BEG airport status
Top gan uživo

Top gan uživo


Два пет друга отказује летење због метео-услова – јавио је мајор Бојан Милосављевић, комадант ”Курјака са Ушћа” и званично одгодио летачки дан за петоро кадета 132. класе Војне академије, Смер авијација, који обуку настављају на млазним авионима у славној ескадрили.

Осам осмина облачности на 150 метара и густа магла била је једина прилика да са најмлађим ”авионцима” и њиховим инструктором седнемо у ”бокс” и попричамо.

– На средини су обуке, савладали су технику пилотирања млазног авиона без већих проблема. Селекцију и почетну обуку имали су на клипним авионима утва. Вредни су и мотивисани – каже један од њихових инструктора летења капетан Александар Кнежевић.

Лет пре првог самосталног зове се контролни – тада с младим кадетима у кабину инструктора седа старији и искуснији пилот. У случају Сандре и Александра био је то комадант 204. авијацијске бригаде бригадни генерал Мирко Вранић.

– Пре тог лета летео сам са командиром ескадриле, знао сам шта се тражи и очекује од мене. Имао сам трему али сам био спреман – прича кадет Живак.

Сандра, прва девојка војни пилот која је самостално полетела на млазном авиону, такође каже да је имала трему док је летела с генералом, али није имала страха од исхода контролног лета.

Према речима инструктора Кнежевића, кадети су знали када их очекује први самостални лет. Проверавали смо им конструкцију школског круга и сигурност приликом слетања. Гледања кроз прсте није било!

– Прелаз с клипне утве на млазног супергалеба није драстичан као што се на први поглед чини. Експлоатација авиона и техника пилотирања незнатно се разликују – појашњава инструктор.

Кадет Живак зато и каже да је супергалеб интересантнији и узбудљивији за летење. Брзине су веће, кабина је другачија…

– Када вежбамо нове маневре више се усредсредимо на летење. На испиту у ваздуху оцењују нам колико смо савладали технику пилотирања. Времена за уживање у лету има тек после испита – појашњава Сандра.

За њеног класића сваки лет је уживање – од тренутка када затегне везе у кокпиту па до слетања.

Сандру и Александра очекују акро-зоне, којима завршавају фазу обуке – основно акробатско летење. Следе им навигација, инструментално летење и борбена употреба авиона, такозвани грб – гађање, ракетирање и бомбардовање.

До тада, свакога дана у 7.25 постројавање, 7.30 пропитивање о детаљима лета – ко „разигру“ не прође не лети!

Десет минута пре првог полетања, док кадети с кацигама у рукама корачају свако ка својој машини, искусна посада у Г-4 слеће након метео-извиђања. Узбуђење, одговорност и привилегија о којима њихови вршњаци у цивилству могу само да сањају.

Снимио: Душан Атлагић

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad Hr na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

Dobar posao za Argentinu ma što tko mislio . 18 jednosjeda i 6 dvosjeda plus ostalo uključujući naoružanje . Sigurnosno , financijski i politički korektna odluka Argentine.

20. Apr 2024.Pogledaj

алекса na: Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

Све и да им сутра дају 100 авиона одакле им пилоти, механичари. Да направиш способног пешадинца треба ти време а камо ли пилота.

20. Apr 2024.Pogledaj

Kontrolor na: [POSLEDNJA VEST] SMATSA smanjila horizontalno razdvajanje putničkih aviona u području aerodroma „Nikola Tesla“ sa 5 na 3 nautičke milje

Naravno da je potrebno. Uzmimo primer dolazećeg talasa izmedju 16-17h kada na aerodrom beograd sleće prosečno oko 20 aviona na sat. Ako je razdvajanje prethodno bilo 5-6 NM to znači da je sletanje tih 20 aviona trajalo u proseku 50minuta. Sada kada će razdvajanje biti 3NM sletanje 20 aviona će prosečno biti 23 minuta. Prema…

20. Apr 2024.Pogledaj