BEG airport status
Top gan uživo

Top gan uživo


Два пет друга отказује летење због метео-услова – јавио је мајор Бојан Милосављевић, комадант ”Курјака са Ушћа” и званично одгодио летачки дан за петоро кадета 132. класе Војне академије, Смер авијација, који обуку настављају на млазним авионима у славној ескадрили.

Осам осмина облачности на 150 метара и густа магла била је једина прилика да са најмлађим ”авионцима” и њиховим инструктором седнемо у ”бокс” и попричамо.

– На средини су обуке, савладали су технику пилотирања млазног авиона без већих проблема. Селекцију и почетну обуку имали су на клипним авионима утва. Вредни су и мотивисани – каже један од њихових инструктора летења капетан Александар Кнежевић.

Лет пре првог самосталног зове се контролни – тада с младим кадетима у кабину инструктора седа старији и искуснији пилот. У случају Сандре и Александра био је то комадант 204. авијацијске бригаде бригадни генерал Мирко Вранић.

– Пре тог лета летео сам са командиром ескадриле, знао сам шта се тражи и очекује од мене. Имао сам трему али сам био спреман – прича кадет Живак.

Сандра, прва девојка војни пилот која је самостално полетела на млазном авиону, такође каже да је имала трему док је летела с генералом, али није имала страха од исхода контролног лета.

Према речима инструктора Кнежевића, кадети су знали када их очекује први самостални лет. Проверавали смо им конструкцију школског круга и сигурност приликом слетања. Гледања кроз прсте није било!

– Прелаз с клипне утве на млазног супергалеба није драстичан као што се на први поглед чини. Експлоатација авиона и техника пилотирања незнатно се разликују – појашњава инструктор.

Кадет Живак зато и каже да је супергалеб интересантнији и узбудљивији за летење. Брзине су веће, кабина је другачија…

– Када вежбамо нове маневре више се усредсредимо на летење. На испиту у ваздуху оцењују нам колико смо савладали технику пилотирања. Времена за уживање у лету има тек после испита – појашњава Сандра.

За њеног класића сваки лет је уживање – од тренутка када затегне везе у кокпиту па до слетања.

Сандру и Александра очекују акро-зоне, којима завршавају фазу обуке – основно акробатско летење. Следе им навигација, инструментално летење и борбена употреба авиона, такозвани грб – гађање, ракетирање и бомбардовање.

До тада, свакога дана у 7.25 постројавање, 7.30 пропитивање о детаљима лета – ко „разигру“ не прође не лети!

Десет минута пре првог полетања, док кадети с кацигама у рукама корачају свако ка својој машини, искусна посада у Г-4 слеће након метео-извиђања. Узбуђење, одговорност и привилегија о којима њихови вршњаци у цивилству могу само да сањају.

Снимио: Душан Атлагић

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

@Observer Malo je to neozbiljna izjava kada znamo da u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj itd. lete MI-8 koji su po 40 godina stari.

03. Oct 2024.Pogledaj

Radovan na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

Kuguar ima ozbiljne probleme, to je opšte poznato. Uostalom broj proizvedenih Mi17 i Kuguara dovoljno govori šta je bolje. To što neko NATO dekretom odlučuje šta mora da se kupi ne govori da je to dobar proizvod.

03. Oct 2024.Pogledaj

markus1463 na: Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

Svaka čast Kompaniji "Prince Aviation" na svemu što su postigli i što postavljaju nove standarde u avio industriji, barem kada je u pitanju Jugoistočna Evropa, ako ne i šire. Kompanija "Prince Aviation" je ponos Srbije! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i nenadmašnom izveštavanju!

03. Oct 2024.Pogledaj

Perko na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za "utehu", Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih "rekonstrukcija" kada se mlatila prazna slama i "razmatrali projekti" i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja…

03. Oct 2024.Pogledaj