U Bugarsku stigao drugi borbeni avion F-16, prvi isporučeni primerak počeo da leti nakon skoro dva meseca od isporuke

13. jun 2025

Trup francuskog višenamenskog borbenog aviona Rafal proizvodiće se i u Indiji

12. jun 2025

[REPORTAŽA] Makedonija proslavila 33. godišnjicu svog ratnog vazduhoplovstva

11. jun 2025

Mađarskoj isporučeni prvi mlazni trenažni avioni L-39 Skyfox

10. jun 2025

Novi detalji ukrajinske Operacije “Paukova mreža“: Bombarderi pogađani više puta, bilo je i promašaja

6. jun 2025

[INTERVJU] „Raven Adisory“ i PR-DC: Nekadašnja Zelena Beretka u saradnji sa srpskom kompanijom proizvodiće dronove u Americi

5. jun 2025

Izviđačka letelica iznad Kosova i Metohije: Da li je kosovski Bajraktar na kratko bio i u vazdušnom prostoru centralne Srbije?

4. jun 2025

Posledice ukrajinskih napada na ruske bombardere: Pogođeno ipak mnogo manje od 41 aviona

3. jun 2025

Sudbina makedonskog Lirdžeta: Povod da se setimo i obratimo pažnju na ostale jugoslovenske Lirdžetove 25

3. jun 2025

Operacija “Paukova mreža“: Spektakularni napad Ukrajine na ruske baze strategijskih bombardera

2. jun 2025

Tango Six i Ex-Yu Aviation i dalje najčitaniji i najuticajniji regionalni vazduhoplovni mediji koji ne kradu tuđ sadržaj

2. jun 2025

RV i PVO Vojske Srbije učestvovalo na međunarodnoj helikopterskoj vežbi FIRE BLADE 2025 u Mađarskoj

30. maj 2025

Indonezija najverovatnije nabavlja dodatne borbene avione Rafal

30. maj 2025

Hrvatska najavljuje sposobnost proizvodnje pola miliona vojnih dronova godišnje

27. maj 2025

Inostrani spoteri dolaze svojim avionom u Srbiju da iz vazduha fotografišu RV i PVO Orlove

26. maj 2025

Mađarska nabavila avion za aero-foto snimanje „Diamond“ DA62 MPP

23. maj 2025

Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

22. maj 2025

Dvadesetogodišnja tradicija saradnje: Ambasada SAD uručila počasna odlikovanja srpskim vojnim diplomcima, pukovnik RV i PVO jedan od odlikovanih

20. maj 2025

[ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

20. maj 2025

FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

19. maj 2025
[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program
Svih 12 HRZ Rafala prvi put u liniji za javnost / Foto: Dimitrije Ostojić

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Četvrti po redu međunarodni aero-miting AirVG održan je drugi put na novoj lokaciji, starom terminalu zagrebačkog međunarodnog aerodroma. Ove godine uz značajno međunarodno učešće inostranih ratnih vazduhoplovstava i premijeru kompletne novoisporučene eskadrile višenamenskih borbenih aviona Rafal hrvatskog ratnog vazduhoplovstva.

Kako za Tango Six portal kaže Juraj Odrčić, ispred grada Velike Gorice, glavnog organizatora događaja u okviru njihovog projekta „Velika Gorica, grad zrakoplovstva“, izdato je oko 21.000 ulaznica a uz akreditacije medijima i spoterima kao i najmlađima kojima nisu naplaćivane ulaznice, procenjuje se da je događaj u subotu posetilo oko 30.000 ljudi.

Ponovo rekordna poseta, Zagreb je i dalje najposećeniji vazduhoplovni događaj na prostoru bivše Jugoslavije / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Izazovna ali jedinstvena postavka za neki aero-miting – deljenje piste sa aktivnim civilnim avio-saobraćajem / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Još koju godinu poslednja lokacija u Evropi gde je, kao civil, moguće ući u MiG-21 / Foto: Maja Bogdanović, Tango Six

Odrčić za Tango Six kaže i da se razmišlja da događaj uskoro pređe na dvogodišnji format održavanja:

– Nama je cilj s AirVG-om približiti zrakoplovstvo ljudima, onako kako je to nekad bilo i drago nam je vidjeti emociju na ljudima kada im se približe, plješću nastupima, prate svaki zaokret.

Posebno se to vidi među mladima, onima koji će postati nosioci zrakoplovnih djelatnosti. Kao mjesto gdje je smještena najveća zračna luka u Hrvatskoj i koja ima taj suživot s njom, sve benefite i poneku lošu stvar, želimo biti prepoznati kao Grad zrakoplovstva.

Drago mi je da je naš mali tim, posebno ističem Davora Ferderbera i Željka Matejčića, koji su uspješno orkestrirali ovim događajem kojega ne bi bilo bez Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kojemu je Velika Gorica dom, jednako kao i Zračnoj luci Franjo Tuđman koja nam je domaćin.

Izuzetno međunarodno prisustvo ove godine / Foto: Emilija Gavrilović, Tango Six

U svom četvrtom izdanju AirVG je postao najveće zrakoplovno događanje u Hrvatskoj, najveći turistički događaj u Velikoj Gorici, a drago nam je i da smo mjesto gdje je prvi puta javnosti prikazana cijela 191. eskadrila lovačkih zrakoplova Rafal.

Hvala svim učesnicima iz stranih zemalja kojima smo nastojali biti dobri domaćini, kao i posjetiteljima koji su bili s nama toga lijepog zrakoplovnog dana u Velikoj Gorici. – kazao je za naš portal Odrčić.

Nakon što je prvi događaj na novoj lokaciji prošle godine izazvao veliku pažnju inostranih spotera i gostiju, ove godine organizatori su ugostili vazduhoplove i posade ratnih vazduhoplovstava Mađarske, Italije, Austrije, Slovenije i Francuske sa posebnom poslasticom u vidu novoofarbanog demo Rafala.

Još jedna godina za omaž domaćim Rafalima. Tehničari pozdravljaju svoj avion pred poletanje / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
HRZ Rafal dvojac u vazduhu / Foto: Dimitrije Ostojić
Detalji za maketare / Foto: Dimitrije Ostojić, Tango Six
Gosti iz Francuske za prikaz manevarskih sposobnosti Rafala / Foto: Emilija Gavrilović, Tango Six
Mađarska, jedna od najčešćih zemalja učesnica na hrvatskim aero-mitinzima / Foto: Dimitrije Ostojić
Nova sezona, nova šema bojenja za Rafal demo tim francuskog ratnog vazduhoplovstva / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Još jedna prilika da javnost vidi novu nabavku / Foto: Adrian Vukojević, Tango Six
Akro-grupa HRZ-a, „ogledalo“ u formaciji / Foto: Maja Bogdanović, Tango Six

Letački program trajao je od 13 do 18:30 časova, uz pauze radi odvijanja civilnog saobraćaja.

Prva je na redu bila CSAR demonstracija koju je obavio HRZ-ov UH-60M „Black Hawk“ uz podršku OH-58D „Kiowa Warriora“. Nakon prvog prikaza i kratke pauze, usledio solo nastup francuskog demo Rafala F3R.

Publika je potom uživala u prikazima helikoptera H135 i Bell 206 MUP-a Hrvatske, kao i solo prikazima Zlina 242L i slovenačkog Pilatusa PC-9M.

Za domaću publiku jedna od najinteresantnija tačka bio je let hrvatskih C3R Rafala u paru. Usledio je prikaz mađarskog JAS-39 Gripena, da bi se letački program zaključio nastupom akro-grupe HRZ-a „Krila Oluje“ u formaciji od šest Pilatusa PC-9M.

Spoteri i mediji imali su privilegiju da statički deo obiđu već od 10:15, dok je za širu publiku kapija otvorena od 11 sati.

Kao i prethodne godine domaće vazduhoplovne insitucije izlagale su na štandovima unutar zgrade starog terminala dok je napolju organizovana zona za odmor, hranu i piće.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sr

Lepo je videti svih 12 Rafala HRZa. To su jedinstvene prilike dok su jos uvek svih 12 u letnom stanju.Kao vreme ide, uvek ce neki avion biti van upotrebe. Da me neko ne shvati pogresno. Ne postoji RV na planeti kome su svi avioni u letnom stanju. Izraelsko RV kao najspremnije, ima 70% letelica spremnih u svakom trenutku. Ispod njih su Amerikanci za nesto ispod 60%. Svi ostali 50% i daleko ispod toga.

Odgovori
Ma

Bravo za pošteni komentar….
Jednostavno zahtevna komponenta za održavanje rezultira ovakvim podatcima.
Moram da kažem da je ispravnost srpskih vazduhoplova na nivou USAF standarda zahvaljujuci tradiciji
i školstvu.
Braći hrvatima ce te cifre biti kao austrijskim za max dve godine…..

Ra

@master
Srpska tradicija je jedva dva ispravna aviona, ne imanje guma, zagubljenje akumulatora u skladištu, krpanje tuđim otpadom.
I sada je od 14 aviona uvek spremno za let tek četiri.

Б

Rafale = Poor value for money

Odgovori
Vl

Broj zemalja koje ga koriste ili su ga naručile ne potvrđuju tu tvrdnju.

Dr

@vlado
Kinezi ce da ga iskopiraju i da ga isporucuju preko Temua 10 puta jeftinije pošto ga obaraju lagano sa PL 15 na 150 plus km daljine….

Iv

zavisi koliko si ga platio

Б

@Vlado

Мислили су да је најбољи дил у историји… док се није сусрео са ЈФ17 и ПЛ 15

Pe

@Бивши Гастос .Rafal je fantastican avion, od izrade u posebnom softveru Dassault, koji prodaje programe za izradu i automobila, do zavrsnih performansi.
A ako je u sukobu 150 aviona nocu, u planinama i srusen-to je realnost rata, i priprema pilota, i cista sreca.
Osim samih Pakistanaca i Kineza nema potvrde kako je pao, i nije sigurno da je kineska raketa koju pominjete.
U sukobu je, po izjavi samih Pakistanaca, ucestvovao i F-16, kao i PVO.

Cr

Vidim, nitko ne spominje da je osim Rafala oboren bio i Su-30, u kojeg se tu po komentarima kunu ljubitelji ruske tehnike.A i jedan MiG-29 je također pojeo projektil.
A da su stručnjaci pogledali debrifing Pakistanske avijacije (vrlo profesionalno odrađen), onda bi shvatili da nije podbacijo stroj (Rafale, Su-30 i MiG-29), nego indijski sustav općenito.Kineski avioni J10 i JF17 imaju radare koji imaju domet upola manji od dometa PL15 projektila, ali Pakistanci su vrlo kvalitetno i profesionalno iskoristili avione za rano upozoravanje, kontrolu i komunikaciju (popularno zvane AWACSi), i datalink kojim su sve svoje segmente uvezali i kontrolirali (pa se nije dogodilo da pet aviona pucaju na istu metu).To je pakistanskim JF17 i J10 lovcima omogućilo da ispaljuju PL15 na maksimalni domet, a bez da uopće pale svoje radare, pa Indijci nisu ni znali da su pod napadom sve dok se radari na projektilima nisu upalili, a onda je već bilo dosta kasno.Inače i Rafale i Su-30 imaju datalinkove (recimo NATO Rafali imaju Link16), ali Indijsci iz nekog razloga nisu podržali svoje formacije na isti način kao i Pakistanci, pa su bili u puno nepovoljnijem položaju.Kvaliteta obuke, planiranje i taktike je bila presudna, a ne individualna kvaliteta pojedinog aviona.

Mi

Vlado13:52, 13. maj. 2025.
,,Broj zemalja koje ga koriste ili su ga naručile ne potvrđuju tu tvrdnju.“

To nije tacno. Vise je do onoga sto je dostupno kupcu i politike koja diktira i celokupni paket. Isto vaze i za F-35 koji je prodat na stotine pre ikakvog iskustva protiv modernijeg RV/PVO.

Rafal je takodje samo leteo uLibijskom VaP. Nije ni blizu dokazan kao efikasna borbena masina. Na papiru jeste super, a sve ostalo je politika i biznis.

Op

@Crash: Niko ne spominje Ruske avione jer su Ruski avioni već decenijama izloženi svakakvim ratovima (dje su često neravnopravni protivnik jer eksport verzija, jer neodržavano, jer jednostavno vlasnik istih gotovo nikakav protivnik protiv gomilu zapadnjaka, itd.) i (neopravdanim) kritikama.

Za Ruske avione vise manje nema mnogo slabog da se kaze jer je zapadni i pro- zapadni svijet odlučio da su ti avioni svakako krš i drača, dok za zapadne avione imaju samo hvalospjeve i karakterišu kao superiorni nad svemu.

Zato je impakt ovog obaranja Rafala mnogo veći i vrijedniji kao kontra-argument učesnicima poput Dušana. Vidimo da nije uzaludno, jer ovo zadnje vrijeme Dušan naprimjer, ublažava kritiku nad Ruskim avionima.

Б

@Dusan Petrovic

ја нисам рекао да је авион лош. Мада га ви дижете у неке висине које ни Рафал не постиже.
Да ли дс преводим poor value for money? . Прескуп за то што пружа. Маркетинг је радио док се није опробао у реалности.

П.С. и Ф35 је фантастичан, али су Амери покупили прње чим је осетио ПВО Хута.

Ra

DuPe
najbolji pakistanski f16 je blok 52 sa radarom AN/APG-68 dometa detekcije 80km. Kako zamišljate da je realno da je takav avion pored jf17 blok 3 i j10c oborio rafale? Pritom aim120c-5 koju imaju pakistanci je krajnjeg dometa otprilike koliko je i detekcija tog radara oko 80km. jf17 i j10c sa radarima detekcije preko 200km i raketama pl15 dometa 150km, dakle po vašem mišljenju nije realno da su oborili Rafale već je realno da je to uradio zastareli f16.

Pr

Taj navodni gubitak Su-30 potpuno ignorise svih ovih dana dok ide besomucna antizapadna propaganda, jer na tom nivou rasudjivanja, posto je Rafale francuski avion, navodna oboranja dokazuju propast (mrskog) zapada i vrtoglavi uspon Kine, koja im je sada (posle ruskog debakla u Ukrajini) nova sila u koju se kunu…

Mi

@Prolaznik
Niko nista ne ignorise. Samo se pokazuje u zadnje vreme koliko efikasno oruzije ne dolazi samo sa Zapada.

Jemen je jos jedan veliki pokazatelj neefikasnosti preskupe Americke avijacije i raketa protiv jedne prilicno izolovane zemlje koja ima generaciju dve slabiji PVO od Ukrajne.

Ra

MBDA zvanično najavila rad na poboljšanju Meteor rakete. Ovi zapadnjaci su presmesni. Godinama se hvalisu kako imaju najbolju raketu i pri prvoj borbenoj upotrebi oni shvate da je sve bila obmana. Sad ce da razvijaju novi Meteor još 5-6 godina i kada ga naprave opet će biti zastarela raketa jer je njihov tehnološki napredak u oblasti vojne industrije spor kao puž. Verujem da će i Franci sada da najave ubrzanje verzije f4.2 ili f5. Klasični prevaranti i umisljene budale. Dok su oni izradili Meteor Kina je izradila paletu raketa dugog dometa a o ruskoj r37. da ne pričamo.

Pe

@Crash
09:53, 14. maj. 2025.
Vidim, nitko ne spominje da je osim Rafala oboren bio i Su-30 ….

Odličan osvrt – vrlo realan i tehnički utemeljen. Točno je da u većini javnih rasprava prevladava pojednostavljeno viđenje situacije,
gdje se gubitak pripisuje „lošijem avionu“, umjesto da se analizira šira slika zračne borbe – koja je složen sustav ljudi, senzora,
zapovijedanja i umreženosti.

U slučaju sukoba između Indije i Pakistana, posebice tijekom događaja 2019. i kasnijih deeskalacija, ključnu razliku nije činila sama
platforma poput Rafalea, Su-30MKI ili MiG-29, nego kako je ta platforma bila integrirana u širi sustav borbenih operacija. Točno je da:
Pakistanci su koristili svoje AEW&C platforme (poput Saab 2000 Erieye i ZDK-03 Karakoram Eagle) za stvaranje informacijske nadmoći.
PL-15 je BVR projektil s dometom preko 200 km, ali bez odgovarajuće senzorske potpore (tj. vanjskog ciljanja), ni on ne bi bio učinkovit.
Oni su to savršeno integrirali.
Datalink (kineski i pakistanski interoperabilni sustavi) omogućili su koordinaciju napada, tako da nije bilo preklapanja ni gubitka resursa.
Kod Indije, bez centraliziranog C3I (Command, Control, Communications & Intelligence), to nije bilo tako učinkovito.
Indijski Rafali (iako tehnički superiorni u mnogim aspektima) nisu bili uvezani u borbenom smislu sa Su-30MKI i MiG-29 formacijama –
što je dovelo do zbrke i nedostatka koordinacije u odgovoru.
Primjer koji si naveo – šutljivi napad bez paljenja radara (emisijski tihi pristup) – podsjeća na modernu „ambush BVR“ taktiku. Kada AWACS
ili zemaljski radari označe metu, a avion samo pasivno lansira projektil (dok meta nema pojma), to je ogromna prednost.
U tom kontekstu, tvoja ključna poanta stoji: nije „podbacio avion“, nego sustav, tj. zapovjedno-komunikacijska arhitektura, obuka i doktrina.
Usporedimo to s NATO standardima: tamo pilot u F-16, Rafaleu, F-35 itd. nikad ne djeluje samostalno – uvijek je dio umreženog borbenog sustava.
Rafale, Su-30 i MiG-29 su kvalitetni strojevi, ali ako im sustav ne daje informaciju gdje je neprijatelj, oni su „slijepi“.
Pakistanski pristup pokazao je zrelost i profesionalizam, kako si i sam rekao.
U modernom zrakoplovstvu, „kill chain“ (lanac otkrivanja, identifikacije, ciljanje, lansiranja i pogodaka) je važniji od pojedinačnog aviona.

Op

@Pera Lozac:

Sve to stoji sto si napisao u vezi uzevivanja sistema / tj. „kill chain“. Indijci imaju takodje sve te silne i slozne sisteme koji su obavezni za takav poduhvat, ali su jednostavno vrlo naivno upali u ovaj kratko trajni rat, zbog zapadne propagande da su cenzori zapadnih aviona (tj. Rafale) superiorni nad svim i da jedan jedini zapadni avion, obavlja kao „stand alone“ sav potreban posao. Tako se naprimjer reklamira SPECTRE, za ne? Zato su tako ludo uleceli u ovu akciju, uz malo ili bez ikakve uvezane podrške.

Ni sam zapad to nikad nije napravio ovih poslednjih 30/40 godina, već su išli u „rojeve“ pod nadzorom AEW&C.

Odje su mnogo hvaljenje zapadne sluzbe sebe dobro osramotile. Zbog svoje propagande su (bili) ubijedjeni da su zapadni cenzori superiorni nad svim jos dugo vremena, i tu je nastao propust koji se odma kaznio oborenim Rafalom.

Kad gledamo Rusiju i sa koliko malo AEW&C sredstava ona raspolaze, nacin i daljine na koje (uspješno) presrece (Ukrajinske) avione i kill probability rate per missile, možemo zaključiti da su upravo Ruski cenzori i rakete ti koji adekvatno obraduju zadate poslove bez ikakve (uvezane) podrške.

KK

Cak ova ideja o 2-godisnjem odrzavanju ima smisla. Svake godine isto ili slicno s nekim varijacijama nije nesto uzbudljivo. A ne verujem da ce se sada nabavljati nesto radikalno poput druge eskadrile nekih drugih aviona, mada se spekulise o Kobrama od kojih je Slovacka odustala, SMT/P itd.

Odgovori
Zo

@KK

Mislim da bi bolje bilo da se svake godine održava na drugom mjestu. U Varaždinu je bilo dosta posjetitelja , bilo bi tako i u Splitu , Zadru , Osijeku , …
Nije problem iz Zagreba doći do Zadra ili Osijeka na izlet

Op

Svaka čast komšijama. Mora se priznat da su u kratkom roku sve dobro riješili. Sporazum, infrastrukturu, avione i obuku. Naoružanje i kvalitet aviona ne uzimajući u obzir, jer je to pod ovim okolnostima (Indija-Pakistan) teško procijeniti jer nemam(o) tačan tok događaja. Preostaje nam nagađanje a Indijcima i Pakistancima faktovi.

Na bar jedan primjerak ovih HR Rafale, izgledao kao da nije čitavo farban, već samo vertikalac.

Odgovori
br

svi su iz Francuske stigli bez novog farbanja cijelog aviona. osim što neki djeluju dosta novo, kao da jesu ofarbani

om

Tako je, nisu ofarbani već samo mjesto sa grbom na vertikali.

De

Naspram Gripena i Tajfuna koji su bili izloženi na zemlji ovi Rafali izgledaju kao novi..mislim na prvi pogled izvana!!!

Zo

@Dejan
Dobro si primjetio Dejane. Tajfuni pogotovo i Gripen izgledaju dosta ofucano

Ka

Zaista mi nije jasno zasto ne postoji fotografija svih nasih MIG-ova 29 na stajanci uredno poredjanih. Neeverovatno da sve ove godine nisu to uspeli organizovati!

Odgovori
Ne

Potrazi blog Dimitrija Ostojica. Mozda nisu svi migovi odjednom, ali dosta njih jesu.

KK

Mozda je to bezbednosni rizik? Staviti sve sto imas u isto vreme na isto mesto.

Zar ne?

Vu

Bas tako. Ne znam zašto nasi nisu slali Migove po raznim događajima, bili bi jedini sa njima

RF

Одговор је прост: Недостатак осећаја за промоцију и недостатак културе грађења ваздухопловног култа. Далеке 1997/8 када је направљена она чувена фотографија 127. лае није било лако све авионе превући на триангл (локација где је настала фотографија). Сигурно је и да сви авиони нису били исправни и морали су да их извлаче из одржавања (као што ни одређени број ових Рафала са слике није у летном стању), али је било воље. Данас нико неће да се цима јер то им је додатни посао. Ко ће да превлачи 14 авиона.
Било је иницијатива да се нешто тако уради и још увек постоје, а да ли ће се десити видећемо.

Хрвати имају једну олакшавајућу околност додуше, њима Рафали још нису у систему дежурства, а нама два авиона дежурују 24/7, али сам сигуран да се и ѕа то да наћи решење.

Ro

Ljudi moji o čemu vi svi pričate. Prvo i prvo pitao bih vas experte za avijaciju što je hrvatska trebala kupiti?Koja bi to mašina bila sigurna ,najbolja itd itd.Bilo koji avion danas koštao kao F-35 ili Rafal može biti oboren. Dakle Hrvatska je napravila odličan posao. Iako mi je još nejasno kako nam je to uspjelo
uz korupciju i ostala sranja.JOŠ JEDNOM RADI SE O HRVATSKOJ NE O NORVEŠKOJ,SVEDSKOJ ILI NEKOJ EVROPSKOJ SILI. Nama je prijetilo da nakon Migova prestanemo uopće postojati kao zrakoplovstvo,A u isto vrijeme se moralo uskočiti sa nečim što može koliko toliko izdržati korak sa ozbiljnijom avijacijom.Mi kOji imamo KRILA OLUJE. NE ZABORAVITE SVAKO ORUŽJE IMA I PROTUORUŽJE. Prema tome spustite loptu i sagledajte stvari realno. Mi smo svoj problem riješili.

br

@KK
kakav rizik?? nije ratno stanje.

Da

Nakon one sramote sa Kinezima, mislim da će cena Rafala značajno pasti, jer je do sada bio nerealno skup.

Odgovori
Mi

A koje to sramote? O pakistanskum gubicima ne znamo samo jer je Pakistan diktatura, a u Indiji svaka susa moze da izvuce telefon i okine foto i objavi. Tko zna koliko je tih „kineza“ zaoralo polja.

K

Tesko da ce pasti cijena, pa nije to dionica nego zrakoplov.

No

To je jedna škola mišljenja.

Druga može biti da će kineski aparati uskoro poskupeti…

K

Steta sto Slovenski Spartan nije stigao, i sto nije bilo preleta F-16 iz Aviana, ali ostatak showa je bio fantastican i vrijedilo je posjetiti.

Odgovori
An

Kao i obično odlična reportaža i izvanredne fotografije.

Odgovori
Si

@Robert
Nije trebala kupiti ništa, baš kao ni što Srbija nije trebala. Postoji mnogo bolji načen potrošiti toliku svotu novca za odbranu zemlje…

Odgovori
Pa

Veliki napredak od prošogodišnjeg događaja. Poraditi još na oglašavanju i informiranju ljudi. Postava je skromna, ali OK s obziromm da je ovo druga godina i kapacitiet stajanke je ograničen. Vjerujem da će se sljedće godine odazvati još više ljudi iako mene ne smeta jer bilo je bez gužve na stajanci i parkingu. Mogao si brzo doći, pogledati, otići. Besplatan autobus do aerodroma – odlična ideja. Samo naprijed. Hvala Slovencima, Mađarima, Talijanima, Francuzima i Autrijancima na dolasku.

Odgovori
Ca

A gle, ovi indijski Rafali, šta su uzeli s AESA radarima i onim Meteor raketama, ispali su ko stari Golf 5 kad ga staviš nasuprot novoj kineskoj električnoj masini. A mi? Mi smo se bili „pametni“ i uzeli rabljene Rafale F3R, ko da si uzeo polovni BMW iz 2010-e, al bez navigacije i sa motorom koji kuka kad pređe 2000 obrtaja. Al eto, sad imamo avione koji su bili vrh prije 15 godina, a danas su tu negdje između muzejskog eksponata i skupe igračke. I na kraju, šta smo dobili? Avion koji je skup za održavat, a u borbenom smislu ispada ko da se natječeš s Nokia 3310 protiv novog iPhonea. Pametnome dosta.

Odgovori
Ko

Sve bolji i bolji event… Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla.

Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija.

I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja, ako Airpower ima posebnu live aplikaciju za to, onda je ekipa oko AirVg-a mogla barem na društvenim mrežama ujutro objaviti obavijest sa približnim vremenima polijetanja.

Ali sve u svemu, veliki support organizatorima, ide to na bolje, čak i da bude svake dvije godine, sa još boljim letačkim programom, isplatiti će se potegnuti u Zagreb taj dan i sa +400 km udaljenosti…

I hvala T6 na odličnoj reportaži 💪

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs