BEG airport status
MiG: Tehnički je nemoguće unaprediti srpske MiG-ove 21, odlučite se za 29ke Jasna poruka sa Buržea

MiG: Tehnički je nemoguće unaprediti srpske MiG-ove 21, odlučite se za 29ke

U ekskluzivnom intervjuu za Tango Six, zamenik direktora kompanije MiG poručio je da ne vidi perspektivu modernizacije dvadeset jedinica dok su za dvadeset devetke spremni – a šta koči modernizaciju do sada? Samo Srbija – „iz samo njima znanih razloga“.

Ljubaznošću menadžmenta kompanije MiG, danas smo seli sa čovekom broj jedan zaduženim za prodaju ovog proizvođača Mihailom Globenkom.

Posle najava da ćemo, prvo nabaviti, onda modernizovati ali prvo osposobiti našu više nego skromnu flotu MiG-ova 29 juče je ruska agencija RIA Novosti prenela zanimljivu izjavu direktora MiG-a Sergeja Korotkova:

– Srbija je zainteresovana za modernizaciju svojih lovaca MiG-29 koja bi se sprovela u Rusiji. Trenutno Srbija traži najbolju finansijsku opciju za mogući projekat modernizacije.

Međutim, kako nam je gospodin Globenko rekao pre nego što smo uključili kameru, njegov direktor to nije izjavio, barem ne na taj način.

Kako nam je Globenko ispričao, njegova kompanija je veoma zainteresovana za remont i eventualnu modernizaciju naših MiG-ova 29. Spremni su da pruže „low-cost“ opcije modernizacije kao i one skuplje koje bi naše lovce doveli do standarda rezervisanih za 4+ generaciju. Što se njih tiče, oni nisu nikada bili problem u bilo kojoj priči kako za remont tako i za modernizaciju i ne žele da komentarišu neodlučnost(i) naše strane.

Golobenko ističe da, za razliku od zapadnih opcija, imamo svu neophodnu infrastrukturu i kako je posebno naglasio na kraju intervjua – „u remont i modernizaciju bi možda mogli da budu uključeni i srpski tehničari“.

Pogledajte ceo intervju za više detalja o tome kako MiG vidi svoje opcije u Srbiji:

Tango Six će uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavati svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove sa Buržea kliknite baner:

Burze_post

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

d

Hvala Petre, ubiše po forumima sa 21-cama, prilog-osveženje, keep up

Odgovori
D

Klasicna Ruska trgovacka prica: nemojte te jeftine, bolje uzmite skuplje.
Da ne duzim – Srbiji je apsolutno svejedno koji avion ce joj sluziti za air-policing (21 ili 29), jer bez 2 eskadrile nadzvucnih borbenih aviona mozemo smatrati da srpsko RV i ne postoji, tj. da nije sposobno da obavlja funkciju odbrane VaP Republike Srbije.
Zato treba pribeci najjeftinijem resenju za avione koji su nam na raspolaganju – remont, produzenje veka i minimalna modernizacija MiG-21 BiS i UM za jos 7-10 godina a onda sve to zajedno sa Orlovima pravo u muzej.
Jedna eskadrila MiG-21 (7 BiS + 5UM) moze odradjivati air-policing, koncentrisati se na to da se svih 15 G-4 remontuju i digitalizuju.
A onda oko 2020-e kupiti novi visenamenski avion.

Odgovori
J

Te „jeftine“ avione Rusija odavno niti proizvodi, niti ima u sastavu svog vazduhoplovstva . Tehnički gledano, oni više nisu u stanju da pružaju podršku za njih .
Vi koji pričate o modernizaciji Mig-21 trebalo bi da navedete prvo ko će remontovati motore i sa kojom garancijom, ko će remontovati trup aviona, pa tek onda o tome šta bi eventualno moglo da se dogradi .

М

Србији су прво потребни ракетни системи, противавионски јер не можемо да се изборимо са јачим непријатељем са десетак добрих авиона…

Odgovori
Y

Marko tačno tako! Ali tu postoje nekoliko „ali“.
Prvo „ali“, te sisteme treba platiti a oni baš nisu jeftini a mi smo ruina od države!
Drugo „ali“ ozbiljnu raketnu PVO mogu da imaju države koje nisu u kolonijalnom statusu!
Treće „ali“ raketnim sistemima ne može se obaviti air policing a to je za države satelitčiće mnogo bitnije jer se time štiti velika satelitčina (eu) eventualni otet putnički avion bi oborili „divljaci“ sa balkana a gospoda sa zapada bi ostala čistih ruku.
Četvrto „ali“našoj braći sa zapada nikako ne odgovara da mala država ima takvo oružje jer im ne bi palo na pamet da vojno intervenišu, isto tako ni našoj braći sa istoka ne odgovara jer ne bi mogli da trguju tuđom nesrećom i nata bi se ranije približio granicama Rusije.
Dokaz: 2006 godine narod montagnard(inače tokom rata u Vijetnamu verne sluge Americi) tražio je „demokratiju“ naravno Vijetnamci su to ugušili u krvi, amera nigde ni od korova ni da bombarduju ni da pričaju o tome! Pre par godina S.Koreja je iz čista mira otvorila artiljerijsku vatru na J. Koreju američkog saveznika i opet ništa!
Dokaz za drugu tvrdnju da Rusi ne žele svakome da isporuče recimo sistem c-300 je ovo natezanje oko Irana koji je i uplatio ali isporuka će tek uslediti posle zahlađenja odnosa sa zapadom.
2000te godine Havez el-Asad otac sadašnjeg predsednika Sirije poučen iskustvom šta se nama dogodilo ’99 otišao je u Moskvu sa dve milijarde dolara u „koferu“ da bi nabavio moderne raketne sisteme vratio se praznih šaka epilog nam je svima poznat!
Nema ništa od raketnih sistema niti od nabavke većeg broja aviona samo je jedna država mogla na ovim prostorima to sebi da dopusti, mi možemo samo da krparimo!

g

bravo za komentar…

J

Mig-21 nije moguće modernizovati jer nema pojedinih delova za remont motora – logično jer su prestali da se proizvode pre skoro 30 godina . Ono što se sad radi je praktično traženje delova koji su bili po raznim skladištima svih ovih godina ili se kanibalizuju sa drugih rashodovanih primeraka . To nije slučaj samo kod nas nego i u drugim vazduhoplovstvima . Postoje i neke opcije remonta sa Kinezima, da se motor R-25 zameni njihovim WP-13 (koji je još uvek u proizvodnji) , samo pitanje je koliko se to isplati .
Što se tiče Rusa, njima svakako nije u interesu da se više razvlače sa Mig-21 bilo gde u svetu . Jednostavno, to više nije ni low-end tržište već tržište avio-otpada . Time se sad bave sumnjive ukrajinske, rumunske i poljske firem za relativno male pare ali i odgovarajući kvalitet.

Odgovori
Y

Marko tačno tako! Ali tu postoje nekoliko „ali“.
Prvo „ali“, te sisteme treba platiti a oni baš nisu jeftini a mi smo ruina od države!
Drugo „ali“ ozbiljnu raketnu PVO mogu da imaju države koje nisu u kolonijalnom statusu!
Treće „ali“ raketnim sistemima ne može se obaviti air policing a to je za države satelitčiće mnogo bitnije jer se time štiti velika satelitčina (eu) eventualni otet putnički avion bi oborili „divljaci“ sa balkana a gospoda sa zapada bi ostala čistih ruku.
Četvrto „ali“našoj braći sa zapada nikako ne odgovara da mala država ima takvo oružje jer im ne bi palo na pamet da vojno intervenišu, isto tako ni našoj braći sa istoka ne odgovara jer ne bi mogli da trguju tuđom nesrećom i nata bi se ranije približio granicama Rusije.
Dokaz: 2006 godine narod montagnard(inače tokom rata u Vijetnamu verne sluge Americi) tražio je „demokratiju“ naravno Vijetnamci su to ugušili u krvi, amera nigde ni od korova ni da bombarduju ni da pričaju o tome! Pre par godina S.Koreja je iz čista mira otvorila artiljerijsku vatru na J. Koreju američkog saveznika i opet ništa!
Dokaz za drugu tvrdnju da Rusi ne žele svakome da isporuče recimo sistem c-300 je ovo natezanje oko Irana koji je i uplatio ali isporuka će tek uslediti posle zahlađenja odnosa sa zapadom.
2000te godine Havez el-Asad otac sadašnjeg predsednika Sirije poučen iskustvom šta se nama dogodilo ’99 otišao je u Moskvu sa dve milijarde dolara u „koferu“ da bi nabavio moderne raketne sisteme vratio se praznih šaka epilog nam je svima poznat!
Nema ništa od raketnih sistema niti od nabavke većeg broja aviona samo je jedna država mogla na ovim prostorima to sebi da dopusti, mi možemo samo da krparimo!

