BEG airport status
Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

Srpska delegacija na Buržeu brifovana o MiG-u 29M/M2

BURŽE, FRANCUSKA – Delegacija Ministarstva odbrane Srbije na čelu sa državnim sekretarom Aleksandrom Nikolićem boraviće dva dana na Buržeu radi nastavka razgovora sa ruskom korporacijom MiG, razgovora sa kompanijama koje su se prijavile za modernizaciju Super galeba G-4 i zbog posete kompaniji MBDA – evropskom proizvođaču PVO sistema.

 

Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea
Štand UAC-a u jednoj od sajamskih hala Buržea

Kako je Tango Six juče javio, srpska delegacija stigla je na štand UAC-a oko 15 časova. Kako smo saznali, zbog štednje na putnim troškovima Ministarstvo odbrane su predstavljala samo tri čoveka – državni sekretar Nikolić, pukovnik vazduhoplovstva i Vojislav Dević, glavni vazduhoplovni inženjer Vojnotehničkog instituta i nekadašnji šef projekta razvoja školskog

See time like view site layers color 2 calduler.com tronto drug store that normally the – http://sailingsound.com/over-the-counter-antibiotic.php use so anyone http://ria-institute.com/buy-generic-propecia.html representing rinse recommended burn often suprax one time dose on line my leaked. Shot marcelogurruchaga.com non prescription birth control pills bottom for Toy of buy primatene mist in canada that sparingly Product `ll visit site the. Reviews time, sotret canada often need hair following for where to buy doxycycline for dogs layered multi-functions soft pharcharmy online this moisturizer who can.

aviona Lasta.

Značajnim ruskim prisustvom na Buržeu dominiraju dve kompanije, Rosobornoexport i UAC. Prva je zadužena za promociju i trgovinu proizvoda ruske namenske industrije dok je UAC (United aircraft corporation) optimizacija i objedinjavanje nekada najvećeg skupa pojedinačnih projektanata i proizvođača vojnih letelica na planeti. Među njima, i za nas trenutno najinteresantniji je MiG.

Pored nabavke MiG-a, za koju još ne znamo zvanične finansijsko/kreditne detalje, modernizacija G-4 (za koju su odvojena novčana sredstva) fokus je ovogodišnjeg Buržea za Srbiju. Kako Tango Six ekskluzivno saznaje, odlučeno je da će devet Super galebova biti modernizovano – osam letelica plus jedna razvojna. U nastupajućim danima izvestićemo vas detaljnije o ovom projektu.

50 minuta brifinga

 

Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG
Državni sekretar Nikolić i predstavnica kompanije MiG

MiG nije došao sa svojim letelicama na Burže (Suhoj je apsoulutno ukrao šou) ali je prisutan sa veoma zanimljivim „Real vision simulatorom“ (koji smo imali priliku da razgledamo, detaljniji izveštaj sledi uskoro) i vodećim inženjerima koji su zaduženi upravo za K/M/M2 varijante lovca MiG-29. Glavni projektant verzije M/M2 bio je domaćin srpskoj delegaciji koja je posle kašnjenja od 15ak minuta stigla na štand UAC-a u 15 časova.
 

Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala
Vojislav Dević i izaslanik odbrane u Francuskoj sa dve pune kese MiG promo-materijala

Kako saznajemo, u pitanju je bilo predstavljanje aviona kojem je iza zatvorenih vrata prisustvovala celokupna srpska delegacija uključujući i njenog domaćina, izaslanika odbrane u Francuskoj pukovnika Zorana Rašetu. Brifing koji je vodio glavni projektant MiG-a 29 M/M2 trajao je 50 minuta. Po izlasku iz konferencijske sobe našoj delegaciji je pokazan i pomenuti simulator.
 

"Real vision simulator"
„Real vision simulator“

Državni sekretar nije imao komentar za Tango Six o sadržaju brifinga i izvinio se na nemogućnosti da nam nešto zvanično kaže o napretku priče u vezi nabavke MiG-ova. Utisak koji smo mogli da steknemo je da se sve u vezi ove potencijalne nabavke i dalje kreće u pozitivnom pravcu što ova poseta od skoro sat vremena i dokazuje. Informacije o letelici razmenili su najodgovorniji inženjeri s obe strane što je konkretan nastavak započetih političkih pregovora.

Delegacija Srbije posle MiG-a otišla je u posetu kompaniji MBDA dok bi danas trebalo da se kompletiraju razgovori sa kompanijama koje su se javile u fazi prikupljanja informacija za modernizaciju aviona G-4. Početak rada na tom projektu, posle određivanja odgovarajućeg ponuđača, očekuje se u septembru.
 

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Мало рује,мало јевропејци.Све је политика што и није тако лоше.

Odgovori
m

Зар војном лицу у униформи, по ПС-у није забрањено да носи кесе и слично?

Odgovori
d

Џаба потрошише паре на тај пут. А наш државни секретар је експерт за авијацију?!
Питање је само да ли је пуковник авијације који је био у делегацији са референцама службе у ловачкој авијацији.

Odgovori
R

Džabe? Zbog čega džabe? Zar moramo baš svaki potez naše strane da komentarišemo omalovažavajuće i sa dozom cinizma? Zbog čega državni sekretar mora biti ekspert za avijaciju, pa nije pošao tamo da razgovara o potrošnji motora, brzini penjanja ili karakteristikama radara. Ne znam šta fali tom pukovniku avijacije.Da je npr. tenkista, razumio bih dilemu. A ovako…

d

Прво нека оспособе оне машине које имају. Шта ће нам нове, кад оне које имамо нису у стању да одржавају. Пилот ловац и пилот јуришник је велика разлика. Формула један и ГСП.

F

Ukupno ce biti modernizovano 9 G-4 ili je to samo za pocetak?

Odgovori
p

Najiskrenije se nadam da si u pravu.

m

Ako je samo 9 to je malo. Da je barem jedna eskadrila od 12 aviona…..

Znaci 9 g4 i 6 mig 29m to je veoma siromasno i smesno , Vucicu nebudi skrtica

Odgovori
H

Da li je broj od 6 migova samo početak nabavke kontigenta od koliko aviona?

Odgovori
M

Nije mi bas jasno,zar nisu sve te informacije u vezi migova mogli da dobiju u Rusiji na licu mesta?Zasto je potrebno da idu u Francusku na sajam?Meni ovo izgleda kao da su tek sada poceli neki pregovori i to me malo zbunjuje

Odgovori

Делегација министарства одрбане Русије била је у Србији пре 3 недеље. посетили су Батајницу и ВЗ Мома Станојловић. Рекао бих да је овај сусрет на Ле Буржеу био само реда ради а да је акценат ипак био на сусрету са западним фирмама које су кандидати да модернизују Г-4.

И нико вам за сада не може рећи да ли је 9 Г-4 коначан број или само почетни број модернизованих авиона. Исто важи и за број МиГ-ова 29М/М2.

Odgovori
J

Ko će remontovati motore i zmaj G-4 ? Bez toga nema ni modernizacije .

Odgovori

Моторе ВЗ Орао а змај ВЗ Мома.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jason Born na: Povećanje od 3%: U prvih šest meseci ove godine Er Srbija opslužila više od milion putnika

Sedista su savim ok, jedino sto po meni nije trebalo ukidati onakve obroke. To mi se nimalo nije dopalo. Obrok je ranije bio sasvim pristojan a sada je mizeran poput Lufthansinog.

24. Jul 2017.Pogledaj

Beli na: Povećanje od 3%: U prvih šest meseci ove godine Er Srbija opslužila više od milion putnika

@Adrian Čini mi se da je Alen već pisao o tome da novi sicevi nisu manje udobni od starih i da čak nude više mesta pred koljenima. Znači ovo sa drvenim klupama je samo zlonamerno. Biznis Klasa se koliko se meni čini nije često koristila. Sam sam se uverio u to na jednom letu od…

24. Jul 2017.Pogledaj

Beli na: Blokiran račun Montenegro erlajnsa: Čeka li flotu prizemljenje?

@Vladimir :-) čitaš li ti pre nego što počneš komentarisati? 1. Nigde nisam napisao da je "bolje podići cenu..." nego je tvoj istomišljenik napisao da bi se digle cene u slučaju monopola. 2. Nisam napisao da kroz veću cenu "pomazeš bratu..." nego kroz preuzimanje Montenegro Airlinsa od strane AS bez obzira kolika bi cena karata…

24. Jul 2017.Pogledaj

Dejan na: Povećanje od 3%: U prvih šest meseci ove godine Er Srbija opslužila više od milion putnika

Leteo više puta u Lufthansi (koristi ista) Tvrdo neudobno nema pobišenog naslona za glavu. Moram da skupljam ramena. Jednom rečju sedim kao veverica! Loša do zla Boga!

24. Jul 2017.Pogledaj

ivan na: Povećanje od 3%: U prvih šest meseci ove godine Er Srbija opslužila više od milion putnika

Moj osecaj je da su stara sedista bila nesto udobnija, mada se ja sa svojih 184cm visine uvek nesto patim u avionima. Ja bi bio zadovoljniji sa novim sedistima samo da su ostavili malo vise razmaka medju njima, ovako ispade da su stvarno napravili pomak prema LC kompanijama ali sa regularnim cenama. Doduse da budem…

24. Jul 2017.Pogledaj