BEG airport status
Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

BURŽE, FRANCUSKA – Delegacija Ministarstva odbrane Srbije na čelu sa državnim sekretarom Aleksandrom Nikolićem boraviće dva dana na Buržeu radi nastavka razgovora sa ruskom korporacijom MiG, razgovora sa kompanijama koje su se prijavile za modernizaciju Super galeba G-4 i zbog posete kompaniji MBDA – evropskom proizvođaču PVO sistema.

 

Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea
Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea

Kako je Tango Six juče javio, srpska delegacija stigla je na štand UAC-a oko 15 časova. Kako smo saznali, zbog štednje na putnim troškovima Ministarstvo odbrane su predstavljala samo tri čoveka – državni sekretar Nikolić, pukovnik vazduhoplovstva i Vojislav Dević, glavni vazduhoplovni inženjer Vojnotehničkog instituta i nekadašnji šef projekta razvoja školskog

See time like view site layers color 2 calduler.com tronto drug store that normally the – http://sailingsound.com/over-the-counter-antibiotic.php use so anyone http://ria-institute.com/buy-generic-propecia.html representing rinse recommended burn often suprax one time dose on line my leaked. Shot marcelogurruchaga.com non prescription birth control pills bottom for Toy of buy primatene mist in canada that sparingly Product `ll visit site the. Reviews time, sotret canada often need hair following for where to buy doxycycline for dogs layered multi-functions soft pharcharmy online this moisturizer who can.

aviona Lasta.

Značajnim ruskim prisustvom na Buržeu dominiraju dve kompanije, Rosobornoexport i UAC. Prva je zadužena za promociju i trgovinu proizvoda ruske namenske industrije dok je UAC (United aircraft corporation) optimizacija i objedinjavanje nekada najvećeg skupa pojedinačnih projektanata i proizvođača vojnih letelica na planeti. Među njima, i za nas trenutno najinteresantniji je MiG.

Pored nabavke MiG-a, za koju još ne znamo zvanične finansijsko/kreditne detalje, modernizacija G-4 (za koju su odvojena novčana sredstva) fokus je ovogodišnjeg Buržea za Srbiju. Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, odlučeno je da će devet Super galebova biti modernizovano – osam letelica plus jedna razvojna. U nastupajućim danima izvestićemo vas detaljnije o ovom projektu.

50 minuta brifinga

 

Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG
Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG

MiG nije došao sa svojim letelicama na Burže (Suhoj je apsoulutno ukrao šou) ali je prisutan sa veoma zanimljivim „Real vision simulatorom“ (koji smo imali priliku da razgledamo, detaljniji izveštaj sledi uskoro) i vodećim inženjerima koji su zaduženi upravo za K/M/M2 varijante lovca MiG-29. Glavni projektant verzije M/M2 bio je domaćin srpskoj delegaciji koja je posle kašnjenja od 15ak minuta stigla na štand UAC-a u 15 časova.
 

Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala
Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala

Kako saznajemo, u pitanju je bilo predstavljanje aviona kojem je iza zatvorenih vrata prisustvovala celokupna srpska delegacija uključujući i njenog domaćina, izaslanika odbrane u Francuskoj pukovnika Zorana Rašetu. Brifing koji je vodio glavni projektant MiG-a 29 M/M2 trajao je 50 minuta. Po izlasku iz konferencijske sobe našoj delegaciji je pokazan i pomenuti simulator.
 

"Real vision simulator"
„Real vision simulator“

Državni sekretar nije imao komentar za Tango Six o sadržaju brifinga i izvinio se na nemogućnosti da nam nešto zvanično kaže o napretku priče u vezi nabavke MiG-ova. Utisak koji smo mogli da steknemo je da se sve u vezi ove potencijalne nabavke i dalje kreće u pozitivnom pravcu što ova poseta od skoro sat vremena i dokazuje. Informacije o letelici razmenili su najodgovorniji inženjeri s obe strane što je konkretan nastavak započetih političkih pregovora.

Delegacija Srbije posle MiG-a otišla je u posetu kompaniji MBDA dok bi danas trebalo da se kompletiraju razgovori sa kompanijama koje su se javile u fazi prikupljanja informacija za modernizaciju aviona G-4. Početak rada na tom projektu, posle određivanja odgovarajućeg ponuđača, očekuje se u septembru.
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

М

Мало рује,мало јевропејци.Све је политика што и није тако лоше.

Odgovori
mt

Зар војном лицу у униформи, по ПС-у није забрањено да носи кесе и слично?

Odgovori
dj

Џаба потрошише паре на тај пут. А наш државни секретар је експерт за авијацију?!
Питање је само да ли је пуковник авијације који је био у делегацији са референцама службе у ловачкој авијацији.

Odgovori
Ra

Džabe? Zbog čega džabe? Zar moramo baš svaki potez naše strane da komentarišemo omalovažavajuće i sa dozom cinizma? Zbog čega državni sekretar mora biti ekspert za avijaciju, pa nije pošao tamo da razgovara o potrošnji motora, brzini penjanja ili karakteristikama radara. Ne znam šta fali tom pukovniku avijacije.Da je npr. tenkista, razumio bih dilemu. A ovako…

dj

Прво нека оспособе оне машине које имају. Шта ће нам нове, кад оне које имамо нису у стању да одржавају. Пилот ловац и пилот јуришник је велика разлика. Формула један и ГСП.

Fu

Ukupno ce biti modernizovano 9 G-4 ili je to samo za pocetak?

Odgovori
pr

Najiskrenije se nadam da si u pravu.

mi

Ako je samo 9 to je malo. Da je barem jedna eskadrila od 12 aviona…..

Znaci 9 g4 i 6 mig 29m to je veoma siromasno i smesno , Vucicu nebudi skrtica

Odgovori
Ha

Da li je broj od 6 migova samo početak nabavke kontigenta od koliko aviona?

Odgovori
Mi

Nije mi bas jasno,zar nisu sve te informacije u vezi migova mogli da dobiju u Rusiji na licu mesta?Zasto je potrebno da idu u Francusku na sajam?Meni ovo izgleda kao da su tek sada poceli neki pregovori i to me malo zbunjuje

Odgovori
Ж

Делегација министарства одрбане Русије била је у Србији пре 3 недеље. посетили су Батајницу и ВЗ Мома Станојловић. Рекао бих да је овај сусрет на Ле Буржеу био само реда ради а да је акценат ипак био на сусрету са западним фирмама које су кандидати да модернизују Г-4.

И нико вам за сада не може рећи да ли је 9 Г-4 коначан број или само почетни број модернизованих авиона. Исто важи и за број МиГ-ова 29М/М2.

Odgovori
Jo

Ko će remontovati motore i zmaj G-4 ? Bez toga nema ni modernizacije .

Odgovori
Ж

Моторе ВЗ Орао а змај ВЗ Мома.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj