BEG airport status
Država Srbija uništila US Airways

Država Srbija uništila US Airways

BEOGRAD – U jednoj emotivnoj priči tragične propasti višedecenijske tradicije poslednje što vam treba je bezosećajan i površan pristup poslednje slamke u koju se uzdate. Zaposleni u Aviogenexu su, slučajno ili namerno, taj površan pristup pre dva dana i dobili u dnevnim novinama Danas.

 
 
screenshot
 
 
Zaposleni u Aviogenexu su se posle bezidejnog ping-ponga države u igri nadležnosti za rešenje njihove sudbine okrenili medijima. Okrenuli su se javnosti iz želje da aktuelizuju svoj problem (posle kordijalnog čekanja na poteze države koji nisu usledili), iz želje da pokušaju da proces ubrzaju i zbog onih najplemenitijih razloga: ljubavi prema svojoj kompaniji i njenoj tradiciji i ljubavi prema vazduhoplovstvu – toj specifičnoj delatnosti za čije se ljude i firme pre svega emotivno vezujete.

Posle nekoliko meseci borbe (koju je među prvima ispratio i naš portal) dobili smo hronologiju javnih istupanja zaposlenih na koju će, ako ni na šta drugo, uvek moći da budu ponosni: od glasina da će se Aviogenex i „stari deo“ Jata fuzionisati, preko prve (dez)informacije da odlaze u stečaj, lobiranja za skretanje pažnje na zainteresovane kompanije i na kraju sumiranje njihove tragične sudbine.

Da je država odlučila da pusti Aviogenex niz vodu bilo je jasno svima pa i zaposlenima. Uprkos tome, uprkos teškim uslovima u kojima preživljavaju (sa 18 nesiplaćenih plata, bez overenih zdravstvenih knjižica) oni su se mobilisali, lobirali nadležne i animirali su medije. Nešto što će im zauvek dati kredibililtet i retku privilegiju da koračaju uzdignutog čela i neokaljanog obraza kroz hall of fame uništenih srpskih (vazduhoplovnih) institucija. Jer Aviogenex je bio institucija, tradicija i simbol. U najispravnijem značenju tih često zloupotrebljavanih pojmova.
 

Zbog čega onda ovo?

 
Ono što Aviogenex takođe sigurno nije zaslužio, posmatrajući više emotivno a ne zbog kritikovanja kolege novinara, je ovako besmislen tekst u Danasu:
 
screenshot
 
Mejnstrim mediji više nisu zainteresovani za priče o Aviogenexu jer novih informacija nema i ovo je možda bila jedna od poslednjih prilika da se ponovi očaj zaposlenih. Umesto bolje i veštije sročene poente dobili su odsustvo i najmanjeg truda da se Googluje adekvatna fotografija za ilustraciju i novinara koji im je dopustio da plasiraju besmislenu tezu da ih je uništio Etihad.

Tezu koja je toliko prizemna, nesrazmerna i logički neutemeljena da ostaje žal za propuštenom prilikom i podsmeh. Za nijansu nedostojanstvenije od gorepomenutih akcija za ponos.

U trenutku kada se možda najbrže rastuća i kapitalno najzdravija globalna alijansa nezaustavljivo širi planetom više je nego smešno pretpostaviti da su uopšte čuli za  Aviogenex i njihov prizemljeni oldtajmer a kamoli da su imali razrađen plan kako da unište kompaniju koja više gotovo da ne postoji. Da je kritika upućena direktno menadžmentu Er Srbije (što bi sigurno bilo smislenije) efekat bi bio isti. Državi očigledno niko na vreme nije predočio određene sinergijske potencijale (više spas radnih mesta ako smo iskreni) i za svaku naknadnu ideju više jednostavno nije mesta.

Borba za preživaljvanje, borba za svoju kompaniju i ukazivanje na odsustvo strateškog promišljanja države su argumenti. Upornost i izdržljivost u odbrani tih argumenata je za svako ljudsko i profesionalno poštovanje. Tvrditi da je Aviogenex likvidiran zbog konkurencije Etihadu je glupost.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

12

Teza napravljena na osnovu glupe logike i izvrtavanja cinjenica. Jeste da je Etihadov dolazak mnoge stvari promenio (i nabolje i nagore), ali on nije inicijator propasti Aviogenexa.

Odgovori
Ko

Naravno da nije,ali drzava nista ne zeli da prepusti slucaju,pa tako i ovo.Nikad niko iz Aviogenex-a nije rekao da je Etihad kriv za njihovo propadanje,vec iskljucivo drzava.A drzava je ta koja ne dozvoljava nikakvu (pa cak i beznacajnu) konkurenciju Etihadu.

Odgovori
Ra

Zaboravlja se da je sudbinu Aviogeneksa bilo moguce i trebalo resiti mnogo pre dolaska Etihada.Ali drzava to nije smela dozvoliti iz jednostavnog razloga ako bi se AGX privatizovao pre JAT-a,onda bi to moglo znaciti kraj Jata.Jel sta bi bilo ako bi se nasao neki Etihad da preuzme AGX,drzava bi izgubila nacionalnog avioprevoznika.E zato je drzava u obavezi da pomogne AGX-u,jer su iskljucivo krivicom drzave dospeli u ovakvu situaciju.Da ne pricam o lopovskoj prodaji titovih aviona b727,koji su bili mozda najbolji u svetu tog tipa,a neki od njih i dalje lete,a prodati su u bescenje!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj