BEG airport status
Odgovor Muzeja vazduhoplovstva Beograd na saopštenje Ministarstva odbrane

Odgovor Muzeja vazduhoplovstva Beograd na saopštenje Ministarstva odbrane

BEOGRAD – U skladu sa našom uređivačkom politikom i željom da javno iznesemo mišljenja i podatke svih relevantnih strana i pojedinaca u sporu oko Muzeja vazduhoplovstva danas objavljujemo odgovore civilne strane.

 
 
IMG_7243-1
 
 
Do sada objavljene postove u kojima su saopštenja i reagovanja svih strana u sporu pročitajte ovde.

Reagovanja na Saopštenje Ministarstva odbrane Republike Srbije u listu „Novosti“ i na stranicama Tango Six portala.

 
 
Svi oni koji već godinama prate probleme vezane za funkcionisanje Muzeja vazduhoplovstva – Beograd, doživeli su saopštenje Ministarstva odbrane kao javno priznanje da je na delu proces cepanja jedinstvene nacionalne ustanove kulture.

Insistiranje na postojanju dva muzeja praktično je razrada iznetih stavova, koje je na kraju svog intervjua, 15. decembra 2013. godine u listu „Odbrana“ (broj 198) izneo Komandant V i PVO, general-major Ranko Živak. Ovo je bio odgovor Muzeja vazduhoplovstva – Beograd.

Slično kao i u prethodnom slučaju, Muzeju još nije pružena šansa da demantuje iznete stavove Ministarstva odbrane objavljene na stranicama lista „Novosti“. A ovog puta optužbe, kvalifikacije i stavovi su bili još teži. Ohrabruje saznanje da zahvanjujući prilici da naše stavove prenese Tango Six portal oni mogu dopreti, makar, do vazduhoplovne javnosti, ako to već nije bilo moguće postići na širem planu. Prilažemo zvanično saopštenje Muzeja vazduhoplovstva – Beograd, kao odgovor na saopštenje Ministarstva odbrane Republike Srbije:

Poštovani,
Obraćam vam se povodom saopštenja Ministarstva odbrane objavljenog u Večernjim novostima 06.11.2014. godine, koje je reagovalo na pisanja o situaciji u Muzeju vazduhoplovstva – Beograd. S obzirom da je u tom reagovanju dovedena u pitanje legalnost rada Muzeja, imam obavezu da vam predočim stavove Ministarstva Odbrane koji ne odgovaraju istini, a nanose veliku štetu Muzeju:
– Muzej vazduhoplovstva nije akcionarsko društvo
– Ne postoje većinski i manjinski osnivači Muzeja – neodgovorno je proizvoljno isticanje procenta ulaganja bez validne revizije učešća svih osnivača.
– Broj članova Upravnog odbora je definisam Statutom, koji je 2003. godine, u ime Komande RV i PVO, potpisao predsednik Upravnog odbora general Vladan Marjanović.
– Po ko zna koji put podvlačimo da ne postoje dva muzeja vazduhoplovstva – Takozvani Muzej jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva nije ni ustanova, a pogotovo ne ustanova zaštite. Reč je o jedinici iz sastava Komande V i PVO kojoj je, dobrom voljom uprave, dozvoljeno privremeno prisustvo u ovoj ustanovi kulture u svrhu ispomoći u radu Muzeja. Na osnovu osnivačkog Ugovora, koji su potpisali svi osnivači, svi izloženi i neizloženi muzejski predmeti, bez obzira na poreklo, u vlasništvu su Muzeja vazduhoplovstva – Beograd.
– Ugovorom o osnivanju, Statutom i drugim aktima Muzeja, osnivači su prepustili Muzeju profesionalnu brigu koja se odnosi na zaštitu i obradu muzejske građe. Potpuna je neistina da se muzejska dokumentacija ne vodi po Zakonu o kulturnim dobrima, što se može dokumentovati izveštajima nadzora stručnih komisija matičnog Muzeja nauke i tehnike – Beograd i Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.

Vojno odeljenje Muzeja već više od jedne decenije zloupotrebljava ukazano poverenje:
– Ne dozvoljava pristup i stručni nadzor Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije nad muzejskim fondom i muzejskom dokumentacijom.
– Proteklih pet godina predstavanici V i PVO odneli su iz Muzeja veliki deo muzejskog materijala bez saglasnosti uprave Muzeja, što predstavlja direktno kršenje Zakona o kulturi. U istoriji srpske muzeologije nije zabeleženo da predstavnici Ministarstva odbrane odnose čitave muzejske zbirke iz ustanova kulture – muzeja. Da li bismo takvo degradiranje muzejske profesije i poslenika u kulturi dozvolili u nekom drugom muzeju, na primer u Narodnom muzeju, Istorijskom muzeju Srbije, ili Vojnom muzeju na Kalemegdanu? U cilju opravdanja neprofesionalnog i nelegalnog čina oduzimanja muzejskog materijala, zloupotrebljen je i izveštaj Centralnog instituta za konzervaciju.

Na kraju, ostaje nejasno zašto predstavnici Ministarstva odbrane, koji su ujedno već četiri decenije i članovi Upravnog odbora Muzeja vazduhoplovstva – Beograd (i sve vreme držali mesto Predsednika odbora), nisu do sada navedene probleme i sporna pitanja izneli na UO Muzeja i predložili adekvatna rešenja, a u skladu sa svojom obavezom i odgovornošću?

Zbog svega toga, Muzej vazduhoplovstva – Beograd je doveden u neprimerenu situaciju, da zatraži podršku javnosti, kako bi nam se omogućilo da radimo svoj posao na zaštiti kulturne baštine, što je naše zakonsko pravo i obaveza.
Sa poštovanjem,
Zoran Radojević
v.d. Direktor MVB
 

Pojedinačni demantiji saopštenja Ministarstva odbrane

 
Neshvatljivo je da MO izađe u javnost sa tvrdnjom o postojanju dva muzeja. kada njegova Pravna uprava sama potvrđuje da „Muzej jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva nije registrovan u skladu sa propisima koji uređuju osnivanje i rad ustanova kulture, odnosno ustanova zaštite kulturnih dobara po Zakonu o kulturi“. Ista Pravna uprava MO pojašnjava status MJRV kao vojne jedinice „u organizacijskom sastavu Komande Vazduhoplovstva i PVO“, pri čemu konstatuje da je MJRV smešten u kompleksu Muzeja vazduhoplovstva Odlukom direktora (generala Slavka Bige) od 30.12.2003. godine, ali se pritom zapaža da je prisustvo ove jedinice van vojnog objekta regulisano Naredbom Komandanta V i PVO skoro (tek) deset godina kasnije.
 

Odgovor Ministarstvo odbrane


 
Dok MO u saopštenju za „Novosti“ tvrdi da se u MJRV muzejska dokumentacija vodi po zakonu o kulturnim dobrima, njegova Pravna uprava kaže „MJRV nema usklađenu organizaciju i akta sa odredbama propisa kojima se usklađuje osnivanje i rad ustanova kulture.“ Ostatak objašnjenja MO je nevešti pokušaj prikrivanja odgovornosti za nedelovanje u skladu sa zakonom. Da ne bi smo licitirali sa tumačenjima zakona ovaj pokušaj potpukovnika Ivana Ukića da opravda svoje delovanje upravo smo poslali Zaštitniku građana, Republičkom javnom pravobranilaštvu, Narodnoj skupštini – Odboru za ustavna pitanja i zakonodavstvo i Odboru za kulturu i informisanje. Javnosti ćemo odmah po dobijanju odgovora, isti naknadno staviti na uvid.

Neverovatno je da MO pored svojih predstavnika u UO MVB i tako dobro informisane Pravne uprave iznosi mišljenje da broj članova neadekvatan ulaganjima Ministarstva u MVB. Pritom se svesno previđa da je predstavnik MO i predsednik UO, general Vladan Marjanović, još 2003. godine potpisao Statut MVB, kojim je između ostalog definisan i format Upravnog odbora.

Jednako je neshvatljivo da se postavlja pitanje nelegitimne preregistracije Muzeja pred nadležnim sudom, kada je Pravnoj upravi poznato da je odluka o promena imena doneta 26.06.2002. godine, na sednici Upravnog odbora Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva (u osnivanju), kojim je tada predsedavao general (mr) Slavko Biga. Prostim uvidom u spisak članova UO vidi se da su tu odluku jednoglasno sa ostalim osnivačima doneli i predstavnici Ministarstva odbrane.
 
x02 Zapisnik UO MJV
 
Posle odlaska u penziju i preuzimanja funkcije direktora Muzeja vazduhoplovstva Slavko Biga je pod pritiskom zakonskih obaveza i drugih propisa bio primoran da reguliše pravni status Muzeja. Tako je, posle nebjašnjivog (i neopravdanog) odlaganja, konačno 26.10.2007. godine sproveo u delo odluku UO o promeni imena i adrese Muzeja.
 
x03 Odluka o promeni imena
 
Zato postavljamo pitanja:
– Da li je moguće da Ministarstvo odbrane posmatra Muzej vazduhoplovstva kroz prizmu profitabilne kompanije?
– Zašto to čini posle toliko godina, ako je godinama njome predsedavalo i kormanilo po svojoj volji?
– Kako je to MO naprasno konstatuje da nije moglo da potpiše osnivački akt?
– Kako to da pored svih upravljačkih poluga koje ima na raspolaganju MO zamera da za sve ovo vreme nije proradio Nadzorni odbor MVB?
– Zašto Ministarstvu odbrane do sada nije smetalo što se Skupština osnivača Muzeja nije sastala trinaest (13) godina?
– Da li je moguće da svi uspesi Muzeja pripadaju Vojsci, a svi neuspesi Muzeju vazduhoplovstva?

Muzej vazduhoplovstva je svečano otvoren 21.05.1989. godine. Bio je to veliki vazduhoplovni praznik i jedini događaj koji je ovu beogradsku međunarodnu vazdušnu luku za neko vreme zatvorio zbog aeromitinga. Događaju su prisustvovali svi koji nešto znače u civilnom i ratnom vazduhoplovstvu. Najzaslužniji čovek za ovo otvaranje bio je predsednik saveta Muzeja jugoslovenskog vazduhoplovstva (u osnivanju) general Zvonko Jurjević – jednom rečiju Čovek odluke.

Sada se post festum suočavamo sa primedbama kao da je to učinjeno na silu. Komandant Živak kaže: „Zajednička zgrada Muzeja, privremeno je puštena u rad još 1989, nikada nije završena, nije izvršen njen tehnički prijem i nije utvrđena visina ulaganja …“

Zaista. Lako je biti general posle bitke. Valjalo bi da Komandant ponekad razmisli gde bi se Muzej vazduhoplovstva danas nalazio da nije otvoren i da do sada herojski, pod sankcijam, bombama i ekonomskim krizama, nije izdržao četvrt veka (25 godina) na braniku naše vazduhoplovne baštine. Upravo zbog ovih činjenica Muzej ne može da se saglasi sa optužbama onih koji su ga jednom osnovali i potom prepustili sudbini.
Komentarisati Revizorski izveštaj iz 2011. godine je potpuno bespredmetno. To je potpuno irelevantan i naručen dokument jedne upravljačke garniture instalirane u trenutku kada je MO vratilo upravljanje Muzejom vazduhoplovstva (kao neku igračku) Komandi ViPVO.

Naravno, da niko ne želi da dovodi u pitanje stručnost predstavnika CIK-a iz 2010. godine. Njihov dragoceni izveštaj je bio sasvim realan prikaz stanja. Oni ipak nisu mogli da znaju da je do tog lošeg stanja došlo dve godine ranije zbog nekompetencije potpukovnika Zorana Starčevića, tadašnjeg načelnika MJRV. Kada je dve godine ranije pokrenuta akcija „Eskadrila starih aviona“ organizatori projekta su tražili proširenje kancelarijskog prostora u Muzeju. Da bi se jednom od „izvršnih direktora“ projekta Predragu Grandiću ponovo napravila kancelarija u Muzeju, rešenje je nađeno u izbacivanju muzeološke građe iz prostorije koja je do tada služila za smeštaj uniformi i dela tehničke dokumentacije vazduhoplova. Prva ideja načelnika Starčevića bila je da se sve to baci u podrum (tehničku etažu) Muzeja, ali je prevagnuo stav kustosa da je manja šteta ako se taj materijal prebaci u biblioteku. U takvom stanju su eksperti CIK-a zatekli ovu zbirku. Pseudo-stručno nabrajanja insekata, muzejskih buba i drvotočaca od strane predstavnika Komande ViPVO i MO ne ostavlja nikakav utisak na ozbiljnu javnost, pred činjenicom da je CIK javno odbio da podeli odgovornost za izmeštanje muzejske građe iz Muzeja vazduhoplovstva – Beograd.

Ista, ali mnogo žalosnija je priča o zbirci filmova. Reč je o filmskom fondu Komande V i PVO, koji je za vreme bombardovanja spašen iz ruševina. Ovaj fond je doživeo još goru sudbinu zbog akcije „Eskadrila starih aviona“. Načelnika MJRV, potpukovnika Starčević, je kompletnu zbirku izbacio na zemlju pored službenog ulaza Muzeja. Od kolega iz civilnog dela Muzeja predloženo je da zbirku prebaci u filmski depo Muzeja vazduhoplovstva – Beograd, ali je on to odbio i zapretio svakome ko priđe tom materijalu. Ubrzo su došli predstavnici „Zastava filma“ koji su konstatovali da većina tog materijala već postoji u njihovim fondovima, te su se složili sa predlogom uništavanja ove zbirke. Filmovi su odvezeni u kasarnu 250. raketne brigade u Jakovu. Iz kasarne je vraćen samo manji deo tog materijala. Prošle godine su ti ostaci nekadašnje zbirke prevezeni u „Zastava film“. Da paradoks bude još veći, isti oni „stručnjaci“ iz „Zastava filma“ koji su 2008. godine onako olako otpisali tu zbirku, sada su (prema tvrđenju ppuk. Ukića) nakon pregleda materijala na sva usta hvalili kvalitet kopija ovih filmova, koje su zbog retkog puštanja bile mnogo manje izraubovane od nekih koje oni čuvaju u svojim fondovima. Pri svemu ovome mora se naglasiti da „Zastava film“ nema status ustanove zaštite. U Srbiji je za filmsku građu po zakonu za to zadužen jedino Muzej Kinoteke.

Indikativno je da se u Saopštenju MO ne pominje popis koji su vojne komisije po naređenju Komandanta ViPVO vršile u Muzeju vazduhoplovstva. Izbegavanje ove teme je u toliko čudnije ako se zna da je afera u „Novostima“ izbila upravo zbog popisa nenadležnih državnih organa i protivzakonitog odvoženje muzejskih predmeta. Prema toj Naredbi, koju je Muzej dobio kroz zvaničnu prepisku sa MO, komisiju su činili isključivo pripadnici VS, bez prisustva i jednog kustosa ili stručnog lica. U toj naredbi se govori o tome da će ista komisija čak vršiti procenu upotrebne i muzejske vrednosti pokretnih stvari, od kojih će neke predlagati da se knjiže kao furda i predaju u Sabirno prodajne centre za prodaju.

Posle svih gore navedenih primera izgleda potpuno deplasirano Saopštenje MO u kojem se tvrdi „da sve poslove u okviru delatnosti zaštite kulturnih dobara obavljaju lica sa odgovarajućom stručnom spremom (kustosi, arhivari, bibliotekari i stručna lica u filmskoj tehnici) i položenim stručnim ispitima (u centralnim ustanovama kulture u Republici Srbiji – Narodni muzej u Beogradu, Arhiv Srbije, Narodna biblioteka Srbije, Republički zavod za zaštitu spomenika kulture i Jugoslovenska kinoteka).“ U slučaju da su neki od njih uzeli učešće u ovim radnjama, za njih važi samo jedna prosta konstatacija: Svi kustosi MJRV koji nisu reagovali, ili su čak aminovali protivzakonite aktivnosti svojih nadređenih, nemaju šta da traže u društvu Muzejskih radnika Srbije.

Pomenuta Posebna radna grupa je osnovana sa ciljem da se dobronamerna inicijativa Ministra kulture i informisanja Bratislava Petkovića, od juna 2013. godine, nekako zaustavi i preusmeri na Ministarstvo odbrane. Njeno formiranje se odigralo bez znanja većine osnivača, članova UO i direktora Muzeja vazduhoplovstva. Da bi izrazili svoje negovanje zbog ovakvog postupka osnivači su se obratili resornom Ministarastvu KiI svojevrsnom peticijom, sa stavom da je ovaj potez svojevrstan presedan i pravni apsurd u srpskoj kulturnoj i pravnoj istoriji da se pitanjima kulture bavi nenadležno Ministarstvo odbrane. Ujedno je konstatovano da je time izigran Statut MVB kojim su definisani odnosi u organima upravljanja, a pre svega u Upravnom odboru. Istine radi, oni koji se nisu potpisali izneli su svoje neslaganje sa revizijom, načinom formiranja i radom radne grupe na sednici UO, što je zabeleženo na audio snimku i u samom zapisniku.

Predstavnici osnivača su takođe zapazili da među članovima radne grupe nema nijednog od predstavnika osnivača, osim naravno predstavnika Ministarstva odbrane. Od osam članova radne grupe samo dva su iz MKiI, a svi ostali su predstavnici MO. (Među predstavnicima MO se nalaze i dva člana UO MVB, maskirana kao predstavnici Generalštaba VS. To su puk. Čedo Milivojević iz Komande ViPVO i ppuk. Ivan Ukić, načelnik MJRV).

Trebalo je da Radna grupa u roku od dva meseca sačini predloge „rešavanja statusno-pravnih i imovinsko-pravnih pitanja Muzeja vazduhoplovstva – Beograd“. Grupa ni posle devet (!) meseci nije završila sa radom. To, međutim, nije sprečilo Zorana Đorđevića, državnog sekretara Ministarstva odbrane da zaobiđe Radnu grupu (čije osnivanje je lično pokrenuo) da se obrati ostalim osnivačima Muzeja sa inicijativom da (pod „HITNO“) razmotre mogućnost prenosa svojih osnivačkih prava na Republiku Srbiju, kao većinskog osnivača.
Nameću se logična pitanja:
– Ako je država i pre godinu i po dana bila većinski osnivač, šta onda nije valjalo u inicijativi ministra Bratislava Petkovića?
– Kome i zašto odgovara ovo „mrcvarenje i razvlačenje“ jedne ustanove kulture između dva Ministarstva? I konačno,
– Zašto se o sudbini Muzeja raspravlja bez prisustva svih njegovih osnivača i legitimnih predstavnika ove legalne institucije?

Posle tolike količine neiskrenosti, licemerija i na osnovu prikupljenih saznanja potpuno neozbiljno zvuče obećanja Ministarstva odbrane, Vojske Srbije i Komande ViPVO da će pružiti svu potrebnu pomoć da nadležni inspekcijski organi Republike Srbije izvrše bilo kakvu proveru zakonitosti poslovanja Muzeja vazduhoplovstva – Beograd.
Neprihvatljivo je da lica iz Ministarstva odbrane, koja su predstavnici Republike Srbije u upravljačkoj strukturi Muzeja, bez ikakvih ovlašćenja i protivzakonito donose i sprovode odluke kojima se osiromašuje i uništava fond kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu, a koja su u vlasništvu Muzeja kao ustanove zaštite i posebnog pravnog lica.

Prema važećim propisima Republike Srbije, svako pravno lice samostalno, kroz odluke svojih organa upravljanja, upravlja i raspolaže svojom imovinom. Međutim, u situaciji Muzeja vazduhoplovstva – Beograd pojedinci, krijući se iza Komande V i PVO i Ministarstva odbrane donose i sprovode odluke mimo organa upravljanja Muzeja, a koje se tiču raspolaganja muzejskom imovinom. Takvim ponašanjem nanosi se šteta ne samo Muzeju vazduhoplovstva – Beograd, već i samoj Republici Srbiji imajući u vidu kulturnu i istorijsku vrednost predmeta koje Muzej poseduje i čuva.

Napominjemo da ćemo se i zarad zaštite imovine i prava Muzeja vazduhoplovstva – Beograd obratiti i zaštitniku građana, Republičkom javnom pravobranilaštvu, Narodnoj skupštini – Odboru za ustavna pitanja i zakonodavstvo i Odboru za kulturu i informisanje.

Napisali:
Aleksandar Kolo
Mario Hrelja
 
 

    Komentari

    V

    Parada svinjarija se nastavlja. Lupeži se nažderali putera i meda pa im udarilo u glavu. I u zadnjem bircu se zna tko pije, a tko plaća. Gazda treba da objavi fajront i ugasi svjetlo. Gosti na izlazu treba da rukom u džepu drže novčanik jer će im ga netko od lupeža maznuti. Igre bez granica se nastavljaju.
    Vojska na čijim su tradicijama nastali je za par šliva najtrože kažnjavala, a ovi harče povjest filozofirajući. Morbidno i izopačeno.

    Odgovori
    b

    Na koje vlasnistvo se oslanja vojska, nemoze nikako da drzi vodu. Tu vojsku placamo sad mi, a placali su je i nasi roditelji. Stoga. Ako pokusavaju nesto da uzmu, otmu, dokazu da je njihovo…, to nikako ne drzi vodu. Slozicu se sa vojskom, da ako neko, krade, lose radi ili ima bilo kave lose namera, ukaze na to, ali da se poziva na vlasnistvo, nikad.
    S Postovanjem
    Boris I.I.

    Odgovori
    b

    Svi koji imalo poznaju avijaciju, znaju da je MJV steciste prevaranata i koristoljuba!
    Blog bi mogao da se pozabavi prodajama i otudjenjima eksponata, kao i visegodisnjom opstrukcijom popisa u Muzeju…
    Ljubitelji avijacije i iskreni ce se sloziti samnom

    Odgovori
    S

    Vorteks, Berkut ili još netko, tko se javi sa takovim razmišljanjem, kakva je razlika između vas i stava i delovanja onih čija se imena pominju u tekstu i dokumentima datim u prilogu? Nikakva!
    Ćutim da se iza takovih riječi u kojima se neko ko se oglasi svojim imenom i prezimenom i priloži dokumenta za ono što tvrdi kaže da je „lupež“ da je neko ko se „nažderao putera i meda“ da „harči povjest filozofirajući“, da je to „parada svinjarija“, da je Muzej vazduhoplovstva „stecište prevaranata i koristoljublja“, da se u muzeju prodaju i otuđuju eksponati, da se događa višegodišnja opstrukcija popisa eksponata, kriju ustvari ona lica čija su imena pomenuta u zagradi ili oni koji su im saradnici na uništavanju Muzeja vazduhoplovstva i pokušaju da se on očuva kao dom vojnih penzionera.

    Odgovori
    V

    Takve mutikaše kao Sotir amnestiraju kumove ovih kriminalnih radnji. Treba zamutiti situaciju da se dobro i zlo ne razlikuju, tj. što teže razlikuju. Mimikrija! Oni bi da im se divimo, ali čemu to?
    Treba napraviti raciju i pohapsiti lupeže u istražni pritvor. Ogromno društveno vlasništvo je godinama zlorabljeno u privatne svrhe i sistematski kradeno. Ako je netko nešto donio od kuće nek to dokaže i nosi. Isto tako utvrditi i pričinjenu štetu krađom i nesavjesnim poslovanjem.
    Plaće idu, zgubidani ih primaju i kukaju. Kukaju čisto preventivno da stvore privid ugroženosti. Do kada?
    I krajnje je vrijeme da se bar onaj krš i lom od exponata koji je dio vanjske postavke dovede u red. Za početak nisu potrebni novci. Treba samo fizičke aktivnosti. Ali kad dangubama kažeš da nešto urade oni se uvrijede. Počnu da izmišljaju ovo, ono. Ovako je ruglo. Eh da to mogu vidjeti Franjo Kluz i Rudi Čajevec, prevrtali bi se u grobu. I ne samo oni, već i Marx kad bi doznao da se nerad redovito plaća. Dobro, mnogi po Marxu danas pljuju jer je u modi takvo ponašanje i nikada nisu ništa od njega pročitali. Ali dangubama i zgubidanima samo jedna njegova misao na kraju: "jedino u radu ima novostvorene vrijednosti".

    Č

    Ne pozivaj se mnogo na Marksa nije se baš ni malopozitivno izrazio o naciji kojoj pripadaš.

    V

    Čarapane okani se "nazi" ideologije. Potpuno si pogriješio u procjeni pripadnosti, a potpuno je razvidno na što si ciljao. Kad si bez argumenata da bi jahao na svojim stavovima okrećeš se osobnim neukim diskvalifikacijama. Jadno i sramotno!

    Č

    Upozorio sam te da ne vređaš. O Muzeju ne raspravljam, a i ne mogu jer neznam situaciju kakva tamo vlada. Tako da nisam davao nikakve komentare. Po tvojim komentarima vidim da si žestoko ostrašćen, i da želiš da se obračunaš kako kažeš sa muzejskim Lupežima. E to je jadno i sramotno. I dalje te upozoravam kao i administratora bloga da svoj šovinizam obuzdaš. Uvredio te nisam a za tebe mogu da napišem da si nevaspitani, nekulturnii primitivac. Do sada si me nazvao Folksdojčerom obožavateljem dr.Mengelea i upozorio da se okanem nazi ideologije. Za tebe mogu da kažem da si jadani i mlitavi drekavac koji se kurči zarad lične promocije.

    V

    Nemam namjeru da se svađam, niti sam je imao. Ne vrijeđam, samo izrečena istina vrijeđa lupeže i njihove jatake. Lupetaš koje kakve konstatacije koje ti se priviđaju. Da, jadno i sramotno je to što se radilo i uradilo. Časno mi je lupežu reči da je lupež.
    Da, da bilo je u implicitnoj formi tvog nazi nastupa. Nemaš što, ni za što da me upozoravaš. To bi bila potencijalna prijetnja u latentnoj formi.
    Do sada sam po dva puta godišnje u tranzitu kroz Bgd aerodrom i bio u ptilici da stučem vrijeme u muzeju. Prva posjeta je bila sredinom osamdesetih, ukupno više desetina puta. Tako da sam svjedočio njegovom uzletu, saturaciji i aktualnoj fazi propasti i odumiranja. Ovo nije prirodno umiranje, već ubojstvo od strane skupine kriminaln elemenata.
    Na kraju želim da Ti poželim sretnu Novu Godinu.

    Č

    Ne lupetam već i dalje te lepo opominjem da ne vređaš narod kome pripadam. Nisam ničiji jatak i ne branim ni jednu od zaraćenih strana . Što se tebe tiče da li želiš da te citiram sa sve tvojim uvredama koje si uputio . Čiste pameti mogu da da ti dokažem, da mi se ne priviđaju tvoje bljuvotine i uvrede na račun Srpskog naroda. Ako imaš problem sa ljudima iz tog muzeja idi lepo pa im skreši u lice a ako treba i obračunaj se sa njima. Pokaži im ko si i koliko vrediš, pa kad stučeš to vreme dva puta godišnje stuci i tamo par nekih Lupeža kako kažeš. Biće ti lakše. Bar se nadam. I ja tebi želim Srećnu Novu.

    V

    Hajde muzejski lupeži udrite po minusima!

    Odgovori
    K

    Vortex, остави се тих камиказе фазона. Што се не представиш? Да видимо да ли си уопште ваздухопловац или обични провокатор. Учини тај ослобађајући морални напор. Не буди лупеж. Буди мушко. Покажи интегритет. Веруј, боље ћеш се осећати.
    У противном не завређујеш ни минус.

    V

    "Hematologa" koji bi da broje krvna zrnca mi je preko glave. Smisli nešto suvislo, pa tek onda napiši. Ovako besciljno srljaš.

    K

    Vortex. Одакле ти идеја да ме интересује било чији ДНК?
    Мене интересује како се зове неко ко себи даје за право да музејске раднике назива лупежима и лоповима. Ако си имао три чисте да вређаш, ваљда ћеш имати толико интегритета да се представиш.

    V

    Na lupeže nećemo ukazivati ni ti ni ja, već njihova"djela". Tada treba svatko pošten da upre prstom u tu bagru!
    Boljem pučkoškolcu je jasno da DNA (upamti akronimi se ne prevode nigdje u svijetu) i krvna zrnca nemaju veze. Pojam brojanje krvnih zrnaca je figura za klasiranje po pripadnosti i porijeklu.
    Krš i lom u muzeju i oko njega je nepobitan. Evidentno je otuđenje exponata i dokumentacije. Evidentni su i pokušaji pogodovanja trećim osobama u cilju stjecanja materijalne koristi. Razvidna je taktika muzejaca da razvlaćenjem u vremenu smanje intezitet afere. Stvara se konfuzija zamjenom teza i zatrpavanje novim i novim "činjenicama".
    Stvaranjem sukoba želi se odvuči pažnja sa kriminala. Nadam se da smo neke stvari pojasnili.

    K

    Тражио сам само да се представите.

    V

    Ti si plaćeno piskaralo u funkciji lupeža. Nauči osnovne stvari.

    K

    Нема потребе за увредама.
    Представите се, ако имате образа.

    V

    O svemu i svačem možeš govoriti, ali o poštenju i dobronamjernosti ne! Kud si navro ko mutav na telfon sa tim predstavljanjem? Postupam po pravilima foruma i točka. Ne želim da se bespotrebno izlažem kojekakvim tipovima pomjerenog ponašanja i isčašene logike. Jasno?

    V

    Iz gore navedenih činjenica, optuzbi i kontraoptuzbi vidi i slep da u Muzeju obe strane nisu dorasle svom zadatku. Obe strane vide propuste drugih, a ne vide svoje sopstvene. Obe strane koriste skoro identican stil i sintaksu, samo su različite u vidjenju krivice i svojih prava. Tipicna srpska komedija, koju je do sada najbolje opisao Nusic, ali i Domanovic.
    Sve bi to bilo nebitno i zabavno da nam u Muzeju ne propada istorija našeg Naroda. Nepovratno.
    Otići ce iz Muzeja i ovi vojnici i ovi civili, nicija nije do zore gorela. Mene samo interesuje jedno, sta ce nakon njih u Muzeju ostati za nas obican svet, ljubitelje vazduhoplovstva, amatere, volontere, zanesenjake u letenje?
    Nakon svake smenjene garniture u Muzeju ostajao je siromasniji fond za neprocenjivo blago. Bio je ili ukraden, ili protivpravno otudjen, ili nemarom unisten ili ostavljen da niko vise ni ne zna gde je.
    Stvarno čast pojedincima u istoriji Muzeja, ali ostalo su sve lopovi, prevaranti, oportunisti, lazovi i lezilebovici.

    Odgovori
    K

    Интересантан начин размишљања господине Милићевићу.
    Ако се чињенице не уклапају у ваша окоштала убеђења, утолико горе по чињенице.
    Неко подели са вама драгоцене одговоре на питања ко је и зашто одговоран за тренутно стање у Музеју ваздухопловства, и прилику да макар пружите вербалну подршку у борби против очигледног криминала и противзаконитог деловања, а ви устукнете. Уместо да се удубите и сагледате проблем, целу причу банализујете и све актере паушално проглашавате за кривце. Шмирате да вам је стало до Музеја, испаљујете обичне фразе, лепите етикете, па чак и увреде. Све то чините искључиво да би сте на тај начин оправдали сопствени кукавичлук и избор линије мањег отпора. Овако са пристојне дистанце слободно можете да мудрујете и храните своју сујету.
    Срећом по Музеј постоји много већи број његових искрених пријатеља. Многи прави ваздухопловци, и у овако тешким временима, препознају Музеј као аутентичну и потврђену установу основану ради очувања и неговање наше ваздухопловне баштине. Сасвим супротно вашој пакосној констатацији да се музејски фондови осиромашују, могу аргументовано да изјавим да Музеј из године у године бележи рекордан број донација, како од појединаца, тако од аеро клубова и институција.

    V

    Gospodine Kolo, ja za vas imam samo jedno pitanje.

    Koji datum se odredili za Dan pranja eksponata?

    Za sve ostalo oko mene i mog doprinosa Muzeju, raspitajte se kod ljudi koji su, kao i obično, bolje obavesteni od vas.

    F

    Ako niste u stanju da uradite remont Fiat-a – G-50 sve se to da urediti u Hrvatskoj za što smo i povjesno zainteresirani. Eto Rješššeeenjaaa (citiram Zorana Radmilovića), za Fiat G-50 pa će te ga posjetiti u Zagrebu a tam ga možete i oprati i dati doprinos.

    V

    Francek,
    Hvala, ali ne hvala, na perfidnoj ponudi.
    Znam da postoji odluka hrvatske vlade koja je u pripravnosti da u koliko kojim slucajem Fiat napusti teritoriju Srbije, traže blokadu istog gde god on tada bio.
    Možda jesmo trapavi, možda jesmo lenji, ali nismo glupi.
    Vec je jednom Italija nudila isto sto ti nudis, pa kada smo intervenisali i tražili da nam garantuju da neće blokirati povratak Fiata nakon rekonstrukcije, odgovorili su da ne mogu da garantuju. Zato jeste Fiat tamo gde jeste.

    I da ti odgovorim ako eventualno potegnes neke od argumenata:
    -Fiat je narucila Kraljevina Jugoslavija.
    -Fiat je platila Kraljevina Jugoslavija.
    -Fiat je ratni plen.

    Stoga je po svim zakonima vlasnik Fiata onaj ko nastavlja pravni sled Kraljevine Jugoslavije, te FNRJ, te SFRJ, te SRJ. A sve to nije Hrvatska, vec Srbija.

    Ako Hrvatska zaista želi da vidi Fiata restauriranog, može da ponudi pomoć, bilo kakvu, da se on restaurira u Srbiji. Davno sam dao predlog da se jedna strana Fiata obnovi i bojama Zrakoplovstva NDH, a druga u bojama posleratnog RV. Nisam dobio odgovor iz Hrvatske. Vec dugi niz godina.

    Pozdrav, ali Fiata ne damo.

    F

    Koliko vidim kod vas je rasulo, a ugrožava se kulturna svjetska zrakoplovna baština. Ak se ne umijete dogovoriti, a i tak se ne umijete dogovoriti što je očevidno iz vaših postova. Svijet ne tolerira takovo dijelovanje i obnašanje sa zrakoplovnom baštinom. Budite spremni nerješivu situaciju može bit razriješi tko umije hoće može i zna. Vaši argumenti o Fiat-u nisu argumenti na kojima možete jahati. Glede zrakoplovstva bahatiti se sa svjetskim, raritetima je kriminal i zločin a to se ne tolerira nikome. Dragi blogeri sretni vam Božićni Blagdani i Nova Godina 2015.

    V

    Francek hvala za lepe zelje u Novoj Godini. Tebi takodje.

    Glede Fiata, nemaš nijedan argument sem sile. To sto nesto propada nikada nije bio argument za nasilničko ponasanje. Da jeste, onda ne bi "spasitelji" demokratije opljackali Muzej u Bagdadu ili "oslobodioci" Sirije, razrusili grad Palmiru.
    Moji argumenti za Fiata se zovu dokaz o privatnom vlasnistvu. A seti se, na Zapadu, privatna svojina je svetinja. Ako zastupas nelegalno delovanje zarad visih ciljeva, pogledaj sa kim si sve u društvu.
    Siguran sam da si se samo loše izrazio. Ako ne, onda i dalje sanjaj lepe, ali neostvarive snove u 2015, 2016, 2017 i tako dalje iz tako bliže.

    F

    Glede (malo vaše pakosti nije mi po volji) vašega inzistiranja, gdje je Fiat u vašemu vlasništvu, zbog neke tamo ti naručbе ili ti kupnje od strane Kraljevine Jugoslavije, mišljenja sam da poslije travanjske kapitulacije Jugoslavije, Talijani za pravo nisu imali ni kome se obratiti ili ti isporučiti Fiat-e, te vratiti novce legalnom kupcu.
    Fiat G-50 bis, se nikako ne može promatrati kao vaš (kak ste napisali) ratni plijen. Dezerterstvom časnika Hrvatskog zrakoplovstva, došao je u posjed NOV, a kako je po kapitulaciji Italije, zaplijenjen može se kazati da je prije Hrvatski ratni plijen (zarobljen na teritoriju Hrvatske). Da ne bude zabune, dat ću vam primjer. Zrakoplovi kojim su dezertirali časnici JNA pedesetih godina, vračani su matičnom zrakoplovstvu, kao i državi kojoj su i pripadali. Licemjerno je govoriti tako reć potezati argumente, pozivati se na pravni slijed Kraljevine Jugoslavije, te FNRJ, te SFRJ, te SRJ te još i zajednice Srbije i Crne Gore (koju ste zaboravili).
    Vašim skorim ulaskom u EU a posebito u članstvo u NAT-o mnogi naši aktualni problemi će biti rješavani i riješeni, na potpuno legalan način u to vas uvjeravam (Vlado pametni ste i mišljenja sam da se slažete sa tim stavom) ma koliko se to nekima svidjelo ili ne. Nerazumnim pojedincima, opterećenih kvazi povjesnim događajima, i urbanim legendama, kakovih ovdje u Srbiji a i kod nas u Hrvatskoj ima, takav slijed događaja neće bit po volji, ali pravim zrakoplovcima (koji su voljni da se bore a vidim da postoje), će srce zaigrati i to vam garantiram. Tad će doći ne nasilna, prava i pravna i financijska pomoć iz Hrvatske, a Fiat-a čemo vidjet u punome sjaju. Lijep pozdrav i do skorog viđenja.

    V

    Samo jedna mala digresija.

    Cak se i Republika Hrvatska ne poziva na pravni kontinuitet sa NDH. Ne znam kako ćete prebroditi tu sitnicu.
    Kraljevina Jugoslavija, zatim DFJ ( vidim da smo nju preskocili), pa onda sve ono sto ste naveli.
    NDH ne postoji. Stav saveznika nakon kapitulacije Nemacke je da ne postoji pravni subjekt satelitskih kvislinskih država nastalih okupacijom od strane Nemacke bilo gde u svetu. Džaba je Kvaternik proglasavao NDH. Ona pravno nije postojala, stoga se iz nje ne može izvlaciti pravni sled. Elementarno za brucoša na pravnom fakultetu.
    A da ce Fiat zasijati jednog dana nemam dvojbi. Biće mi drago da Vas ugostim u Beogradu prvom prilikom nakon sto Fiat bude postavljen u stalnu izlozbu u Muzeju.
    Vidim da ce potrajati, dok se rešimo ovih lezilebovica, vojnih i civilnih, ali mi verujte na reč, buce uradjeno.

    F

    Nemojte biti tak isključivi i tvrdoglavi. Nitko se ovdje ne poziva na kontinuitet NDH ali faktično stanje te 1944 godine je da je Hrvatska bila priznata kao neovisna država te da je imala vojsku i zrakoplovstvo. Jedino su Nedićeva Srbija i Grćka zaista bile pod okupacijom a ostale države Balkana, su bile sa institucije neovisnih država. Nije ni lijepo ni korektno mi spočitavati oduševljavanje sa NDH i Slavkom Kvaternikom, jer cijela moja obitelj pripadala je i pripada antifašističkom bloku. Pravac u komu treba razmišljati i raditi je deoba imovine ex republika, koja nije izvršena za muzeje, arhive, legate po raspadu SFRJ. Mnogo je toga spornog i u muzeju za koji se brinete i opravdano borite i gdje vas razumijem i podržavam. Nepobitno je da ima još letjelica koje bi i pravno i povjesno trebale pripasti Hrvatskoj. Sjetite se koliko je letjelica odneseno iz Hrvatske. JU-52 odnesen je s Grobničkog Polja, CA-51 iz Zagreba, Short SA6 Sealand MKI iz Pule, a da i ne spminjem zrakoplove koji su letjeli sa otoka Vis-a isključivo iznad Hrvatske i primorja tijekom operacija oslobođenja 1944-45 Spitfire i Huricane . Morate priznati, da svi ti nabrojani zrakoplovi nemaju ama bilo kakvu povjesnu vezu sa Srbijom ili ti Beogradom. Da ne spominjem arhiv i dokumentaciju koja se tu nalazi vezanu za povjest Hrvatske i zrakoplovstvo u Hrvatskoj.Naj veći problem pravi komuniciranje sa upravom i ravnateljom.
    Postojali su višemjesečni pokušaji da se sa sadanjim rukovodstvom i aktualnim ravnateljem napravi kontakt i suradnja ali bez uspjeha. Čovjek niti je htio razgovarati telefonom a kamo li pristati na sastanak ili ti normalan makar neformalni razgovor niti po temi lijepog vremena a o suradnji da ne prićamo (u više navrata pravdao se da nema vremena u što iskreno gajim sumnju i morati ću se složiti sa vama u vezi nerada i neaktivnosti ). Vlado ufam se kad počistite vojne i civilne lezileboviće, kak ste rekli i novi uposlenici spremni za suradnju počnu raditi, bude i normalno komuniciranje na obostrano zadovoljstvo. Vama vjerujem na riječ svaka vam je na mijestu. Puno sreće i uspjeha u vašoj borbi a poziv za gostovanje prihvaćam sa osobitim zadovoljstvom.

    V

    Niti sam tvrdoglav, niti sam iskljuciv. Vodim se samo cinjenicama. A one su sledeće:
    1) Fiat narucen i placen od Kraljevine Jugoslavije.
    2) Isporucen 25 juna 1942 ZNDH. Evidencijski broj 3505.
    3) NDH nikada nije bila priznata kao Nezavisna Država. Jedino ako racunate
    Nemacku i njezine satelite. A to je smešno navoditi. Iz neprava se ne može
    izvoditi pravo.
    4) Saveznici, nakon kapitulacije Nemacke, pravno negiraju bilo kakav legitimitet
    nazovi država nastalih Nemackom okupacijom. Postoji sijaset dokumenata
    na tu temu. Od Nirnberga, preko UN, do medjudrzavnih sporazuma.
    5) Tacno je da je Srbija, Banat, deo Slovenije i jos po neki delic bivse Kraljevine
    de facto okupiran. Pravno nema razlike izmedju tih teritorija i NDH.
    6) Avion je preleteo Arapovic i avion je istog trenutka uvrsten u Vazduhoplovstvo
    NOVJ. Znaci zvanično uveden u sastav novonastalog vazduhoplovstva, koje
    postaje naslednik vazduhoplovstva Kraljevine. Potvrdjeno sa vise pravnih i
    drzavotvornih akata.
    7) Republika Hrvtaska ne vuče svoj pravni sled iz NDH. Vuče ga iz SFRJ, kao
    jedna od sest ravnopravnih federalnih celina. Stoga, ne može da nasledi ni
    samu sebe, niti JNA, koju svojim pravnim aktom proglasava za okupacionu
    silu. Ili je okupaciona sila ili je pravni prethodnik. Ne može oba.

    Sto se lezilebovica u Muzeju tice, mogu samo da Vam se izvinim za njihov dilatantizam i neprofesionalnost. Kada ih uklone, svako ce biti dobrodošao da razgleda eksponate i ucestvuje u njhovom restauriranju. Jedino sto neće biti moguće je otudjivanje istih, kao ni iznosenje van granica Republike Srbije. Ni pod kakvim uslovima, niti garancijama.

    Zamolio bih Vas da ne podlezete floskuli da sve sto je nekada boravilo na geografskom podrucju danasnje Republike Hrvatske je istovremeno vlasnistvo iste. To vredja zdrav razum, osnovne postulate pravne države i sled pravnih akata. Postoji ogromna kolicina materijala, raznih vidova i porekla, koja medjunarodno i unutar drzavno regulisu sva gore navedene činjenice.

    Svako dobro želim.

    F

    Koliko shvaćam pokušavate mi objasniti ili uvjeriti da zatečeno stanje treba biti de facto. Razuman ste čovjek i shvaćam vaše razloge, ali postoji u pravu na koje se pozivate i de jure. Da vas podsjetim skoro pola stoljeća između ostalih i Republika Hrvatska s njenim žiteljima ulagala je u saveznu državu a tako i gradila institucije državnog sustava. Tako reć druga ili ti treća republika po novčanom sudjelovanju u bivšoj saveznoj državi. Nesretne godine koje su nas zadesile i raspad iste na nesreću su prekinule civilizacijske i normalne odnose. Obnavom suradnje i normalne komunikacije treba riješiti zarad normanih dobrosusjedskih odnosa i pitanja novčanih ulaganja i imovine. Shodno ustrojstvu ex države koja je prigrabila i centarlizirala većinu kulturnih i arhivskih fondova iz svih republika nastala su i sporna pitanja. Shodno europskom putu i europskim vrednotama za koji se zalaže i vaša vlada postavit će se normalno pitanje (čim prije) koliko novaca poreznih obveznika je uloženo u u istu JNA sadanju VS koja je kako vidjeh iz dokumenata većinski vlasnik i zrakoplovnog muzeja. To vam je jednadžba s jednom nepoznatom vrlo prosta za riješiti kad se ima volje.
    Možda mi nismo dobri susjedi, ali bunar koji smo zajedno iskopali i sagradili i poslije svađe je zajednički kao i voda ma koliko se voljeli ili ne voljeli to prepoznaje svako domicijalno pa i europsko pravo. Vjerujem u normalne i trezvene ne ostrašćene ljude ne opterećene bremenom povjesnih kvazi vrijednosti. Samo takvi mogu ući čista srca i duše u Europu neopterećeni balkanskim sindromom. U vama vidim čovjeka europskih vrijednosti koji živi u Europi i poštuje upravo rad, red, pravo, i pravila. Upravo čovijek vaših vrijednosti i energije je potreban i zrakoplovnom muzeju upravo na mjestu ravnatelja. Komuniciranje makar i sa neistmišljenicima je lijepo vaspitanje. U mnogim stvarima se ne možemo složiti ali je zadovoljstvo sa vama komunicirati. Veliko hvala. Lijep pozdrav i do skorog druženja.

    h

    Ja se izvinjavam sto se mesam u raspravu, ali jednostavno nije tacno da je vojska vlasnik bilo cega, a kamo li vecinski vlasnik muzeja. Bilo kog pa i Vazduhoplovnog. Ne znam gde ste to videli? Jedini vlasnik je MVB i sve sto je tamo i ima status kulturnog dobra i treba da ostane tamo. Muzeji zato i sluze. Da li ce buducnost (skorija ili daljna) biti naklonjenija Muzeju i predmetima u njemu videcemo. Mi ili nasi potomci, najmanje je bitno.

    F

    Ma hajte Gospon Hrelja to je tak i trebalo biti tek na na papiru, ali uvijek postoji pravo jačeg, koje vojska koristi redovito iz svojeg interesa. U ovom slučaju je Vojska Srbije ta koja vodi presuđuje uništava ili ti pak i otuđuje kak joj je volja bez ikakvoga straha od kazne ili sankcija. Navedite mi bar jedan primjer uhićenog časnika a da nije pregazio pješaka. Časnik kada zabrlja u mirovinu ode sa svim počastima i povlasticama.
    Zapovijed je uvijek jača od zakona pravila propisa i na koncu pravde. Kaj ste pomislili da će muzej zrakoplovstva tek prepustiti nekim civilima ma koje struke ili stupnja znanja ili zvanja bili. Časnička nadmenost je univerzalna za sve države i sustave posebice za balkansko demokratske gdje se većina kak bi vi rekli kurči tko je i što je i gdje je bio. Uz čuveno znadeš li ti tko sam JA. Skoro uvijek su spremni na sve i sve znaju i sve mogu. Postoji vic kada su pitali Sanika piješaštva umiješ li svirati violinu odvrati nikada nisam probao, ali mislim da umijem to je tak jednostavno samo vučeš gudalo po strunama. Na koncu ni država iz koje potječem nije imuna ni u kom slučaju niti bolja u obnašanju civila i civilnog društva i vojske a prema kulturi je stav da je nužno zlo. Primjera je napretek, a kultura se rabi do zadnjih granica uporabe na bojišnici. Tak vam je kad netko zamijeni ulogu u sustavu pa si umisli da država zbog takovih postoji a ne vojska zbog države (to vam se naziva još sindromom Hunti Banana država). Do tada morate prihvatit stanje kakvo jeste trpjeti Zapovjed, uredbu, dopune zapovijedi dok ne prevagne jednoga dana zakon. S vama se u potpunosti dam složiti. lijep pozdrav

    V

    Ma ne Francek, Ja samo zastupam da se vlasnicka struktura eksponata ne može ni koji nacin legalnim putem promeniti. Eksponate treba restaurirati, izložiti i uciniti ih dostupnima za sve koji žele da dodju u Muzej i u njemu rade sto god pozele, a da je to za dobrobit vazduhoplovstva, Muzeja i postavke u istom.

    Ja se slažem da je Hrvatska ulagala u zajednicku Državu. To nije sporno. Ono sto jeste sporno jeste potrazivanje od JNA. Podsecam Vas da nisam Ja, niti Vi proglasio JNA okupatorom u Hrvatskoj.
    Tim pravnim aktom Države Hrvatske, se ponistilo sve ono sto je bilo ulagano tokom zajedničke Države. Zamislite da Poljska traži od Nemacke udeo u bilo kom istorijskom ili muzejskom eksponatu za period dok je Poljska bila okupirana od strane Nemacke? Unikum!!!
    Ono sto Poljska može i sto je uradila, jeste prenosenje u vlasnistvo Države Poljske svih nemačkih poseda, nepokretnih i pokretnih. Kao i potrazivanja na osnovu ratne odstete.
    Posto je Hrvatska jednostrano proglasila JNA okupatorom, sama je sebi odsekla mogućnost potrazivanja po pitanju zajednickih ulaganja. Ko zajednicki dobrovoljno ulaze sa okupatorom?
    Ovo nije moje tumacenje prava, vec tumacenje relevantnih strucnjaka za tu oblast prava iz vise zemalja uključujući i zemlje EU. Pri tom mislim na Nemacku, Austriju, Francusku, UK, izmedju ostalih.
    Sa svima kojima sam bio u kontaktu prethodnih 20-ak godina su se slozili sa ovim stavom. I ne odnosi se samo na Muzej i avione.

    F

    Na koncu smo se dali složiti, da je Hrvatska ipak pridonijela za pol stoljeća zajedničkog bitisanja u federaciji. Primjer Poljske baš nije naj sretniji. To vam je argument na kome inzistiraju hrvatski desničari po kojima je Hrvatska bila pod Srbijanskom okupacijom od 1918-1991. Mišljenja sam da je to prije bio neuspjeli i nesretni brak razoren i potaknut da se raspadne u biti i sa strane, a koji se okončao nesretno (s pjevanjem i pucanjem) ponajviše na žalost za vaš narod.
    Treba pogledati istini u oći. Danas se u Hrvatskoj mnogo piše o časnicima Hrvatske nacionalnosti koji su ostali u JNA pak i onima koji su prćekali umirovljenje pa prišli HV-u. Ono što poražava mit o svijesti časnika Hrvata točno 12 posto, iz JNA ne ubrajam pričuvne časnike prešlo na stranu ZNG-a i MUP-a Hrvatske. Mnogi i poslije 1995 po prekidu sukoba nisu pristupili HV-u te su umirovljeni sa punim godinama službe u JNA, a u Hrvatsku dolaze tek turistički. Stvar je vrlo komplicirana i ne da se tak promatrati jednostrano niti jednostavno. Koliko je tisuča časnika Hrvata bilo u nazovi okupatorskoj JNA u vremena 1991-1995 na Hrvatskoj bojišnici i ratnim operacijama u JNA ili JRM ,RZ i PZO?
    Primjer Poljske i Njemačke ne može biti dobar. Poljski časnici nisu bili u Wehrmacht-u i ne treba uzeti kao pravi primjer. Njemačka je okupirala Poljsku a ovdje se zbio građanski rat i secesija (što je do jučer bilo naše ili vaše više nije). Apsurd je potraživanje imovine od bivše JNA ili ti današnje VS kak je napisal Gospon Hrelja i paradoks tako reć (imovina bi trebala bit državna) ali JNA bijaše država u državi sa svojim gospodarstvom,ekonomijama,tvrtkama, prometom…. Popularno smo je osamdesetih nazivali sedmom republikom. Pojedinima časnicima stožera u Hrvatskoj i danas je takova ideja bliska, te i danas bi trebali postojati sebe radi sebe (o tom sam već pisao ne bi se trebalo ponavljati). Kulturno blago ne podliježe ratnom plijenu, rekviriranju, nacionalzaciji. Arhive, i kulturna blaga, pripadaju samo civilizaciji. Ovdje se spominjalo u zrakoplovnom muzeju paljenje filmskoga fonda tisuće filmova, koji zakoni (o kulturi, obrani) ili pak vojno pravilo ili pravila to promiču u bilo kojoj normalnoj pravnoj državii na koju se Vlado pozivao.
    O zapovjedi sam već toliko pisao.
    Dragi moji zrakoplovci i entuzijasti u velikom ste problemu. Krov bi da pokrivate novim crijepom a kuća vam na klizištu. Temelji vam se raspadaju i ruše. Perite, voskirajte, laštite, avione,zrakoplove letjelice što vam je volja i želja i tak dajte doprinos eto i mene dolazim pomoći. Vlado mi je ponudio gostovanje kad dođe vrijeme budem s vama kolko bude. Ali za godinu dvije akciju bojim se nećete ponoviti. Po zapovijedi ostanut će spužve i vedra. Ostavimo po strani što je čije nek je u muzeju. Nestaće i nestaje dio moje povjesti naj vjerojetnije po ZAPOVJEDI.

    Bog vam pomogo.

    V

    Slažemo se Francek. Skoro da je dogorelo do nokata. Ovi u Muzeju, bilo vojni, bil civilni su gori od najgore pošasti. Nisu cak ni za reciklirati. Samo pravac djubriste.

    Vidiš kako se grcevito drže za polozaje. Ne daju vlast iz ruku ni po cenu života. Sramota!

    Eksponati nisu u sjajnom stanju. Dapace. Pristup njima se ne dozvoljava ni po koju cenu. Cak ni za pare. Mada ima slučajeva gde su neki uzeli pare, ali je to sve manje vazno. Misle da je Muzej njihova dedovina. Ponašaju se osiono i drsko.

    Sve ostalo je domen politike i politikanstva. Kao sto sam napisao, niko pametan ne spori ucešce Hrvatske u SFRJ. Samo je Hrvatska napravila nezgrapan politički potez koji sada ne zna kako da resi. Ako prizna da JNA nije bila okupator, srusice se kula na kojoj se gradilo i gradi se drzavnost Hrvatske. Ako se ostavi odluka da je JNA bila okupator, Hrvatska gubi mnogo na svojoj istoriji, tradiciji i kontinuitetu. Nadam se da ce doći do razumnog rešenja. Mada, nikako da se desi.

    Uzdravlje.

    F

    Vlado vjerujem vam na riječ. Vidim da ste čovjek Europejac, koji poštiva europske vrijednosti visoko iznad balkanskog mešetarstva, a da upravo može pomoči i stručno i autoritetom u promicanju zrakoplovnog muzeja. Ak to nije neka tajna ( a more bit da to i znadete) koliko javnih novaca troši muzej na mjesečnoj ili ti godišnjoj razini? Ili ti kolika je cijena koju plaća narod ili ti porezni obveznik svakoga mjeseca takovi nerad i anarhiju? To se mora žurno istražiti i procesuirati. Za sigurno takova institucija mogu samo mislit guta tisuće i stotine tisuča eura, ili već ćega, bez bilo kakve kontrole a koliko se da vidjeti ne polaže računa ni bogu ni kralju. Kak je moguće za tolike godine da ih nitko ne zaustavi lupi šakom o stol, i ustvrdi tko tamo prima i troši novce a da niš ne radi slobodno reć šteti (tko pije i tko plaća ceh). Gdje je tu država, finacijska kontrola porezna policija, inspekcija gdje su ta nazočna ministarstva, zračnog prometa, kuluture, obrane, znanosti, prosvjete koje već i uskrate im sve financije. Pa bu vidjeli kak bu se sami digli i otišli kad ne bu bilo plaće ni preko plaće. Tak vam je svugdje u državnim institucijama sve su u sprezi su s vlastima a tu se niš ne može učiniti. Ostaje samo promatrati kak se netko bogati na grbači naroda sa urednim i visokim državnim plaćama a za povjerenu dužnost rad, red, i disciplinu i ne haje. Poslušajte moj savjet treba te učiniti sve da im se uskrate bilo kavi novci, ( to se da izvesti blokirajte im budžetna sredstva ) financije iz države i gospodarsta blokirati im bar državne plaće to bi ih trebalo naučiti pameti a i dalo signal da je kraj i da ne bu više šale . Pa bu vidjeli ćija je to dedovina i tko će se ponašat osiono i drsko!!! Za dva mjeseca pobjeći će ko vrag od križa u to vaš uvjeravam. Sretno i budete zorno vidjeli rezultat.

    Lijep pozdrav

    Е

    Посматрачу са стране је грозно колико су обе стране јадне. На првом месту Војска, која је де факто правила низ грешака, и са друге стране цивилни део који покушава да потпуно игнорише улогу војске у формирању и раду музеја…

    Odgovori
    Z

    Teško mi je da čitam sve ovo. Sada mi je žao što sam svoj eksponat poklonio pre tridesetak godina Muzeju. Čeda Janić je lično po njega došao. Tada je muzej bio u osnivanju i sedište u kasarni u zemunskom parku.

    Baš mi je žao.

    Odgovori
    V

    Zemunac, niste jedini koji ima takav stav. Žalosno, ali istinito.

    E

    A di su Kolo, Sotir i Čarapan? Sigurno ližu rane. Samo da znaju da te rane teško zarastaju i ostavljaju trajnu unakaženost. Završavaju kao obilježeni, prezreni i odbačeni. Ako je pravde bit će i procesuirani i zatvoreni.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

    Naravno teško je bilo predvidjeti ovu korona krizu, ali potražnje za cargom je bilo i prije nje a putničke A380 su kompanije izbacivale i prije krize. Znam da Airbusu tu nije ogromna zarada u konverziji ali bolje i to nego da se kompletno zaustavi prodaja pa za 5-10g kad se opet pojavi potreba ce biti…

    08. Jul 2020.Pogledaj

    D. na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

    Dobar dan svima! Pa, dete prvo nauci da ide, a posle da trci i skace... Nije ovo nabavljeno zbog Amerike i smesno je i pomisljati na tako nesto, ako ste na to pomisljali, g-ne Milane? Ali od neceg treba poceti, a u nasem okruzenju po snazi i pokrivenosti Net-a, odskace samo Rumunija. A danas je…

    07. Jul 2020.Pogledaj

    ZZ na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

    AC je imala 3 747-400 kombi u floti i bili su redovni na YYZ-FRA ruti. Zaboravili ste naglasiti da se sa 400 modelom izbacio flight engineer iz posade. Vas poslednji komentar u ubrzavanju proizvodnje je interesantan jer 747 i 767 prostor zauzima skoro 1/3 proizvodne hale na Paine Field-u, koji bi im verovatno dobro dosao…

    07. Jul 2020.Pogledaj

    zlacha na: [VIDEO] Na Batajnici prikazane kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice CH-92A, kupljeno 6 letelica sa 18 raketa

    @Dead1 Idealna za ratovanje i protiv odredjenih država i entiteta iz okruženja Srbije i RS.

    07. Jul 2020.Pogledaj

    Nenad, Skopje na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Nakon 50 godina odlazi legendarni 747

    Predlozio bih vam Alene jednu temu koju bih zeleo da obradite. Da napisete tekst - komparativnu analizu cetiri zemalja iz sireg regiona I njihov odnos prema nacionalnom avio prevozniku. To su Grcka, Srbija, Hrvatska I Bugarska. Po mnogim parametrima one su kompatibilne za uporedjivanje, a ipak rezultati su razliciti. Hrvatska je turisticka sila, a ipak…

    07. Jul 2020.Pogledaj

    Send this to a friend