Odgovori
s

Ne razumem ovo javno šamaranje ruske strane. Pa da li ćemo i kad ćemo modernizovati bilo šta nije problem MiG-a, niti zamenika direktora. Lično mislim da je pametno rekao da se tu ne modernizuje ništa rusko(to je već kontradikcija) nego da se kupe neki polovni avioni sa zapada, koji mogu da obavljaju sve što nama treba, a ne samo policing i kojekakve priče, nego avion za ratnu upotrebu, jer sve ostalo su samo skupi držači papira. Ili hoćeš vazduhoplovstvo pa kupiš ili nećeš , pa se ne zamlaćuješ. A ovako da školujemo pilote i da oni sede na aerodromu i da šmekaju kako drugi lete je patnja.

Odgovori
J

Čovek je otvoreno rekao koje su nam opcije . Mig-21 oni više ne mogu da tehnički podrže . Ako ima ko može , široko mu polje . Za Mig-29 nam nude određene opcije. Da li ćemo se za to odlučiti je naša stvar, ali izgleda više stvar naših „zapadnih partnera“ koji nam kroju kapu poslednjih 15 godina .

To da mi možemo da nabavimo avione sa Zapada i to u broju potrebnom da obavljaju „sve što treba“ , ne bih komentarisao jer je neozbiljno i nerealno .

S

Zasto je neozbiljno i nerealno? Kad god treba nesto kupiti to je neozbiljno i nerealno. Neozbiljno i nerealno je stalno prositi od nekoga nesto. Ili cemo kupiti pa imati ili necemo pa necemo imati. To je jedino ozbiljno. A to sta nam treba valjda znaju u vojsci, valjda rade neke analize, a ne samo da moze da leti. Ozbiljne pa i poluozbilnljne drzave urade analizu za koje potrebe im trebaju avioni, pa onda nabavljaju sta im treba a ne da li je lep, da li ga prave ovi ili oni. Neke drzave imaju avione kao sto je tucano i to im je vazduhoplovstvo i to im je dovoljno. Neke misle da im treba vise pa kupuju mirage a neke opet rafala itd. Sta nama treba i sta misle sa tim avionima jos nisam cuo od nikog. Pa jos kad pitas da li uopste lete migovi to je vojna tajna. Kao zakljucak – ako nam treba kupicemo. Ako ne onda necemo. Ali mlatiti se i dalje sa nebezbednim avionima i helikopterina je neozbiljno i nerealno.

Odgovori
1

Nabavke sredstava NVO (u sta spadaju i vojni avioni) nisu tako jednostavne kao sto mislite u vasem komentaru.

Analiza potreba za avijacijom jeste potreban, ali ne i dovoljan uslov nakon kog se obavlja nabavka sredstava. Postoje jos neki uslovi koji moraju da se ispune pre nabavke, i vecina tih uslova spadaju u (geo)politicke. Naravno, cak i ako se svi uslovi ispune, to i dalje ne garantuje ispunjenje nabavke. Cak i Tucano koji ste naveli ima „neuspele pokusaje“ prodaje drugim drzavama osim Brazila.

J

Neozbiljno je i nerealno pre svega što sve to košta . Amateri pričaju o taktici a profesionalci o logistici . Koliko bi nas koštala logistika za recimo prelazak na F-16 (jedna od jeftinijih opcija) , sa sve delovima, novim naoružanjem, potrebnom opremom, obukama pilota i tehničara i.t.d. Imate primer komšija Rumuna po tom pitanju .
Tužna realnost Srbije je da mi jedva možemo da skupimo pare za remont Mig-29 , a čak i to zavisi od volje Zapada da nam dopuste da imamo kontrolu nad svojim vazdušnim prostorom .

S

Mislim da se uvek krene od onog sta ti treba pa tek onda trazis nacine da to i kupis. Nismo valjda osudjeni na migove zato smo smo ih jednom kupili? Cesi madjari su leteli na migovima sad lete na gripenima. Brazil na mirage sad gripen. Logistika se kao i sve ostalo kupuje ako ima para. ne znam kakva je sad logistika kad se ne sete da naruce akumulatore na vreme. To su samo izgovori. Ja i jesam amater za ove teme ne sporim i ne iznosim tvrdnje vise pitanja, ali stalno to kao imamo migove pa sad svi piloti kao ne mogu nista drugo, ne razumem ako mogu drugi zasto ne mozemo mi? Moze se kupiti niko nam ne brani. Hrvatska je isto pocela nabavku aviona. Ako oni mogu da nadju nacin mozemo mi. Treba krenuti, poslati zahtev za ponude pa pregovarati to ionako traje godinama, a do tad skrpiti neke pare pa kupiti. Ili ne i to je ok. Ali ovako virtuelno vazduhoplovstvo gde su piloti ugrozeni letenjem na neispravnim avionima i helikopterima najveca opasnost je bas za pilote.

1

Nazalost, Slobodane, takva nam je geopoliticka situacija. Sve zemlje koje ste naveli (Ceska, Madjarska, Brazil, Hrvatska) su trenutno u interesnoj sferi Zapada(EU i SAD, mada je jaci uticaj poslednjeg). Mi i dalje nismo u milosti te sfere, iako im „nasi“ vlastodrsci cine sve moguce ustupke. A i o mesanju te interesne sfere u unutrasnje poslove nase nazovi drzave da i ne pominjem…

Uglavnom, da ne duzim pricu, nekome je u interesu ovakvo stanje kakvo je.

J

Mađarska je upravo prizemljila svoje Gripene pošto su dva pala u roku od mesec dana . I pored sve reklame, to jednostavno nije avion napravljen da bude jeftin za održavanje i da mogu da ga koriste zemlje sa niskom tehničkom kulturom . A i Mašarska i Češka su bile u mnogo boljem ekonomskom stanju kad su ih kupili odnosno iznajmili nego Srbija danas.
Drugo za ono šta su naše reralne potrebe u odnosu na okruženje (barem 100-ak višenamenskih aviona) , mi para nikad nećemo imati . Ovde se govori kako da skrpimo jednu polu-eskadrilu ( 6-7 aviona) za bazičnu kontrolu vazdušnog prostora u miru . U tom smislu, bacati pare na švedske avione, švedsku infrastrukturu i.t.d. da bi imali nešto što bi u realnom ratu nestalo za dva dana je neracionalno .

H

Meni se čini da su hrvati napravili prilično dobar i jeftin posao i dobili upotrebljivu eskadrilu od 12 MIG ova. Kako oni to mogu a drugi ne?

Odgovori
J

Ispostavilo se da baš i nisu . Ukrajinci su remontovali te avione koliko su mogli, ali s obzirom na kasnije padove i trenutan minimalni nalet, pitanje je koliko je sve to dobro .
Naravno, i Srbija bi mogla da se obrati pomenutim „krpadžijama“ , ali bi u najboljem slučaju tako izvukli 4-5 godine „stanja redovnog“ . U najgorem slučaju bi mogli da opet imamo udese vazduhoplova .

g

ja ne znam cemu se mi zaluđujemo.nama jednostavno nije dozvoljeno da imamo borbenu avijaciju..ovo dok leti letece i kraj priče.the end.dozvolice nam nekoliko transportnih helikoptera zbog element.nepogoda i požara i to je to..

Odgovori
P

Nije problem u remontu i rezervnim dijelovima. Za 15 milijuna Eura remontirano je i modernizirano naših 7, okupljeno 5 ukrajinskih sa skladišta i kupljeno neraspakiranih i uskladištenih rezervnih dijelova u vrijednosti većoj od 2 milijuna Eura.
Problem je predstavljala integracija suvremene digitalne NAV/COM opreme i stare ruske analogne avionike, odnosno pretvorba i prilagodba signala.
Sada kada je skoro sve podešeno, viša razina zapovjedanja navodi u presretanje naše MiGove bez problema iz CAOC Torrejon u Španjolskoj.

Odgovori
J

Vaši Mig-21, da se ne lažemo, nisu u stanju da polete bez temeljne pripreme od nekoliko dana . U slučaju stvarne potrebe naravno da niko ne bi računao na njih .

F

Stvarnost te demantira Jovice. Hrvatska dežurna para redovito obavlja vježbovna presretanja, kako najavljena tako i nenajavljena, bez obzira da li uzbuna bude na početku ili na kraju smjene dežurstva.

Odgovori
S

Mislim da bi srbija i hrvatska trebali uci zajedno u nabavku borbenih aviona i da bi tako lakse dobili dozvolu i mi i oni. U svetlu gorepomenutih geopolitickih uslova koje priznajem kao validan argument. Ne verujem da bi iko dozvolio neku trku u naorazanju izmedju nas a postoji i sporazum o ogranicenju naoruzanja zemalja bivse sfrj koje para nemamo da ispunimo tj kad bi stvarno kupili sve sto smemo bili bi verovatno vojno jaki kao poljska ili neka veca drzava.

Odgovori
F

Da smo pametni, tako bi i bilo. Ali smo još daleko od te faze, kamo sreće. Iako mislim da nije toliko pitanje „dozvole“ koliko samog novca. Sve pokrali naši vlastiti političari.

J

Smešno :) Pa nama je jedan od glavnih razloga za postojanje avijacije upravo odvraćanje Hrvatske od agresivnih namera kako prema nama tako i prema RS , u svetlu izjava njihovih političara kako bi HV mogla da likvidira RS za nekoliko dana ako se ukaže potreba .
Baš upravo za sprečavanje takvog nekog munjevitog rata (dok se ne umeša međunarodna zajednica i krene da radi diplomatija) nama je potrebno vazduhoplovstvo jače od njihovog . Inače, realno, za finansiranje pravog RV nema mogućnosti .

H

Emoj Jovice. Zaboravio si da su hrvati snalažljivi i da su s ovim remontom mig ova opet zajebali sve. Avioni su za divno čudo savršeno upotrebljivi i odluka o nabavi novih se može donjeti na miru. A cijela parada je koštala jedva petnaestak miljuna eura. Za te pare kupiti deset godina upotrebljivu eskadrilu je čudo.
Svi su govorili da je to nemoguće a napravljeno je. To je kad imaš dobrog ministra obrane koji se ne da sj…..

Odgovori
Y

Jovice, ovo tvoje pisanje oko migova 21 i 29 ima nekog smisla ovo drugo je totalni besmisao!
Iza svake eventualne agresivne namere Hrvatske stajaće Vašington, Berlin, London čitaj Brisel, pet, šest, serem aviona ma kakvi bili ih sigurno neće odvratiti! Dejstva avijacije jesu značajna ali ne i presudna! Najveći efekat avijacija ima pustinjskim uslovima gde bilo kakav pokret oklopno- mehanizovanih jedinica stvara oblake prašine praveći od njih metu a istovremeno zaklanja napadača iz vazduha. Međutim čak i u takvim uslovima avijacija nije svemoćna, imaš primer ISIL-a koji je u žestokom naletu kao da dejstva njigovih protivnika iz vazduha nemaju nikakav efekat! U našim uslovima kopnena komponenta armije je odlučujuća. E sad opet se vraćamo na priču da mi nismo SFRJ, a na žalost ni SRJ, mi već deset godina imamo degenerisanu omladinu koja ne zna ni šta je 7,62 (ne njihovom krivicom) a kamoli nešto komplikovanije! Znači rezervni sastav nemamo!
Ne daj bože da se međunarodna zajednica umeša to i slep i lud vidi da bi nas mrcvarili do smrti!
Zato batali političare i njihove izjave mi smo kolonija i kad čujemo moramo se praviti da nismo čuli da ne bi i mi i oni bili moneta za potkusurivanje tu ne može pomoći ni 21 ni 29!

Odgovori
J

Vašington u trenutnoj situaciji ne može da deluje baš svuda i na svakom mestu . Imperija se previše raširila, ima važnijih tačaka nego Balkan.
U takvoj situaciji, sitnije prljave poslove mogu da „outsource-ju“ lokalnim saveznicima odnosno bolje reći slugama . Za likvidaciju RS sasvim komotno može da posluži Hrvatska , isto kao što danas Makedoniju komadaju pomoću Albanaca .
Napad Hrvatske na RS ne samo da je realna mogućnost, nego ju je najavljivao još Stipe Mesić . O tome pročitaj na linku dole .
Jedna od mogućih uloga našeg RV je upravo u tome da se takav munjevit scenario desi, odnosno da se spreči dejstvo HRZ po RS , i da se deluje po jedinicama HV koje uđu na teritoriju RS nekoliko dana dok ne krene da radi diplomatija . Realno, moguće je da Srbija ima dovoljno jako vazduhoplovstvo za takvu jednu limitiranu ulogu, ali ne i za neki ozbiljniji sukob .

http://www.index.hr/vijesti/clanak/ny-times-ako-republika-srpska-proglasi-neovisnost-hrvatska-salje-vojsku-na-banja-luku/423267.aspx

Y

Sreća naša što Vašington ima važnija posla, on je sposoban da simultano vodi rat sa dvadeset država odjednom kao što je naša!
Eventualni napad na RS mi možemo da posmatramo kao nemi posmatrači čak i da Hrvatska nema ni jedan jedini avion, prilikom pada RSK SRJ nije prstom mrdnula a tako bi bilo i sad s tim što bi imali sad na grbači Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Albaniju, moram te podsetiti da je Hrvatska članica nate!
Ne interesuju me izjave političara koje se mogu koristiti za unutrašnja politička prepucavanja.
Nerealno je u ovim uslovima da Srbija ima RV za bilo kakve ratne uloge, sreća naša je što je i Hrvatska krš u ekonomskom smislu po nekim podacima veći od nas tako da te fantazije imaju minimalne šanse da se dogode.

J

Na vašu žalost gospodine YU-AZJ, a na sreću celog sveta, više nisu 90-te i moć Vašingtona polako opada . Naša „država“ im zaista ne bi bila neki problem, ali oni su već započeli tih dvadesetak ratova po svetu i ne mogu da budu svuda i na svakom mestu .
Prilikom napada na RSK , da Vas podsetim, prvo je dejstvovala američka avijacija na aerodrom Udbine (21.novembra 1994) , a kasnije uoči hrvatskog napada i na sisteme PVO i veze RSK . Verovatnoća da se i sad desi tako nešto je značajno manja .
Šta više, i pored toga što je Hrvatska članica NATO , ovaj vojni savez nije baš spreman da prati svaku članicu u avanturu koju započne . Primer za to je i obaranje turskog aviona od strane sirijske PVO nedavno .

P

Tako je YU-AJZ.
Mi za razliku od nekih pitanje svojih međunarodno priznatih granica smo rješeili 15.02.1992. godine i na osnovama međunarodne Badinterove komisije koja je zaključila da bivše SFRJ u takvom smislu i obliku više nema i da sve republike i pokrajine koje su sačinjavale SFRJ postaju države u svojim republičkim ili pokrajinskim granicama.
Tko sada u 21 stoljeću želi još. rat zbog granica?
Mi svakako ne, kao i 90-ih. Ali brate mili kad više. nije išlo zajedno, mogli smo se barem razići kao ljudi, kao što su se razišli Česi i Slovaci.
A MiG-ovi lete, vuku i leteće mete, kopnene snage i mornarica su imale vježbe PZO, provodi se noćna obuka, trenutna raspoloživist je veća od 60%

Odgovori
S

agresija hrvatske na nas? Kako ih nije odvratilo od rata kada smo imali 14 mig 29 i ne znam koliko mig 21 itd a oni bas nista od navedenog pa su ratovali sa jna. Ne secam se da su se predali.Nemacka je donela odluku da smani vazduhoplovsto na 225 aviona toliko borbenih aviona ima i francuska a nama treba 100 aviona? A pilote da stancamo na printeru? Koliko je pilota primljeno na akademiju prosle godine? Austrija ima 12 eurofajtera pa se ne boji hrvatske kao ni madjarska a nama hrvatska pretnja? Nisu realno ni pokusali da nam prete niti mogu a sumnjam i da hoce. Ako nam je motiv nabavke da pretimo drugima avionima onda nam sigurno niko nece prodati ni pracku.

Odgovori
J

Agresija na RS je itekako moguća i kad su imali vazdušnu premoć (uz pomoć NATO) 1995. oni su je i izveli do izvesne mere . Za napad na Srbiju Hrvatska tada nije imala snage pa nije to ni uradila , što ne isključuje mogućnost da se sada to desi – mada je manje verovatno od napada na RS .

Y

Jovice sve više mi ličiš na Maricu!
Iz mojih postova se jasno može videti da ne volim ni reč demokratija a ti si zaključio da žalim za američkom moći iz ’90!!!?
Dejstva američke avijacije po RSK nisu bila presudan faktor sem toga ja te ponovo pitam gde je bila SRJ?
Kako misliš da članice nate poput Mađarske intervenišu zbog obaranja turskog aviona u Siriji? Turska je debelo upletena u rat u Siriji i jedan od generatora krize u toj zemlji i mnogo je više štete nanela od obaranja jednog aviona.
Na sreću ljudi sa ovih prostora a tvoju žalost usijane glave poput tebe su u manjini bar za sada!

Odgovori
J

Ne znam gospodine YU-AZJ, nekako mi se čini da ste svi vi jugo-nostalgičari i levičari naprasno postali liberali i ljubitelji Zapada .
Avijacija SRJ nije mogla da dejstvuje protiv američkih vazdušnih snaga koje su ako se ne sećate tada čak i uspostavile zonu zabrane leta iznad BiH . Naravno, ta zona zabrane leta je važila samo za srpske letelice . Uostalom, od početka 90-ih bila je povećana koncentracija letelica NATO saveza u okolnim državama .
U današnje vreme nije baš tako, pošto je težište američkih interesa pomereno drugde . Prema tome, vrlo je moguće da Hrvati dobiju zeleno svetlo da unilateralno dejstvuju protiv RS , ali bez učešća drugih zemalja , isto kao što je zeleno svetlo dobila Turska (ali ne i materijalnu podršku drugih članica NATO, ne Mađarske nego pre svega SAD) .
I ne bih rekao da sam ja usijana glava . Naprotiv, ja sam vrlo hladan u proceni koje su glavne pretnje našoj državi i narodu , i šta možemo a šta ne možemo da uradimo po tom pitanju . Usijane glave su ljudi kao Vi, koji potpuno nerealno sanjaju obnovu neke SFRJ i to uz pomoć onih koji su je i razbili .

Y

Svašta se tebi pričinjava. No da ne mlatimo praznu slamu ostavljam te u uverenju da je naša država sposobna da vodi ratove nažalost obično u njima učestvuju oni koji to ne žele, i naravno nikada se to obije o glavu vucibatinama koje to zakuvaju.

d

A ko ce nam opsluzivati i odrzavati te modernizovane 29-vetke??
Poslasticari, kuvari, poljoprivredni tehnicari i slicni, koji su primljeni u vojsku i kratkim kursom „unapredjeni“ u aviomehanicare??

Srbija prvo mora da uspostavi skolski sistem i obezbedi kadar.

Odgovori
Y

Tako je Đorđe, masa ljudi koji su se školovali za aviomehaničare sad su poslastičari, kuvari i vodoinstalateri pa što ne bi bilo i obrnuto! Tako razmišljaju pileći mozgovi.

S

Jako bi se iznenadio da jovica ima vise od 17 godina. Ne treba pljuvati po onome sto imamo treba da se unapredjujemo. Albanija je kupila nove helikoptere vrlo moderne ko to odrzava? Nije valjda da su oni neka industrijska sila sa brdom avio inzenjera? Kupili obuku i odrzavanje kao i mi sto bi kupili sta god kupili od bilo koga.

Odgovori
J

Ne znam koliko godina Vi imate , gospodine Slobodane, ali se pitam čime se bavite u životu kad tako lako raspolažete tuđim parama .
Albanija ne kontroliše svoj vazdušni prostor poodavno, a njihovo vazduhoplovstvo raspolaže sa desetak helikoptera od kojih je polovina prizemljena . Preostale stvarno mogu da održavaju i tehničari iz inostranstva , pošto je to flota kojom raspolažu i pojedine ne tako velike firme .
Potpuno je besmisleno to porediti sa održavanjem flote od desetak F-16 , sa sve naoružanjem, što je najjeftinija ponuda koja dolazi sa Zapada . Naravno, kao što sam rekao, kad su u pitanju tuđe pare vama pro-zapadnima je sve jeftino i moguće .

S

Ne raspolazem nicijim parama. Samo iznosim misljenje. Prozapadni je lose, nisam razumeo? Nista nije jeftino, sve jeste lako ako se hoce a kod nas opravdanja su uvek na ceni. Ponude nismo dobili jer ih nismo ni trazili, a verovatno bi ih bilo raznih i verovatno su te cene visoke ali skupo je samo ono sto ti ne treba. Napisao sam da ne treba da se ogranicavamo samo na rusko naoruzanje jer smo ga nekad kupili pre 30 godina. Ista prica vidim i sa helikopterima. A ima raznih proizvodjaca – recimo rumunija proizvodi po licenci pume. I leti sa njima super i ima ih sto i imaju izraelsku elektroniku itd… Znaci traziti od svih pa onda kupiti a ne made in russia najbolje na svetu i tacka.

J

Pa eto, ta vaša pro-zapadna opcija je na vlasti već 15-ak godina. Ako se ograničimo samo na RV, više je štete nanela nego bombardovanje 1999. (opet od strane tih tzv „prijatelja“ sa Zapada) . Raspolagali ste i raspolažete tuđim tj. državnim novcem svo to vreme , pa iza vaših „rešenja“ i reformi ostadoše samo propast i dugovi .
Pokazali ste da nemate čak ni osnovnu ekonomsku pismenost, pa je suludo objašnjavati Vama lično a i Vašim sumišljenicima koliko bi koštalo da čak i besplatno dobijemo letelice sa Zapada (a nećemo) . Tako da je najbolje za sve nas da jednostavno prestanete da se bavite stvarima koje ne razumete . Pošto to ipak nećete uraditi, ostaje samo da se Vaše poruke ignorišu, što ću ubuduće i raditi .

P

Uspoređivati sadašnje vrijeme sa onim iz 90-ih stvarno nema smisla. Sve ili većina sadašnjih država bivše SFRJ su stabilne, u međunarodno priznatim granicama i potvrđenima od međunarodne Badinterove komisije. Rat za granice i teritorij više nije moguć, još od 1992. godine kada su i Slovenija, BiH i Hrvatska primljene u članstvo UN-a. Neke države sada su članice EU-a i NATO saveza ili su na putu da to postanu.
Američki avioni su 1995. borbeno djelovali po položajima sistema Kub, jer je VRSK uključila nišanske radare misleći da su na osmatračkim radarima Hrvatski MiG-ovi. Amerikanci su u samoobrani ispalili nekoliko antiradarskih raketa i bombi.
Nakon operacije Oluja, VRS je sa nekoliko aviona Orao neuspješno djelovala oko Petrokemije kutina, a naši MiG-ovi su dobili zadaću da neutraliziraju Orlove, odnosno aerodrom kod Banja Luke i oklopne jedinice okupljene koliko se sjećam negdje u okolici Prijedora.
Zadatak nije nikada izvršen, jer su naši avioni pod prijetnjom rušenja morali napustiti zračni prostor BiH.
Piloti su putem radio veze dobili poruku da su uočeni na AWACS-u i da imaju nekoliko minuta da promjene kurs i vrate se u zračni prostor Hrvatske ili će biti oboreni.
Slična prijetnja nastala je kada je Banja Luci isključena struja. Richard Holebrook nazvao je predsjednika Tuđmana i rekao da naši moraju stati i ne smiju ni pod koju cijenu ni pomisliti da uđu u Banja Luku i da su F-16 već u zraku i da će nas bombardirati.
Amerikanci su se bojali da rijeka izbjeglica iz Hrvatske i BiH u Srbiji ne pokrene revoluciju i tada ne sruši Miloševića, s kojim su napokon mogli voditi pregovore.
Tako je napokon završen rat, a započeli su mirovni pregovori u Daytonu.
A sve ostalo nakon toga je vrlo slično i kod Vas i kod nas, s tom razlikom što mi ipak imamo 2 puta veći državni proračun, a samim time i mogućnosti za nabavu novih i skupih oružanih sustava.
Ukratko, koliko para toliko muzike.

Odgovori
p

Mali ajd ne bulazni o ratu ipak si jako neobavjesten..drz se zadane teme.

S

Nema drzavnih para nego pare koje obezbedjuju poreski obveznici u koje ja spadam i ne vidim sta je lose a cak mislim da je i obavezno da znam kako ae trose. Bar je tako u normalnim zemljama. Nemam nista protiv ignorisanja zanima me jedno: koliko kosta sat leta mig 29. To je najcuvanija tajna ocito, i kod nas i kod rusa. Lepo bi bilo znati pa onda sve ostalo komentarisat.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Medo s mora, ne. Nije to bio problem s Kosher Burecima. Problem s Kosher Burecima je bio taj sto je Hrvatska htjela G2G (government to government) goranciju drzave proizvodjaca zrakoplova. Kako USoffA nije imala nikakav uvid sto se s Burecima dogadja od trenutka isporuke Izraelu, ako smo mi htjeli da USoffA garantira za njih, normalno…

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

80????????? Ocito su naucili Qatarsku lekciju. Ne draga djeco, oni se samo pripremaju za igre prijestolja u Riyadhu

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Frane, Rek'o sam ja to njima odavna. Izlgleda da su i poslusali https://www.blogbeforeflight.net/2021/06/chief-staff-swiss-air-force-visits-italian-air-force-flight-school.html?m=1

03. Dec 2021.Pogledaj

mr na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Kupuje se zaštita velike sile. Tačnije, Francuska će da štiti svoj posao u Emiratima, a samim tim i njih. Kupovina oružja u ovom iznosu je vredna zaštite.

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend