BEG airport status
Pustinjska pravila

Pustinjska pravila

Danas je u 9 sati ujutru (6 sati po beogradskom vremenu) počeo Dubai International Airshow 2011 koji se od 13. do 17. novembra održava na aerodromu Dubai International. Kapije su se otvorile u 9 sati ujutru i prvi novinari su već zaposeli press centar.

Desetine izloženih aviona, 27 u letačkom programu, 960 izlagača iz 50 zemalja i očekivanih 55.000 posetilaca. Uprkos stezanjima kaiša širom planete i nekim bolnim rezovima posebno u vojnom segmentu, ovogodišnji show obećava kao ni jedan do sada. Svaka dobra vest će odjeknuti jače i ekskluzive se jure na sve strane.

Prvi zvanični događaj kojem sam prisustvovao bila je DIAC konferencija. Tradicionalni skup komandanata ratnih vazduhoplovstava vodećih NATO i savezničkih zemalja bio je odlična prilika da ispipam glavne teme koje će biti aktuelne ovih pet dana u Dubaiju i u mesecima koji dolaze.

Emirati, kao domaćini, ponovo imaju reflektor na svom hangaru. Da li će ga napuniti Rafalima ili Tajfunima jedno je od glavnih pitanja. U razgovoru sa vrhom njihovog ratnog vazduhoplovstva oseća se prilično ljubazna i šareno elokventna nelagodnost odlukom Amerikanaca da im ne ponude JSF kao što su to naprasno uradili Indijcima u finišu njihovog tendera. Da li zbog toga, ili fantastičnog osećaja za tajmiranu dramu, pred kraj konferencije gradom je prostrujila vest da su od Eurofighter konzorcijuma zatražili detaljniju prezentaciju. Kako je Dassault primio vest ostaje da se vidi ali im sigurno nije svejedno znajući za njihovu kampanju prodaje Rafala koja je počela još pre dve godine na ovoj istoj manifestaciji.

Pored toga što sam prvi od prisutnih novinara dobio intervju od generala Nortona Švarca, prvog čoveka USAF-a (ubeđen je da će njihova verzija F-35 proći bez problema i još nemaju pojma šta se dešava sa F-22) dobio sam prilično kredibilnu informaciju da je Švajcarska definitivno odlučila da izabere Rafal kao novi višenamenski avion. Razloga za tu odluku ima nekoliko. Mišljenja su da je Tajfun preskup i nedovoljno fleksibilan u vazduh-zemlja ulozi kao i taj da su našli kome će prodati dobar deo svojih aviona. F-18 planiraju da prodaju Fincima dok je F-5 našao dom u američkim agresorskim eskadrilama. Da li je Daso na pragu het-trika – Emirati, Svajcarska i Indija?

Mike Tango Six


Sledećih pet dana budite spremni na do sada neviđeno pokrivanje jednog vazduhoplovnog događaja. Uz pomoć mt:s-a i američke ambasade u Beogradu bićete u mogućnosti da pratite moje dnevne izveštaje u tekst formi na srpskom i engleskom blogu, zanimljive sitnice, fotografije i najnovije novosti na T6 Fan Page-u, redovno popunjavanu Flickr galeriju, izveštaje iza scene na srpskom i engleskom twitter-u kao i video materijal koji će ove godine sigurno biti i više nego dupliran.

Šukran i vež’te se!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

@Observer Malo je to neozbiljna izjava kada znamo da u Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj itd. lete MI-8 koji su po 40 godina stari.

03. Oct 2024.Pogledaj

Radovan na: Komandant helikopterske flote bugarskog ratnog vazduhoplovstva: Nedostaju nam osoblje i operativni helikopteri

Kuguar ima ozbiljne probleme, to je opšte poznato. Uostalom broj proizvedenih Mi17 i Kuguara dovoljno govori šta je bolje. To što neko NATO dekretom odlučuje šta mora da se kupi ne govori da je to dobar proizvod.

03. Oct 2024.Pogledaj

markus1463 na: Bili smo na otvaranju novog hangara „Prince Aviationa“: Nova etapa u rastu srpskih bizjet eksperata

Svaka čast Kompaniji "Prince Aviation" na svemu što su postigli i što postavljaju nove standarde u avio industriji, barem kada je u pitanju Jugoistočna Evropa, ako ne i šire. Kompanija "Prince Aviation" je ponos Srbije! Hvala T 6 na sjajnoj reportaži i nenadmašnom izveštavanju!

03. Oct 2024.Pogledaj

Perko na: Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije

U pitanju su lenjost i nesnalaženje a ne uništavanje bilo čega. Ako vam je za "utehu", Narodni muzej, jedno od najvažnijih institucija ove države, je otvoren posle 15 godina raznih "rekonstrukcija" kada se mlatila prazna slama i "razmatrali projekti" i prave rekonstrukcije koja je bila od 2014. do 2018. Ovo je ništa. U oba slučaja…

03. Oct 2024.Pogledaj