pokušao da izgura, iz nekog salonskog stana na Vračaru, posednutog posle 44…

ma

Koja je uopće primjena tih lakih (netransportnih i slabo/nenaoružanih) helikoptera u modernoj vojsci koja ima naoružane dronove? Izviđanje?

Odgovori
Jo

Izviđanje, traganje i spasavanje, borbeno traganje i spasavanje. Idealan za specijalne timove. Prevozi do 10 vojnika

Jo

Pitaj Amerikance, oni su zamenili Kiowe (OH-58C) sa UH-72, što je ustvari H-145M za američku vojsku. A možeš da pitaš i Bundeswehr, oni su naručili 82 helikoptera.

Mi

A, šta radi onaj u crnom pozadi? Čuva Gašića od grupre oficira naše vojske?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor