BEG airport status
U udesu kod Bačkog Jarka poginuli pilot i njegov saputnik

U udesu kod Bačkog Jarka poginuli pilot i njegov saputnik

BEOGRAD – Na otvaranju aerodroma pored Bačkog Jarka u udesu lakog aviona poginuli pilot Tomislav Đorđević i njegov saputnik.

 
 

Tip aviona Sky Leader 600
Tip aviona Sky Leader 600

Kako Tango Six saznaje danas je na otvaranju novog sportskog aerodroma kod Bačkog Jarka došlo do udesa u kojem su poginuli pilot aviona i njegov saputnik. U prvim trenucima udesa nije bilo moguće prići zapaljenoj letelici.

Avion je bio SkyLeader 600 koji je učestvovao u ceremoniji otvaranja novog aerodoroma. Po svedočenjima sa lica mesta do udesa je došle posle produžavanja, u zaokretu. Avion je na visini do 100 metara ostao bez uzgona.

Televizija Pink je objavila snimak udesa:
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Oc

Najstrasnije je gledati na licu mesta…

Odgovori
GO

Sporo , nisko , veliki napadni ugao … i IZVUCENI FLAPSOVI na jedno 25 stepeni!!!!!
Pa nije ni cudo sto ga je prevukao i na zalost poginuo.
Cista greska pilota

Odgovori
mi

Al ti je analiza ! Pa kako da u produzavanju na drugi krug bude visoko, brzo I bez flapsova. Da je greska pilota-moguce. Je li neko cuo mozda promenu u radu motora?

Ni

da

GO

Samo dodam… da li je neko primetio da je zaokret bio potpuno nekoordinisan (bez upotrebe kormila). Milsim da je to ako ne izazvalo, onda sigurno znacajno doprinelo prevlacenju (Stall).
Za Mirka – Ja obozavam da letim , i da radim touch and go… ali kada to radim , ili ne koristim flapsove, ili i podesim na 10 Stepeni. Posto nemam mogo sati naleta (100h) , ne zelim da razmishljam o flapsovima.
Sto se tice , eventualnog otkaza motora – tu tek ne vidim razlog za stall. Svi smo obuceni da cim primetimo da nemamo pogon motora – oborimo nos aviona na dole. Ne moze avio da padne kao cigla dok god ima krila – osim ako ga pilot ne dovede u situaciju kada bukvalno postane cigla (STALL).

fa

druze flapsovi nemaju veze sa satima letenja, bolje razmisli, seti se cemu oni sluze, mislim ovo je dobronameran savet svi smo ovde anonimni

GO

Sve zavisi od tipa aviona .. na Cessni 172 , mozes da izvuces flapsove na 40 stepeni… i da sletis jako sporo … al ako zaboravish da ih uvuces … neces se provesti lepo , posto avion nece da ide na gore.
Bas zbog toga… da ne bih razmishljao o tome (kada letim SOLO) , ja nikada ne idem na sletanje sa vise od 10 stepni , u slucaju da radim TOUCH AND GO.

mi

Malo teorije.U zaokretu se kormilo otklanja samo kod uvodjenja,da se kompenzira sekundarni odgovor aviona, a to je skretanje nosa suprotno od nagiba dok su eleroni otklonjeni. Kada je zaokret ustaljen kormilo prevca je uglavnom neutralno ili samo toliko sa kompenzira eventualnu nesimetricnost aviona i uticaj snage-elise.Znaci to, sto se ne vidi otklon ne znaci da je let bio nesimetrican. Da je bila greska pilota, slazem se, ali tek posle pazljivog pregledavanja snimka, gde se vidi da je nesrecni kolega u momentu svaljivanja na krilo pokusavao eleronima kontra da to spreci. Bez obzira sto je to instinktivno i pogresno jer na kriticnim napadnim uglovima uleroni daju suprotni efekat, to pokazuje, da je pilot bi svestan. Naime skloni smo preuranjenim ocenama o greskama a ne znamo pouzdano de li pilot mozda nije doziveo infarkt sto je u tim godinama moguce. Dakle pilot je bio svestan i nacinio je grasku, tu se slazemo.

Izuzetno cenim pilote, koji vole da leta i pokusavaju da logicki razmisljaju i analiziraju.Sa iskustvom sve dolazi na svoje mesto. Medjutim, nije ti bio dobar instruktor, koji te je ucio da se produzavanje na drugi krug radi bez, ili sa manjim flapsom. Treba uvek da uvezbamo najtezu varijantu, a to je produzavanje u sletnoj konfiguraciji sa visine ravnanja ili cak sa dodirom, jer kada se to uvezba ima se potpuna kontrola nad avionom.Moze sve to, naravno da se radi i bez i sa bilo kojim polozajem ali vezba produzavanja je za najgoru, a to je sletnu varijantu. To ti je isto, kao da vezbas prevucen let do 5 kt do svaljivanja i tu prakines vezbu.

Nesrecni kolega nije planirao produzavanje, isao je u prilaz sa flapsom ali bez stajnog trapa. Kada mu je receno da pruduzi on je tada izvukao i trap ali prema ocevicima nije dodao ili ne dovoljno dodao gas. Posledicu na zalost znamo greska je evidentna. Puno uspeha ti zelim u daljem letenju.

go

Hvala na savetima
Ovo je nova informacija: Kada je dobio instrukciju da produzi , on je izvukao stajni trap ?
Ne razumem reakciju pilota? Dali postoji neko logicno objasnjenje za to?
Sto se tice gasa… meni izgleda kao da je zaboravio na tu komandu

Ni

Postoji vrlo logično objašnjenje takvog ponašanja pilota.Svrati do obližnje kafane i prostudiraj da li postoji razlika u ponašanju između treznog i pijanog čoveka.Ako studija ne uspe-PROBAJ PONOVO.Ako ni tad ne uspe-PITAJ NEKOG KO JE STUČAN.Dao Bog u ovoj zemlji ih ima napretek-mislim stručnjaka.

Ni

Ova teorija je baš korisna, ali kakve veze ima to sa pogibijom ove dvojice?

Ra

Mislim da si u pravu…cini mi se da je motor besprekorno radio,koliko se moze zakljuciti na osnovu video snimka.

pi

tačno, GOrane… žao da se tako konči i treba da ovo gledaju piloti da bi znali i ne napravili više taku grešku

Odgovori
Ni

Ne prijatelju, piloti trebaju da vide pilota koji pije alkohol sa dragim drugarima koji ne lete ali rade u DCV. Ovo na snimku je potpuno normalno.

ze

Meni lici na problem sa motorom !?

Odgovori
Ra

Posle ovoga treba njegovog nastavnika na vanrednu proveru. Ja bih proverio školu i program po kome se ovaj nesretnig školovao.

Odgovori
Ni

Jel tu leži odgovor?

FI

Da, u obuci lezi odgovor. Ovo se uci da se izbegne. Uteruje se zdrav strah od letenja nisko-polako. Vezbaju se procedure dok ne postanu motorika.

Svako ko plati obujku nemora da je i zavrsi.

YA

Strasna nesreca, koja se nije smela dogoditi.
Koga okriviti, neiskusnog pilota , ozbiljan avion ili lokaciju.
Ko je uopste dao upotrebnu dozvolu letelistu napravljenom na 400 metara slobodnog prostora izmedju Backog Jarka i zica dalekovoda visokog napona?
I sa pistom aerodroma Cenej na samo 4900 metara udaljenom.

I sa snimka je apsolutno jasno, zbog helikoptera na sletanju, od rukovodioca letenja naredjeno mu je da produzi na jos jedan krug. Da je produzio pravo, u pravcu Temerina, uvukao flaps i sakupio brzinu, pa potom na bezbednoj visini napravio jos jedan skolski krug, danas bi pricali o divnom otvaranju aerodroma, lepim avionima i avijaciji.
Ovako je zategao avion sa flapsom, u nizak zaokret u pravcu zica, sve vreme ga prevlaceci , jasno se sa snimka vidi da se avion klatio jos u produzavanju, a zaokret je samo pogorsao stvar.

Tragedija, koja je mogla da se izbegne.

O tome da se vozaju putnici od strane pilota bez dozvole za to, ne treba govoriti, inspektorat ce to sve nabrojati u izvestaju.

RIP za pilota i saputnika.

Odgovori
K.

Mala brzina, flaps, nekordiniranost noga palica (vidi se da je imao desnu nogu prije sloma uzgona i prije ulaza u kovit). Mozda je I mala turbolencija dodala nesto u svemu… U svakom slucaju danasnji laki avioni daju previse sigurnosti zato sto su dobro napravljeni ali nisu u svemu testirani, no to je I zamka za pilota koi misli da moze sve. Treba iskustva… Steta za posadu…
A nastavnik I skola nisu direktno odgovorni ako je posada imala ovlascenja. Odgovoran je onaj koi je organizirao ovo letenje ako je dozvolio da ljudi koi nisu u trenazi ili nemaju ovlascenja lete na manifestaciju otvaranja. No desava se I to je to…Neka drugi uce zasto I kako. Pozdrav svima I saucesce za posadu…

Odgovori
Da

Ljubitelj sam vazduhoplovstva ali ne i strucnjak ali ono sto sam uvidio i zakljucio druzeci se snjima je da iz dana u dan kriterijumi se snizavaju, disciplina na sve nizem nivou, svaki sledeci put teznja da se napravi nesto vise i onda cak i ekstra pamet da ti konstruktori aviona i instruktori nisu pametniji od njih i da oni pomjeraju granice mogucnosti aviona i tehnike letenja, a ako ima publike i zelja za impresioniranjem i posledica tog svega je da dolazi i do ovakvih situacija. Dokazano je da je u 99 % nesreca kriv ljudski faktor. Ne okrivljujem nikog samo iznosim svoja zapazanja. Neka mu je laka zemlja.

Odgovori
lu

Ajde malo doktori avijacije sacekajte da se istrazi razlog pada,mozda i jeste greska,a sta ako je coveku pozlilo ili je stao motor?

Odgovori
fa

jeste problem je i sa motorom i sa komandama. Motor nije obucen da doda gas sam a palica da sama gurne nos dole. U toj situaciji mislim da ne bi bio bio problem flapsa na 2 zub i izvucenog trapa. Toliko bi bilo oprosteno!

Odgovori
Fr

Svi koji komentarišete nešto što baš dobro ne razumete…. pročitajte malo teme iz Teorije letenja ili možda Principa letenja pa se ponovo vratite ovamo…

Primetno je klasično za-kovitno kretanje nakon gubitka brzine na maloj visini i odličan avion, koga sam i sam probao, nije ama baš ništa kriv…

Nažalost, potrebno je više razmišljati o obukama i kontroli osposobljenosti za samostalno letenje… prevoz putnika i da spominjemo…

Na trulom Zapadu to je malo bolje definisano!

Cobalt

Odgovori
Ni

Bas nam je svima drago što si ti probao ovaj avion.
Da bi se izbegao ovakav udes treba da poznaješ ljude a ne teoriju letenja.
Uzgred, ono što si video na snimku piloti zovu pretkovitno kretanje ili pretkovitno valjanje, a ne za-kovitno kretanje.Bar se tako priča po selu.

Vl

Kada citam ovde napisane "strucne" komentare shvatam zasto Srbiji nije potrebna kvalitetna i profesionalna sluzba za istragu avio udesa.

Sve sam strucnjak do strucnjaka. Da pocnemo neke od vas da izvozimo? Da vidimo neku vajdu od vas!

Na osnovu amaterskog video zapisa, koji je los iz vise razloga. Zbog ugla snimanja, bez potrebnih repera i jos sto sta, vi ste istrazili udes, pronasli krivce i doneli presude i preporuke za ubuduce.

Skidam kapu takvim strucnjacima. U svetu vam nema ravnih.

O mrtvima, o cinjenici da se istraga ne sme prejudicirati, o znanju, o iskustvu, o letenju sa vama ne bih smeo ni u ludilu da stanem na crtu.

Mnogo ste jaki, strucni i iskusni.

Odgovori
12

Gospodo,

Bolje pustite komisiju da radi, nego da mi raspravljamo sta se desilo. Dok se ne uradi rekonstrukcija udesa, nista da ne komentarisemo. Samo cemo se vredjati i srozavati.

Odgovori
RV

Koja komisija?! Sistem istraživanja vazduhoplovnih nezgoda i incidenata ne funkcioniše od poslednjih zakonskih izmena u oblasti vazdušne plovidbe.

Imao si čitavo izlaganje na prošlonedeljnom OTEH-u o tome.

Vl

Da li funkcioniše ili ne, niko ovde prisutan nije pozvan da odluci.

Kada mi Srbi shvatimo da ne znamo sve i da nismo najpametniji, shvaticemo da postoji neko ko svoj posao radi i da ima neko, ko ga u tom poslu ocenjuje i procenjuje. Samo mi to nikako da naucimo. Trpamo se svuda, a ne shvatamo da na taj nacin pokazujemo koliko smo nekulturni.

Ovako svaka dileja se oseća pozvana da komentarise nesto o čemu nema blagog pojma.

12

Ma ne vredi, Vlado. Bolje za sve nas je da lepo ugasimo ovaj blog, ili da administratori zabrane postavljanje komentara ako nisu registrovani, uz postavljanje jasnih i strogih pravila.

Sto se samog udesa tice, situacija u nasem vazduhoplovstvu je takva kakva je. DCV ne moze da pomogne ni IT studentu oko projekta baze podataka aerodroma, a kamoli da obavlja istragu o ovom udesu. A trebalo bi, jer od njega zavisi bezbednost naseg neba.

Vl

Niko nije savrsen. Ali to ne znaci da svako može da piše sta mu je cef. Ljudi su poginuli. Zar ne postoji nimalo ljudskosti? Ili je samo važno napisati nesto da bi se zadovoljila sujeta?

A o glupostima napisanim ne želim ni da sekunda vremena da potrosim.

Po

Lepu reč bi možda trebalo čuvati za sahrane.Lepa reč često nema veze sa istinom.Lepa reč je ponekad i licemerje.Avioni i ostala vazduhoplovna tehnika ne lete zbog lepe reči.
Ako ti treba lepa reč potraži je na drugom mestu.Verovaću ti, da ti je žao zbog ove pogibije samo kad se TEBE bude jako ticala.
Dotle, prestani da glumiš saosećajnost koja traje sve dok ne ustaneš sa stolice ispred računara i odeš da gledaš omiljenu seriju.
Tako je.Ljudi mogu da pišu svašta, a ako ne veruješ, pogledaj u svoje tekstove koje tako milosrdno razbacuješ po celom sajtu.
Ako očekuješ da neko čita to što ti pišeš-udostoji se da čitaš ono što drugi pišu.
Ako ti smeta-to je OK jer i tvoja napisanija možda smetaju nekome.
Jel ti stvarno žao nekoga ko je svojom nemarnošću,neznanjem i raskalašnošću (u najmanju ruku) ubio putnika?
Taj tvoj čuveni Zlatko Vereš koga si ti kobajagi poznavao bi ti upravo ovakvo štogod odgovorio.
Doduše to bi ti rekao isti dan,a ja evo malo zakasnih.

Vl

Ti si definitivno covek sa problemom i ovde pokusavas da lecis svoje frustracije. Tebi nije ni do koga stalo do sebe samoga.
A možda si bio predmet istrage Zlatka Veresa, kada ovako besnim i pljujes po njemu? Možda je Zlatko Veres negde u nekom izvestaju napisao koliko si mali, nebitan i los covek? Možda!

Možda Zlatko Veres nije osudio nekoga u nekoj istrazi koja se tice tebe? Možda!

A najverovatnije je da je ogromna kazna za tebe sto svaki dan moras da se gledas u ogledalo i živiš u društvu samog sebe.

Uzivaj. Imaš u čemu.

В

За сада само ради прецизности: од средине прошле године ДЦВ није институција која обавља истраживање удеса и озбиљних незгода у цивилном ваздухопловству, већ то (треба да) ради Центар за истраживање удеса и озбиљних незгода као независна институција.

Ni

Letenje nije šoferaj i kada to oni kojima je to "hobi" shvate,možda neće biti ovakvih tragedija?! Ako pogledamo samo nekoliko godina unazad videćemo koliko je ljudi stradalo što zbog neznanja i avanturizma,što zbog rutinerstva u letenju – strašno!!! Kada bi DCV radio svoj posao kako treba mnoge nesreće bi bile izbegnute. Očigledno je da tamo treba neko ko razume stvari da zavede red i podigne bezbednost letenja na srpskom nebu na potreban nivo. U protivnom će i ovaj slučaj završiti kao neki izveštaj iza koga nema konkretnijih postupanja vazduhoplovnih vlasti.

Odgovori
Po

Tamo, prijatelju, ne odlaze ljudi da bi popravili bezbednost,nego da bi primali lepe i velike plate.Da bi radio tamo,moraš nekome da se svidiš.Ostalo je nebitno.Pročitaj ponovo ako ti nije jasno.

Vl

Ti imaš prisilne radnje.

Ne pada li ti napamet da Nikola ima svoj stav i da taj stav ne mora da dobije od tebe odobrenje?

Ili i ova kugla zemaljska tebe treba da pita za dozvolu da se okrene oko svoje ose?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Uporno pisete bedastoce, ne postoji AESA antena u smislu kako vas par ovde tvrdoglavo insistira. Jel razumete kako je konstruisan AESA radar? Na AESA radaru svaki individualni TR modul poseduje prijemnik i predajnik, izvor napajanja i parce metala koje u x bandu predstavlja antenu ekskluzivno za taj modul. Snaga recimo oko 70W. Rafale AESA poseduje…

22. May 2024.Pogledaj

Sivi na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Pa sam Thales potvrdio napismeno da je Hrvatska korisnik AESA radarskih sistema na svojim Rafalima a ovdje se jos toljage vade oko toga... Ljudi cemu tolika paranoja oko 12 masina?

22. May 2024.Pogledaj

Слободан321 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Пе Ду Ајд да се мало вратимо у реалност. Шта ће ти Ферари од 2,5 милиона € кад немаш пара да га региструјеш и да му напуниш резервоар,а ни гаражу да га паркираш. Што се Украјине тиче мислим да је свима јасно да су дронови и БПЛ апсолутно прве "звезде" овог рата. Од најубојитијег Лансета…

22. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

>> Jeidni prodor rujama je omogucilo zrakoplovstvo, razbijajuci ukrajinsku obranu planirajućim bombama Ukrajinci su popustili prosto zbog nedostatka svega, i PVO raketa i artiljerijskih granata i nesprovodjenja mobilizacije, a ne zbog nekakvih krmaca sa sklepanim krilima koje pogadjaju verovatno ono CEP 100 metara. Front u Ukrajini nije takav da vojnici sede jedan do drugog u…

22. May 2024.Pogledaj

Yoda na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Malo previše besmislena polemika oko toga da li Rafali imaju aesa ili pesa radare - državi kojoj takva avijacija nema ni potrebe u dubini NATO saveza, ali su odlučili da im treba, pa ako im trenutno fali - dobiće ono što su spremni da plate i to čitav paket opreme osim one za nuklearna dejstva.…

22. May 2024.Pogledaj