BEG airport status
Hogan: Protekcionizam može da naruši rast Etihad ervejza u EU Hogan: Ulaganja Etihada u 2014. godini u avione i drugu vazduhoplovnu opremu su doprinela sa 2,6 milijardi američkih dolara ukupnom BDP-u 28 zemalja članica EU i podržala su više od 28.100 radnih mesta.

Hogan: Protekcionizam može da naruši rast Etihad ervejza u EU

Predsednik i generalni direktor kompanije Etihad ervejz, Džejms Hogan, sastao se sa komesarkom za saobraćaj Evropske komisije, Violetom Bulc, i tom prilikom, iz njegovog ugla, predstavio doprinose ove kompanije evropskoj ekonomiji koje se mere milijardama evra, ali naglasio i rizike u vezi sa pojavljivanjem protekcionističkog raspoloženja.

– Etihad ervejz je posvećen Evropi. Međutim, sve veći otpor prema nama od strane malobrojnih protekcionistički nastrojenih konkurenata bi mogao da ima nepredvidljive posledice znatno šire od pukog zaustavljanja našeg rasta. Ukoliko se naš rast prekine ili budu ugrožene naše investicije u avio-kompanije, šteta po Evropu mogla bi da bude gubitak radnih mesta, gubitak povezanosti letova, izgubljene investicije u lokalne i nacionalne ekonomije i gubitak mogućnosti izbora za korisnike. – rekao je Hogan.

On je istakao i da je vazduhoplovstvo globalna industrija, a ne regionalni posao i da svaki potez kojim bi se sprečavao pristup stranim avio-prevoznicima i ograničila konkurencija ne bi bio samo na štetu Etihad ervejza i njegovih evropskih partnera, već bi se takođe osetio i u čitavoj industriji vazdušnog saobraćaja i potencijalno narušio međunarodno poverenje i posvećenost Evrope globalnoj trgovini i investicijama. 

On je rekao da je istraživanje koje je sprovela kompanija Oksford Ikonomiks (Oxford Economics) potvrdilo da je svojim osnovnim poslovanjem u Evropskoj uniji tokom 2014. godine Etihad ervejz doprineo sa jednom milijardom američkih dolara zajedničkom BDP-u 28 zemalja članica EU i podržao više od 11.000 radnih mesta.

– Ulaganja ove avio-kompanije u 2014. godini u avione i drugu vazduhoplovnu opremu su doprinela sa 2,6 milijardi američkih dolara ukupnom BDP-u 28 zemalja članica EU i podržala su više od 28.100 radnih mesta. – rekao je Hogan.

Prilikom sastanka je naglašeno da je istraživanje takođe pokazalo da je tokom prethodne decenije poslovanje Etihada doprinelo sa približno 6,1 milijardom američkih dolara ukupnom BDP-u 28 zemalja članica EU, dok su ulaganja u avione i vazduhoplovnu opremu premašila 11 milijardi američkih dolara.

Dodatna ekonomska korist je, takođe, izračunata na osnovu podataka o protoku putnika i tereta, što je rezultat povećane povezanosti letova. U 2014. godini procenjeno je da je povezivanje doprinelo BDP-u 28 zemalja članica EU sa 1,3 milijarde američkih dolara, dok je u prošloj deceniji taj doprinos iznosio pet milijardi američkih dolara.

– Etihad ervejz nije samo još jedna strana avio-kompanija koja leti ka Evropi da bi zadrla u lokalni saobraćaj. Mi smo sofisticirani partner i investitor u Evropi na dugoročnu obostranu korist i svake godine se naš doprinos privredama zemalja EU i zemalja izvan EU meri milijardama evra, čime se podržava na desetine hiljada radnih mesta i održava i pruža veći izbor putnicima u avio-saobraćaju ka Evropi i iz nje. Kroz naše sopstvene letove, naše 21 evropsko kod šer partnerstvo i investicije u manjinske udele u pet evropskih avio-kompanija, mi pružamo dodatnu vrednost Evropi na način na koji ni jedna druga strana avio-kompanija ne čini. – izjavio je Hogan.

Navedeno je i da je Etihad tokom 2014. godini prevezao 3,3 miliona putnika ka državama EU i iz njih, povezujući 618.000 putnika sa letovima EU kod šer partnera i usluživši 368.000 njihovih putnika na letovima Etihada. Hogan je istakao i da ova kompanija pruža letove sa jednim sletanjem između Evrope i 19 destinacija u koje avio-prevoznici iz EU ne lete. Putem kod šer sporazuma, omogućen je i pristup brojnim tržištima za evropske avio-kompanije, uključujući i veze ka Australiji za 11 avio-kompanija, od kojih je pet prestalo da obavlja sopstvene letove na ovim linijama pre našeg ulaska na tržište.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drazo1 na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

gola je laz da Slovenija placa air policing .ne placaju ni Balticke zemlje i ne znam zasto se to stalno ponavlja

03. Dec 2024.Pogledaj

KK na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Goran Da li je Pula jos sposobna da radi s lovackom avijacijom? Bas gledam mapu, Zadar je idealan jer je sredisnje rasporedjen, a citao sam i da se planira obnova podzemne avio vojne baze u Splitu (Cetina). Ne znam koliko je velika i koliko aviona moze primiti, a ni i koliko je zapustena. U svakom…

03. Dec 2024.Pogledaj

Sima Kosmos iz dalekog svemira na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Nego zna li neko koliko može jednu državu koštati iznajmljivanje tuđeg vazduhoplovstva za kontrolu vazdušnog prostora? Ima li kakav stručnjak da nam kaže kako to funkcioniše, od čega zavisi, da li se plaća kešom ili u naturi, i koliko uopšte košta? I ima li negde u svetu neki primer da je neko iznajmio tuđe avione…

03. Dec 2024.Pogledaj

Milki na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Brtuala Kakve veze ima civilni zračni promet sa NATO-om ? Lima o čemu ti pričaš ?

03. Dec 2024.Pogledaj

dado na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Konstatacija u ovoj ili onoj rečeničnoj formi da će do početne operativne sposobnosti hrvatske eskadrile naoružane Rafalima dežurstvo preuzeti mađari i Talijani (n x objavljeno na T6 i u tekstu i komentarima) se vuče od potpisivanja (Hr) ugovora za Rafale tako da ne vjerujem da je tu u pitanju neinformiranost, Hr piloti što u Fr…

03. Dec 2024.Pogledaj