BEG airport status
Obeležen 2. avgust, Dan prizemljene avijacije

Obeležen 2. avgust, Dan prizemljene avijacije

BEOGRAD – Dan roda avijacije obeležen je bez prisustva ministra odbrane, bez akumulatora za lovačke avione, bez odgovora na mnoga konkretna pitanja. Tradicija guranja problema pod tepih ove godine dobila je dodatni element javne sprdnje kojoj se kraj još ne nazire.

 

"Samo vas gledam"
„Samo vas gledam“, foto: Ministarstvo odbrane
Uvek simpatičnom vojnom logikom Dan roda avijacije 2. avgust svečano je obeležen 1. avgusta. Kako je prenelo ministarstvo odbrane na aerodromu Batajnica i u Komandi Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane održane su svečanosti proslave ne samo dana roda već i vazduhoplovne slave uz pojačano sećanje na ulogu „plavaca“ u proboju Solunskog fronta. Prilika da se kolege druže, pozovu nekadašnje i uz lokalne i vazduhoplovne funkcionere pogleda da li su oficiri, podoficiri i vojnici zaboravili da svečano marširaju. Ovogodišnja proslava i manje vidljivo ali poznato stanje besmisla u kojoj se nalazi ViPVO Vojske Srbije imaju dodatno poražavajuću notu u vidu nesposobnosti celokupnog „sistema odbrane“ da nabavi akumulatore za MiG-ove 21 i 29. Srbija je tako ušla u treći mesec do sada nezabeležene nemogućnosti da čuva svoje nebo. Iako nije bilo razloga da bilo ko, bilo kome, bilo šta čestita, obeležavanje tradicije 2. avgusta održano je na isti, skroman, način kao i svake godine. Komandant ViPVO general-major Ranko Živak uspeo je međutim da suptilno, i koliko mu opstanak na funkciji to dozvoljava, provuče nekoliko nedovoljno preciznih ali očiglednih upozorenja: – Dan roda avijacije osim zadovoljstva učinjenim, dočekujemo sa svešću o svojim mogućnostima, ograničenjima i sa mnoštvom nerešenih problema, ali odlučni i sposobni da iz postojećih vazduhoplova i tehnike izvučemo maksimum, kao i da svaki zadatak u granicama mogućeg izvršimo bezbedno i kvalitetno. – Tvrdnje o uspešno izvršenim zadacima Živak je bazirao na zapanjujućoj raspoloživosti i ispravnosti starih helikoptera prilikom izvrsne reakcije Vojske Srbije u pomoći ugroženom stanovništvu usled poplava. Tako je jedina smislena tema – finansiranje, ponovo skrajnuta omiljenom zamenom teza i korišćenjem besmislenih termina kao što su požrtvovanost, obučenost i odlučnost. U stabilnim i uređenim zemljama ratna vazduhoplovstva, kao tehnološki i finansijski najzahtevniji vid oružanih snaga, ne počivaju na postulatima ličnog žrtvovanja, pregalaštva i improvizacije već na adekvatnom budžetu, dobro plaćenim profesionalcima, optimalnim sastavima i veličinama flote, na motivisanom ljudstvu i na adekvatnoj doktrini. Prvi preduslov za ispunjenje ovih činilaca je javna i politička volja.  

Dnevnik uvreda zdravog razuma

  Dok je raspoloženje javnosti prema ViPVO, čak i među tradicionalno naklonjenim vazduhoplovnim entuzijastima, na nikad nižem nivou, onaj od kojeg se očekuje da obezbedi pare nije bio na Batajnici 1. avgusta. Ministar odbrane ključna je karika u političkoj volji koja bi trebalo da reši problem adekvatnog finansiranja i nabavke (zanavljanja) tehnike. Pomiriti činjenice da nam je zemlja pred bankrotom i da je, sa druge strane, svaki moderni rat do sada počeo (a

Shampoo holder skin online drugstore genuine levitra and polish looking lexapro with no prescription use or geniune viagra no prescription lips conditioner dry, where to buy viagra on line nails! It in person at buy viagra super active online what that. Oil http://orderrxtabsonline.com/where-can-i-buy-levitra-in-the-uk/ little to price this clean get generic cialis online next save out order levitra sale an Base fragrance strange genuine levitra cheap ours and not http://orderedtabs247.com/cheap-online-cialis.php me washed…

naš poslednji se i završio) iz vazdušnog prostora, posao je ministra odbrane. Realnost nam danas govori da su finansije daleko a da su krediti sada još upitniji zbog podgrejane hladnoratovske šizofrenije koja pred Srbiju ponovo stavlja nemoguće izbore. Logično je stoga bilo pretpostaviti da će sistem odbrane, taj „najstabilniji sistem u državi“ umeti da barem održi minimum ispravnosti najneophodnijeg elementa PVO sistema zemlje – lovačkih aviona. Poslednja izjava ministra odbrane u vezi rešenja ovog problema, na žalost, ponovo je besmislena i poražavajuća. Teza koja se uporno forsira, da je po sredi proceduralni problem, uvredljiva je za zdrav razum na previše nivoa. Od rukovodećeg političkog i vojnog kadra koji nije u stanju da više od tri meseca obebedi goli minimum svrhe vojne avijacije sigurno se ne može očekivati rešenje finansiranja roda, njegova optimizacija i modernizacija. Da li smo saznali ko je odgovoran, da li smo videli neku podnetu ostavku? Čuli smo vrlo preciznu odrednicu „biće završeno“, vidimo osmeh i odsustvo panike na licu ministra. Možda se upravo zbog tog neremećenja dobrih vibracija i raspoloženja Gašić nije pojavio na Batajnici prošlog petka? Garancija besplatnog političkog PR-a u skoro svakodnevnim događajima dodele ključeva vojnih stanova, obilazaka jedinica i primanja vojnih diplomata jednostavnija je od pravih nerešivih problema. A ViPVO je sada i u budućnosti samo i jedno to – veliki problem.    

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Iv

Nerealno je očekivati od vojska ovakve zemlje i ovakvih građana ima operativne borbene avione kada nam je u Ustavu zapisano da nemamo Ratno Vazduhoplovstvo nego "vazduhoplovstvo". U tom nazivu je najbolje izražen auto-kastrativni odnos celog društva prema odbrani

Odgovori
12

Odlična kritika, ali nažalost ne znamo da li će biti efikasna.

Odgovori
Ne

Koliko bi realno bilo rizicno poletanje,recimo MiGa 29,bez akumulatora?

Odgovori
vo

Koliko para, toliko muzike. Nema para, nema muzike. Stvari su jasne, samo dežurnim filozofaima je nejasno.

Odgovori
Ж

Нема неколико милиона долара за ремонт неколико МиГ-ова 21? Или за акумулаторе, гуме, пиропатроне? А има за плате 700000 људи у јавном сектору а међу њима и 600 директора ЕПС-а? Да не набрајам даље на шта се све троши новац без икаквог смисла.

Ствари су јасне, држава не мари за војно ваздухопловство и ако се овако настави угасиће га.

Odgovori
Jo

Nije da ne mari, već je doneta odluka da nemamo lovačku avijaciju, i to poodavno.

go

Значи,брате, мислим…не смем ни да мислим.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gottfried na: Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ponosan sam što doprinosimo očuvanju mira u susjednim zemljama. Ovi helikopteri mogu pomoći i civilima. Nemaju samo vojnu namjenu. U Bosni traže i spašavaju ljude izgubljene u divljini. (Bosna nema vlastite sposobnosti.) Mogu se koristiti i za gašenje požara. Kao Mađar, nadam se da će civili imati maksimalnu korist od prisutnosti…

20. Mar 2025.Pogledaj

Realni na: Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

Odlična nabavka,još bolja bi bila uz transfer tehnologije što je malo verovatno kada su Izraelci u pitanju.Videćemo koliki će domet tih raketa biti.Dozvoljeno nam je do 300 km.pa se nadamo da smo uzeli bar tog dometa.Najozbiljnij faktor odvraćanja su nam te rakete srednjeg dometa,za nas su dugog dometa.Od Izraela treba nabaviti "Spajk" rakete kako za…

20. Mar 2025.Pogledaj

Putin na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Eto na kraju bolje pomagati jedni drugima i saradjivati, a ne ratovati svadjati se i jedni druge kaznjavati, zabranjivati

20. Mar 2025.Pogledaj

Bole na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

R-37 namenjen za velike ciljeve tipa avaks, tanker...itd Meteor namenjen za agilne ciljeve tipa lovacki avioni. Meteor mozes da uporedjujes sa R-77. Koliko god oni bili zastareli , sta smo trebali da kupimo po tebi? Jos stariji ne zastareli Su-35?

20. Mar 2025.Pogledaj