BEG airport status
[INTERVJU] Potpredsednik Wizza: Nismo srećni zbog povećanja troškova u Beogradu, ali to nema nikakve veze sa Air Serbia

[INTERVJU] Potpredsednik Wizza: Nismo srećni zbog povećanja troškova u Beogradu, ali to nema nikakve veze sa Air Serbia

BEOGRAD – Izvršni potpredsednik kompanije Wizz Air, Džordž Stivenson, u ekskluzivnom intervjuu za Tango Six govori o planovima kompanije i situaciji na tržištu u Srbiji iz njihove perspektive.

 
 
screenshot
 
 
– Air Serbia nam predstavlja zdravu konkurenciju. Situacija na beogradskom aerodromu nema nikakve veze sa njima. Ne dopada nam se povećanje troškova, ali i to se ponekada dešava, rekao nam je Džordž Stivenson, izvršni potpredsednik kompanije Wizz Air na kraju današnje konferencije za medije povodom početka letova iz Niša.

U kratkom razgovoru dotakli smo se tema vezanih za trenutno poslovanje kompanije i poslovno okruženje, kako u Srbiji, tako i u regionu kao i o planovima kompanije u našoj zemlji.

Stivenson je najavio da Wizz Air ne planira da smanjuje obim svojih operacija na Aerodromu Nikola Tesla i da neće u skorijem periodu vraćati drugu letelicu u tu bazu. Kratko je zaključio da im se povećanje cena aerodromskih usluga na Nikoli Tesli nije dopalo, ali da su zadovoljni trenutnom saradnjom sa beogradskim aerodromom.

Takođe, naveo je da ne misli da povećanje cena njihovih troškova u Beogradu ima bilo kakve veze sa kompanijom Air Serbia i da im oni predstavljaju zdravu konkurenciju:

– Dobro je videti ih u novom ruhu, sa svežim kapitalom, dobro je da se generiše rast putnika na beogradskom aerodromu – rekao je između ostalog Stivenson.
 
 

 
 

    Komentari

    V

    Brave face.

    Iz celog izlaganja, iz govora tela se vidi nezadovoljstvo Wizzaira. Naravno da takav covek, na tom polozaju nece dopustiti da ga uvuku u rat recima sa bilo kojim konkurentom na trzistu.
    Takodje je bitna izjava da Wizz ne napusta BG. Otvoreno se suprotstavlja drzavnoj ideji o Low Cost pravac Nis. Bice ovde jos varnica i sukoba. Ovo je za sve nas izvanredna prilika da na delu vidimo nacine borbe za trziste, profit i primat na kulturan nacin.

    Odgovori
    S

    Pa dosad mu je direktor beg aerodroma,omogucavao neverovatne povlastice,a sad kad toga vise nema…

    Odgovori
    V

    Nije vazno za ovu priču ko je kome i sta omogucavao.
    Za ovu priču je vazno da politika Države koja se sprovodi u civilnom vazdusnom saobracaju ne uspeva da stimuliše avioprevoznike da bi cela Srbija imala koristi.
    Sada ce nastati, skriveni ili otvoreni, rat oko pozicija na BG aerodormu. Znaci, umesto sjedinjavanja resursa i boljih uslova za rad, dobicemo sve kontra od toga.
    Pa zar treba da spadnemo samo na jednog Low Cost prevoznika? Zašto ih ne bi bilo vise? Zašto ne omogucimo svakome ko želi da dođje i doprinese razvoju trzista?
    Cak ni medijski ova vest nije dobila publicitet, kao sto se ocekivalo. I tu su omanuli.

    P

    Vlado, lepo sto Wizz krece da leti iz Nisa, ali… sa ovim cenama usluga, aerodrom je u minusu. Aerodrom je spreman na dodatne popuste za otvaranje vise linija. Ko ce to da plati?
    Znam, od necega se moralo poceti ali ako ne dodje do dolaska drugih kompanija (a koliko je to realno?) pitanje je koliko je sve ovo odrzivo.
    Evo pregleda cena usluga Aerodroma Konstantin Veliki od 01.01.2015.:
    Landing – 0,75 EUR/ po putniku
    Handling – 1,25 EUR/ po putniku
    Passenger Servis – 1eur/ po putniku

    Po sadasnjem cenovniku sletanje A319 sa 100 putnika donosi 2.681eur, a po novom cenovniku samo 300 evra odnosno devet puta manje!
    Po ovim cenama, ne mogu zaraditi ni za plate.

