BEG airport status
Velika dilema

Velika dilema

Čitam u novinama komentare na Veliku dilemu našeg nacionalnog prevozioca. Primećujem, takođe, da dežurni lešinari srpskog civilnog vazduhoplovstva nalaze za shodno da kažu koju reč. Neka, neka ih, neću o njima.

U medijima se postavlja arena za odluku stoleća. B ili A? Ili mozda ako više volite A ili B? Ponovo ćemo mesecima roptati i stenjati, dok ne iznedrimo, novo, Istorijsko Ne. Jer kod nas nijedna odluka ne može biti laka ili spontana. A ne, mi moramo da iz dubine duše i nedara iznedrimo nešto što još niko, do dana današnjeg, nije video, čuo, pomislio.
Kod nas se odluke ne donose u pozitivnom smislu. Tipa, „Da, hoćemo da kupimo to i to!“ Ne, ne, mi uvek počinjemo, „Ne, vala nećemo mi to i to!“ Važnije je da pokažemo da smo mrskom neprijatelju u lice sasuli sve što o njemu mislimo, makar nakon toga gloginje jeli. I na taj način još jednom pokažemo da nismo odmakli dalje od pred pubertetskog inata. Mi smo nacija pubertetlija. Manje ili više.

Na stranu to što Nacionalni prevoznik ne može da napuni avione na nekada popularnim linijama za zemlje gde naši gastarbajteri vec četvrtu deceniju rade da zarade i da se vrate kući.
Na stranu to što se ne zna ko pije, a ko plaća u morbidnom odnosu Nacionalni prevoznik-Tehničko održavanje Nacionalnog prevozioca.
Na stranu to što Država poslednjim trzajima pokušava da pomogne Nacionalnom prevozniku izjavljujući da za primenu Open Sky ugovora nema tehničkih mogućnosti.
Na stranu to što se od Nove godine, možda, ukidaju vize za srpske pasoše i jedino se za Srbiju u idućoj godini planira porast obima avio saobraćaja.
Ako dodam još koju stranu, zastraniću i Ja, nakon svih onih u srpskom avio saobraćaju koji su odavno zastranili.
Gde je spas?

U momentalnom, trenutnom, zaokretu u strategiji koja treba da označi modus operandi Nacionalnog prevozioca.
Racionalizaciji flote. Da nam u isto vreme ne poleće 4-5 letova, a da zatim imamo prazan hod aviona.
Smanjenju operativnih troškova, koji treba da dovedu do smanjenja cena karata.
Razvoju saobraćaja sa jedinog alternativnog aerodroma koji imamo. Niša. Po cenu da putnik iz Beograda ide u Niš da bi leteo dalje, dok Glavni aerodrom ne shvati da mora da izađe na tržište sa tržišno orijentisanim ponudama.
Da se definiše ko i šta radi u Nacionalnom prevoziocu.
A tek onda se možemo pitati da li A ili B? U međuvremenu na aerodromima širom sveta ima na hiljade aviona koji se za pristojan novac daju unajmiti i upotrebiti za podizanje posrnulog Nacionalnog prevozioca.

Samo, za takav dil nema 3% provizije, koje ima kod kupovine novih aviona. Nema lakih para za srpske politicke partije i glavonje u istim.
Možda bih trebao da se korigujem? Možda je Velika dilema u stvari trilema? Da li A ili B ili 3%? U tom slučaju zna se odgovor. Zar ne?

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

T

Покушах прочитати цео текст, али одустах после два пасуса… Овакав говор мржње одавно нисам видео.

Odgovori
V

A gde ti vidis mrznju?

Odgovori
P

Da, TWR, budi ljubazan pa i nama reci gde si u ovom tekstu prepoznao govor mrznje?

Pozdrav

Odgovori
P

…ajde, drzis nas u neizvesnosti…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejanera na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Concorde!

@Alen Šćuric Purger Sve iznete permisije su tacne i iz njih izlazi zakljucak da bi ti avioni mogli biti napravljeni. Medjutim imam i ja po neku permisiju u rukavu pa nek svako izvuce svoju konkluziju: - SR-71 jeste leto 3.5 maha ali je zato bio toliko labavo napravljen da je sve iz njega curelo, dok…

11. Aug 2020.Pogledaj

Sasha na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Cini mi se da je autor Patrick Smith u knjizi Cockpit Confidential (nadam se da nisam omasio) dao savet - ako volite da letite, nemojte praviti karijeru u avijaciji. Zavrsite za zubara, otvorite ordinaciju i kupite avion. Ovo je primenjivo verovatno u Americi. Mada sam cuo za jednog lekara kod nas koji ima neku manju…

11. Aug 2020.Pogledaj

Nix na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Problem je sto u vecini, vazduhoplovni saobracaj vise nije prestizna grana kao sto je bio pre 20+ godina, prvo iz pozicije korisnika sto se odrazava i na pruzaoce usluge. Vi kao putnik vise nemate nekakav prestiz kada koristite tu uslugu (osim letenja-ko voli) posebno low cost, ali svi su vec ili ce uskoro biti na…

11. Aug 2020.Pogledaj

Vesko na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Svaka cast za komentar Alex. Dodao bih da biti pilot nije(ne bi trebalo da bude) samo jurnjava za novcem. Onaj ko u ovu profesiju ulazi iz slicnih razloga, neka trazi neki drugi posao. Ne kazem da para nema, samo su zaradjene na specifican nacin i uz mnogo stresa, znoja, truda i energije, kojim ne moze…

10. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend