BEG airport status
SMATSA donira humanirarnu pomoć

SMATSA donira humanirarnu pomoć

BEOGRAD – Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA doo) uplatila je danas na račun Vlade Srbije 10 miliona dinara humanitarne pomoći. Poslovodstvo je predložilo sindikatima SMATSA da se zaposleni odreknu jedne dnevnice i da taj novac naknadno bude uplaćen na isti račun Vlade. Sindikat SMATSA već je izdvojio i 500 hiljada dinara za kupovinu roba i materijala koji će biti uručeni na terenu.

 
841290_490815564358578_227077573_o
 
 
Kako je danas saopštila SMATSA, oni su prihvatnim centrima za smeštaj postradalih u poplavama već isporučili 61 dušek, 70 ćebadi, 70 jastuka i 150 komada posteljine. Dva autobusa i jedan automobil sa vozačima stavljeni su na raspolaganje Vojsci Srbije na Aerodromu Batajnica i koriste se za prevoz spasilaca. Na raspolaganje je stavljen i objekat Školskog centra Kontrole letenja na aerodromu Beograd od preko 2000 kvadrata.

SMATSA je takođe Vladi Srbije i MUP-u stavila na raspolaganje flotu od 22 aviona sa posadom za prevoz ljudi i tereta:

– 2 turbo-elisna aviona King Er (za prevoz 6 putnika ili 500 kilograma tereta) koji mogu sletati na aerodrome Užice, Kraljevo, Niš, Batajnica i Surčin.
– 18 jednomotornih aviona Cesna 172 (za prevoz 3 putnika ili 200 kilograma tereta) koji mogu sletati na više od 30 aerodroma u Srbiji sa travnatom pistom.
– 2 dvomotorna aviona Cesna 310 (prevoz 4 putnika ili 250 kilograma tereta) koji mogu sletati na aerodrome Užice, Kraljevo, Niš, Batajnica i Surčin.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Malo mi je glupo da agencija koja bi po prirodi stvari trebala da bude državna (jer kontroliše državnu teritoriju) stavlja na raspolaganje Vladi bilo šta . Ne govorim o dnevnicama, već o avionima .

Inače, znam da će sad stići kritike na moj račun kako nije po evropskim konvencijama da država sama kontroliše svoj vazdušni prostor, kako smo potpisnici konvencija , bla bla … Gospodo, mogu da vam kažem da to jednostavno nije tačno, svaka zemlja može da uređuje vazdušni prostor iznad svoje teritorije kako nađe za shodno .Nije neuobičajeno u svetu da kontrolu leta kontroliše vojska, ili da bude jednostavno državna agencija (kao npr u SAD). Usluge preleta preko vazdušnog prostora moraju da se plaćaju i u tom slučaju i niko ne može da određuje kako će dotična država trošiti dobijena sredstva.

Odgovori
De

Prijatelju kakve veze ima tvoj komentar sa pomoći u novcu i uslugama koje SMATSA donira?

St

@Jovica. A šta ćemo sa time što se DRŽAVA obavezala i potpisala dokument, a skupština ga ratifikovala, da će pare od naplate preleta ići isključivo za potrebe kontrole letenja?
Mislim, može i tako kao što Jovica kaže, da se pare od kontrole letenja preusmeravaju u školstvo, zdravstvo, treće dete, porodiljske naknade… Rupa u budžetu nikada ne fali.
Nismo se mi toga prvi setili. Baš zato da se to ne bi dešavalo, Evropa je rešila da uvede red u toj oblasti i da više nema presipanja.

Odgovori
Jo

Pa ništa, kao i u mnogim drugim slučajevima radi se o vrlo sumnjivoj stvari. Skupština naravno glasa ZAAAAA (da parafraziram Radoja Domanovića ) a koliko je to u državnom interesu veliko je pitanje. Evropski standardi su u Srbiji standardan izgovor za razne malverzacije , a suverena država bi naravno trebala da gleda šta je bolje za nju. Nažalost, izgleda da mi to nismo.

Da odgovorim i gospodinu Dejanu, SMATSA doo je nažalost privatno preduzeće (doo ) , koje monopolski kontroliše državnu teritoriju ove zemlje. Sva zarada koju ostvaruju potiče od nečeg što im ne pripada. A sad se još na osnovu toga prave i humani, donirajući ono što bi po prirodi stvari već trebalo da bude državna imovina.

Jo

Hteo bih da dodam samo jedan citat iz izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije , ako moderacija dozvoli .Mislim da će odatle sve biti jasno : Скупштина друштва није одлучивала о било ком облику издвајања из нераспоређене добити и уплаћивању ових средстава у буџет Републике Србије.
Министарство финансија и привреде Републике Србије је дописом бр. 011-00-00479/2012-01 од 07. новембра 2012. године обавестило Државну ревизорску институцију да Контрола летења Србије и Црне Горе Сматса д.о.о Београд није јавно предузеће, ни агенција основана од стране Републике Србије у смислу одредаба Закона о јавним агенцијама, те да се не примењује обавеза уплате дела добити у буџет, у смислу Закона о буџету.

Izveštaj imate ovde : http://www.antikorupcija-savet.gov.rs/izvestaji/c

Odgovori
St

@Jovica
Pa naravno da NE SME da uplati u budžet jer se Srbija, prihvatanjem konvencije Evrokontrol i sistema naplate rutnih naknada, obavezala da će prihodi koji se obezbede od usluga koje se pružaju biti i potrošeni u svrhe kontrole letenja. Dosta što se 50% poreza na plate, carina i PDV potroše na budžet. A i ljudi iz SMATSA te pare troše u Srbiji tako da svi imaju vajdu od toga. Ovo je idealan oblik izvoza visokotehnološke usluge.
Neraspoređena dobit se, prema Evrokontrol konvenciji i sistemu naplate rutnih naknada prebacuje u budžet za sledeću godinu i za taj iznos se praktično umanjuje cena usluga u narednoj godini.

Odgovori
Jo

Poznato mi je da je Srbija potpisala tu konvenciju. Po mom mišljenju nije smela, a pošto već jeste treba da istupi (suverena država ima pravo na to) . Jedan državni resurs se ne sme prepustiti privatnoj kompaniji tako da ga ona troši a da država od toga nema nikakve koristi . Priča da je dovoljno da se plaća PDV na plate i carine je prosto rečeno – smešna . To radi i svaka pekara, pa se ne hvali time.

Kako SMATSA doo troši novac je tek posebna priča . Ne bih sad o tome, to zaslužuje neku posebnu temu a pre svega strogu finansijsku kontrolu nezavisnog revizora .

St

U pravu ste, može Srbija šta god hoće jer je suverena država.

Samo me interesuje, kad već može da se rebne harač na sopstveno nebo, zašto Srbija ne naplaćuje svim automobilima, vozovima, kamionima i čemu sve već, jedno 100€ taksu za tranzit pa onda te pare uplati u budžet?

Problem je što bi u vašem rešenju vrlo brzo usledio reciprocitet i onda bi Air Serbia i ostali srpski avioprevozioci plaćali skuplje taksu za prelete u drugim državama pa bi opet svi bili na nuli.

Ne isplati se seći uši i krpiti dupe. Kontrolorima letenja treba još povećati platu, privući Bosance, Makedonce, Albance i sve druge koje možemo da SMATSA postala regionalni centar. za, recimo, Balkan. Onda svima u regionalnom centru uzeti 50% (ogromne) plate.

Jo

Srbija već naplaćuje putarinu i druge dažbine svim drumskim vozilima koja uđu u zemlju . Potpuno normalno te pare idu u budžet, kao i u svakoj drugoj evropskoj zemlji. Nikom ne pada na pamet da dozvoli putarima da formiraju privatnu firmu :)

Taksa koju bi naši avioprevoznici platili bi bila proporcionalna taksi koju strani avioprevoznici plaćaju nama. Sa isključivanjem bespotrebnog posrednika SMATSA doo , mi bi mogli čak i da smanjimo cene .

sh

Hajde i ja da pitam nesto nevezano za temu , da li neko zna da li ce u skorije vreme biti konkursa za kontrolore letenja SMATSA ? hvala Vam unapred na odgovoru

Odgovori
Vl

Ne. Nece biti. Ne u skorije vreme. A za kasnije, ko ziv, ko mrtav.

sh

E steta cekam konkurs vec sigurno par godina (nije ga bilo od 2009 )i sve se nadam da ce ga biti ……ufffff

Odgovori
Jo

Prijatelju, to je privatna firma. Mogu da prime koga hoće i kad hoće, što i čine.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

Od Irana (Persije) samo mogu da kupe Shahed dronove, a i ne bi Iranci prodali Srbiji zbog slanja oruzja Izraelu.Jedino dobro sto Vucic radi

21. Jan 2025.Pogledaj

Nekad i sad na: Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

Aerodrom ima status graničnog prelaza i zona aerodroma je granični pojas sa posebnim režimom boravka i kretanja. Ko to kontroliše,natpisi na vozilima i rotacija ništa ne znače bez dozvole kretanja koju svako lice mora imati uz sebe.Kako je sada,vidimo.

21. Jan 2025.Pogledaj

Mihailo Bogdanovic na: Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

sve dok je nepismen polusvet ( cast profesionalcima ) u obezbedjenju na vitalnim mestima, ovakve stvari-dogadjaji ce se ponavljati.

21. Jan 2025.Pogledaj

Pero na: Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

Stručni li su direktori bezbednosti koji su odgovorni za aerodrom, takođe u policiji? Da lu su na tim pozicijama ljudi koji su tu više decenija, koji poznaju aerodrom, zaposlene? Da li su u dobrim odnosima sa zaposlenima, da li ih zaposleni poštuju, cene i prate? Da li su zadovoljni svojim platama zaposleni ili su "ma…

21. Jan 2025.Pogledaj