BEG airport status
Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

Novi Pipistrelov električni demonstrator obećava smanjenje troškova letenja za 70%!

BEOGRAD – Na svoj 25 rođendan Pipistrel je predstavio novu letelicu – u pitanju je koncept demonstrator električnog pogona nove generacije nazvan WATTsUP. Novi trejner će široj javnosti prvi put biti otkriven u Francuskoj 30. avgusta na Salon de Blois aeromitingu.

 
 
IMG_0095
 
WATTsUP je razvijen u saradnji sa Simensom koji je obezbedio ključne komponente za električni pogon letelice koja će predstavljati novu generaciju električnih aviona slovenačkog proizvođača. U Pipistrelu sa ponosom ističu da je svaki detalj novog koncepta ciljano unapređen u odnosu na njihove prethodne elektro-projekte:

– Cilj je bio da dobijemo još lakšu i pouzdaniju letelicu. Električni motor od 85 Kilovata teži samo 14 kilograma i ima više snage od popularnog Rotaxa 912 koji se često koristi na ultralakim i letelicama LSA kategorije. „Pakovanje baterija“ od 17 Kilovat časova je dizajnirano po fail-safe udvojenom principu i može biti lako kompletno zamenjeno za nekoliko minuta ili napunjeno za manje od sat vremena zahvaljujući novoj generaciji Pipistrelove Battery Management tehnologije.
 
IMG_0118
 
Sa uvek prisutnim porastom cene goriva vreme je da redefinišemo pristup obuci pilota. Naše rešenje je prvi praktični, u potpunosti električni, avion za obuku letača. Tehnologije razvijene posebno za ovaj demonstrator mogu sniziti troškove ab-inito obuke čak za 70%. Takođe, bićemo u stanju da eliminišemo štetne CO2 emisije kao i buku. Avion ispunjava ASTM LSA standarde kao i poslednje standarde za električno pogonjenje letelice. WATTsUP je već sertifikovan u Francuskoj i očekujemo da će ga u skoroj budućnosti još zemalja validirati. Ovo je naš 5 projekat električne letlice, drugi koji će rezultovati komercijalnim proizvodom. – reči su Iva Boscarola, direktora kompanije.
 
IMG_0174
 
Pipistrelov partner na ovom projektu Simens tvrdi da svet polako prelazi na električni pogon, bilo da je u pitanju vazdušni, kopneni ili vodeni saobraćaj:

– Razvijamo sisteme za električni pogon sa najpovoljnijim odnosom snaga – težina za vazduhoplovnu primenu. Jedino na ovaj način ova industrija može rešiti probleme rastućih cena goriva, porasta tražnje i novih striktnih standarda u ekologiji. Inovacije koje ćemo primeniti na WATTsUP-u biće ključne u pokušajima da učinimo avijaciju održivom u dužem vremenskom periodu. Opcije za električni pogon su skalabilne i možemo sa velikim entuzijazmom očekivati da će ga u budućnosti koristiti i veće letelice. – rekli su u Simensu.

Očekuje se da WATTsUP postane serijski proizvođena letelica od 2015. godine sa cenom ispod 100.000 evra.

Slovenačka kompanija pionir je u razvoju letelica na električni pogon još od 2007. godine. Za svoje inovativne pristupe u industriji dobili su nagradu 2010. godine od strane Evropske poslovne asocijacije. Njihov Taurus Electro G2 dobio je Lindbergovu nagradu, dok je četvorosed Taurus G4 osvojio NASA-in Green Flight Challenge 2011. godine. Pre nekoliko nedelja Pipistrel je na atraktivan način prikazao pouzdanost svoje nove Pantere koja će takođe imati opciju hibridnog i električnog pogona.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj