BEG airport status
Vučić: Koncesija za Nikolu Teslu i dalje u igri, Lađevci i Niš gubitaši Još jedno obećanje za "aerodrom-gubitaš"

Vučić: Koncesija za Nikolu Teslu i dalje u igri, Lađevci i Niš gubitaši

Posle najave ministarke građevine, saobraćaja i infrastrukture, Zorane Mihajlović, da će sa aerodroma Lađevci kod Kraljeva u toku ove godine početi da se obavljaju i civilni letovi, stiže još jedna najava –  „završetak ovog aerodroma u najbržem mogućem roku„, izjavio je juče premijer Srbije Aleksandar Vučić.

Na pitanje kada se može očekivati završetak radova na ovom aerodromu, primijer nije dao precizan odgovor.

– Nemojte me držati za reč, tu informaciju ću dati javnosti u roku od nekoliko dana. Ali u najkraćem mogućem roku ćemo to da završimo – rekao je Vučić.

On je dodao i da Lađevci predstavljaju strateški interes uprkos prognozama da će aerodrom biti neprofitabilan.

– Lađevci su naš strateški interes za pet okruga – za Raški okrug ceo, za Rasavski okrug, za Šumadijski okrug, Moravički okrug, Zlatiborski okrug ceo. To ćemo brzo da uradimo iako nam neće biti lako. I kad budemo radili koncesiju ili PPP (javno privatno partnerstvo) za aerodrom Beograd, gledaćemo da to uradimo i za aerodrom Niš i za aerodrom Kraljevo jer to će, uglavnom, biti, nadamo se, ne veliki gubitaši ali svakako gubitaši u odnosu na veoma profitabilni beogradski aerodrom – istakao je Vučić.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

ma

ogorčeni, sada u Beogradu od loukostera leti Wizz, Easyjet, Vueling, Germanwings se vraća za dve nedelje a Niki je upravo poleteo pre pola sata.

Odgovori
Co

Kakav Niki? Oni godinama ne lete za Beograd… Wizz odustao od mnogih linija, Easy je ukinuo i Rim i Milano, ostala samo Ženeva… Vueling sezonski, Germanwings sezonski…

Odgovori
Pe

Ogorčeni, vidim da sa vazduhoplovnog bi radije da sklizneš u neke druge priče.. Da, početak je Wizza u Nišu ali im ide odlično. Jesu smanjili jedan avion u bazi ali svaki dan je ovde avion iz druge baze. Da nije tako, ne bi prosle godine prevezli samo 10% manje putnika u odnosu na predhodnu godinu sa dva aviona u bazi. Niki je otišao još u vreme rahmetli Jata..

Odgovori
dj

A šta bi sa aerodromom Ponikve?
Ko plaća njegovo održavanje?

A sad Lađevci od značaja za Zlatiborski okrug??

Odgovori
Mi

Milose odakle ti podatak da jejdno tehnicko sletanje na AD naplacivano 300 hiljada dolara !!!!!

Odgovori
Sa

Postovani, kako u Crnoj Gori funkcionisu 2 aerodroma na 50 km ns 600.000 stanovnika i neka bude jos 600.000 turista? A nema ih toliko. Nista vise

Odgovori
Sa

Dopuna ili P. S. svejedno je. Da Vam je neko pre par godina pricao da ce se iz Tuzle leteti na 9 destinacija? Da li bi mu verovali? Otvoriti i Nis i Moravu i Ponikve pa da pricamo za godinu dve…..pozdrav svima :)

Pe

Savo, Tivatski aerodrom je imao 910.000 a Podgorički preko 700.000 putnika prošle godine i vi njih poredite sa Kraljevom i Nišom?! … a more nemaju ;)

Odgovori
Sa

Pedja kazu da je 20 ili 30 % putnika Pristinskog aerodroma iz Srbije. Otvoritii aerodrome, osposobiti ih i opremiti navigaciono i infrastrukturno. Milioni ljudi zive u Srbiji. To zaboravljamo. Dijaspora. More igra ulogu sigurno ali nije jedina stvar. Zimski red letenja u Podgorici ipak postoji. I da vidimo posle godinu dve.Nemoguce je da smo mi nivo Kosova jedan aerodrom i to je to :)

Pe

Savo, ne znam odakle ti ti podaci ali ti moram reci da sigirno nisu ispravni. Kroz pristinski aerodrom prodje nesto preko 1.600.000. Na Kosovu zivi 1.900.000. Na jugu Srbije zivi zvanicno oko 20.000 a prema albanskim izvorima 50.000.. Kada sve ovo uzmes u obzir NEMA SANSE da je 20, 30% putnika pristinskog aerodroma iz Srbije cak i da Sandzak uzmes u obzir.

og

Te druge vode nažalost imaju mnogo uticaja na sve druge aspekte naših života. Uostalom, komentarišemo vest koja ima izrazito političku konotaciju, imajući u vidu izvor te vesti.

Evo kako razmišljam (ne uzimam u opbzir sve aspekte, ali one koje smatram najbitnijim):
– BG – tu nikad neće biti problema, dok god je BG neko čvorište. Doduše, letovi za običnu raju u vidu low cost zavise i zavisiće od mnogo toga, a ponajviše od toga da li će se ukinuti prikriveni monopol i povlašćena pozicija AS.
– NI – dobro je što je ovaj aerodrom infrastrukturno dobro povezan, ali može značajno bolje. Blizu je auto-put i železnica. S tim što mislim da će promet zavisiti u mnogome i od razvijenosti tog područja, a znamo kako je na jugu.
KV – iako sam iz tog kraja, bojim se da tu perspektive nema mnogo. Infrastrukturno, taj aerodrom nije dobro povezan. Nemaš auto-put, nemaš dovoljno železničkih linija… Zapravo i nemaš u neposrednoj blizini železnički transport. Pruga jeste kod Samaila, ali je odvojena od aerodroma Z. Moravom. Ono u čemu je taj deo Srbije bolji od juga Srbije je kolika-tolika razvijenost. Doduše i tu su kretanja ka tome da se izjednače sa jugom.

Sve u svemu, dok ne krene generalno na bolje u ovoj zemlji, bojim se da će se NI i KV svesti na neuspele eksperimente i rasipanje novca poreskih obveznika. Dok god se svi selimo iz tih područja za BG, i dok god BG jede Srbiju, neće biti perspektive ni za šta, a kamo li za organizovani putnički avio saobraćaj.

Inače mi je drago da Wizzu ide dobro iz Niša. Samo da tako ostane…

Odgovori
Sa

Pedja da ne budem glupi lokal patriota i da ne smaram….veruj mi da ima mesta za vise od jednog aerodroma u Srbiji. I mesta i posla. Pozdrav sve najbolje:)

Odgovori
Sa

Naravno da racunam Sandzak. masovno putuju preko Pristine koja im je na 100 km, cak i Skoplje koriste. Beograd je mnogo daleko za njih. 5 sati autom.

Pe

Savo, ja bih najvise na svetu voleo da imamo vise aktivnih aerodroma. Nis lagano krece. Nadam se uskoro i Kraljevo. Svako dobro, pozdrav.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

03. Dec 2024.Pogledaj

Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

03. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

03. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Mislim da se nimalo ne pretjeruje s obukom tim više što u Hrvatsku još uvijek nije stiglo svih 12 aviona nego 7, a za sada nema puno pilota koji su prošli cjelokupnu praktičnu - letnu obuku, a oni koji su ju i odradili u Francuskoj imaju planom predviđenu ulogu instruktora za one koji se tek…

03. Dec 2024.Pogledaj