BEG airport status
Pustinjska pravila

Pustinjska pravila

Danas je u 9 sati ujutru (6 sati po beogradskom vremenu) počeo Dubai International Airshow 2011 koji se od 13. do 17. novembra održava na aerodromu Dubai International. Kapije su se otvorile u 9 sati ujutru i prvi novinari su već zaposeli press centar.

Desetine izloženih aviona, 27 u letačkom programu, 960 izlagača iz 50 zemalja i očekivanih 55.000 posetilaca. Uprkos stezanjima kaiša širom planete i nekim bolnim rezovima posebno u vojnom segmentu, ovogodišnji show obećava kao ni jedan do sada. Svaka dobra vest će odjeknuti jače i ekskluzive se jure na sve strane.

Prvi zvanični događaj kojem sam prisustvovao bila je DIAC konferencija. Tradicionalni skup komandanata ratnih vazduhoplovstava vodećih NATO i savezničkih zemalja bio je odlična prilika da ispipam glavne teme koje će biti aktuelne ovih pet dana u Dubaiju i u mesecima koji dolaze.

Emirati, kao domaćini, ponovo imaju reflektor na svom hangaru. Da li će ga napuniti Rafalima ili Tajfunima jedno je od glavnih pitanja. U razgovoru sa vrhom njihovog ratnog vazduhoplovstva oseća se prilično ljubazna i šareno elokventna nelagodnost odlukom Amerikanaca da im ne ponude JSF kao što su to naprasno uradili Indijcima u finišu njihovog tendera. Da li zbog toga, ili fantastičnog osećaja za tajmiranu dramu, pred kraj konferencije gradom je prostrujila vest da su od Eurofighter konzorcijuma zatražili detaljniju prezentaciju. Kako je Dassault primio vest ostaje da se vidi ali im sigurno nije svejedno znajući za njihovu kampanju prodaje Rafala koja je počela još pre dve godine na ovoj istoj manifestaciji.

Pored toga što sam prvi od prisutnih novinara dobio intervju od generala Nortona Švarca, prvog čoveka USAF-a (ubeđen je da će njihova verzija F-35 proći bez problema i još nemaju pojma šta se dešava sa F-22) dobio sam prilično kredibilnu informaciju da je Švajcarska definitivno odlučila da izabere Rafal kao novi višenamenski avion. Razloga za tu odluku ima nekoliko. Mišljenja su da je Tajfun preskup i nedovoljno fleksibilan u vazduh-zemlja ulozi kao i taj da su našli kome će prodati dobar deo svojih aviona. F-18 planiraju da prodaju Fincima dok je F-5 našao dom u američkim agresorskim eskadrilama. Da li je Daso na pragu het-trika – Emirati, Svajcarska i Indija?

Mike Tango Six


Sledećih pet dana budite spremni na do sada neviđeno pokrivanje jednog vazduhoplovnog događaja. Uz pomoć mt:s-a i američke ambasade u Beogradu bićete u mogućnosti da pratite moje dnevne izveštaje u tekst formi na srpskom i engleskom blogu, zanimljive sitnice, fotografije i najnovije novosti na T6 Fan Page-u, redovno popunjavanu Flickr galeriju, izveštaje iza scene na srpskom i engleskom twitter-u kao i video materijal koji će ove godine sigurno biti i više nego dupliran.

Šukran i vež’te se!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj