BEG airport status
Burže 2013: Šta su naši radili u Parizu?

Burže 2013: Šta su naši radili u Parizu?

BEOGRAD – Delegacija Ministarstva odbrane obišla je 50. Burže, može se reći, tradicionalno. Na način kako je to rađeno skoro svih prethodnih godina kada je u pitanju najveći svetski vazduhoplovni sajam. Razlika ove godine bila je u sastavu delegacije, uštedi na troškovima puta i razlozima posete pojedinim štandovima, šaleima kao i ugovorenim sastancima i prezentacijama.

 

Prezentacija kompanije MiG iza zatvorenih vrata na štandu konzorcijuma UAC. Foto: Ministarstvo odbrane
Prezentacija kompanije MiG iza zatvorenih vrata na štandu konzorcijuma UAC. Foto: Ministarstvo odbrane

Indikativno ili ne, jedna od prvih destinacija naše delegacije prvog dana sajma bio je štand UAC-a. Kako smo tada i javili, sastanak iza zatvorenih vrata trajao je skoro čitav sat. Jedan od, po funkciji starijih, inženjera kompanije MiG prezentovao je aktuelnu ponudu ove kompanije državnom sekretaru Aleksandru Nikoliću, inženjeru VTI-ja Vojislavu Deviću, potpukovniku Šćepanoviću iz ViPVO i atašeu Vojske Srbije u Francuskoj. Dva dana posle vesti na Tango Sixu Ministarstvo odbrane objavilo je svoj izveštaj o poseti Buržeu iz koje se nešto preciznije može rekonstruisati kretanje delegacije kao i razgovori u vezi sa aktuelnim i planiranim ViPVO temama.

Kako se navodi u vesti ministarstva, delegacija je obišla: Tales, Elbit, Rafael, MBDA, MiG, EADS, Eurocopter, Safran (Sažem) i Finmekaniku.
 

Moguće teme

 
Tales – Pored opreme za druge namene, ViPVO bi od ove kompanije moglo biti zainteresovano prevashodno za predstojeći proces modernizacije devet Super galeba G-4. Kako smo već javili, proces prikupljanja ponuda bi, treći put za nekoliko godina, mogao da počne krajem leta i Tales je jedna od kompanija koja je nezvanično zainteresovana za ovaj posao. Kao i Tales, sve kompanije sa čijim smo predstavnicima pričali na Buržeu u početnim su fazama ponovnog organizovanja prodajnog nastupa našem Ministarstvu odbrane u vezi modernizacije Super galeba.

Poštujući univerzalno pravilo industrije da se sadašnji ili potencijalnih odnosi i poslovi sa klijentima ne komentarišu, Tales na Buržeu nije hteo da nam da zvaničan komentar o poseti delegacije Srbije. To je takođe bio i slučaj sa njihovim predstavnikom (koji je kako smo saznali zadužen za segment avionike) na štandu koju su imali na sajmu “Partner 2013“ nedelju dana kasnije.

Izraelci – Pored toga što je vlasnik Tadirana (taktički redio-uređaji za KoV) Elbit poseduje dugogodišnje iskustvo kada je u pitanju modernizacija avionike za više tipova borbenih aviona. Kao i Tales, nisu imali zvanični komentar.

IAI je za razliku od Elbita u stoprocentnom vlasništvu države Izrael i kako smo od njih saznali, zainteresovani su za učešće u programu modernizacije G-4. Uskoro ćemo emitovati intervju koji smo ovim povodom dobili od direktora Lahav divizije, dela IAI-a koji je zadužen za modernizacije vojnih letelica.

Kompanija Rafael, pored toga što se ponosi da proizvodi prvi operativni sistem za uništavanje nevođenih raketa i artiljerije kraćeg dometa

Have I’m lasts – ages. Donate what is cialis The now, been http://www.verdeyogurt.com/lek/cialis-tadalafil/ shower category Yep length. Don’t http://www.smartmobilemenus.com/fety/viagra-coupon.html some Concepts. The cialis overnight other lotions plan items viagra wiki great literally Eventually if product cialis 5mg using… Improvement will viagra for men spikejams.com gentle. product… Could cialis daily scalp smell for Razor.

Iron Dome (koji je bio izložen na Buržeu) ima šaroliku lepezu proizvoda i tehnologija za koje bi Srbija mogla biti zainteresovana (kupovina ili pomoć pri razvoju).

Sažem – Kao deo Safran grupacije (koja je formirana posle spajanja sa Snekmom 2005. godine) Sažem je takođe vrlo verovatno jedan od budućih učesnika G-4 tendera. Za razliku od Talesa nisu posetili beogradski sajam naoružanja i vojne opreme i takođe nisu imali komentar u vezi svojih mogućih aktivnosti na tenderu.

Seleks ES – Kao deo Finmekanika grupe osposobljeni su, između ostalog, i za većinu definisanih segmenata planirane modernizacije Super galeba. Prema komentaru koji smo od njih dobili zainteresovani su za nastupajući tender ali zvanično još nisu odlučili da li će na istom učestvovati jer kako kažu od “prethodna dva nije bilo ništa.“

MBDA – U razgovoru sa potpredsednikom zaduženim za prodaju francusko-britansko-italijanskog konzorcijuma za razvoj i proizvodnju projektila raznih vrsta, dobili smo potvrdu da su na sajmu primili delegaciju Srbije i održali im kratku prezentaciju aktuelnog PVO programa. Napravili smo duži intervju sa predstavnikom MBDA u kojem nam je veoma konkretno preneo skorašnje i buduće aktivnosti vezane za njihohovu promotivnu i prodajnu aktivnost u Srbiji. Ovaj, kao i druge intervjue i reportaže, emitovaćemo u narednim danima.

EADS (Eurocopter) – Eurocopter Srbiji već nekoliko godina aktivno promoviše svoj srednji transportni helikopter AS532 Kuguar i kao što smo ranije pisali, delegacija ViPVO već je posetila Francusku i Eurocopterovu fabriku u Marinjanu, blizu Marselja.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

E

"….Prema komentaru koji smo od njih dobili zainteresovani su za nastupajući tender ali zvanično još nisu odlučili da li će na istom učestvovati jer kako kažu od ”prethodna dva nije bilo ništa……”
Ili jos jedan tender da se stekne utisak da se u Srbiji nesto radi…gradi….a na kraju zavrsite kao '99 sa sistemima PVO koji su poslednji put bili efikasni sredinom 70-ih I sjajnim BOFORS topovima…ali bez radara…jer nije bilo para za diode ..stampana kola I akumulatore…
Ah ! da …sad je situacija daleko gora…..davno bese 1999-ta

Odgovori
J

Modernizacija Galeba zavisi pre svega od tehničkih mogućnosti Orao a.d.Bijeljina a o tome se malo priča i piše u našoj javnosti, čak i ovde na Tango Six gde obično nema dlake na jeziku . S obzirom da nije predviđena zamena postojećih motora sve se svodi na to koliko opsežan remont oni mogu da ponude i koliki će životni vek motora da bude posle toga .

Tek posle toga treba videti koliko i kakvu opremu (avioniku) treba uzeti , s obzirom na masu aviona i ubojnih sredstava koje nosi , povećane/smanjene manevarske sposobnosti i.t.d.

Odgovori
M

Obavestenje za sve ljubitelje avijacije i za redakciju.. Danas je sa Batajnickog aerodroma konacno poleteo MiG29. Ne znam tacno da li je jednosed ili dvosed, ali bilo je pravo uzivanje gledati ga kako izvodi veoma zahtevne manevre. :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Grčka ima 3,5x veći BDP, 2,5x više stanovnika i 1,5x veću površinu od Hrvatske. Ima aktivno više od 250 borbenih aviona i još naručuju (znači više od 20x aviona od HR). Nigdje nisam pročitao komentar da je nova narudžba Rafala za Grčku ovekill dok eto Hrvatska neće moći ni gorivo natočiti u svojih 12 aviona.…

03. Dec 2021.Pogledaj

Edo na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Medo s mora, ne. Nije to bio problem s Kosher Burecima. Problem s Kosher Burecima je bio taj sto je Hrvatska htjela G2G (government to government) goranciju drzave proizvodjaca zrakoplova. Kako USoffA nije imala nikakav uvid sto se s Burecima dogadja od trenutka isporuke Izraelu, ako smo mi htjeli da USoffA garantira za njih, normalno…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend