BEG airport status
Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

BEOGRAD – Šesti aeromiting “AirPower“ održan je 28. i 29. juna u austrijskoj vazduhoplovnoj bazi Zeltweg. Bio je to još jedan zanimljiv i atraktivan događaj koji je obilovao dinamičnim letačkim nastupima, aero-miting je za dva dana posetilo oko 300 hiljada ljudi a Srbiju su predstavljala dva aviona.

 

An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić
An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić

Pored Austrije, koja je prikazala gotovo sve tipove vojnih vazduhoplova sa kojima raspolaže a učestvovala je i sa drugim vidovima vojske, na aero-mitingu je učestvovalo još 17 država. Bila je prisutna i velika flota kompanije Red Bull koja je i jedan od glavnih organizatora “AirPowera“.

Najbolje utiske u letu (program se mogao pratiti preko live-streama) svakako su ostavili mlazni borbeni avioni, austrijski Eurofajter, holandski i belgijski F-16 te mađarski Gripen. Na nebu i na zemlji su se pored savremenih višenamenskih borbenih, transportnih, školskih i trenažnih aviona, jedrilica i helikoptera, mogli videti i oldtajmeri – od aviona iz II. Svetskog rata pa sve do mlaznjaka. Letački program je obogaćen učešćem akro-grupa, turske ‘’Turk Yildizlari’’, švajcarske ‘’Patrouille Suisse’’, španske ‘’Patrulla Aguila’’ i italijanske ‘’Frecce tricolori’’ koja je po mnogima ostavila najbolji utisak i izvela najinteresantnije manevre.
 

Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić
Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić

Svakako treba istaći i nastup svetskog akrobatskog prvaka Mađara Petera Bešenjija u svom avionu Corvus CA-41 ‘’Racer’’ sa kojim nastupa upravo za Red Bull Air Race team. Sada već čuveni Felix Baumgartner čovek koji je 14. oktobra 2012. postavio svetske rekorde: visinski rekord u letu balonom sa posadom, skok padobranom sa najveće visine i najveća brzina slobodnog pada, delio je autograme ispred kapsule iz koje je skakao u okviru projekta Red Bull Stratos.
 

Učešće Srbije

 
Srbija je bila predstavljena u statičkom delu sa transportnim avionom An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. Ovo je bilo drugo učešće našeg vojnog vazduhoplovstva na aero-mitingu “AirPower“ a prethodna poseta je bila 2011. godine kada smo učestvovali sa Super galebom i An-26 na statici.

U letačkom programu videli smo oldtajmer G-2 Galeb beogradskog aero kluba “Galeb“ koji je takođe učestvovao 2011. godine ali samo u statici. Ove godine iznad Zeltwega G-2 je leteo nekadašnji piloti akro-grupe “Leteće Zvezde“ Saša Ristić.

Pored ovog međunarodnog aeromitinga, V i PVO će, ponovo sa An-26 a možda i sa još jednim avionom, učestvovati i u Kečkemetu, Mađarska – 3. i 4. avgusta. Biće to šesti put zaredom da naše vazduhoplovstvo bude prisutno na ovoj manifestaciji koja je kao i  “AirPower“ poslednjih godina postala izuzetno interesanatan i vrlo posećen aero-miting u ovom delu Evrope.
 

Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić
Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić

Aero-klub ''Galeb'' u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić
Aero-klub “Galeb“ u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić

 
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

12. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

12. Dec 2024.Pogledaj

Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

12. Dec 2024.Pogledaj

Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

12. Dec 2024.Pogledaj

Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Jordan Izvoz nase namenske je previse mali da bi uopste razmisljali o kupvini heavy transportnog aviona. Sta ce nam previse skup za odrzavanje avion kada se jednostavno moze iznajmiti avion za koje troskove placa naravno kupac tog nauruzanja. Kada bi bilo posla za njega, pa i ajde da razmislimo o tome. Ovako za dva leta…

12. Dec 2024.Pogledaj