BEG airport status
Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

BEOGRAD – Šesti aeromiting “AirPower“ održan je 28. i 29. juna u austrijskoj vazduhoplovnoj bazi Zeltweg. Bio je to još jedan zanimljiv i atraktivan događaj koji je obilovao dinamičnim letačkim nastupima, aero-miting je za dva dana posetilo oko 300 hiljada ljudi a Srbiju su predstavljala dva aviona.

 

An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić
An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić

Pored Austrije, koja je prikazala gotovo sve tipove vojnih vazduhoplova sa kojima raspolaže a učestvovala je i sa drugim vidovima vojske, na aero-mitingu je učestvovalo još 17 država. Bila je prisutna i velika flota kompanije Red Bull koja je i jedan od glavnih organizatora “AirPowera“.

Najbolje utiske u letu (program se mogao pratiti preko live-streama) svakako su ostavili mlazni borbeni avioni, austrijski Eurofajter, holandski i belgijski F-16 te mađarski Gripen. Na nebu i na zemlji su se pored savremenih višenamenskih borbenih, transportnih, školskih i trenažnih aviona, jedrilica i helikoptera, mogli videti i oldtajmeri – od aviona iz II. Svetskog rata pa sve do mlaznjaka. Letački program je obogaćen učešćem akro-grupa, turske ‘’Turk Yildizlari’’, švajcarske ‘’Patrouille Suisse’’, španske ‘’Patrulla Aguila’’ i italijanske ‘’Frecce tricolori’’ koja je po mnogima ostavila najbolji utisak i izvela najinteresantnije manevre.
 

Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić
Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić

Svakako treba istaći i nastup svetskog akrobatskog prvaka Mađara Petera Bešenjija u svom avionu Corvus CA-41 ‘’Racer’’ sa kojim nastupa upravo za Red Bull Air Race team. Sada već čuveni Felix Baumgartner čovek koji je 14. oktobra 2012. postavio svetske rekorde: visinski rekord u letu balonom sa posadom, skok padobranom sa najveće visine i najveća brzina slobodnog pada, delio je autograme ispred kapsule iz koje je skakao u okviru projekta Red Bull Stratos.
 

Učešće Srbije

 
Srbija je bila predstavljena u statičkom delu sa transportnim avionom An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. Ovo je bilo drugo učešće našeg vojnog vazduhoplovstva na aero-mitingu “AirPower“ a prethodna poseta je bila 2011. godine kada smo učestvovali sa Super galebom i An-26 na statici.

U letačkom programu videli smo oldtajmer G-2 Galeb beogradskog aero kluba “Galeb“ koji je takođe učestvovao 2011. godine ali samo u statici. Ove godine iznad Zeltwega G-2 je leteo nekadašnji piloti akro-grupe “Leteće Zvezde“ Saša Ristić.

Pored ovog međunarodnog aeromitinga, V i PVO će, ponovo sa An-26 a možda i sa još jednim avionom, učestvovati i u Kečkemetu, Mađarska – 3. i 4. avgusta. Biće to šesti put zaredom da naše vazduhoplovstvo bude prisutno na ovoj manifestaciji koja je kao i  “AirPower“ poslednjih godina postala izuzetno interesanatan i vrlo posećen aero-miting u ovom delu Evrope.
 

Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić
Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić

Aero-klub ''Galeb'' u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić
Aero-klub “Galeb“ u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić

 
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje

Avioni padaju bilo da su istočne ili zapadne proizvodnje. Koliko sam razumeo ljude kojima je Mig 21 posao, za preživljavanje njegovih pilota prilikom akcidenta je bitno da avion bude na dovoljnoj visini. To sa našim Mig-om 21 UM nije bio slučaj. Očito je da se u ovom slučaju otkaz motora desio na većoj visini te…

07. Dec 2022.Pogledaj

Milan na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje

Mig 21 nije akrobatski avion i sa svojim delta krilom i čudnim profilom u podzvučnom letu ne prašta nikakve greške. To je razlog tolikih padova u svim zemljama do sad, naročito kad se taj avion upotrebljava za širok spektar zadataka za koji i inicijalno nije bio konstruisan (a konstruisan je samo da poleti i sruši…

07. Dec 2022.Pogledaj

Zicer na: U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje

Jebala te sovjetska tehnologija? Pa ta tehnologija je izbaciva sedista koje Rusija proizvela je spasila ova dva piota. Jednako padaju i zapadni avioni. Pa jedna Francuska ne proizvodi izvaciva sedista. a ti psujes Rusku tehnologiju, koja je stara 60 godina a radia je.

07. Dec 2022.Pogledaj

Feline na: Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

@B kao Beograd Ne znam ko je konstruktor B-2, ali je jasno da je ovdašnji komentator Petrovic Dusan bio konsultovan oko umanjivanja radarskog odraza i kod B-2 a i kod B-21, evo čovek je podelio sa nama jednu tajnu nevidljivosti stealth aviona: “@Stojko Da, jer je ranije mogao samo nocu da bude nevidljiv.Ali zbog napretka…

07. Dec 2022.Pogledaj