BEG airport status
Evropska komisija ocenila srpsko vazduhoplovstvo, DCV i Centar za istraživanje nesreća dobili najviše kritika

Evropska komisija ocenila srpsko vazduhoplovstvo, DCV i Centar za istraživanje nesreća dobili najviše kritika

BEOGRAD – Evropska komisija objavila je pre dva dana izveštaj o napretku Srbije u procesu integracije. Sekcija o saobraćaju, u kojoj se nalazi i vazduhoplovni segment, dobila je ocenu „umerenog napretka“ u odnosu na zahtevane smernice Evropske Unije.

 
 
european-commission-building-flags-610
 
Kako se navodi u delu koji obrađuje vazduhoplovstvo u odnosu na prošlu godinu usvojene su dve implementarne regulative više. Srpsko vazduhoplovstvo dobilo je najveće primedbe u delu bezbednosti što je bilo i očekivano. Uprkos pozitivinim ocenama EASA audita očigledno je da su više nego amatersko  ustanovljenje i rad Centra za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda koji se razvlači već skoro tri godine privukli pažnju. Deo kritika u vezi bezednosti vazdušne plovidbe verovatno ima utemeljenje i u činjenici da je prelet putničkih aviona iznad Srbije skoro dva meseca bio nebezbedan zbog nemogućnosti Vojske Srbije da vrši zaštitu vazdušnog prostora.

Izveštaj navodi da je kompanija Air Serbia i dalje pod istragom (precizniji termin naveden u tekstu su „upiti“) u vezi detalja efektivne kontrole strateškog partnera iz UAE. DCV se ponovo pominje i kroz zahtev za „potrebnim jačanjem administrativnog kapaciteta“ ne bi li bio u stanju da ispuni obaveze vezane za ECAA ugovor:

„In the area of air transport, 18 pieces of implementing legislation were adopted, along with regulations on common rules for the allocation of slots, ground handling and airport charges. There was further progress towards meeting requirements for the first transitional period of the European Common Aviation Area Agreement (ECAA), but there are some gaps as regards requirements in the field of economic regulation and aviation safety. There were no major safety findings identified in the inspections carried out by the European Aviation Safety Agency. Further harmonisation with the acquis on accident investigation and working time needs to be achieved. In January 2014, the Civil Aviation Directorate adopted the revised list of air carriers that are subject to an operating ban within the European Union. A decision on a list of experts for the investigation of accidents and serious incidents was adopted in March 2014. The new national airline, Air Serbia, was established in October 2013 as a joint venture owned by the Republic of Serbia and United Arab Emirates’ flag carrier Etihad Airways. Inquiries are ongoing regarding the airline’s compliance with the ‘effective control’ requirements stipulated in the ECAA. The administrative capacity of the Civil Aviation Directorate needs to be strengthened in order to fulfil obligations of the ECAA Agreement.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Ameri '99-te nisu pojma imali da naprave distinkciju prave mete od makete. Na tom polju VJ je odradila najbolji posao ikada, tome najbolje svedoči šok u NATO komandi prilikom povlačenja VJ sa Kosova i kasnije saznanje brojnosti raznih sredstava nakon rata. Potrošili su gomilu sredstava na odlične makete, naročito tenkove i druga vozila. Sa avionima…

08. Dec 2023.Pogledaj

Djuka na: Slovenija korak bliže do nabavke nemačkog raketnog sistema PVO IRIS-T SLM

Hensoldt-ov radar koji ide uz Iris-T SLM, TRML-4D, prati 1500 ciljeva u opsegu 250 km. To je dakle AESA masina masivnih sposobnosti, na nivou stacionarnog radara za osmatranje VAP-a cele jedne pokrajine ili male drzave. Izvesno znatno iznad nivoa FK-3 senzora. Hensoldt ima veoma mnogo iskustva sa radarima, sve nemacke korvete i fregate opremljene su…

08. Dec 2023.Pogledaj

Stojko na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

A sta su Rusi zauzeli za to isto vreme? Inace ,moje misljenje je da jedna moderna armija treba da ima mogucnost udara sa distance a ne da se toga sete posle dve godine rata.

08. Dec 2023.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Zanimljivo je da su Amerikanci jos pre 25 godina lako mogli da uoce makete u napadu na SRJ 1999, dok Rusi i danas to ne mogu. Verovatno je vezano za kvalitet slika sa satelita i obavestajnim podatcima. O tome svedoci i americki pilot koji je ucestvovao u napadu na SRJ 1999 : https://tangosix.rs/2023/30/01/americki-pilot-koji-je-dokrajcio-letece-zvezde-opisuje-kako-su-po-ciljevima-u-jugoslaviji-destvovale-posade-aviona-f-15e-i-rekonstruise-dejstvo-na-putnicki-voz-u-grdelickoj-klisuri/

08. Dec 2023.Pogledaj

Sima na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Ништа ново ни на западу ни на истоку .Само пропаганда и маркетинг ....

08. Dec 2023.Pogledaj