[POSLEDNJA VEST] Dvomotorni Teknam u Ečkoj sleteo sa uvučenim stajnim trapom, nije bilo povređenih

11. feb 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

4. feb 2025

[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024
Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“
Buran početak godine za Vazduhoplovnu akademiju. njene đake i zaposlene / Foto: Vazduhoplovna akademija

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

Novi vršilac dužnosti direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir obratio se danas prvi put javnosti od imenovanja odlukom Ministarstva prosvete 31. decembra prošle godine. U svom saopštenju on demantuje informacije i interpretacije koje su objavljene 4. januara inicijativom Saveta roditelja o kojima se, u delu vezanom za bezbednost funkcionisanja ATO organiacije u Vršcu, oglasio i DCV.

Lepir u svom saopštenju tvrdi da su sve organizacione jedinice Vazduhoplovne akademije zadržale svoje sertifikate, da su tri osobe podnele ostavke na funkcije u sertifikovanim organizacijama akademije i da je DCV obavio vanredni inspekcijski nadzor. On u saopštenju ističe da su na dve upražnjene pozicije već imenovana nova odgovorna lica i da je letačka obuka u Trening centru Vršac nastavljena.

Novi v.d. direktora takođe je izjavio da su tvrdnje o nebezbednosti procesa letačke obuke u Vršcu neutemeljene i da je nakon sprovedenog inspekcijskog nadzora od strane DCV-a on imenovan za odgovornog rukovodioca ATO-a, što znači da Miloš Đokić više nije na toj poziciji.

– Nakon nedavnih medijskih spekulacija, želim da javnosti predstavim pravu sliku stanja u Vazduhoplovnoj akademiji. Nijedna od šest organizacija u našem sastavu nije izgubila sertifikat. Ukupno su tri osobe podnele ostavke na funkcije u sertifikovanim organizacijama, što sa razrešenim direktorom čini četiri pozicije. Važno je napomenuti da svi podnosioci ostavki i dalje ostaju zaposleni u Akademiji.

Od trenutka mog imenovanja na poziciju v.d. direktora Vazduhoplovne akademije u javnosti su iznete netačne informacije da će 15 lica, nosilaca vazduhoplovnih sertifikata organizacionih jedinica za obuku u okviru Vazduhoplovne akademije, podneti ostavke. Takođe, izneta je netačna tvrdnja da će svi sertifikati koje je Vazduhoplovnoj akademiji izdao Direktorat civilnog vazduhoplovstva i Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) biti povučeni i time potpuno biti blokiran rad i obuka.

Želim da obavestim poštovane đake, studente i zainteresovanu javnost da ni jedna od 6 organizacija u okviru Vazduhoplovne akademije nije izgubila sertifikat, da su informacije koje se se ovih dana objavljivale u ovom kontekstu netačne. – navodi se u saopštenju.

Servis aviona i pilotska akademija u Vršcu, prema rečima novog v.d. direktora – rade / Foto: Vazduhoplovna akademija

Prema Lepirovim rečima, organizacija EASA Part 145 (servis vazduhoplova na vršačkom aerodromu) nastavlja sa normalnim radom, što, kako tvrdi, potvrđuje i to da je prvi ovogodišnji klijent iz Austrije već sleteo na aerodrom u Vršcu 14. januara. Nakon ostavke Gorana Rakića sa pozicije rukovodioca Part 145 organizacije, njegovo mesto je preuzeo njegov dotadašnji zamenik Ivan Karaivan, što je potvrđeno inspekcijskim nadzorom Direktorata civilnog vazduhoplovstva, navodi Lepir u obraćanju medijima.

– Takođe želim da istaknem da je Centar za obuku osoblja koje pruža usluge zemaljskog opsluživanja zadržao svoj sertifikat, a u toku je imenovanje novih lica na upražnjene pozicije u skladu sa regulativom.

Quality Manager EASA Part 147 organizacije koja poseduje i DCV i EASA sertifikat uredno je u skladu sa regulativom i propisima obavestila vazduhoplovne vlasti da je doskorašnji odgovorni rukovodilac Goran Cvijović podneo ostavku i da je u postupku imenovanje novog rukovodioca za šta je propisan rok od 15 dana. Napominjem, potvrdu o tome da sertifikat nije suspendovan, posedujemo od strane EASA i DCV-a. U dopisu sindikata Vazduhoplovne akademije pominje se informacija da je rukovodilac obuke EASA Part 147 Mitar Šešlija podneo ostavku što nije istina. – stoji u saopštenju.

Vazduhoplovna akademija proslavila je prošle godine vek svog postojanja / Foto: Vazduhoplovna akademija

Kada je reč o ostalim pominjanim rukovodiocima Lepir kaže da se radi o licima koja su angažovana sa manjim procentom radnog vremena na poslovima pomoćnika direktora za određene oblasti što, kako poručuje, nikako nije u vezi sa sertifikatima.

– Njihove ostavke predstavljaju lični čin, možda i očekivan, s obzirom da su imenovani od strane direktora čija je funkcija prestala da važi. Pravo v.d. direktora je da imenuje pomoćnike ili reimenuje prethodne pomoćnike koji su već obavljali tu funkciju. Njihove ostavke odnose se samo na poslove pomoćnika, dok oni ostaju u radnom odnosu na svojim primarnim radnim mestima. Kao na primer Dr Danijela Manić, direktorka Visoke škole strukovnih studija Vazduhoplovne akademije, Marjan Pendić rukovodilac praćenja usaglašenosti (CMM) ATO organizacije obuke pilota i Odgovorni rukovodilac FSTD organizacije i Srđan Čokorilo rukovodilac obuke osoblja koje pruža usluge zemaljskog opsluživanja.

U medijima se više puta pominjalo da je bezbednost učenika ugrožena i da je sam proces obuke rizičan, što ne odgovara istini.

Sistem bezbednosti ATO organizacije za obuku pilota funkcioniše na sledeći način – Bezbednošću rada ATO organizacije bavi se rukovodilac sistema bezbednosti koji putem sistema prijavljivanja događaja, a koji je javan i dostupan zaposlenima, učenicima i trećim licima, događaje evidentira, klasifikuje u odnosu na nivo rizika i nakon toga predlaže mere odgvornom rukovodiocu za sprečavanje ili smanjenje štetnog uticaja određenog događaja. Kao i svake godine rukovodilac sistema upravljanja bezbednošću letenja dostavlja odgovornom rukovodiocu Izveštaj o bezbednosnom stanju organizacije. Niti jedan događaj ugrožavanja bezbednosti nije zabeležen, niti je prijavljen. Bezbednost letenja nije bila ugrožena, niti postoje razlozi za zabrinutost. – izjavio je Lepir.

Na kraju saopštenja Lepir poručuje đacima i roditeljima da „rukovodstvo škole preuzima sve korake ka brzom rešavanju svih nastalih izazova“ i da će on lično u narednim danima biti na raspolaganju Savetu roditelja, đacima, studentima, zaposlenima i sindikatu kako bi odgovorio na njihova pitanja:

– Kao v.d. direktor imam samo jednu misiju – da Vazduhoplovna akademija nastavi sa svetlom tradicijom bezbednog, kvalitetnog i stručnog obrazovanja budućeg vazduhoplovnog kadra i stručnjaka Republike Srbije. U ovom procesu neće biti mesta za politiku, lične interese i dezinformacije. Naša vrata biće uvek otvorena za znanje, struku i pripadnost jednoj od najstarijih vazduhoplovno-obrazovnih institucija u ovom delu sveta. – poručio je v.d direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir u današnjem saopštenju za medije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Zo

Ne znam zašto, ali svemu napisanom verujem, s obzirom u kakvom smutnom i pokvarenom vremenu živimo. Vreme je najbolji sudija, i brzo će pokazati ko je u pravu. Nekako biti 24 godine direktor bilo čega nije normalno.

Odgovori
MJ

Hvala Zorane na jednom normalnom komentaru, koje je nemoguće videti na portalima N1, Nova, Danas, SrbijaDanas, Novosti, i ostalima, nevezano da li su prorežimski ili opozicioni.

Wh

a normalno je biti na celu drzave 12godina?

Br

Ali zasto izabrati coveka koji nema iskustva u tom poslu?

Lo

@WhyNot: Priznaćes, ili nećeš, 12 je mnoogo manje od 24. Da je i taj na koga misliš 24 godine na vlasti isto bih rekao.

Mi

Svaka reč je doslovce tačna za razliku od mnoštva napisanih neistina u prethodnom periodu na raznim portalima i vestima. U akademiji se ništa ne menja osim direktora. No big deal.

Odgovori
Mi

Princip smenjivosti je jako bitan. Pa i da je najbolji na svetu bio prethodni direktor, nije normalno da se tu zadrži 24 godine, treba dati priliku i mlađim ljudima. Isto važi i za novog direktora, ako se pokaže kao neprimeren za poziciju, menjati ga.

