BEG airport status
Događaji koji su obeležili 2010. godinu

Događaji koji su obeležili 2010. godinu

Avio-industrija očekivala je da će 2010. godina biti godina oporavka. Najveća iščekivanja su naravno imali putnici. Ali ono po čemu će godina za nama biti upamćena su prekidi u avio-saobraćaju.
Za jednu državu je strašno bitno da ima geografski pojam po kojem će se jasno izdvajati od ostalih. Na nesreću Islanda, vulkan Eyjafjallajökull postao glavni uzrok gubitaka mnogih avio-kompanija širom sveta. Čak 7000 letova širom evrope bilo je otkazano zbog erupcije pomenutog vulkana čije ime ne znamo da izgovorimo.

Što se tiče bezbednosti, 2010. bila je “smrtosnosnija” u odnosu na 2009. Zabeleženo je čak 28 fatalnih incidenata u kojima je život izgubilo čak 726 ljudi, 5 incidenata više u odnosu na 2009. naspram 731 žrtava. Leteći najbezbednijim vidom prevoza 13% ljudi više je izgubilo život. Ova godina je lošija u odnosu na prošlu deceniju, ali daleko bolja od ’90-ih za 27%. To znači da je na 3.8 miliona putnika, jedan izgubio život.

Nesreća koja je svakako bila najgora je udes aviona Boeing 737-800 Air India Express-a u Maju. U Mangaloru život je izgubilo 158 putnika i članova posade. Za nesreću je okrivljen pilot srpske nacionalnosti. U Julu, Airbus A321 sa 152 putnika pada u Islamabadu u Pakistanu. Prilikom pokušaja sletanja u Tripoliju u Libiji, Airbus-a A330 Afriqayah Airways-a, život gubi 93 putnika i šestoro članova posade, jedan putnik preživljava. Odmah po poletanju sa Bejrutskog aerodroma, Boeing 737-800 srušio se u more gde je život izgubilo 82 putnika i osam članova posade. Ova četiri udesa čine 65% žrtava na redovnim letovima ove godine.

Proizvođači aviona su takođe imali zanimljivu godinu. Tako dugo iščekivani Boeing 787, koga sve češće nazivaju 7-Late-7, ponovo kasni sa isporukom japanskom All Nippon Airways-u. ANA iščekuje dolazak aviona “negde” u 2011. Incident koji je najviše zabrinuo Boeing je svakako požar električnih instalacija koji se dogodio na jednom od probnih letova. Airbus A380 je bio glavna tema vesti kada je deo motora eksplodirao tokom leta Qantas Airways-a. Zbog kvara na Rolce-Royce-ovom motoru, cela flota super-jumbo-jet-ova australijskog nacionalnog prevoznika bila je prizemljenja tri nedelje. Sa druge strane, kanadski Bombardier Aerospace, dostavlja prve dve letelice tipa CRJ1000 Air Nostrumu (Iberia Regional) i kćerki-kompaniji Air France-a, BritAir-u.

Godina za nama takođe je obeležena spajanjem velikih avio-prevoznika – British Airways-a i Iberia-e, United Airlines-a i Continental Airlines-a kao i niskobudžetnih prevoznika Southwest Airlines-a i AirTran Airways-a. Lufthansa preuzima bmi (British Midland).
Alijanse se sve više šire. Tako nakon bankrota VARIG-a, Star Alliance ponovo ima pristup najvećoj zemlji na južno-američkom kontinentu zahvaljući TAM-u. Grčki Aegean Airlines se takođe pridružuje zvezdama, dok Shanghai Airlines krajem oktobra napušta istu alijansu zbog spajanja sa China Eastern Airlines-om. Avianca-TACA Grupa i Ethiopian Airlines dobijaju zvaničan poziv za članstvo, dok Air India odlaže ulazak za 2011. Bivša članica SkyTeam-a, Copa Airlines, postaje član tokom 2011. godine. China Eastern Airlines najavljuje namere da aplicira za članstvo u SkyTeam-u. Krajem 2010. Istu odluku donose i Aerolineas Argentinas, China Airlines i Garuda Indonesia. Tzv. Associate Members, su unapređeni u punopravne članice (Air Europa, Kenya Airways, TAROM). Oneworld dočekuje S7 Airlines, a šalje pozivnice Air Berlin-u i Kingfischer Airlines-u. Aer Lingus očekuje povratak u istu.

Naše okruženje tek očekuje zanimljiva godina. O Jat Airways-u ste imali da čitate u mom prethodnom postu. Ali čujem da će dobiti četiri nova Airbus-a A319. Da vidimo i to čudo. Adria Airways i Croatia Airlines, uporno traže strateškog partnera, odnosno nekog ko će da ih preuzme i spasi od mogućeg bankrota. Raduje činjenica da će se uložiti u dva aerodroma u Makedoniji, zahvaljuči turskom operateru aerodroma TAV. Takođe, za 2011. Zagrebački Pleso očekuje rotaciju New York-Zagreb. WizzAir zvanično otvara bazu na Beogradskom aerodromu Nikola Tesla 1. Aprila, 2011.

Ovim prilikom bih želeo da Vam svima poželim srećnu Novu godinu i predstojeće praznike.
Veliki podrav od Branka Končarevića, člana Tango Six Team-a!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Zl

Za mene su bitni dogadjaji koji su obelezili nase vazduhoplovstvo…

1. Nereseno i maglovito pitanje sudbine Lisicjeg Jarka (jos uvek)
2. Pomoc drzave u razvoju GA u Srbiji (ne postoji, dok se u fudbalu placaju milionski iznosi samo za plate funkcionerima)
3. Uzasna regulativa u vazduhoplovstvu koja dovodi i do pogibije pilota

i jos mnoge zalosne cinjenice…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj