Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je večeras na skupu u Davosu da Srbija namerava da kupi najmanje tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer sa kojom je, kako je izjavio, potpisana i „neka vrsta memoranduma (o saradnji)“.
Vučić je dao i rok Direktoratu civilnog vazduhoplostva da do sredine 2026. godine završi sve što se tiče „priprema i regulative“ kako bi se letelice prikazale na EXPO 2027 događaju.
Predsednik Srbije i dalje ne isključuje kinesku opciju, koju je Tango Six pre par meseci identifikovao kao kompaniju eHang.
– Razgovarali smo ovde sa predstavnicima kompanije Arčer, to je jedna od najpoznatijih kompanija koja se bavi onim što mi nazivamo „letećim automobilima“, avionima bez pilota, letećim taksijima i svim ostalim stvarima. Sa njima smo već potpisali neku vrstu memoranduma i dogovor napravili za EXPO 2027. godine.
Mnogo toga sam naučio pošto tu sad imate posebna pravila u svetu FAA, EASA za Evropu koja su još teža i morate sve bezbednosne kriterijume da ispunite. Mene je, možda je to ljudima u Srbiji zanimljivo, interesovalo šta se dešava ako naiđe jato ptica, da li može mašina da bude ugrožena. Zaista ne može i sigurnije je mnogo od helikoptera zato što helikopter ima jedan rotor ili maksimalno dva. Oni ovde imaju 12 motora sa šest baterija koje su i dijagonalno povezane tako da u svakom trenutku imaju izobilje izvora energije tako da u svakom trenutku imaju dovoljno snage i mogućnosti da vas sigurno prizeme.
I to su stvari koje su izuzetne jer mi hoćemo na Expo da pokažemo da smo zemlja koja se najbrže modernizuje, koja najbrže raste u Evropi, zato smo razgovarali i već krenuli da dogovaramo kupovinu najmanje tri letelice. Letelice sa kompletnim bezbednosnim paketom i svim ostalim, a onda razgovaramo i sa našim kineskim prijateljima, oni to rade drugačije. Ovi ljudi rade to sa krilima dakle da bi mogli i više da uzlete i da duže opstanu u vazduhu i da to nema samo turističku namenu.
Kinezi su već dosta razvili i u nekoliko gradova imaju, za one koji ne znaju, te leteće automobile. Tako da i mi ćemo da žurimo da probamo da do sredine 2026. završimo sve što se tiče priprema i regulative i svega da bismo mogli 2027. da se vozimo u tim automobilima.
To je važno i zbog mladih ljudi, jer kada mladi ljudi u našoj zemlji vide da Srbija prihvata najmodernije tehnologije, onda oni žele da pokažu. I to stvara novu kvalitativnu bazu za razvoj takvih kadrova, za razvoj takvih ljudi i mislim da su to velike stvari za našu zemlju. – izjavio je Vučić.
Predsednik Srbije je već pominjao Arčer u julu prošle godine na Fijatovoj ceremoniji u Kragujevcu, budući da je kompanija Stelantih jedan od investitora u američku eVTOL kompaniju.
Mesec dana ranije, Vučić je detaljnije obrazložio ideju o korišćenju eVTOL letelica kao promotivnog aspekta tokom EXPO priredbe, dok je potpisivanje MoU dokumenta u ovoj oblasti bilo planirano i sa Erbasom.
Ilija
Covek bas ima fetish prema tim tzv. letecim automobilima. Letece par dana tokom Expo i posle u djubre. Dzabe se bacaju pare.
Ivan
narod nema da skrpi kraj sa krajem a neko hoće da se iživljava
Master
koji crni narod nema….pre neki dan nisam uspeo da parkiram kola 2 km od kopaonika sve puno ko oko svi su puni love ko brod kafane kafici nemas gde da sednes moras da cekas po sat vremena. Po povratku u lokalne kafane bez zakazivanja …zaboravi
Zoran
E vala, dosadiste sa ovim Vučićem i Bogu i narodu… Gde god okrenem, neku vest da pročitam, jave se neki opsednuti njime i samo o njemu,… truć, truć, truć…. I da ne radi išta i da radi bilo šta, nije dobro… Ali neće on to prestati da radi zato što se nekima ne sviđa… On to radi što se njemu sviđa i većini ljudi odgovara, prema tome batalite prazne priče i sendviče za bolovanje i radite nešto što će da vas ispuni, da ulepšate sebi život….
Lovac
Danas jedino gursuzi i kriminalci kukaju da nema posla. Hoće pare, a neće da rade. Ako danas nema posla onda ga nikad neće ni biti. Ko god hoće da radi ima dovoljno posla da bira.
Sa1e
Pa obećao je leteći taxi za Expo. Mora nekako da se zakrpi lol
omniameamecumporto
Master@ na onaj drugi narod misli čovjek, na one koji žive na donjoj polovini medijalne zarade. Da te podsjetim koja je medijalna zarada u Srbiji ili bolje ne. Ti što su puni love nisu taj narod, to je posebna kasta stvorena da botuje kako im je dobro, a i nije im toliko loše, jer su se nagrabili dok država ima pametnija posla, a Vučić ne stigne sve sam, jer on je institucuja nema drugih. No o tome će budućnost koja je pred nama.
ivan
nit mi treba Expo nit ova leteca cudesa. Ludak je predsednik u drzavi gde je predsednicka funkcija maltene titularna al ON gradi expo, kupuje avione rakete ,ne skida se sa television. Zar bas I na T6 moramo da ga gledamo I slusamo?
Bgd
Pa ne treba zatucanoj manjini, a ni novac ti ocigledno nije bitan, posto te ne zanima sto ce mozda plate biti 1400e. Dok je tvoja zatucana manjina vodila drzavu, bili smo na dnu u Evropi po svakom paramteru. Da je cudan, jeste, to stoji, ali ovi tvoji su jos ludji. Numes da razumes da nije samo Expo u pitanju. Naoruzanje tteba Srbijj, jer drzavni vrh nije duzan polusvetu da objasnjava geopolitiku.
Vaste
Bgd Pogledaj parametre životnih standarda Evrope na stranim sajtovima , pa onda vaši ,naši,obrni, okreni ….sada smo na dnu po mnogim parametrima i proseku plata i život ih standarda i potrošačke korpe i korupcije ! Većina plata je prosek ne veći od 750 evra ! I sada bi trebao da je 1000 evra normala kada se uzme inflacioni faktori u obzir da može bez brige da se živi ! Srbiji treba pravda i u unutrašnja stabilnost za početak ! I važno da ti razumeš geopolitiku ovde samo još da shvatiš unutrašnju lopovsku !
MedoMed
@Ivan To ti je tako. Pogledaj bilo koji autoritarni diktatorski režim u svijetu. Svi do jednoga uvijek govore kako su najbolji u svemu, izigravaju nešto, a ekonomija im je na dnu svijeta. Rusija, Iran, Sjeverna Koreja, Venecuela, itd, itd. Isto je i sa Srbijom pod Vučićem. Prosječna plaća 530 eura neto a Vučić izigrava nešto. Tako je kako je, ništa novo i neviđeno u svijetu.
Ја
Авионе и ракете и треба да купује јер смо окружени НАТО пактом али није морао баш рафале који су прескупи.
Marko
Opet pritiska institucije sa rokovima. Nista nije naucio.
I sta je cilj ove avanture, da zaduzi gradjane sa ovom kupovinom kako bi mogao da paradira na EXPO i izbegao da ispadne smesan sa najavom o letecim taksijima.
Narod sit a masina za pranje novca zvana EXPO pozadini puni dzepove po planu i van vidnog polja naivnog gradjanina ispranog mozga medijima sa nacionalnom frekvencom.
goran
Samo tako prenose mediji. Ko je slušao izjavu mogao je da čuje da je u kontekstu rokova „a ne dao sam naredbu“. A i da jeste, pa šta, a nije, jer je to jeste rok da bi se ove letelice koristile tokom expa. A taj zadatak je definisan ranije i u njeguvu definiciju ulazi i rok. EXPO ima za cilj (to jest nudi mogućnost) da se instaliraju ona rešenja koja će trebati ljudima narednih 30-godina i da budeš prvi u tome. Biti prvi nudi mnoge prednosti, posebo za stvaranje novih biznisa. Vertikalna komponenta transporta (ili kao to kažu, leteći taksi) u jednoj planinskoj zemlji je po samoj prirodi stvari već faktor koji doprinosi razvoju gradova, sa čime je centralna Srbija večno imala problem. Savladati prostor za najbolje vreme i uz najbolje moguće zelene performanse (električan pogon letelica nudi ovo kao mogućnost ) je legitiman cilj. A ovladati ovim, nije samo za prevoz putnika, ili dostavu roba. Sutra će da gase požare, obavljaju medicinsku evakuaciju, bez potrebe da imaš armiju visoko kvalifikovanih pilota koje moraš da uvežbavaš i držiš fit za letenje. A mašinu bez ljudske posade možeš i da rizikuješ u nekim operacijama. I svakako da sa ovim letenje postaje dostupnije, time jednakost u mogućnostima raste, samim tim je i demokratičnije. Dosadiste više. Da presednik predje preko mosta bilo bi da ne ume da pliva ili da je eto ludak koji je protiv čamaca ili skeledžija.
Вуле
Какав колонијални вазал. Они нама санкције, отимају нам Косово, урнишу нам пријатеље и због похлепе нас воде ка нуклеарном светском рату, а он купује од њих авионе.
Ivan
Opet je otišao van zemlje bez lekova.
Милан
Pa ok, želi da se zemlja prikaže kao tehnološki napredna. Samo treba da im nađu namenu nakon Expo-a, da ne budu bačene pare
Sa1e
@Milan
Mi tehnološki napredni? Ako je motanje kablova visoka tehnologija, onda ok. Znaš li koliko je firmi koje su se pokušale baviti visokom tehnologijom u Srbiji zatvoreno u poslednje 2 god? Expo i litijum su sad u fokusu, ostalo je nebitno.
Leon
Da li je ovo Vučić nama objašnjavao princip rada i sigurnosne značajke konstrukcije e vtol letjelica??? Pa ljudi moji,čovjek je Superman i vrijedi barem za desetak Nobelovaca. Iz raznih oblasti, jasno 😂
Profesor
dok titular sanja letece taxi-e,dotle pola osnovnih skola po Srbiji I dan danas ima cucavce po wc-ima,a bezmalo pola gradjanstva na rubu siromastva. Pod hitno po terapiju!
Miroslav
pola drzave mu ni kanalizaciju nema a on prica o letecim automobilima ili sta vec.
Nenad N.
Po koliko puta vecoj ceni od prave trzisne cene?
Najgora opcija od trenutno postojecih. Po tehnologiji i opstoj ideji ni prineti eHang-u.
knjigolistac
Ako ne bude x10 dzaba su krecili.
Jordan
Ostavite se politike, sa ekonomske strane je ovo dobro za Srbiju. Archer je jedna od vodećih kompanija u komercijalnom razvoju eVTOL, finansijski podržana od United Airlines i Stellantis (Fiat). United je naručio 100 eVTOL, a trenutno su i na ispitivanju u USAF, za vojnu upotrebu. Kompanija Future Flight Global, koja planira da razvije servis po američkim gradovima, je naručila 116 eVTOL. Archer gradi fabriku kapaciteta 650 eVTOL godišnje. Procenjuje se da će do 2040 to tržište vredeti 1000 milijardi dolara. Biće posla za te eVTOL u Beogradu i nakon što završi EXPO.
I EXPO i eVTOL su sjajne stvari za Srbiju, baš kao što su to Air Serbia i Beograd na vodi. Bilo je ljudi kojima ni automobili ni avioni nisu imali nikakvog smisla, sreća pa su bili u manjini, inače bi se vozili volovskim kolima.
Miki
@Jordan
Slažem se da je Archer ispred većine drugih u razvoju zaista upotrebljive i bezbedne eVTOL letelice. I slažem se da je to izvesna budućnost lokalnog vazdušnog transporta.
Ali se ne slažemo da je ovakvoj Srbiji sada u ovom trenutku potrebno da bude svetski predvodnik u usvajanju eVTOL saobraćaja.
Sertifikacije eVTOL-a idu veoma sporo svuda u svetu, i u Kini i u USA i u EU, i pritiskati naša regulatorna tela da budu brža je najveća b’dalaština što neko sada može da uradi.
eVTOL na EXPO treba dozvoliti samo prezentaciono, u kontrolisanim i ograničenim uslovima, u organizaciji i na odgovornost samih proizvođača letelica (neka im to bude promocija). Ali NIKAKO na odgovornost Srbije i našeg DCV. Naopako da prvi incident u istoriji eVTOL, sa povređenima ili poginulima bude baš kod nas, na EXPO, uz dozvolu za let od strane DCV pod pritiskom preCednika. I to pre nego što bilo ko u svetu sertifikuje eVTOL.
Tek kada eVTOL zažive na zaista regulisanim tržištima, ima smisla uvoditi ih kod nas.
Na stranu što nam EXPO, sada u Srbiji, zaista nije bio potreban. Fale nam vodovodi, kanalizacije, regulisane gradske deponije, zgrade škola, MR skeneri, operacione sale i hirurzi, dalekovodi i gradski autobusi (čim se malo mrdne iz Beograda)…
Mixer
brate moj pa gde ti živiš Jbt,gde ti je bar malo mozga
nemamo poljoprivredu kako treba a tebe oduševio debil i VTOL šklopocije
mati mila
Jordan
@Miki
Tržište od 1000 milijardi nije izvesna budućnost, tržište automobila je vredno ispod 5000 milijardi. Do 2040 će biti verovatno 6000. 1000 milijardi je izvesna budućnost. Baš kao što su budućnost i električni automobili, koji su za najveći deo Srbije obične „kante“ koje treba zapaliti.
Sve će to doći na svoje, uključujući i donošenje propisa u ovoj oblasti. Jedina šansa za Srbiju su strane investicije, a ovakve stvari ih privlače. Isto se odnosi i na EXPO. Koliko ljudi će posetiti Srbiju i kakav je profil tih ljudi?
Da li znaš da se u Kanadi na operaciju ili MR skener čeka duže nego u Srbiji? Poznajem naše ljude koji su odlazili u Srbiju na preglede i operacije, jer nisu imali para da to plate u Americi, ni vremena da čekaju. Ja razumem da ljudi mogu da budu protiv Vučića, ali ne razumem da mogu da budu protiv stvari koje su očigledno dobre.
eVTOL su budućnost. i to sjajna budućnost.
goran
@Mixer
Niko više nema poljoprivredu kako treba. Klimatske promene. A eVTOL kako šteti poljoprivredi i šta joj to eto odmaže pa treba prvo da sačeka poljoprivredu. Ne može da posluži inspekciji polja, i nekim poljoprivrednim radnjama za koje već koriste dronove. Kao da nisi video traktore danas i kako su izgledali pre deset godina. Eto možda će biti i leteći traktori za neke stvari. Da, imao poljoprivredu kako treba, treba da se njena proizvodnja koristi za kredit kao što se radilo pre 15 godina, i da onda ispare državne rezerve i da niko pojma nema kako se to desilo i gde je sve otišlo, pojeo vuk magarca, jedna priznanica sa pečatom Robne Kuće Beograd iz 90-ih, i da prijave nepostojeće zemljište i za njega uzmu subvencije ili za ono koje je već dao u najam koji se najmi u najam ponovo onome koji ga je najmio i i onda opet sam dao u najam i tako jedno pedeset puta i svi se pojave i uzmu subvencije. Tu poljoprivredu (koju ti smatraš da tako treba da bude) više nikada nećeš da imaš. Ovo će biti normalna zemlja. A koje tehnologije će poljoprivrednik da koristi, pa one koje mora. I tu trebaju inovacije i rad a ne to tvoje kako treba i mati mila i ovo nije šklopocija.
Slava
Nabija se Amerikancima u dupe dok mu ovi uvode sankcije. Sasvim nepotrebna stvar za vojsku. Najgluplje potrošene pare…
Perko
Pa ne vrti se sve oko vojske. Ovo će biti OK reklama za Expo, za prevoz važnijih zvanica i budžovana koji hoće to da plate.
knjigolistac
@Perko
Evo ja ti platim voznju al da te sns kadar koji daje dozvole vozi. Jel smes?
Perko
Što da ne. Nije bitno da li su SNS, sve to prati i međunarodni sistem nadzora i niko ne može da bude pilot tek tako jer mu se ćefnulo. Ima ovde dosta stvari koje zapravo funkcionišu. Nisu idealne ali rade. Ili da ne idem kod lekara jer skoro većina postala lekari pod SNS-om, pre toga DS-om ili Miloševićem? Ajde da smanjimo tenziju.
Potreban je red ali ništa već neviđeno se ne dešava ni u Srbiji, Južna Koreja ovo prošla 1995. sa padom zgrade Samopong (videti Sampoong Department Store collapse) gde je poginulo preko 500 ljudi a preko 900 povređeno. Protesti, pritisak javnosti i konačno utezanje stanja u državi.
Da nije železnička pala prošle godine pala bi za 10 godina jer niko prethodnih 60 nije ni proverio stanje nadstrešnice a kamoli nešto uradio da je održava kako treba a svi su se izmenjali na vlasti. To se mnogo teško menja i potreban je stalan pritisak. Ali kontrolu će opet da rade isti ljudi koji su završili škole u ovom periodu.
Potreban je stalni nadzor, ko god da je na vlasti, idealnih nema. Tako da bi se provozao. Čak sad pre nego ranije jer cenim da će ipak sad da mućnu glavom oko normalne kontrole.
Nenad N.
@Perko
Nije mesto za ovu pricu ali da ti odgovorim. Pa ako puste – puste. Nema ko da „mucne glavom“ i „utegne drzavu“, a pre svega nema ni drzave. Ljude koji sada glume vlast i opoziciju, muckanje glavom ne zanima, samim time ni utezanje drzave. Njih zanima da se ugrade i ukradu.
Nije problem nedostatak kontrole, vec nedostatak svega. A da bi se to resilo sve mora da se dovede na nulu, da bi se napravilo ponovo. A bogami moralo bi da se ide i u zatvor.
Monti Pajton
Perko Sve si ispisao ali nisi ništa napisao ! Problem je što neko izadje i javno laže na TV pored svih dokaza pre toga da su renovirali i šta su renovirali i niko još ne odgovarao ! A kada već spominješ Koreance iste godine su osudjeni svi odgovorni dok kod nas toga nema i sve se svodi na obrtanje i mazanje !
Jordan
@Monti Pajton
Cela priča se ne može uporediti sa Korejom. U Koreji se srušila zgrada pet godina nakon otvaranja, znalo se i ko je gradio. U Novom Sadu se srušila nadstrešica podignuta pre skoro 60 godina. To je daleko složeniji problem da bi se tek tako uperilo prstom. I ti ljudi koji su pohapšeni će verovatno biti oslobođeni, ako ne u Srbiji, onda u Strazburu. Trebaće puno vremena da se ustanovi šta se u stvari desilo. Padali su mostovi po Americi, pa se godinama istraživalo kako je došlo do toga. Javnost traži krivce, ali u ovakvim situacijama je daleko bitnoje da se utvrdi šta se dogodilo, nego ko je odgovoran za to. Zatvaranje krivaca neće spasiti ljudske živote, ali ako se otkrije šta je dovelo do nesreće, to može pomoći da se spreči njihovo ponavljanje i potencijalno izbegnu nove žrtve.
Ivan
Hoću da mi se zakrpi ulica, da se okreče fasade i da se očiste parkovi.
Živim u centralnoj gradskoj opštini.
Perko
Valjda su stanari odgovorni za fasade?
Dragan
Za ulicu se javi tvojoj mesnoj zajednici ili Opštini Drzava nije nadlezna za vaše sokake ! Da vas podsetim ne zivite u SOCIJALIZMU pa da predsednik brine kao da je sve njegovo
Petrovic Dusan
@Ivan
1/beograd put za ulice, ima mail za zalbe
2/ za fasadu moze stambena zajednica da plati privatniku (ali mora u kesu) ili preko infostana da placa Gradskom Stambenom (skuplje a moze na rate).
3/Gradska cistoca parkovi, zvati nadleznu filijalu za taj deo grada
Dušan
Pa okreči fasadu, to je obaveza vlasnika stanova
Aleks
Ne klonjavajte duhom, gazda, stižu i piloti iz Bangladeša.
Naše pilotske škole imaju neke kadrovske probleme.
Neno
Gradovi su jedva prilagođeni automobilima, a za ovako nešto treba potpuno nova arhitektura gradova.
Kola jedva uguraš negde, a ovo trazi mesta kao za 20 auta.
Znači uzeti će se tri do pet letelica za pokazivanje, ali od prave taksi službe je ovo daleko udaljeno.
Mile
sta ce prcdrc reci na sve ovo?
Petrovic Dusan
Zanimljivo da Francuska ipak nije uspela da uvede letove tokom OI 2024 i to zbog sukoba administracije u gradu Parizu i na nivou drzave.
Taksiji su vec leteli i sve je isprobano i radilo,ali zakon nije dozvolio.
U Srbiji to nece biti problem…
prcko
Kloaka od grada nije uspela ni Senu da ocisti.
Viktor
izašao iz gradskog prevoza,plačem ne što sam živ,ili su tu svi točkovi nego me utušti izduvni gasovi.Jedva čekam taj leteći spas za Srbiju.Ispod koje nastrešnice če kretati i da li će njegovo kretanje biti sinhronizovano sa Beogradskim metroom.
Znači 2027 super,čekam onaj voz za Budimpeštu koji će me najkasnije 2017 za tili čas odneti na kafu u Mađarsku.
Phoenix
Izgleda je u toku hronična nestašica lekića. Kurčenje na EXPO razbacivanjem para, a nakon toga šta? Da se vladajuća klasa ne gura po totalnim saobraćajalnim kolapsima u Beogradu, koji su usped njihove „napredne“ politike dostigli takav nivo da ni rotacije ne pomažu uvek. Mislim da se drug predsednik malo preračunao.
goran
EXPO služi instalaciji rešenja koja će biti potrebna narednih 30 godina. Da ih se domogneš prvi i da prvi počneš da ih koristiš sa svim premićstvima koje pružaju. Stvaraš rešenja, poslove, tržište. Nije to naravno posao za svakoga, to je jedini problem sa tehnologijama to jest tehnološkim kompanijama. Traže talenat i rad. Ovim ne može da se bavi polupismen čovek, a polupismen je svako ko ne nauči nešto novo svakog dana, eto već baš tog dana. Država će svoj deo posla da uradi. Doneće zakonske okvire i podržati razvoj ovih sistema. To joj je posao i ona ga radi.
Petrovic Dusan
@goran nemojte biti naivni, pa nikad Srbija nece „prva“ biti u necemu, kad je jedna od najmanjih i najsiromasnijih drzava Evrope.
Prvi su Amerika, Nemacka, Francuska, Japan, Kina i td
EXPO na kredit od preko 10 milijardji evra koji bi nasi unuci placali, a svakako bi ogroman deo novca zavrsio negde drugde, ko god bio na vlasti.
Zato je to greska, bolje manji projekti, manje prilike za proneveru
Igor
Znaci 3 letelice da prevoze VIPs da se mi hvalimo i stvaramu laznu sliku nekog napretka, u medjuvremenu projekat metroa koji bi trebalo da koristi vecina gradjana cupka u mestu, ne da se kraj ne nazire vec se ni pocetak ne vidi.
Perko
Počeli su sa radom u Makišu ali samo kopanje nit može brzo nit je realno. Obećavali šarene laže pred izbore svi redom ali Beograd pod zemljom je jedan veliki lavirint svega i svačega od pre Rimljana na ovamo.
Količina kaptiranih voda je nenormalna a same mašine za kopanje ne mogu da se kupe na pijaci, namenski se rade i za samu proizvodnju mašina su potrebne godine. Podzemna arhitektura nije ni mogla da bude precizno mapirana jer su to slojevi na slojevima iz različitih razdoblja grada. Da ne smaram istorijom. Ko zna na šta će tek naići prilikom kopanja.
Tako da su novi rokovi koliko toliko realniji, mada kod nas će i to da se probije. Kad su već Grci metro u Solunu radili 38 godina, što mi da budemo brži LOL.
I da, ugovorili su krtice pa kad za koju godinu stignu onda će i da krenu sa konkretnim kopanjem a Metro niko neće da otvori pre 2030. pa da nam državu preuzmu Japanci. Toliko o tome. Tako da nit su u pravu oni koji kažu da neće biti ništa nit oni koji kažu da će brže. Nije fizički moguće brže jer se mašine namenski prave i mogu da stignu kada budu gotove i ispitane a ako neko odluči da ne bude uopšte naplaćaće se penala na arbitražama jer je sve već ugovoreno.
goran
@Perko
Japanci. Zato su tu Kinezi. Koji prema ugovoru moraju da reše sve na vreme. Kao što si naveo primere oni jesu problemi i nisu ništa novo ili nepoznato za izradu tunela. A beograd je poznat po podzemnim vodama. Siguran sam da inžinjeri to znaju.
iva
Znaju kako su izgradili nadstresice, mostove, podvoznjake pa misle da ce im bit sigurnije u vazduhu . … Nego kad smo vec kod diktatorskog razbacivanja para, imitira Katar, Azerbejdzan, S.Arabiju treba da sagradi F1 stazu .
Jan
Preporučam da čovek ode u Perziju i kupi za tu cenu oko deset hiljada letećih ćilima kakve nema niko u regionu.
Petrovic Dusan
Od Irana (Persije) samo mogu da kupe Shahed dronove, a i ne bi Iranci prodali Srbiji zbog slanja oruzja Izraelu.Jedino dobro sto Vucic radi
Vitez
Kako je to leteci auto? Mislim gdje je auto dio?
Branko
tehnolostki napredna zemlja ne kupuje tehnologiju vec je sama produkuje, investira u razvoj znanja i nauke….ovaj covek je samo populista za tupave mase.
Jole7
Baš bi bilo dobro da budu i američke i kineske eVTOL letelice u letu na EXPO, bar po nekoliko komada. Drago mi je što će EXPO biti u Srbiji i zaista ne mogu da gledam na sve to kroz prizmu dnevne politike
MedoMed
Expo će biti u Srbiji pošto se nitko nije prijavio osim Srbije, Španjolske, gdje svi znaju da nitko nikada nije ništa ostvario sa time, nitko nije zaradio niti vratio 10% uloženih novaca. Imaš na internetu sve zemlje koje su imale EXPO, koliko su uložili, koliko su zaradili, koliko su se zadužilli, itd.
Perko
@MedoMed
Izvini, ali prijavilo se brdo zemalja uključujući i SAD.
Jole7
@MedoMed
Nisi u pravu. Za organizaciju EXPO 2027 prijavili su se SAD, Tajland, Argentina, Španija i Srbija
Xyz
Kome on može da naredi nešto, da da rok nekome? Ako ovi iz Direktorata poslušaju naređenje AV lepo sami da se pakuju u – mogu da biraju Guberevac ili Zabela. Zna se ko ima nadležnosti za šta. Valjda će neko nekada da pita premijera ili bar ministra saobraćaja za nešto? O jatima ptica koje (ne)mogu da obore neku letelicu bi trebalo neki stručnjak da govori.
Milki
Može pitanje…. Tko će odavde iz Srbije ući u takvo što i voziti se iznad Beograda ? Biti će među prvima u svijetu, pokusni kunići, pa me zanima.
Pehlivan
Pitam za druga!
Zar nije preče džebana i KosMet od tog EXPO sranja i da li je moguće da se mi skoro svi na leđima kopčamo?
Petrovic Dusan
@Pehlivan KosMet je u istom statusu od juna 1999, ne znam sto bi tamo trosili pare?nekome i 30 godina nije dosta da shvati …
Predrag
Neka Vucic prvo obezbedi vodu za gradove u Vojvodini,i neka ocisti reke od djubreta.Da ne pricamo da Beograd jedini u Eu nema preciscivace vode za fekalije ..
Decoja masta moze svasta.Svi znaju da je Srbija predzadnja u Evropi po svemu,a uskoro mozda i zadnja.
Sa ovom klikom navlasti tonemo….
Dejanera
Tekst kako treba vecina komentara da te mili Bog sacuva! Cuj nema kanalizacije, ne valja poljoprivreda, rupe na putu, fasade, vodovodi….Najbolje da niko nista ne radi nego da se dogovorimo da se prvo radi npr. ta kanalizacija. Nema nista drugo nego svi asove, krampove, lopate…i da se krene sa montiranjem cevki. Tek kad se to uradi idemo na vodovod, pa dalje redom! Sve jedno po jedno. Isto i u kucama da se postupa. Dakle ako, u nekom domacinstvu, treba da renovira kupatilo nema nista drugo da se radi. Nema kupovanja auta, odlaska na more, trosenja na bilo sta nego sve pare u kupatilo. I hrana malo da se smanji da bi se sve sto pre zavrsilo pa onda idemo dalje na resavanje parketa i zidova! Sto se tice samih „letecih taksija“ (ili kako god se to zvalo) pa to nije ni predvidjeno da svi mogu da se voze u tome. Pravi se i Majbah pa ga ne kupuju svi! Uostalom kada je nastajao automobil nisu svi mogli da ga priuste. Nije ni planirano da ga svi imaju. Nemaju ga ni danas a od prvih automobila proslo preko 130 godina. I na kraju ima i danas helikopterskih i avionskih letova kao deo turisticke ponude pa nismo svi potrcali da se provozamo i vidimo kako izgleda svet iz perspektive ptica!
Mephistopheles
Ne treba nama VTOL letelice, nemamo mi infrastrukturu za njih, pa čak ni kao igračke.
Nama trebaju jurišni helikopteri i avioni, kao što je Su-25 Frogfoot.
Treba nam pun đavo dronova za planinske delove (Košare).
Trebaju nam amfibije za Dunav i Savu. Bušni smo kao sirevi po svim aspektima samoodbrane, ne daj Bože da još nekoga napadnemo.
A i krajnje je vreme da kupimo vojni satelit. Imamo 100 miliona dolara da ga lansiramo preko SpaceX-a.
Jbg, trebaju nam dobri odnosi s Amerikom, ma kakva stoka bili.