[REPORTAŽA] „Fly One“ simulator Boinga 737NG na Novom Beogradu: Kako sve profesionalci mogu koristiti novi simulator letenja

15. jul 2025

Letnja ekspanzija KLM-a: Nove linije, povećanje frekvencija

14. jul 2025

Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva nastavlja sa donacijama u domenu aerodromskog obezbeđivanja aerodromu Niš i Aerodromima Srbije

10. jul 2025

Novine za putnike na aerodromu „Nikola Tesla“: „Self check-in“, „baggage drop-off“ i optimizam ka postizanju cifre od 15 miliona putnika godišnje do kraja koncesije

10. jul 2025

[IATA AGM 2025] Izazovi bezbednosti komercijalnog avio-saobraćaja: Nedovršene istrage nesreća, problem kadrova, nedostajući motori i MRO kapaciteti

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Udruženje avio-kompanija upozorava: Evropski avio-saobraćaj gubi na konkurentnosti zbog rastućih troškova i nefleksibilnih regulativa

9. jul 2025

[IATA AGM 2025] Krvna slika globalnog avio-saobraćaja: Novi podaci vitalnosti prevoza ljudi i robe vazduhom

8. jul 2025

Kako je restauriran i konzerviran Titov Iljušin 14 u Muzeju vazduhoplovstva

27. jun 2025

Air France otvara restoran u pariskoj Galeriji Lafajet

26. jun 2025

Vlada Srbije smenila Rašu Ristivojevića i za novog direktora SMATSA-e postavila Slobodana Cvijana

26. jun 2025

„Aerodromi Srbije“ najverovatnije operatori vertiporta za eVTOL letelice, „Nikola Tesla“ najavljuje nove rekorde u broju opsluženih putnika

25. jun 2025

Program lojalnosti Er Frans-KLM grupe „Flying Blue“ obeležava dve decenije postojanja

12. jun 2025

„Fly One“ posle Ljubljane i Zagreba u Srbiji: Simulator letenja Boinga 737NG počeo sa radom na Novom Beogradu

12. jun 2025

Er Srbija se nagodila sa putnicima Embraera koji je doživeo udes na „Nikoli Tesli“, CINS (ponovo) kasni sa objavljivanjem izveštaja

11. jun 2025

[REPORTAŽA] Jat Tehnika obavila prve C1 servise Boinga 737 MAX u ex-Yu regionu

10. jun 2025

Potpisan Sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Gruzije

6. jun 2025

[EKSKLUZIVNO] Novi direktor Jat Tehnike Kaj-Uve Horl: „Možemo postati Panevropski MRO“

30. maj 2025

Ambasadroka Srbije u Francuskoj u poseti Erbasu u Tuluzu

29. maj 2025

SMATSA od 15. maja uvela radarsku kontrolu letenja u AKL Beograd, do 2027. godine „ground radar“ na „Tesli“

22. maj 2025

Viz er preuzeo prvi A321XLR, postaje i prva avio-kompanija na svetu koja koristi Prat & Vitni GTF motore na XLR modelu

21. maj 2025
Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini
Erbas je ponovo redefinisao "long range" koncept sa modelom A321XLR / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

Evropski proizvođač aviona Erbas završio je 2024. godinu sa solidnim poslovnim rezultatima, isporučivši 766 putničkih aviona. Ovo predstavlja značajan rast u odnosu na prethodnu godinu kada je isporučeno 735 letelica.

Kompanija u saopštenju za medije ističe uspeh u segmentu širokotrupnih aviona, gde su dobili porudžbine za 82 aviona iz A330 familije i 142 aviona iz A350 familije. Ukupan broj bruto narudžbina za 2024. dostigao je 878, odnosno 826 neto narudžbina.

Kristijan Šerer, direktor sektora za putničke avione („Airbus Commercial Aircraft“), istakao je da je protekla godina potvrdila održivu potražnju za novim avionima:

– Svedočili smo fenomenalnom momentumu kada je reč o narudžbinama za naše širokotrupne putničke avione, koji se nadopunjuje na našu vodeću poziciju u segmentu uskotrupnih letelica. Uprkos kompleksnom globalnom poslovnom okruženju sa brzim promenama, 2024. je za nas bila izuzetno uspešna godina. – naglasio je Šerer, posebno se zahvalivši Erbasovom timu na posvećenosti i kupcima na ukazanom poverenju.

Prethodna godina obeležena je i sa nekoliko značajnih prvih isporuka, uključujući:

– Prva A321XLR isporuka
– Prva A330neo isporuka
– Nekoliko novih isporuka za A350 novim korisnicima

A320 familija i dalje predvodi u ukupnom broju isporuka:

– A320 familija: 602 letelice (porast sa 571 iz 2023.)
– A220 familija: 75 letelica (porast sa 68 iz 2023.)
– A330 familija: 32 letelice (isto kao 2023.)
– A350 familija: 57 letelica (pad sa 64 iz 2023.)

Erbas trenutno ima „backlog“ od 8.658 naručenih aviona koji čekaju na proizvodnju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Le

Ovo su nevjerojatne brojke, mislim napraviti ogroman super moderan putnički avion u ovolikom broju, da spomenem samo barem 1500 motora, najboljih na svijetu je vrhunsko postignuće! Ujedno se nikad nisam mogao načuditi jako, jaaaako malom broju proizvedenih borbenih zrakoplova. Sada će neki reći miješa kruške i jabuke. Da, nije isto napraviti komercijalni putnički ili borbeni zrakoplov. Ne nije isto. Ali pokazuje koliko se Europa i njena industrija demilitarizirala, ali istovremeno pokazuje i koji se strahoviti potencijal krije ako bi se htjela militarizirati! Iako svi ovdje obožavamo zrakoplove, ipak nam je zanimljivije i draže pratiti razvoj ili proizvodnju ili nabavke borbenih zrakoplova

Odgovori
Sr

@Leon
Teško….vojni sektor je nekada bio prestižan. Danas se takmiče sa civilnim firmama koje u 99% slučajeva daju mnogo veće plate za poslove koji su u proseku manje stresni i zahtevni. Tu su naravno i kapaciteti. Evropa bi morala 20 godina kontinualno da ulaže u sopstvenu vojnu industriju, ali i u energetiku i sirovine potrebne za sve to, što podrazumeva politički koncenzus koji ne postoji.

Kao što sam rekao na početku rata u Ukrajini. Nemačka ima industriju, ali oni neće moći tek tako da skaliraju vojnu proizvodnju jer nemaju ni birokratsku niti bilo koju drugu podlogu za tako nešto, što je dočekano sa teškim negodovanjem, ali šta je tu je. Vidimo posle 3 godine da je rezultat tih „investicija“ i dalje nula i da im trebaju godine i decenije da naprave šaku tenkova ili vojnih aviona.

Pe

Jeste potencijal postojeći ali specifičnosti vojnih i civilnih tehnologija se nekad sretnu a nekad su toliko udaljene da je gotovo nemoguće skalirati. Od delova motora, koji imaju kod vrhunskih aviona tolike tehnološke razlike i komplikacije da je to vrlo teško i za porediti, do nekih drugih sklopova i sistema.
Najbolji primer za te specifičnosti je što su jednim SAD fabriku municije 155mm radili Turci jer oni sami sa svom tehnološkom snagom nisu mogli da to urade dovoljno brzo i jeftino.

Pe

A koja je statistika ruskih civilnih aviona MC-21 i Sukhoi Super Jet, kao i Tu-214 i Iljusin 96 u ovoj godini?
Pre par godina govorili su kako ce uskoro prestici Airbuss.Denis Manturov, poznati ministar,sad tvrdi da ce proizvesti 900 komada…do 2030.

Odgovori
Pr

Daleko su oni od toga jer imaju velike probleme zbog sankcija.Avion je pretežak tako da čak razmatraju da ga skrate što bi značajno smanjilo broj putnika i dolet.Nije čak završena ni sertifikacija za šta je potrebno još najmanje 200 letova,a plan je bio da se to završi još 2019,toliko o progresu.Tipično za njih je da ne završen avion već reklamiraju da je u rangu Boeing/Airbus a iz njih su barem 30 godina.Ukratko plaćaju veliki ceh državne politike.

Do

Ruska statistika je vojni program! Treba polupati zapadne resurse po Ukrajni! Rasrafljuju if fino svaki dan!

Civilni program ako bude bude ionako stize Kina

Odgovori
Pe

@Dogma A kakva je po Vama kineska statistika u poredjenju sa Airbuss?Da li je Kina napravila bar jedan procenat od proizvodnje Airbuss?
Rusija je u 2024 proizvela 36 vojnih aviona i izgubila iznad Ukrajine 40 oborenih (ukupno minus 4 za Ruse).

Ž

Petrovic Dusan

Можете ли нам навести неки извор који наводи да је изнад Украјине у 2024. изгубљено 40 руских борбених авиона?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs