Besposadni kargo helikopteri kao smisleniji koncepti od eVTOL-ova: Proizvođač iz Kine novi igrač na tržištu

6. nov 2025

Rumuniji zbog rata u Ukrajini kasni modernizacija aviona IAR-99, izraelski Elbit za sada obustavio podršku projektu

4. nov 2025

Hrvatsko-slovenački borbeni zemaljski besposadni sistem za borbu protiv dronova

31. okt 2025

U Republici Srpskoj počeo projekat izgradnje puta do spomen obeležja pilotu Zoranu Radosavljeviću

29. okt 2025

Turska konačno obnavlja flotu borbenih aviona: Potpisan ugovor za nabavku EF-2000 sa Velikom Britanijom

28. okt 2025

[NAJAVA] Veliko finale dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: „Poslednja šansa“ za mlade pilote Mornarice i Marinaca

26. okt 2025

Učešće Rusije na vazduhoplovnoj izložbi „China Helicopter Exposition 2025“, glavni aduti helikopteri Ansat, Mi-8/17 i Ka-32

25. okt 2025

Među klijentima češkog „LOM PRAHA“ Bugarska, Hrvatska i Poljska, zainteresovani i za vojno tržište Srbije

24. okt 2025

Nagoveštaj još jedne narudžbine Rafala za francusko ratno vazduhoplovstvo

23. okt 2025

Indonezija dodatno diversifikuje inventar borbenih aviona od čak šest različitih proizvođača: Najavljena nabavka kineskih J-10

21. okt 2025

„Miraž 2000D još nije rekao svoju poslednju reč“: Francuska namerava da lovce-bombardere koristi i za uništavanje dronova

17. okt 2025

Daso proizveo 300-ti višenamenski borbeni avion Rafal, do sada naručeno 533 primerka

9. okt 2025

„Dassault Aviation“ otvorio novi pogon za sklapanje i proizvodnju Rafala i Falkona

8. okt 2025

Bugarskoj isporučena još dva naručena F-16, ponovo problemi sa već isporučenim avionom

6. okt 2025

[NAJAVA] Nova epizoda dokumentarnog serijala „Top Gans: Sledeća generacija“: Bliska vazdušna borba

5. okt 2025

[REPORTAŽA] „Malta International Airshow“: Vazduhoplovni spektakl iznad Mediterana uz prvo učešće (MUP-a) Srbije

2. okt 2025

[PARTNER 2025] EDePro predstavio naslednika ALAS-a, raketu A-50

1. okt 2025

[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude

30. sep 2025

[PARTNER 2025] PR-DC treći put na Partneru: Zaokružen FPV portfolio, razvija se nova anti-dron kinetička platforma

29. sep 2025

[PARTNER 2025] EDePro raketa ALAS XX ušla u naoružanje Vojske Srbije

29. sep 2025
[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude
"EDGE" prvi put u Beogradu u, za Partner, proširenoj hali 2A / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[PARTNER 2025] Emiratski „EDGE“ prvi put izlagao u Beogradu: Najava prodaje novog tipa lutajuće municije Srbiji i povlačenje zajedničkog projekta iz ponude

Jedan od interesantnijih izlagača koji su se premijerno pojavili prošle nedelje u Beogradu bio je konglomerat „EDGE“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Nakon uspešne prodaje tri različita tipa lutajuće municije Srbiji (Izraelci su recimo tek na dva tipa), „EDGE“ se kvalifikovao kao ozbiljan klijent koji se morao naći na Partneru.

Kako su iz kompanije kazali za Tango Six portal, Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije zainteresovani su za nabavku novog, četvrtog, tipa lutajuće municije od „EDGE-a“ bez preciziranja o kojem se tačno modelu radi.

Zajednički projekat koji je obustavljen od strane emiratske kompanije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Vazduhoplovna ubojna sredstva (i) za Rafal iz Emirata koja će u nekom trenutku biti opcija i za Srbiju? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Na naše pitanje kako napreduje dosadašnja srpsko-emiratska saradnja na projektu kompanije Adasi, kasnije Halkun (deo „EDGE“ konzorcijuma), lutajućoj municiji RW-24, rečeno nam je da je taj projekat, iako kompletiran, na kraju obustavljen. Ova informacija nam je potvrđena i sa srpske strane.

Kako je Tango Six prvi izvestio 2019. godine, srpska namenska industrija bila je jedan od ključnih dobavljača kompanije Adasi za njihov RW-24 „killer-drone“. Srbiju su u projektu predstavljali VTI (aero-tunel), kao i kompanije Teleoptik i Sloboda Čačak koje su učestvovale u delu elektro-optičkog sistema i bojeve glave letelice.

„EDGE“ na Partneru nije izložio ni jedan drugi tip lutajuće municije osim već kupljenih „Shadow“ modela.

Tango Six je u prethodnim godinama tokom izveštavanja sa sajmova naoružanja u Emiratima više puta spekulisao koje tipove lutajuće municije je Srbija nabavila. Upravo smo, sada je to očigledno, pogrešili kada je procena vezana za RW-24 u pitanju, a nakon kupovine SM-1/2, „Shadow“ 25 i 50 letelica, ostaje nam još jedino da pogrešimo za „Hunter“ familiju koja sada već, donekle, ima ekvivalente u srpskim proizvodima.

„EDGE“ je u Beogradu izložio i „Al Tariq“ i „Thunder“ vazduhoplovna ubojna sredstava koja smo poslednji put videli na sajmu u Parizu kada su bili izloženi ispred Rafala B francuskog ratnog vazduhoplovstva. Tada su bile prikazene INS/GNSS i poluaktivno laserski vođene bombe P-32 „Thunder“ mase 240 kg dometa 24 km, i GNSS/SAL/IIR vođene bombe „Al Tariq-S“ u varijanti mase 450 kg dometa do 45 km. Ova ubojna sredstva biće integrisana na emiratsku narudžbinu Rafala, što otvara Srbiji još jednu interesantnu opciju za svoje francuske višenamenske borbene avione kada dođe vreme.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Re

Uradjen je toliko veliki posao na ovom polju,da je potpuno normalno i da je bilo gresaka.Kapa dolje za sve.Odlicna zamisao za rafale.

Odgovori
mi

Kad se setim olovnih žutih vremena i godina koje su pojeli skakavci prosto ne mogu da verujem da smo vojsku podigli kao feniks iz pepela i da danas ovako moćno izgleda,a tek će…
I ničega od ovog ne bi bilo da jedan čovek nije podmetnuo svoja leđa (svoju grbinu) kao štit.Stvorio ekonomske mogućnosti,dao pare (naše pare iste one naše koje su pojeli skakavci pre njega),pitao pametnije od sebe šta treba i koliko treba i krenuo da radi.Tu je naravno i njegova velika želja koja se poklapa sa željom velikog dela naroda da Srpska vojska nikad nije dovoljno jaka da ne bi mogla biti još jača.To je prosto u njegovom mentalitetu i ne samo kad je vojska u pitanju.Zbog toga možemo da mu budemo zahvalni što ima takav karakter.
Oni njanjavci pre njega ne bi smeli ni gusarski top da kupe na prvo klimanje kažiprstom iz Brisela levo-desno,nonono…
Ovo su definitivno godine ponosa za sve one koji vole Srpsku vojsku i zato hvala ti el prezidente!!! Bez tebe vojska bi mogla samo da mašta i gleda kako joj se starudija odvlači na otpad a oni pretvaraju u lovačko-vatrogasno društvo.

Odgovori
St

Slažem se, Nenad Miloradović stvarno jeste fenomenalno odradio posao vezan za vojsku i nabavke. Dodao bih samo i činjenicu da je bio izuzetno otvoren i komunikativan za pitanja i intervjue kroz ove godine, pa je i naš omiljeni Tango Six tako imao priliku da za nas entuzijaste postavi dosta bitnih i interesantnih pitanja! Naravno, pretpostavljam da govorimo o istom čoveku, pošto je on nadležan za sve navedeno.

Bo

Kakva opesija da u svakom komentaru mora da se velica njegovo ime.
On bukvalno veze nema sa tekstom gore ali neke glave uporno odbijaju da popuste.
Nije on konstruisao dronove. Nije on procenio koji dronovi nama trebaju, niti on odlucio da ih kupi. Nije dao svoje pare niti zna da ih pilotira niti ce ih on koristiti.
Crni micko, mani se botovanja i sendvicarenja.

KI

Ja bih samo zamolio da mi objasnite i Vi i ostala gospoda o kom vaskrslom feniksu govorite ako su meni jedinice ispod 68% popunjenosti i mesečno mi napusti više vojnika nego što dođe novih? Na pslednju paradu morali smo da angažujemo penzionisane kolege da bi imali ko da vozi oklopna vozila. Zato Vas molim da mi kažete, ako feniks izgleda tako lepo a nema snage da leti, koja je njegova uloga?

KK

@kiv kov

Ne samo to. Bila parada, prosla parada. Snaga, sila, tenkovi, dronovi, moc i tehnika, mnogo lepih snimaka i nacionalnog zanosa. Neki politicari i glumci podigli sebi rejting i procente popularnosti. Sve izvanredno. Niko na Balkanu jaci od nas.

I onda, na nekom drugom mestu, u sasvim nevezanoj zemlji i kontinentu, neko kaze: Ili NIS u ruke nekom drugom ili gasimo naftu i uvodimo sankcije. Sto znaci 4-5 meseci nafte u zemlji.

Sta je moc i sta je sila? Ima li jaceg osvestenja i provere realnosti situacije da smo snazni koliko nam se dopusti, a ako gurnemo u crveno za 2 min neko digne slusalicu i ugasi stvar. I mogu i radari i tenkovi da budu opasni i moderni, sustina je malo drugacija. I nije to sad slucajno doslo posle parade.

Mi

Šteta, možda možemo da uzmemo licencu da ga sami proizvodimo obzirom da je razvoj kompletiran. Sigurno bi mogao da se proda nekome, sad je nenormalna potražnja za svim vrstama dronova na tržištu.

Odgovori
Mi

Trenutno dronova sopstvenih imamo dovoljno za sve kojima trebaju pod jednim uslovom – da imamo proizvodne kapacitete – a za to treba pojacati kontrolu i dati privatnicima da rade.

i odjednom Maljutka i nije tako lose orudje – ali sa optickim kablom :):)

Mi

Nije sve ni rako sjajno kao što izgleda. Ja sam se recimo baš razočarao kako izgleda Komarac-3 dron. Izlepljen izolir trakom, zarđali šrafovi, vire kablovi i kondezatori, čipovi vidni spolja i podložni uticaju kiše. Sve u svemu izgleda kao da su ga sklepala deca u garaži i ne zadovoljava minimum vojnih standarda izdržljivosti. Slažem se da treba dati privatnicima da ih rade, siguran sam da će kvalitet biti znatno bolji.

Pe

To je samo radna verzija, serijska će biti sigurno drugačija, ako ništa drugo niko neće da u serijskoj proizvodnji gubi vreme na oblepljivanje izolir trakom. Pogledaj Komarca 1.

Jo

Nije ni prvi ni poslednji projekt u namenskoj industriji u svetu, koji je obustavljen. Srpska industrija je radom na projektu sticala dragocena iskustva, koja će moći da se primene na drugim projektima.

Odgovori
DU

Al Tariq je vrh. Integrise se bez intervencije na samom avionu. Tablet na nogu, wireless veza i zdravo! Integrisan i na TEJAS. Plus, neko drugi ce odraditi posao integracije na Rafal, kupis gotovo resenje bez uslovljavanja. GNSS/INS, Imaging Infrared (IIR) sa Automatic Target Recognition (ATR). Taman.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs