BEG airport status
Otvaranje aerodroma Ponikve za civilni saobraćaj

Otvaranje aerodroma Ponikve za civilni saobraćaj

Iako je u medijima tokom leta najavljeno da će aerodrom Ponikve zvanično biti otvoren za civilni saobraćaj početkom septembra, otvaranje je pomereno mesec dana unapred i biće sutra 5. oktobra.

 
 
1385311_694578580569714_1871968933_n
 
Sutrašnje otvaranje aerodroma Ponikve za civilni saobraćaj biće obeleženo letačkim programom koji počinje u 11h. Tokom dana prisutni će, između ostalog, imati priliku da uživaju u izvođenju padobranskih skokova iz aviona AN-2, demonstracionim letovima avijacije Vojske Srbije, aviona Orao, Galeb G2 kao i helikoptera Gazela i Robinson R22. Letački program trajaće do 14:10h i biće zatvoren skokovima padobranaca.
 

Još jedan civilni aerodrom

 
Civilna istorija aerodroma Ponikve počinje još 2010. kada je Vojska Srbije ustupila na korišćenje aerodrom opštini Užice. Dve godine kasnije počelo je razminiravanje šireg područja aerodroma, gde se pretpostavlja da je ostalo oko 90 neeksplodiranih projektila od više stotina koliko ih je završilo na zemlji u toku NATO bombardovanja 1999. U aprilu 2012. godine kada je razminiravanje počelo, pretpostavka je bila da je potrebno 10 miliona evra, da bi se aerodrom osposobio sa civilni sobraćaj. Godinu i po dana kasnije nakon velikih investicija, Ponikve će konačno biti otvorene za civilni saobraćaj. Aerodrom je rekonstrusan novcem iz donacija Srbije, Evropske unije i Kine.

Aerodrom Ponikve nalazi se oko 20 km od Užica. Nalazi se u jugozapadnoj Srbiji i blizu je granice sa Bosnom i Hercegovinom. Halazi se na oko 900 metara nadmorske visine. U početku je bio zamišljen kao vojni i civilni aerodrom i tako je funkcionisao jedno vreme. Posle pregovora grada Užica i vlade Srbije 2010. godine aerodrom je dat gradu i sada je i zvanično samo civilni aerodrom.

Građen je u razdoblju od 1979 do 1983. godine, ali se pre 1992. nije koristio. Tokom NATO bombardovanja 1999. godine aerodrom je teško oštećen. Položaj aerodroma je povoljan jer se nalazi u blizini brojnih turističkih centara. Tu su pored jezera Vrutci i Zlatibor, Mokra Gora i Tara.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ro

    Otvaranje aerodroma PONIKVE UZICE dozivljavam na svoj nacin vrlo slicno kao osvecenje obnovljene crkve.
    Neka nam je Blagoslovljeno otvaranje i oporavak ovog, sa nadom u dogledno vreme da se isto dogodi i Aerodromu MORAVA i svim buducim obnovama aerodroma Srbije koji ce sluziti za intra(domaci) saobracaj. Ko u to neveruje kroz vreme ce progledati, uveriti!. Srbija je u paklenoj finansijskoj i socijalnoj krizi to je tacno. Isto tako je istina da je napredak i obnova jedini nacin slamanja zla paklenog, pesimizma i beznadja svake vrste. Neka GOSPOD podari dobro svima pa i nama u avijaciji SRBIJE i svuda! U zelji za dobro svima koji se trude, vas Rodney Marinkovic, AME(ret.) Griffith AUSTRALIA // Kraljevo SRBIJA

    Odgovori
    Av

    Vasa ideja domaceg saobracaja ce nazalost ostati samo san.

    Ovo ne govorim kao pesimista, vec kao covek koji je realan i mislim da domaci vazdusni saobracaj, cak i ako uspe, da ce imati velikih poteskoca da se odrzi. Glavni razlog je konkurencija ostalih vidova saobracaja(pre svega drumskog). Za opstu avijaciju (mislim da se kod Vas to zove General Aviation – GA) je ovo jedna od najlepsih vesti u poslednje vreme, ali da ne treba da se zanosimo kao sto imamo obicaj.

    VO

    PA LEPO JE ALI MOGU GA KORISTITI SAMO AVIONI KAPACITETA DO 80 MESTA

    Odgovori
    Vl

    Otvaranje Aerodroma Ponikve, nece ama bas nista promeniti. Ne postoji trziste za bilo kakav redovni saobracaj. Pojedinacni letovi su nedovoljni da opravdaju operativne troskove Aerodroma, a o investiciji da ne i govorim.

    Odgovori
    pe

    Tunel ispod Strazevice. To je trebalo da bude tunel za obilaznicu grada Beograda. U Pancevu ni manjeg grada ni vise kasarni. U nisu isto. Gusite razvoj gradova. Nema vojska sluha. Imate desetine kasarni po 10 vojnika. Napravite par vojnih baza i izadjite iz grada. Dobicete podrsku gradjana.

    Odgovori
    dj

    Лепо отворише део аерофрома "са скраћеном пистом", попише пиће можда је пало и неко прасеце?!
    А нико не рече, ко ће сносити трошкове одржавања аеродрома и да ли имају студију исплативости која показује профитабилност отварања аеродрома у неком наредном времену?

    Odgovori
    Av

    Zaboravih da pitam, da li ce Ponikve biti potpuno civilni aerodrom ili ce biti mesoviti?

    Odgovori
    sh

    Planiran da bude civilni aerodrom. Dat je džabe gradu Užicu.
    Da je dat na tender kupilo bi ga neko sa bliskog istoka ili komšije sa Bosfora.

    Odgovori
    Av

    Shark, pitao sam da li ce biti aerodrom potpuno civilni ili ce se transformisati u vojno-civilni, jer je aerodrom bio vojni.

    sh

    BIće civilni, što sam i napisao u prvoj rečenici.

    dr

    da se neko iz Bg-a nije setio kako da transportuje malinu,nebi nam ni pekaru otvorili :)

    Odgovori
    sh

    Ponikve su rešene. Sada idemo da se komplet aerodrom NIš preda gradu. Za postojeću vojsku su dosta dva aerodroma Batajnica i Lađevci.

    Odgovori
    sh

    Nažalost, više ima aerodroma nego ispravnih aviona.

    dj

    Сваки аеродром је и војни и цивилни, те поделе које наводите су апсурдне и ирационалне за малу и сиромашну државу као што је Србија.

    Av

    A za potrebe vojnih vezbi? Dve baze NISU dobro resenje u slucaju ratnog sukoba, jer bi onda potencijalni protivnik mogao da nam zbrise sve vazduhoplovne snage koje imamo. Osim toga, bolje je za aerodrome da budu mesoviti, jer nam je to u skladu sa idejom rastresitog rasporeda snaga.

    Bolje je da se skoncentrisemo na transformaciju aerodroma u Zrenjaninu, Kovinu i Somboru, nego da radimo na aerodromu Nis.

    Vojska trenutno ima Banjicki Vis, Batajnicu, Bojnik-Kosancic, Kovin(uskoro vojno-civilni), Ladjevci(sada vojno-civilni), Nis(isto kao i Ladjevci), Sjenica i Sombor. Svesti sve to na dve aviobaze je logicno samo laiku.

    Vl

    I laik vidi da za koji mesec ili godinu nece biti aviona ni za jednu bazu ili aerodrom. Ne daj Boze da dodje do bilo kakvog veceg sukoba. U ovom trenutku Vojska Srbije ima materijalnih zaliha i novcanih sredstava za maksimum mesec dana vojnih operacija i to pod uslovom da ne dodje do unistavanja zaliha u magacinima i po terenu. Svega nedostaje (goriva, rezervnih delova, operativnih sredstava), a najvise nedostaje novca. Vojska je kao i Drzava, na ivici bankrota.
    Eto zasto nema svrhe pricati o mesovitim aerodromima, mada nam takvi zaista trebaju.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

    Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

    22. Feb 2024.Pogledaj

    Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

    Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

    22. Feb 2024.Pogledaj

    Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

    Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

    22. Feb 2024.Pogledaj

    Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

    Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

    22. Feb 2024.Pogledaj

    Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

    UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

    22. Feb 2024.Pogledaj