BEG airport status
[FOTO REPORTAŽA] AERO Friedrichsafen

[FOTO REPORTAŽA] AERO Friedrichsafen

FRIEDRICHSAFEN – Najveći evropski sajam generalne avijacije završio se prošle nedelje. Prema saopštenju organizatora 32.600 posetilaca razgledalo je štandove, postavke i parkirane letelice 630 proizvođača iz 35 zemalja sveta.

 

Dobrodošlica
Dobrodošlica

 
Broj posetilaca veći je za 2.000 u odnosu na prethodnu godinu i kako organizatori kažu 70% njih predstavlja visokokvalifikovane profesionalce u vazduhoplovnoj industriji. Najnovije letelice, poslednje tehnološke inovacije i, kako je jedna publikacija konstatovala, najviše novih tip-sertifikata na jednom mestu nego na bilo kom vazduhoplovnom sajmu do sada!

Na AERO-u je bilo moguće videti sve što leti osim komercijalnih airlinera i vojnih letelica. Ultra-lake, letelice sa jednim ili dva motora, turbopropovi, zmajevi, žirokopteri, samogradnje a od ove godine zabeležen je i povratak proizvođača jedrilica.
 

Letenje košta

 

Jeftiniji, sa performansama koje rastu
Jeftiniji, sa performansama koje rastu

AERO, suprotno logici, ima dosta toga da zahvali globalnoj (prilično i Evropskoj) ekonomskoj krizi koja traje od 2008. godine. Većina GA proizvođača smanjila je svoje marketing budžete, povukli su se sa većih sajmova i odlučili da se koncentrišu upravo na AERO.

Ipak, situacija je i dalje veoma teška. Potpredsednik međunarodne asocijacije vlasnika letelica i pilota (IAOPA) opisao je koliko:

– Jednostavno ne postoji poverenje u skoriji ekonomski oporavak i to nepoverenje se oseća u industriji. Oko 155.000 ljudi u Evropi zavisi direktno ili indirektno od generalne avijacije čija se proizvodna aktivnost na godišnjem nivou izražava cifrom između 20 – 30 milijardi evra. Sve se manji broj ljudi prijavljuje za letačku obuku jer su cene postale suviše ograničavajuće, ovo naravno kasnije utiče na proizvođače letelica kod kojih se primećuje značajan pad narudžbina, rekao je Martin Robinson, potpredsednik IAOPA-e

Trendovi su jasni. Kao što je to slučaj i u Srbiji, piloti u Evropi se odlučuju sa ultra-lake letelice koje nisu podložne rigidnijom regulativom koja propisuje redovno održavanje i proveru avionike, konstrukcije, motora i propelera na primer, i znatno su jeftnije. U Evropi je aproksimativna cena za sat vremena letenja (puna cena rentiranja), na primer, Piper Cherokeea – oko 350 evra. Uporedite li to sa 120 evra ili manje po satu za većinu ull letelica jasno je zbog čega tradicionalni proizvođači i škole letenja jedva preživljavaju.
 

Jugoslavija

 

Neočekivana SILA koja spašava stvar?
Neočekivana SILA koja spašava stvar?

Ex-YU prostor predstavilo je više firmi od kojih su najzapaženije bile, sada već globalni igrač Pipistrel iz Slovenije (vodili su svoj dnevni blog tokom sajma) i srpski proizvođač AeroEast Europe iz Kraljeva koji se sve upornije probija na zahtevno EU tržište, posebno Nemačko.
 
 
DSCF3260
 
IMG_4406
 
IMG_4414
 
IMG_4417
 
IMG_4418
 
IMG_4424
 
IMG_4432
 
IMG_4478
 
IMG_4497
 
IMG_4499
 
IMG_4509
 
IMG_4520
 
IMG_4528
 
IMG_4538
 
IMG_4639
 
IMG_4653
 
IMG_4654
 
IMG_4666
 
 
FOTO: Dragan Vrencev i Goran Stojković
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pavle na: Novi sukob Srbije i Crne Gore ima ipak vazduhoplovnu pozadinu i opravdanje?

doktor uzbunjivac, zaludjivac budi ljubazan pa podeli podatke koje imas iz prve ruke ili nemoj vise nista

31. May 2020.Pogledaj

igor® na: Mađarskoj odobrena kupovina raketa za raketni sistem PVO NASAMS 2

@AL-41F1 "koliko bi kostala integracija data-linka poput link-16 u naš PVO?" Ne previše ako bismo išli logikom da ako već od rusa nabavljamo PVO sisteme onda da od njih nabavljamo i sisteme komande. Na primer AGAT PANORAMA u mobilnoj verziji dolazi na 2 kamiona. Istovremeno skuplja podatke sa 12 radara i nakon obrade (a obrađuje…

31. May 2020.Pogledaj

Doktor iz Nisa na: Novi sukob Srbije i Crne Gore ima ipak vazduhoplovnu pozadinu i opravdanje?

@ Mayer Novinarka Ana Lalic je iznela ono sto je iznela tokom epidemije, imala je 3 razlicita izvora I pored toga su je pokupili...I da krivicni postupak je obustavljen. Zena je bila skroz u pravu. To sebi zbog porodice ipak ne zelim da priustim, imate moj clanak na naslovnoj strani dva dnevna lista iz aprila…

31. May 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Mađarskoj odobrena kupovina raketa za raketni sistem PVO NASAMS 2

@Dimitrije Ako su ruski plaćenici koristili Pancir na MAN šasiji (a nisu), zašto onda ruska posada koristi priručnik na arapskom? Jednostavno, to je lokalna posada, sa upitnom obukom. Drugo, Libija pokazuje kako da ne koristite bilo koji sistem PVO, a ne da je Pancir loš. Sistem PVO bez sistema VOJIN, maskiranja, efikasne komande i kontrole,…

31. May 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Mađarskoj odobrena kupovina raketa za raketni sistem PVO NASAMS 2

@Yoda Sirijska PVO se nije loše pokazala, imala je svoje uspehe, ali je pravila i svoje greške. S obzirom da su u građanskom ratu, da li su maksimum. Ne znam kakvi problemi sa Iranom, njihovi domaći sistemi su imali obaranje drona, ali zbog obaranja putničkog aviona sa Torom, upitno je koliko je njihov sistem uvezan.…

31. May 2020.Pogledaj

Send this to a friend