BEG airport status
LYBE 2007:00 Z 120°08KT CAVOK 28/14 Q1019 NOSIG=
Top gan uživo

Top gan uživo


Два пет друга отказује летење због метео-услова – јавио је мајор Бојан Милосављевић, комадант ”Курјака са Ушћа” и званично одгодио летачки дан за петоро кадета 132. класе Војне академије, Смер авијација, који обуку настављају на млазним авионима у славној ескадрили.

Осам осмина облачности на 150 метара и густа магла била је једина прилика да са најмлађим ”авионцима” и њиховим инструктором седнемо у ”бокс” и попричамо.

– На средини су обуке, савладали су технику пилотирања млазног авиона без већих проблема. Селекцију и почетну обуку имали су на клипним авионима утва. Вредни су и мотивисани – каже један од њихових инструктора летења капетан Александар Кнежевић.

Лет пре првог самосталног зове се контролни – тада с младим кадетима у кабину инструктора седа старији и искуснији пилот. У случају Сандре и Александра био је то комадант 204. авијацијске бригаде бригадни генерал Мирко Вранић.

– Пре тог лета летео сам са командиром ескадриле, знао сам шта се тражи и очекује од мене. Имао сам трему али сам био спреман – прича кадет Живак.

Сандра, прва девојка војни пилот која је самостално полетела на млазном авиону, такође каже да је имала трему док је летела с генералом, али није имала страха од исхода контролног лета.

Према речима инструктора Кнежевића, кадети су знали када их очекује први самостални лет. Проверавали смо им конструкцију школског круга и сигурност приликом слетања. Гледања кроз прсте није било!

– Прелаз с клипне утве на млазног супергалеба није драстичан као што се на први поглед чини. Експлоатација авиона и техника пилотирања незнатно се разликују – појашњава инструктор.

Кадет Живак зато и каже да је супергалеб интересантнији и узбудљивији за летење. Брзине су веће, кабина је другачија…

– Када вежбамо нове маневре више се усредсредимо на летење. На испиту у ваздуху оцењују нам колико смо савладали технику пилотирања. Времена за уживање у лету има тек после испита – појашњава Сандра.

За њеног класића сваки лет је уживање – од тренутка када затегне везе у кокпиту па до слетања.

Сандру и Александра очекују акро-зоне, којима завршавају фазу обуке – основно акробатско летење. Следе им навигација, инструментално летење и борбена употреба авиона, такозвани грб – гађање, ракетирање и бомбардовање.

До тада, свакога дана у 7.25 постројавање, 7.30 пропитивање о детаљима лета – ко „разигру“ не прође не лети!

Десет минута пре првог полетања, док кадети с кацигама у рукама корачају свако ка својој машини, искусна посада у Г-4 слеће након метео-извиђања. Узбуђење, одговорност и привилегија о којима њихови вршњаци у цивилству могу само да сањају.

Снимио: Душан Атлагић

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend