BEG airport status
Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

BEOGRAD – Šesti aeromiting “AirPower“ održan je 28. i 29. juna u austrijskoj vazduhoplovnoj bazi Zeltweg. Bio je to još jedan zanimljiv i atraktivan događaj koji je obilovao dinamičnim letačkim nastupima, aero-miting je za dva dana posetilo oko 300 hiljada ljudi a Srbiju su predstavljala dva aviona.

 

An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić
An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić

Pored Austrije, koja je prikazala gotovo sve tipove vojnih vazduhoplova sa kojima raspolaže a učestvovala je i sa drugim vidovima vojske, na aero-mitingu je učestvovalo još 17 država. Bila je prisutna i velika flota kompanije Red Bull koja je i jedan od glavnih organizatora “AirPowera“.

Najbolje utiske u letu (program se mogao pratiti preko live-streama) svakako su ostavili mlazni borbeni avioni, austrijski Eurofajter, holandski i belgijski F-16 te mađarski Gripen. Na nebu i na zemlji su se pored savremenih višenamenskih borbenih, transportnih, školskih i trenažnih aviona, jedrilica i helikoptera, mogli videti i oldtajmeri – od aviona iz II. Svetskog rata pa sve do mlaznjaka. Letački program je obogaćen učešćem akro-grupa, turske ‘’Turk Yildizlari’’, švajcarske ‘’Patrouille Suisse’’, španske ‘’Patrulla Aguila’’ i italijanske ‘’Frecce tricolori’’ koja je po mnogima ostavila najbolji utisak i izvela najinteresantnije manevre.
 

Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić
Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić

Svakako treba istaći i nastup svetskog akrobatskog prvaka Mađara Petera Bešenjija u svom avionu Corvus CA-41 ‘’Racer’’ sa kojim nastupa upravo za Red Bull Air Race team. Sada već čuveni Felix Baumgartner čovek koji je 14. oktobra 2012. postavio svetske rekorde: visinski rekord u letu balonom sa posadom, skok padobranom sa najveće visine i najveća brzina slobodnog pada, delio je autograme ispred kapsule iz koje je skakao u okviru projekta Red Bull Stratos.
 

Učešće Srbije

 
Srbija je bila predstavljena u statičkom delu sa transportnim avionom An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. Ovo je bilo drugo učešće našeg vojnog vazduhoplovstva na aero-mitingu “AirPower“ a prethodna poseta je bila 2011. godine kada smo učestvovali sa Super galebom i An-26 na statici.

U letačkom programu videli smo oldtajmer G-2 Galeb beogradskog aero kluba “Galeb“ koji je takođe učestvovao 2011. godine ali samo u statici. Ove godine iznad Zeltwega G-2 je leteo nekadašnji piloti akro-grupe “Leteće Zvezde“ Saša Ristić.

Pored ovog međunarodnog aeromitinga, V i PVO će, ponovo sa An-26 a možda i sa još jednim avionom, učestvovati i u Kečkemetu, Mađarska – 3. i 4. avgusta. Biće to šesti put zaredom da naše vazduhoplovstvo bude prisutno na ovoj manifestaciji koja je kao i  “AirPower“ poslednjih godina postala izuzetno interesanatan i vrlo posećen aero-miting u ovom delu Evrope.
 

Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić
Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić

Aero-klub ''Galeb'' u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić
Aero-klub “Galeb“ u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić

 
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj

Dogma na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poenta nije sto je oboren Rafale, nego sto ne vredi tih para! Rusi u slucaju Indije su mogli sve sto i rafale pritom da ustede i pokrivaju druge stvari .. ali dobro Indija balansira tako decenijama.

16. May 2025.Pogledaj

Rafal na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Milos77 to je ono o čemu i pričam. Rafal reklamiraju kao avion nosivosti 9.5 tona, pa ako je tako onda nije nikakav problem da ponesu dve SCALP rakete i više vv raketa imajući u vidu da mu je i taktički radijus 1850km? Ali naravno franci lazu jer toliki radijus Rafal ima sa 3 rezervoara od…

16. May 2025.Pogledaj