    Odgovori
    I

    A ko ce da plati plate od NULA sletanja?

    P

    Trenutna situacija je blago receno tuzna. Radnici su pred izborom da potpisu anex ugovora o radu i prihate minimalac ili da odu iz preduzeca. Ako potisu anex cak ce im i tri zaostale plate biti na nivou minimalca. A gde je jul sledece godine? A onda nada ali kakva. Radis, opet pravis gubitak i dokle tako? Kreni od sebe, kako bi ti bilo, da si zaposlen na aerodrome po sistemu „ne lipsi magarce do zelene trave“. Daj boze da dodjemo do tuzlanskih 8 letova ali u ovom momentu to izgleda dosta dàleko.

    V

    Neće biti osam letova kao u Tuzli. Wizz nema nameru da razvija Nis. Oni letove iz Nisa vide kao ustupak Srbiji da bi im Država dopustila letove iz Beograda pod starim uslovima ili pod boljim od trenutnih uslova. Zato i jesu naveli da ce nakon probnog perioda odluciti sta dalje sa Nisom.
    U ovom trenutku Nis je predmet trgovine izmedju Wizz-a i Države Srbije.
    Koliko ja znam mnogi od radnika ne žele dobrovoljno da predju iz Aerodroma u druge opcije koje im se nude, a neki cak otvoreno odbijaju da napuste Aerodrom i pristaju da ostanu u Aerodromu Nis na minimalcu. No, videcemo.

    I

    Ali ako linija bude uspešna onda nema razloga da ne uvedu još neku, zar ne?

    Sa druge strane, ako se stvarno nadaju nekakvim novim povlasticama na BEG u zamenu za ovo onda nisu normalni. Sve dok se Etihad za nešto pita oni će na BEG plaćati punu cenu i to je to.

    Ne vidim razlog da se ne proba nešto sa INI pod ovako povoljnim uslovima.

    P

    Naravno da to nisu nikakvi kompromisi. Wizz je trzisna kompanija. Najavili su tri linije, partimo..

    V

    Oni su najavili jednu liniju, Bazel i to od 05 Jula 2015. A za ostale linije su rekli da ce odluciti nakon probnog perioda.
    Praticemo, gledaćemo, cekacemo.

    D

    Ne znam koliko je isplatljivo da viz ima 4 cvorista u krugu od samo 200km. Bg, Nis, Skoplje, Sofija. Videcemo kako ce se pokazati ovo ,,zamorce'' za Bazel. Mada iskreno, nama sa juga se najvise i isplati da letimo iz Nisa, manje troskova do Beograda, manje takse na ,,Konstantinu'''…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Milers na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

    @AL-41F Ne mogu da vas demantujem ali mi je sva ta "ruska prijetnja" po Evropu a i ostale krajeve svijeta više kao propagandna izmišljotina zarad ekonomske koristi. Molim vas, pa primjer ruskog gasa koji je i jeftiniji i kvalitetniji od američkog se predstavlja kao prijetnja za bezbjednost Evrope!!! Pa to nije predstavljala ni tokom hladnog…

    07. Jul 2020.Pogledaj

    Т5 na: Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

    Свака на месту, joш бих додао да има места и за опрему за С5I целог jата дронова, а у борбеноj yлози може да носи и вр в-в и в-з, контеjнере са топовима итд.

    07. Jul 2020.Pogledaj

    AL-41F1 na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

    @Drina Procitajte ovo, mozda promenite misljenje https://www.livefistdefence.com/2020/06/the-truth-hurts-says-indian-navys-1st-dhruv-flight-commander.html

    06. Jul 2020.Pogledaj

    boba na: Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

    druze "pakleni", srbija nije u stanju da razvije ni testo za burek kako valja a kamo li sta drugo :-)

    06. Jul 2020.Pogledaj

    dinja na: Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

    Staviću i ja mojih 5 dinara u ovu priču, tako Rusi kažu. Imao sam sreću, čast i zadovoljstvo da letim kao letač-mehaničar 30 godina u transportnoj avijaciji. Počeo na CL-215, završio na AN-26. 4500 puta poleteo i sleteo na vodu ili na zemlju. Video sam mnogo nesreće iz vazduha, posebno iz CL-215. Pa rekoh, da…

    06. Jul 2020.Pogledaj

    Send this to a friend