BEOGRAD – Aktuelni v.d. direktor Direktorata Civilnog Vazduhoplostva smenjen je danas uz obaveštenje da bi novi v.d. trebalo da bude imenovan u četvrtak. Uz javni konkurs za ovu poziciju koji nikada nije realizovan strategija bezbednog i održivog upravljanja vazduhoplovstvom Srbije nejasnija je nego ikad.
Na svečanoj sednici Vlade Srbije u Nišu smenjeno je sedam direktora preduzeća i agencija koje su pod upravom države. Među njima vazduhoplovstvo je položilo dve žrtve: Velimira Radosavljevića, direktora Aerodroma Nikola Tesla i Milana Živanovića, vršioca dužnosti direktora Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva.
Iako je smena direktora aerodroma bila očekivana posle njegovog (drugog) hapšenja pod optužbom da je zbog zloupotrebe položaja oštetio preduzeće za više od 207 miliona dinara, smena prvog čoveka DCV-a ilustruje koliko država i preciznije nadležno Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nema jasnu strategiju u oblasti vazduhoplovstva.
Podsetimo, ovlašćena politička partija za zloupotrebu i monetizaciju državnih funkcija Srpski Pokret Obnove dala je dva svoja najsposobnija čoveka ovoj agenciji. Nebojša Starčević je posle svog brilijantnog vođenja Jat Airwaysa premešten u DCV da bi posle podjednako uspešnog rukovođenja ovom institucijom bio zamenjen još jednim, doduše ne kurentnim, članom SPO-a Milanom Živanovićem. Milan Živanović je odlukom Vlade Srbije od 24. januara 2013. godine postavljen kao vršilac dužnosti Direktorata sa proklamovanim ciljem da u „doglednom roku“ bude zamenjen direktorom koji će biti izabran na javnom konkursu.
Javni konkurs za mesto direktora DCV-a raspisan je 31. jula prošle godine nakon sedam meseci Živanovićevog imenovanja i do danas nije sproveden. Ovaj konkurs inače predstavlja jedan od najnestručnijih poraza vazduhoplovne struke u novije vreme i Tango Six ga je kao takvog javnoj poruzi izložio u ovom postu.
Danas, nakon javne pripreme da još jedan visoki funkcioner srpskog vazduhoplovstva (Živanović) ne zna engleski jezik, dobijamo verovatno još zanimljiviju situaciju od prošlogodišnje. Naime, v.d. Direktorata biće zamenjen još jednim v.d.-om dok izbor direktora na konkursu koji nema nikakvog dodira sa vazduhoplovnom strukom traje rekordnih godinu dana i još nije okončan..
Zemlja koja nije sposobna da štiti svoj vazdušni prostor i koja se na ovaj način odnosi prema jednoj od najbitnijih funkcija civilne avijacije sigurno ne vodi računa o održivosti i bezbednosti svog vazduhoplovstva, koliko god da neko stručniji tvrdi suprotno.
Vlada
Novi direktor, pardon VD direktor ce biti sumar, drvoseca ili parkadzija. Na to smo spali.
LKK
……."Srpski Pokret Obnove dala je dva svoja najsposobnija čoveka ovoj agenciji. Nebojša Starčević je posle svog brilijantnog vođenja Jat Airwaysa premešten u DCV da bi posle podjednako uspešnog rukovođenja ovom institucijom bio zamenjen još jednim, doduše ne kurentnim, članom SPO-a Milanom Živanovićem." Za trenutak pomislih da je u pitanju "Njuz net"!!!! Pa ova dvojica "najsposobnijih" nikakvog dodira sa vazduhoplovstvom nisu imali, kada su došli u Jat! Možete li navesti nešto konkretno šta su njih dvojica doprineli Jat-u, odnosno DCV-u,osim udomljavanja mnogobrojnih članova "familije" SPO….
Srba
Човеку припадне мука када се сети и других "истакнутих" функционера политичких партија који су добијали високе руководече функције у ваздухопловству у Србији, без трунке знања о материји: Милош Алигрудић из ДСС, а што се СеПеОа (како је лидер те странке сам скраћено називао своју странку) тиче, ту је најгори пример био својевремни председник управног одбора Јат-а.
Кад смо код СПО, да подсетимо: http://www.alo.rs/mobilni/single_news.php?id=4689…
Srba
Zaštitnik građana o smeni direktora DCV: http://www.rtv.rs/sr_ci/politika/jankovic-smenjen…
126LAE-Delta
Šta očekivati od neuređene države? Samo ovakve neprijatnosti.
Tibor
Onako uzgred je potpisao gomilu nevazecih dokumenata i omogucio svojim ljudima da zarade nelegalno – gomilu para. Na pr. licenca za AVIOTRETIRANJE koja ne postoji i zahteva se na osnovu nepostojeceg clana zakona! Samo jedan centar u Srbiji je ovlascen za izdavanje takve licence i uzima gomilu para za to. Pare se naravno dele! Otimacina!
Fila
Direktorat civilnog vazduhoplovstva je zapravo najveca sramota srpskog vazduhoplovstva. Umesto da bude institucija za primer, sto se od glavne vazduhoplovne regulatorne ustanove ocekuje, i da gura kompletnu industriju napred, on je slika i prilika nepotizma, korupcije, nesposobnosti i sto je paradoks krsenja zakona. Institucija koja ne pamti zaposljavanje bez debele veze, gde zaposleni hvataju zjala dok se pozivaju da "odrade posao" ljudi koji su odavno u penziji i zarade jos koji dinar preko vec velike penzije. Mora nekako da se opravda egzistiranje onog trznog centra na Novom Beogradu. I mozete vi da pisete koliko hocete sve ovo nije tajna i sam Vucic sve ovo dobro zna. Pitanje je samo da li ce i sledeci direktor od vazduhoplovnog iskustva imati iskustvo u vodjenju firme koja se bavi pravljenjem sendvica ili pak uvoz/izvoz fila patika. Cirkus…