Francuski proizvođač aviona „Dassault Aviation“ otvorio je krajem septembra svoj novi pogon u Seržiju, severozapadno od Pariza.
Na svečanoj ceremoniji otvaranja generalni direktor kompanije Erik Trapije kazao je da je reč o prvom novom proizvodnom pogonu kompanije od 70-ih godina, što kako je rekao „šalje pozitivan signal vazduhoplovnom sektoru i industriji u celini“.
– Francuska poseduje jedinstveno stručno znanje koje moramo sačuvati i razvijati na našoj nacionalnoj teritoriji. Ovo je pitanje suvereniteta, koje je posebno važno u sadašnjem kontekstu. To je takođe ekonomski i društveni imperativ, kako bismo se suočili sa izazovom reindustrijalizacije naše zemlje i stvaranja radnih mesta. –
Kako su još poručili iz Dasoa, pogon u Seržiju koji je u funkciji od leta 2024. godine, preuzeo je većinu proizvodnih operacija koje su se ranije obavljale u zastarelom pogonu u Aržanteju, osim proizvodnje manjih primarnih delova, koja je preneta u pogon u Seklinu.
U Seržiju se danas sklapaju paneli oplate, prednji deo trupa i mali delovi za avione Falkon i Rafal, zatim se izvodi proces opremanja trupa Rafala (ugradnja električnih, gorivnih, hidrauličnih i pneumatskih sistema, računara, aktuatora i stajnog trapa) kao i proizvodnja metalnih creva.
Projekat izgradnje novog pogona ukupne površine 110.760 m² (površina proizvodne linije 39.700 m²) pokrenut je 2019. godine. Prvi radovi započeti su dve godine kasnije, da bi bili završeni jula prošle godine. Premeštanje mašina i zaposlenih iz starog pogona obavljeno je u periodu jul 2024. – januar 2025.
U novom objektu radi više od 600 inženjera, tehničara, predradnika i kvalifikovanih radnika, uglavnom prebačenih iz bivše fabrike kompanije u Aržanteju. – navodi se u saopštenju Dasoa.
Kada je reč o proizvodnji delova za Rafale, Tango Six je nedavno izvestio da će, prema najavama iz srpskog Ministarstva odbrane, pančevačka fabrika aviona Utva proizvoditi „vrlo složene sklopove“ za ove letelice.
Nenad
„vrlo složene sklopove“
SPECTRA će da bude СПЕКТРА…
Rafal
Spektru ne proizvodi Daso već Tales.
Nenad
…uz MBDA i uskoro TRZ Čačak.
https://www.mbda-systems.com/products/air-dominance/spectra
Jelen
Нека производе било шта. Битно је да имају посао – још битније је да буду у великом послу, великом пројекту да кажем. И да производе точкове добро је. Нити смо капацитета нити позиције да бирамо, цепидлачимо и да будемо незахвални. Колико јуче, озбиљно се размишљало и о затварању Утве, још горе – о гашењу РВ, тј. ловачке компоненте, што је наш „пријатељ“ из ЦГ генерал Граховац и предлагао. Неке 2011. то је било на столу као врло реална опција. Пошто тему пратим довољно дуго, неки Рафали, Ми35, ПВО системи на 100 плус км, поготово неки ПУЛС, тада су се чинили као научна фантастика. Ако бих упоредио две обласи, рецимо војска и парламентарни живот. У другој последњих 10 година ниједна држава у Европи није назадовала као Србија, у првој ниједна у Европи у том сегменту није напредовала као Србија.
Južna pruga
Djunta sa sitnim nutom,made in Serbia
Nenad N.
Gospodin Utrapije radi dobro svoj posao. Valjda ce im ovo najzad ubrzati proizvodnju. U odnosu na Rafal, sporiju proizvodnju ima samo Gripen.
Miloš77
Samo da ne curi gorivo kao kod lokid martina :-). Sve ce biti skuplje i skuplje sa obzirom na ratove..
Darko
I ef-2000 u Batajnici 2009.