BEG airport status
„Air Serbia Tehnika“ zvanično počela sa radom

„Air Serbia Tehnika“ zvanično počela sa radom

BEOGRAD – Kompanija Air Serbia saopštila je danas da je osnovala je sopstveni sektor za tehničko održavanje aviona, „Air Serbia Tehnika“, na aerodromu „Nikola Tesla“ u Beogradu.

 
IMG_8801
 
 
Nova organizaciona jedinica će raditi sedam dana u nedelji, upošljava 20 inženjera i 20 mehaničara, opremljena je najnovijom tehnologijom i kao takva će obavljati poslove redovnog i vanrednog linijskog održavanja za avione tipa Airbus A319 i A320 u floti Air Serbie, sopštila je danas ova kompanija.

„Air Serbia Tehnika“ će takođe pružati usluge linijskog održavanja kompanijama Etihad i Etihad Regional za avione koji obavljaju saobraćaj iz Beograda, a u perspektivi je i pružanje usluga održavanja drugim aviokompanijama koje lete iz Beograda.

Linijsko održavanje koje će se obavljati u Beogradu uključivaće tranzitne, dnevne i nedeljne preglede, usluge redovnog i vanrednog tehničkog održavanja, kao i popravku sistemskih kvarova na avionima i onih vezanih za kabinu.

Generalni direktor kompanije Air Serbia, Dane Kondić izjavio je:
– Raste potražnja za uslugama tehničkog održavanja aviona, tako da osnivanje Air Serbia sektora tehnike predstavlja logičan korak u susret zahtevima tržišta. Naš novi sektor i sposobnost da pružamo ekonomične usluge održavanja drugim aviokompanijama još više će učvrstiti temelje na kojima Air Serbia razvija svoje poslovanje i njenu pozicijiu kao jedne od vodećih aviokompanija u regionu. Angažovanjem visokokvalifikovanih i iskusnih stručnjaka i korišćenjem napredne tehnologije i opreme iz oblasti vazduhoplovne industrije, novi sektor će doprineti bržem razvoju kompanije Air Serbia i boljoj redovnosti i performansama naših aviona, stoji u saopštenju.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

J

Glupost, praviti ponovo preduzece Tehnika, umesto unaprediti JAT Tehniku.

Odgovori
S

Gledamo godinama kako se "unapredjuje" JAT Tehnika! Zaposlili su i kurtu i murtu, 40% zaposlenih (minimum) nezna šta radi u toj firmi. Šetača papira koliko hoćeš. Pozapošljavali sinove i ćerke. Ni po jada da su ti ljudi potrebni, ali 90% njih neradi ništa osim što uzima platu, a naj jača kvalifikacija im je što im tata ili mama rade u istoj firmi. Mehaničari rastureni u nekoliko bezveznih sindikata, obezvoljeni za bilo kakvu akciju i dizanje glasa protiv žabokrečine koja je prekrila sve. Plate onih koji su srce firme (aviomehaničari) su godinama iste, mizerne za tu vrstu i težinu posla. Istovremeno pojedinci na osnovu posebnh ugovora uzimaju astronomske zarade…. Ma divna jedna firma. Oni koji su je satrli sada pljuju pa AS iz sve snage. Jednu stvar svi zaboravljaju. Ogromnu većinu materijalne vrednosti JAT Tehnike dobili su bez dinara od JAT-a koga je nasledila Air Serbia. Pojedinci se šepure JAT Tehnikom kao da su je oni izgradili na pustoj livadi u Surčinu, a ne generacije JAT-ovaca pre njih.. JAT Tehnika je želela samostalnost od JAT-a i dobila je, tako da je ustvari velika glupost izrečena u tvom komentaru Južnjak. Zar Air Serbija treba da unapredjuje JAT Tehniku.??? Preglupo stvarno.

B

Severnjak!
Svaka cast na tekstu, ali si samo zagrebao po napotizmu i njegovom servisu u Jat Tehnici!

V

Severnjak potpisujem svaku tvoju rec.

m

Uz svo duzno postovanje ali postavili ste sliku hangara koji (jos) ne pripada Air Serbia vec Jat tehnici ako se ne varam…..I kad smo vec kod toga jel zna neko sta ce biti sa Jat tehnikom ? Oni od sada ce morati da rade samo bazne preglede od jeseni i hoce li se privatizovati ili ne jel zna neko ,bili su u prici i Rusi i Arapi itd…..
Pozdrav svim ljubiteljima avijacije i Tango sixu

Odgovori
B

Nije samo glupost, vec histerija i inat!

Odgovori
1

E pa stvarno i ovima iz AS i Etihadu kao da su vrane mozak popile. Pa jel oni hoce da svugda poture svoja kukavicja jaja u svakom segmentu srpske avijacije?

Odgovori
N

Zašto ne pitate kako se AS isplati da sama radi linijsko održavanje vazduhoplova? Da li su cene Jat Tehnike u skladu sa tržišnim, ili Tehnika koristi monopolsku poziciju na ANT da nadoknadi vrlo nizak nivo efikasnosti koji je prouzrokovan prevelikim brojem zaposlenih u poređenju sa godišnjim prometom? Ovo može vrlo lako da se proveri ako se analiziraju stvarni prihodi po satu iz ugovora sa AS i sa Transaero ili ostalim ugovorima ostvarenim na slobodnom tržštu. Država je većinski vlasnik u obe kompanije i ovo može da proveri za 15 minuta.

Ja sam siguran da su ljudi iz AS uradili analizu gde su uračunali zarade 20 inženjera i 20 mehaničara, amortizaciju opreme i ostale troškove i shvatili da im se to više isplati nego da koriste Jat Tehniku. Ovo sigurno nema veze sa histerijom, inatom, vranama i jajima, već sa korporativnim upravljanjem na koje mi u Srbiji nismo navikli.

Nadam se da ljudi iz Tehnike shvataju da su u velikom problemu. Lična karta kompanije koja je dostavljena u junu prošle godine i koju možete naći na sajtu Ministarstva privrede ukazuje da Jat Tehnika ostvaruje oko 40% prihoda od AS (36% u prvoj polovini 2013., 45% u 2012.). AS trenutno ima status omiljenog deteta u porodici i ima veoma moćnog i bogatog strica, tako da je politički uticaj Jat Tehnike mizeran u poređenju sa AS. Jedino kompetentan menadžment može u ovom momentu da sačuva Tehniku, inače će država morati nekome da plati da je preuzme za koju godinu kao što je bio slučaj sa Jatom.

Odgovori
1

Nenade, od dolaska Etihada i stvaranja AS dobili smo samo cudne odluke od njih. Ne osporavam pravo AS da sama radi linijsko odrzavanje, ali zasto stvarati novu infrastrukturu kad imamo postojecu u JAT Tehnici, koja uz malo reorganizacije moze da obavi isti posao? Ako je takvo korporativno upravljanje, gde je bolje praviti novu kompanijsku infrastrukturu i platiti vise, a pritom ignorisati moguce alternative, onda stvarno vise ne znam sta da kazem.

Ni AS ni Etihad nisu uradili temeljne analize za bilo koji segment poslovanja, osim za nabavku novih letelica. Osim toga, poznato je kako je nastala JAT Tehnika, a sad kad je AS objavila pozitivne rezultate ovaj potez mi se cini veoma nerazumnim, jer sada vise nema razloga za postojanjem Tehnike kao zasebnog dela, vec je treba re-integrisati u AS.

Problem je daleko veci od Tehnike. Ispada da s jedne strane smanjujemo nezaposlenost, a na drugoj strani je stvaramo. Izbacujemo kroz vrata, a ubacujemo kroz prozor…

N

126LAE, 100% se slažem sa tvojom poslednjom rečenicom. Za to je krivo stranačko upravljanje! ANT već dugo vremena vodi G17, Jatom su upravljali SPO, DS, AS upravlja SNS, Jat tehnikom SPS… Njima nije cilj da se ostvari maksimalni prihod i što veći broj kvalitetnih radnih mesta u srpskom vazduhoplovstvu, već da zaposle tetku i strinu i izvuku koji dinar za stranku.

Nama nedostaje STRATEGIJA! Mića Popović nije imao kapacitet za tako nešto, a ni novi pomoćnik za vazdušni saobraćaj mi je uliva nadu…

S

"Malo reorganizacije JAT Tehnike" hahaha. To malo znači smanjenej broja zaposlenih sa 1200 na 400-500.Gašenje čitavih potpuno neefikasnih i rudimentiranih sektora koji su se zaglavili u drugoj polovini 20 veka… Sve to je Tehnika trebalo da uradi od 2005 na ovamo od kada je samostalna. Ne da ništa nije uradjeno nego je potencijal firme bukvalno uništen nesposobnim rukovodjenjem, gledanjem sopstvenog interesa od strane jednog broja pojedinaca… Svašta bi se tu još isčačkalo…

B

Da, monopolsku poziciju na ANT…a AirSerbia apsolutno nema monopolsku poziciju na direktne letove iz BEG ka odredjenim gradovima i time uopste ne dere gradjane tj. putnike…pardon, goste! I uopste im ne smeta WizzAir, cak nisu ni pokusali da ih oteraju iz BEG!
Koliko znam od iste te Tehnike su za promociju besplatno dobili veliki hangar, ista ta Tehnika im je radila kompletno odrzavanje i pruzala 24h tech. support od samog pocetka rada
po promotivnim cenama – proverljivo, koga interesuje!
Sad se trude da istu tu Tehniku marginalizuju, ne bi li dobili kompletnu infrastrukturu (bre skupo parkiranje aviona na Gate-u, ANT dere, a?) i skolovan i iskusan kadar za 1 evro!

N

Ljubav Tehnike prema AS je nastala tek kada je politički uticaj Tehnike (čitaj SPS) marginalizovan i kada su ljudi iz menadžmenta shvatili da mogu biti smenjeni preko noci.

Nadam se da znaš da je za obim posla koji vrši Jat Tehnika potrebno maksimum 300 ljudi. Ako takođe uzmeš u obzir da cena radne snage ima udeo od oko 80% u prosečnom Airframe MRO, shvatićeš da te cene nisu promotivne već realne. Moraće mnogo više da se radi u budućnosti da bi se zaradila ista količina novca kao danas, ili će morati da se otpuštaju ljudi da bi postali konkurentni (što je mnogo gora opcija).

Mislim da su ljudi iz Tehnike mislili da će mnogo lakše da nađu poslove na tržištu kada su tražili da izađu iz Jata…

S

Ocekujemo da uskoro osvane novo preduzece Air Srbija Aerodrom Nikola Tesla, uz obrazlozenje slicno ovom od danas…treba sve uciniti da Air Srbija leti, makar unistili sve ono sto su generacije sticale…

Odgovori
V

Vreme je izgleda za konkurenciju. Mislim da je usluga koju Jat Tehnika pruzapreskupa iz monogo (storijsjih) razloga, ponajvise zbog visa zaposlenih (tetke, sinovci, ja tebi – ti eni). U celoj prici se prodesionalci i ne vide i to  je najgore. Sledece sto bi bilo obro he sa se pojavi konkurenciha i "odvede" ono sto valja.

Odgovori
M

Disklejmer: Nemam apsolutno nikakve poslovne, rodbinskokumovskoburazerske, stranacke ili bilo kakve druge povezanosti ni sa AS, sa bivsim JAT-om, niti sa "Tehnikom". Zivim i radim u inostranstvu i pratim vesti jer me samo interesuje dobrobit svih segmenata nevelike srpske avio industrije, tako da pokusavam da objektivno gledam na stvari.

Zanimljivo je posmatrati histeriju i kuknjavu koju po komentarima prave veliki borci za slobodno trziste, profitabilnost i adekvatno nagradjivanje uspesnih (a kaznjavanje neuspesnih) iz JAT Tehnike. Naime, jos od Milosevicevog vremena pa sve do trenutka dok je odvojena od JAT-a, ovi pregaoci socijalistickog rada i sigurnog posla na drzavnim jaslama, borili su se za to da se njihova navodna velika profitabilnost i Bog-zna-kakava strucnost, sertifikati, vrhunsko mehanicarsko obrazovanje iz "Drapsina" i fenomenalno hands-on inzinjersko iskustvo koje se stice sedenjem u ucionicama Masinca, nagrade odvajanjem od JAT-a. Jer, zasto bi Boze-moj oni, toliki strucnjaci koji na slobodnom trzistu prave veliki profit, morali isti da dele sa svim ostalim nesposobnim stranackim vojnicima iz JAT-a. E, onda kad su dobili sto su trazili i shvatili da su nesposobni za trzisnu utakmicu, sad kada je to isto slobodno trziste u koje su se kleli u svojoj pohlepi za 100E vecom platom od ostatka JAT-a okrenulo protiv njih, sada oni kukaju po forumima i bune se sto je jednom od igraca u trzisnoj utakmici ide bolje od njih i sto mu se moze da ih jednostavno iskljuci iz svake jednacine efikasnosnog i ekonomicnog poslovanja. 'Ajde sad malo nekom drugom prodajte znanje iz servisiranja CFM56 kao vrhunski domet inzinjerske i mehanicarske struke, pa ako nadjete druge musterije koje ce vam dati dovoljno posla da podmirite svih 450 zaposlenih – svaka vam cast i kapa dole! Do tada: trazili ste-gledajte!

Odgovori
S

Jat Tehnika uopste nije preskupa na trzistu,stavise jeftinija je po MH od vecine evropskih MRO a po kvalitetu i strucnosti ne zaostaje,cak je za mnoge predvidive radove po TAT-u i povoljnija,a broj ljudi mozda jeste trenutno veliki medjutim morate shvatiti da i tamo ima mozda viska administracije a strucnih kadrova ,inzenjera,mehanicara i tehnicara nema viska.Voleo bih videti na osnovu cega su ovde pojedinci zakljucili da im je za trenutni obim radova previse zaposlenih kada se pomenuti obim radova moze povecati iznalazenjem novih poslova a posebno me zanima kako pojedini misle da se osnovno,podvlacim osnovno ,a ne specijalizovano,za tip aviona,tehnicko obrazovanje za strucne kadrove u Jat Tehnici ,pa i sire,moze steci kod nas na drugim mestima osim u (bivsem) Drapsinu ili na Masincu,mozda se o konstrukciji vazduhoplova pocelo uciti na Megatrendu ?

Odgovori
V

Trziste je neumoljiv sudija. Ili se prilagodis ili nestanes. Kao dinosaurusi, nekada davno. Nema ih. Nestali. A neke druge vrste su opstale. Tako i JAT i JAT Tehnika i ANT i kurta i murta.

N

Kao i sve kompanije u Srbiji kojima rukovodi država, Jat Tehnika ima višak zaposlenih a manjak kvalitetnih i stručnih ljudi. Kompanija posluje iz dana u dan zbog par sjajnih mehaničara i inženjera, koji čim zagrmi mogu da nađu novi posao van Srbije.

Da je Jat Tehnika vrlo konkurentna na tržištu, mi bi danas diskutovali o izgradnji novog hangara i dolasku svetskih avio kompanija u Srbiju da održavaju avione umesto što komentarišemo osnivanje Air Serbia Tehnike. Kao što je Vlada napisao, tržište odlučuje ko je konkurentan i tržište je dalo svoj sud o Jat Tehnici.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Mjere zaštite okoliša kao izgovor vlada

@Andrija Opet nerazumevanje. Koliko prljave tehnologije utiču dok se to vozilo napravi? Koliko prljave tehnologije utiču da bi se stvorila električna energija potrebna da se napuni baterija predmetnog vozila? Koliko je potrebno novih kablova, proširenja el. energetske mreže, novih izvora el. energije za to? Kao koncept EV jeste dobar ali je za sada čisto otimanje…

12. Jul 2020.Pogledaj

bozana na: Hajde da pričamo o SEX-u

Nemaju ni priblizno toliko i nece ni imati.

12. Jul 2020.Pogledaj

Milan Todorovic na: Hajde da pričamo o SEX-u

Nejasno mi je koliko polemike oko registracije. Bilo ih je raznih, bice ih i dalje.... Mene vise interesuje kako nam je promaklo da su se i AirPink i Prince prosirili tj dosli do impresivnih brojki aviona u svojoj floti ( msm da Pink ima 8XLSova, 4 Brava, dva CJa) a da se o tome malo…

12. Jul 2020.Pogledaj

mateus na: Pogranična kriza sa Kinom: Indija iz Rusije nabavlja 21 MiG-29 i 12 Su-30

Indija pozuruje svoje dobavljace oruzja da im znatno po ubrzanom procesu isporuce oruzje. Pritiskaju Rusiju za brzu isporuku sistema S400 i francuze za Rafal zbog incidenata sa kinezima. Rusija je odgovorila da ce isporuciti S400 po ubrzanom protokolu. USA prodaju Apache indijcima. Zakuvava se.

11. Jul 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Švajcarska izlazi na referendum: Da li ste za nabavku višenamenskih borbenih aviona?

@Bujo Pa i Rusija je Evropa, no razumem sta ste hteli da kazete. I ja bih najvise voleo Rafala na nasem nebu ili F/A-18E-F uz "skandinavski" pristup organizaciji RV. Nisu toliko "Rusi" problem koliko nas nedostatak pravih instutucija i koherentne vizije, a tu nam "Evropa" bas i ne pomaze, cak i "odmaze" iskreno(ne samo nama,…

11. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend