Kako je sinoć najavio predsednik Srbije, nacionalni avio-prevoznik uspostaviće direktnu liniju Beograd – Toronto u martu sledeće godine.
Kako Tango Six saznaje, mesec prvog direktnog leta za Kanadu iz Beograda, nakon nekoliko decenija, zbog operatvnih razloga može biti zapravo maj, ali se svakako dešava sledeće godine.
Toronto se tako pridružuje Majamiju kao još jedna nova direktna „long haul“ ruta, budući da je kanadski grad, kako je portal Ex-Yu Aviation ranije izvestio, potencijalno najprometnija neuspostavljena dugolinijska ruta beogradskog aerodroma.
Komercijalno-politička epopeja uspostavljanja direktnih letova između Beograda i Kanade traje dosta dugo. Bilateralni sporazum dve države po ovoj temi potpisan je 2018. godine nakon 12 godina od početnog drafta. Er Srbija je tek sada uspostavila značajniju „feeder“ mrežu koja bi trebalo održivije da monetizuje novu (predviđa se izrazito sezonalnu) rutu ne samo građanima Srbije.
Bogi
Pa Bogu hvala posle 100 godina!
Dodao bih nesto na temu cesto pominjane sezonalnosti, koja je dosta odlagala odluku da se linija uvede.
Koja long haul linija nije sezonska, i po cemu npr. Cikago isto nije sezonska linija? Istina je da ljudi najvise putuju leti i kad su deca slobodna. Sa druge strane, pricao sam dosta sa nasom zajednicom ovde u Torontu i stekao sam utisak da bi dosta nasih ljudi razmatralo neki kraci put u Srbiju na jesen ili prolece, a koji je prekomlikovan kada se ide na presedanje. Dosli bi ljudi cesce na slavu, neku svadbu, kao i na praznike tokom zimskih meseci. Takodje bismo razmatrali da presecemo vreme do leta. Za razliku od jeseni koja je generalno prijatna, Ontario ima dosta ostro prolece i dok gledamo slike vas u Srbiji u majicama i duksericama vec od ranog marta, mi smo jos uvek u dubokom snegu.
Tako da bih i tu sezonalnost uzeo sa rezervom, jer bi dosta ljudi cesce razmatralo neki get away od zime.
Jordan
Amerikanci i Kanađani češće putuju van sezone, kada deca odu na fakultete ili kada su u penziji. Kada je Kanada u pitanju, postoji i cela kategorija ljudi koji se tokom zimskih meseci presele u toplije krajeve (Florida, Arizona, Meksiko…) Zato mislim da ova linija ima potencijal da ne bude tipično sezonska. Air Srbija može da iskoristi i povezanost beogradskog aerodroma sa drugim destinacijama u regionu i privuče putnike koji bi svakako presedali.
Postoje još dve stvari koje se često ignorišu. Prva je da ti letovi imaju kargo prostor u kome se brže i jeftinije mogu transportovati srpski proizvodi. Druga je da Beograd postaje povoljnije mesto za predstavništva i podružnice stranih kompanija. Veoma često, praktični razlozi odlučuju o lokacijama investicija i kancelarija. O takvim stvarima obično odlučuje menadžment, a oni će radije izabrati lokaciju do koje ne moraju da presedaju, kada jednom u tri meseca putuju.