Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025

Erbas isporučio 766 putničkih aviona u 2024. godini

10. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo obrazovanja smenilo direktora Vazduhoplovne akademije Gorana Cvijovića

29. dec 2024

IATA analiza komercijalnog avio-saobraćaja Srbije: Kako Er Srbija i civilni vazduhoplovni sektor oblikuju ekonomiju zemlje

24. dec 2024

Er Srbija i Embraer potpisali ugovor za održavanje E195 flote

19. dec 2024

KLM u svoju zemaljsku ketering flotu uveo električne kamione

16. dec 2024

[POSAO] Prvi „Otvoreni dan“ u Beogradu za pilot kadet program „Wizz Aira“: Od nule do zaposlenja u avio-kompaniji kroz program finansiranja otvoren i za građane Srbije

13. dec 2024

[POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u ponedeljak 16. decembra

12. dec 2024

„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“
Lufthanza grupa sledeća? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

Kako Tango Six saznaje, mađarska niskotarifna avio-kompanija Viz er odlučila je da se uskladi sa američkim sankcijama koje bi trebalo za nekoliko dana da budu uvedene Naftnoj industriji Srbije (NIS). NIS je jedina kompanija u Srbiji koja prerađuje i isporučuje avio-gorivo za putničke avione i avione generalne avijacije u našoj zemlji.

Viz er je od juče u 15 časova obustavio nabavku goriva od NIS-a.

U praksi ovo će značiti da se Vizovi avioni bazirani u Beogradu puniti gorivo prilikom tehničkih sletanja u Budimpešti ili Temišvaru. Kompaniji će ovo svakako poskupeti i operativno znatno komplikovati dnevne operacije.

Viz er je u reakciji na vest Tango Sixa i Blica saopštio da navedene okolnosti neće uticati na raspored letenja avio-kompanije:

– „Wizz Air“ potvrđuje da navedene sankcije protiv dobavljača goriva ne utiču na raspored letova avio-kompanije.

Sankcije spadaju u domen pravnih stvari i avio-kompanija neće dalje komentarisati ovu temu. – navodi se u saopštenju.

U Viz er strukturi vlasništva i kapitala učestvuju i američke kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

av

pa sta

Odgovori
Ne

Pa nisu zrtva sami su izabrali da se usklade sa sankcijama. Zrtva bi bili da im je uskraceno da toce gorivo

Odgovori
dk

Żrtve bi bili da se ne usklade sa sankcijama – dakle njihova je odluka da se usklade i to ima odredjenu cenu, grubo receno povecanje od 10-20% operativnih troskova. Sa druge strane, ukoliko se ne bi uskladili, zavrnu ih ameri za njihove delove motora i englezi i francuzi isto i onda bi bili żrtva svoje sopstvene odluke i politike. To se nama dešava 35 godina i mi govorimo kako smo żrtve razvijenog sveta umesto naših sopstvenih odluka. Toliko.

Pe

Eto Orbana,i pogresnih procena rukovodstva Srbije, znali su od februara 2022 da postoji tah problem i da Ruse treba isterati iz Srbije, ali su se nadali „pobedi Putina’ i „skidanju sankcija “ i „raspadu EU i Amerike“.
Opet ce greske platiti Srbija….

Odgovori
ma

Dušane Petroviću – Još je prerano za takve komentare. Ima dovoljno vremena da se pametno odigra sa Nis-om. Uostalom možda je to iznuđen potez da se prikrije namera da upravo „taj Orban i ti Mađari“ otkupe NIS? Videćemo, nije isključeno. Pametnom dosta.

Mi

Isterati Ruse iz Srbije kao da ne postoji ni vuce ni sutra? Kako bi ti to uradio u slucaju NIS-a? bas me interesuje. Predvidjao si kolaps biroa Suhoj, i cele Rusije pod istorijski nevidjenim sankcijama u roku od 6-12 meseci. Predvidjao si ovde i kako ce Ukrajinci da izbace ruske nesposobnjakovice iz Ukrajne cim konacno stignu americki i britanski oklopnjaci. eno ih na stotine unistenih po ukrajni, a suprotn se desava Jedino sto su postigli je drasticno usporavanje ruskog konstantnog napredovanja koje kosa obe strane stotine hiljada zivota, i stotine milijardi evra. A da, onda kad stigni dvdesetak F-16 neutralisace sve ruske avione. Nece u ovom ratu siguno. Nista se na tom polju nije promenilo osim sto SVO prerasla u najveci rat od WW2. Jos nam samo fali da i kod nas bude tako.

Pe

@markus1463 Predsednik Vucic je jasno rekao da sankcije ne dozvoljavaju bilo kojoj inostranoj kompaniji da kupe NIS jer onda oni imaju americke sankcije.Dakle, jedino Srbija moze ili da kupi ili nasilno preuzme (pametnije) od Rusa.

Ne

@PetrovicDusan
Jeste, bas si ti to pametni smislio. Srbija da otme NIS od Rusa a onda ce sutradan kad se Rusi pomire sa EU tamo neka evropska komisija da nalozi Srbiji da izvrsi restituciju vlasnistva i isplati Rusima debelu odštetu. Republika Srbija i dan danas ima nereseno restitucijsko pitanje iz WW2.

To

Nek sipaju gde im je bolje, vise za nas.

Odgovori
Pe

@Tomix „ostaje vise za nas“ je kao kad ne prodas na pijaci nista,a ulozio si u to.. .ali je je ostalo vise za tebe?
Koliko zaradi NIS od tocenja goriva avionima?
Da li ste povezali da deo novca ide i Srbiji?
Tacnije, „do sankcija je isao“..

Bo

Kako sad to, a čelično prijateljstvo Vučića i Orbana, a brze pruge, ovo ono…

Odgovori
Pi

jel to jedina firma iz EU koju pogađaju ove okolnosti ili iz nekog vama poznatog razloga pominjete samo njih? Pitam za adrugara

Ja

Bas mi je zao. (sarkasticno)
Ali bi sada EASA i DCV trebali da reaguju i kazne Wizz Air zbog krsenja uredbe koju je donela Evropska Komisija da operateri u Evropi moraju da smanje Tankering za minimalno 90% zbog smanjena misije stetnih uslova.
Moj preslog je da gdin. Soros povuce avione i ukune bazu Beograd.

Odgovori
Pi

Bravo kakvo intuitivno razmišljanje. U tom slučaju bi svi prestali da lete za BEG a obzirom da sprava prevoza operatora van EU počivaju na reciprocitet iz AS bi mogla kluc u bravu. Ne gradi se Steva na nečijoj nesreći. a ova situacija sa NISom ima mnogo sire i dalekosežne posledice nego sto je samo vazduhoplovni sektor i antagonizam prema konkurenciji.

Ja

Da ako se obavlja na bilateralnim sporazumima a ne kad imate potpisani ECAA sporazuM koji Srbija unilateralno primenjuje, a na osnovu koga I Wizz air leti iz Beograda. jer je jednostavno oni su Madjarski operater a leti npr za Nemacu iz Srbije. A dali Air Serbija moze da leti iz Madjarske za Nemacku. Pa nemoze. Zato treba obustaviti primenu tog sprazuma, ponavljam koji Srbija primenjuje UNILATERALNO pa neka Wizz air i Rayan air kao globalisticki projekti lete iz Zemalja gde su registrovani.

Lu

Open Skies podrazumeva da bilo koja kompanija iz Srbije moze da leti za bilo koju destinaciju u EU, kao i da bilo koja kompanija iz EU moze da leti ka bilo kojoj destinaciji u Srbiji.

Air Serbia ne moze da leti Madjarska – Nemacka, isto kao sto ni Wizz ne moze da leti Beograd – Nis ili Beograd – Podgorica.

Pi

I ECAA ce da gleda kako EU kompanije plaćaju penale zbog tankeringa a AS ce da se gospodi? Ček sam da uzmem kokice da gledam taj šou. Ne gradi se sreća na tuđoj nesreći.

Ja

To je kada se udje u zavrsnu fazu sporazuma. ooet ponavljam Srbija primenjuje aporazum UNILATERALNO (sto znaci da ga mi primenjujemo a EU ne). u pevoj fazi sporazuma u komw je Srbija, Bosna, Crna Gora, Albanija i Makedonija a u koji se ulazi odmah nako ratifikacije ukidaju se bilateralni sporazumi koji su uglavnom ogranicavali koja kompanija moze da leti i koliko rotacija. Ukidanjem sporazuma kompanije koje su registrovane u zemlji mogu bez ogranicenja da lete izmedju dve zemlje. Ovo se ne odnosi na celu teritoriju EU vec na svaku zemlju clanicu EU posebno. Te Wizz air i Rayan air leteniz Srbije i za Srbiju iz raznih zemalja samo zahvaljujuci tome sto Srbija ponavljam jos jednom primenjuje ECAA sporazum UNILATERALNO. A ne zahvaljujuci EU koja itekaki stiti svoje trziste pani od jedne male Srbije.

dk

Stvar je nesto kompleksnija zbog americkog kapitala u Wizz airu te on za sada jedini/ prvi primenjuje ovu meru. Pitanje je sta ce druge evropske kompanije preduzeti po ovom pitanju i stvar ce se potencijalno dodatno iskomplikovati. Na ovome ostati nece….

Da

Šta ako avion kompanije koja ne želi da toči NISovo gorivo prinudno sleti u Beograd zbog kvara, medical ili fuel emergency-ja a posle nema dovoljno goriva za povratak?

Odgovori
iv

Verovali ili ne o ovoj temi je bila odlicna emisija na radiju RTS . Zakljucci govornika je da Rusi nisu ispostovali dve glavne stvari zbog koga im je takoreci poklonjen NIS , Izgradnja juznog toka I prosirenje skladista gasa banatski dvori. Te stvari su mogle biti dobar oslonac u pregovorima vlade I Rusa o preraspodeli kapitala I preuzimanje NIS od strane Srbije. Takodje kazu da je vlada propustila priliku odmah na pocetku da makar prisile Ruse da se Nis odvoji od centrale I posluje kao srpska firma kako su to rusi uradili u Nemackoj. Konacni rasplet bi tako pomerili u buducnost. Nasilno preuzimanje su odbacili kao mogucnost.

Odgovori
Mu

MI smo majstori da napravimo loš sporazum u vezi bilo čega. Sve smo dali na lepe oči, skoro poklonili, a ništa zaradili. Ali takvi su nam političari, ekonomisti, pravnici – polupismeni, stranački opredeljeni. Direktori su nam magacioneri, vozači, pekari, kozmetičari, keramičari. I posle se čudimo što nam je društvo ovako. Bez uvrede za pomenuta zanimanja, cenim zanatlije u svakom slučaju, ali ne možete voditi državu ili firmu neobrazovani.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs