Er Srbija će za SAD verovatno leteti avionom A330 „kupljenim na lizing“, a koštaće 500.000 dolara na mesečnom nivou, najavio je premijer Aleksandar Vučić prilikom današnje posete renoviranom Terminalu 1 Aerodroma Nikola Tesla.
Kako prenosi Tanjug, premijer je rekao da su i aerodrom i Er Srbija profitabilne kompanije, koje će biti spremne za direktne letove za SAD u narednih nekoliko meseci. Obilazeći beogradski aerodrom, on je napomenuo i da će ove dve kompanije zajednički raditi da se ispune svi tehnički uslovi za letove iz Beograda za SAD, odnosno Njujork, posebno u vezi sa transferom prtljaga.
Obraćajući se novinarima, Vučić je naveo da je Vlada veoma zadovoljna poslovnim rezultatima Aerodroma Nikola Tesla i Er Srbije. On je izneo podatak da je aerodrom 1.avgusta oborio rekord, a da je Er Srbija u trećoj nedelji jula imala najbolju sedmicu, jer je popunjenost kabina iznosila 93 odsto. Rečeno je i da se od Er Srbije očekuje da i ova godine bude profitabilna, kao i da ove godine kompanija ima sedam odsto više putnika nego prošle godine, a da je popunjenost kapaciteta veća nego ikada.
Prema Vučićevim rečima, Vlada je ove godine od Aerodroma Nikola Tesla imala prihode u iznosu od 13 miliona evra, a očekuju se i dividende od više od nekoliko stotina miliona evra u septembru.
– Naša namera je da upotpunjujemo i poboljšavamo kapacitete, a dobrom međusobnom saradnjom mogu da napreduju obe kompanije – rekao je Vučić u toku posete, kojoj su prisustvovali još i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, generalni direktor Er Srbije Dane Kondić i gradonačelnik Beograda Siniša Mali. Premijer je i izrazio zahvalnost Etihadu što je Er Srbiji omogućio dobru mrežu, transferne mogućnosti i znanje.
Vučić: Do 28. avgusta idemo na izbor privatizacionog savetnika za ANT
Premijer je najavio da bi do 28. avgusta trebalo da se ide na izbor privatizacionog savetnika, koji će doneti odluku koji model kasnije treba koristiti. On je dodao da ne treba žuriti, jer aerodrom sam ulaže, te može sebi to da dozvoli.
– Pre dve godine da smo išli na koncesiju na 30 godina, dakle upravljanje i održavanje aerodroma, ne bismo dobili više od 150, 160 miliona evra. Danas, sasvim je sigurno da ne bismo dobili ispod 500 miliona, a neki smatraju i više – izjavio je Vučić.
On je dodao da treba videti da li će biti data koncesija ili neki drugi oblik javno-privatnog partnerstva.
Golub
Ja taman pomislio nesto realno moze da se ocekuje, kad ono opet politicke najave (da ne koristim grublji recnik).
Gremlin
Ako je Air Serbia profitabilna sto je onda odustala od kadetskog programa i drzala 2 godine ljude u neizvesnosti?
Markovic Mare
Gospodin urednik ovog sajta dozvoljava sebi da brise komentare koji mu se ne svidjaju da slucajno ne uvredi vladu i AS.A istina je da AS ne placa nista do 2016,to placa vlada RS.tj mi gradjani,takav je dogovor.Tako svako moze da bude uspesan.I aviogenex su ugasili da im slucajno ne bude konkurencija sa 1 starim avionom.
126LAE-Delta
U prvoj godini su dosta rizikovali sa prosirenjima (Ground Service, carter cerka i Tehnika) pa su izvukli milion-dva profita. Sad su se osmelili na prekookeanske letove. Samo da im ta smelost ne dodje glave.
Miki
Svako ko se iole razume u komercijalno vazduhoplovstvo zna da se sa jednim avionom ne započinju prekookeanski letovi. Tako recimo OK ima jedan A333 koji leti samo do Koreje (od njih je i iznajmljen), možda zimi na Tajland i Maldive, ali im ne pada na pamet da počnu do USA.
LO održava četiri dugolinijske destinacije sa 6 Dreamlinera.
JU bi trebala da ima bar tri aviona i tri destinacije u Severnoj americi, recimo JFK, ORD i YYZ. Sve ostalo je diletantizam i propaganda.
Giancarlo
Ne lupetaj Miki i ostali koji se „razumete“ u komercijalno vazduhoplovstvo, nije Er Srbija sama za razliku od LOTa i sl. i dobijaju masinu za pola miliona jura mesecno. Kakvi ste vi diletanti to je strasno.
Golub
Odmah da kazem, ja sam samo zaljubljenik u avijaciju, ali nikad nisam radio u toj oblasti. Medjutim, neke stvari se mogu zakljuciti uz malo logike i neke osnovne informacije.
Prvo, avioni moraju povremeno da idu na redovne servise. Dok su na servisu, ne mogu obavljati redovne letove.
Drugo, avioni se, kao i sve ostalo, kvare. Kao i pod jedan, dok su na servisu, ne mogu obavljati redovne letove.
Trece, najskuplji avion je avion koji ne leti. Sto vise vremena provede na zemlji, to je racunica nepovoljnija.
Kad to sumiramo, zakljucujemo da je najisplativije da avion sto vise leti, tj. da postoji sto vise destinacija na kojima ce se koristiti, kao i da mora postojati mogucnost da letelicu zamenite drugom u trenutcima kada je na servisu.
S obzirom da ovde diskutujemo na osnovu izjava politicara, u startu nemamo pouzdane informacije. Ako AirSerbia stvarno ozbiljno planira letove za Severnu Ameriku, pretpostavljam da se razmatraju dodatne destinacije, kao mozda i neke postojece duze destinacije sa dovoljno putnika da se opravda veci avion, pa da se maksimizuje iskoriscenost letelice. Takodje, verujem da se ili razmislja o vecem broju letelica ili o mogucnosti da uskacu avioni iz partnerskih kompanija kada je to potrebno (Etihad 27x A330, Alitalia 14x A330, Air Berlin 14x A330).
U svakom slucaju, za mene je ovo sve mentalna gimnastika dok ne stignu ozbiljne najave direktno iz kompanije.
Nina
Kako se tako gadjate ciframa? Prihod aerodroma 13 miliona a dividende 100 miliona… ??
bube
Vlada je imala prihode (verovatno misli budzet-porezi itd).
cuxolux
Pa zar ste stvarno toliko nenormalni da imate u planu( sto je OK) da za SAD letite jednom letelicom . Nemojte biti smesni i nedozvolite da nam se drugi smeju. Moramo imati bar 4 letelice i bar dve destinacije ( pored Njujorka i Cikago). Budimo bar malo ozbiljni ako krecemo na iskreno, rizicne letove. Nadam se da ce pored jednog A 330- 200 biti bar jos 3 letelice , pa i neki A 330- 300!!! Sve ostalo ce nas samo osramotiti!!!! HVALA