Odgovori
Sr

@Miks
To se vrlo lako sredi pravilnikom o mandatima koji bi regulisao maksimalnu dužinu mandata, kvalifikacije i način izbora novog rukovodioca. Ministarstva ne bi trebala da se bave tim stvarima ali ni jednoj vlasti do sada to nije godilo.

Pe

Da li jeste ili nije normalno u konkretnom slučaju, ne znam, ne poznajem ni čoveka ni situaciju ali čisto principijelno ne vidim problem ni vam ni tamo, ni da neko bude dugo niti da se neko smeni. Niko nije večit ali ne smatram ni da treba ograničiti broj mandata. Nije to politika ili politički mandat već stručna stvar.

Ako je neko sposoban, školovan i struka ga ceni neka ostane, ako je drugo rešenje isto dobro ili bolje, neka ga smene. Toliko. Prosto ne vidim potrebu da se bude isključiv na bilo koji način. Najvažnije je da institucija funkcioniše na najbolji način. Ovo pričam o principu a ne o konkretnoj stvari.

Ko

Gospodin Lepir je u poslednjem pasusu u svojoj izjavi sam sebe u startu demantovao izjavivši da neće biti mesta za politiku. Baš me intereuje kakve on ima kvalifikacije za mesto na koje je postavljen, osim političke pripadnosti i činjenice da je mašinski inženjer? Gde su tu kriterijumi koje je
naveo stručnost, znanje i pripadnost ustanovi? Izgleda da je njegova najjača kvalifikacija je upravo politička pripadnost. Voleo bih da grešim i da nisam u pravu, ali eto, čovek sam napisao….

Odgovori
Ba

Upravo tako,njega preporučuje jedino to sto je član SNS-a postavila ga ministarska penzionera od 74 god.Doticni je masinski inzinjer i nije nikakav expert za vazduhoplovstvo.Kazete,bivsi direktor bio 24 god.pa to je ogromno iskustvo,ovaj dolazi na tako ozbiljno mesto da se obucava.

Mi

Ma neznam o cemu se ovde radi.Ko got da je direktor mislim da je bitno da osoblje za obuku pilota bude adekvantno jer ipak je to jedano od najopasnijih zanimanja i ne dozvoljava greske. Zato licno mislim da ovo nije mesto za bilo kakvu politiku nego zahteva maksimalnu strucnost.

Odgovori
Re

Koliko je nenormalno da neko bude direktor 24 godine, isto nije normalno da nastavnika srednje škole postave da bude direktor Vazduhoplovne akademije samo zato što je član stranke. Mada da se ne lažemo i prethodni je bio direktor 12 godina pod vlašću iste te stranke. Pa su se nešto pokačili verovatno. Ceo ovaj naš stranačko partijski sistem ne valja, ali mi još iz komunizma nismo izašli.

Odgovori
Mi

Da li je Vazduhoplovna Akademija u vlasništvu zaposlenih? Ako nije, čemu onda halucinacije da zaposleni, kao u vreme samouravljanja i OOUR-a, na radničkom savetu donose odluke o drugarici ili drugu direktoru? Na kalendaru stoji 2025, ne 1985.

Odgovori
Jo

Direktor je legitimno izabran odlukom nadlezne institucije, škola je uzurpirana od strane pojedinaca koji ključeve skole kriju ili ih ostavljaju polomljenim u bravama. Onemogućen je rad pravne i racunovodstvene službe, zaposleni ne mogu da dolaze na posao prema rasporedu i ugovoru o radu. Svi sertifikati su aktivni, zaposleni spremni da nastave sa radom, međutim malobrojna gospoda koja su godinama imala benefite od bivšeg direktora konstantno fizički i informaticki sabotiraju rad ustanove. Sve ovo pod parolom podrške studentima koje nisu podržavali pre promene direktora.

Odgovori
sa

I vi morate to da pisete na vasem sajtu, lele al vam se ljuljaju pozicije.

Vo

Nije bitno da li je neko na čelu nekog kolektiva 2, 4, 12 ili 24 godina, već šta je taj kolektiv u tom periodu postigao. Gospodina dr Cvijovića ne poznajem ali znam da se od STŠ “ Petar Drapšin“ došlo do Vazduhoplovne akademije. Dakle od školovanja mašinskih tehničara, vazduhoplovnih mehaničari… došlo se i do školovanja pilota, uz ogromno proširenje materijalne baze. Ne poznajem ni gospodina Lompara, ali mu želim uspeh u rada. Ono što je tu loše, da parafraziram reči iz filma „Varljivo leto 1968“, „Jadan je taj Kolektiv koji ne može izroditi novog rukovodioca iz svojih redova“.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs