BEG airport status
Država Srbija uništila US Airways

Država Srbija uništila US Airways

BEOGRAD – U jednoj emotivnoj priči tragične propasti višedecenijske tradicije poslednje što vam treba je bezosećajan i površan pristup poslednje slamke u koju se uzdate. Zaposleni u Aviogenexu su, slučajno ili namerno, taj površan pristup pre dva dana i dobili u dnevnim novinama Danas.

 
 
screenshot
 
 
Zaposleni u Aviogenexu su se posle bezidejnog ping-ponga države u igri nadležnosti za rešenje njihove sudbine okrenili medijima. Okrenuli su se javnosti iz želje da aktuelizuju svoj problem (posle kordijalnog čekanja na poteze države koji nisu usledili), iz želje da pokušaju da proces ubrzaju i zbog onih najplemenitijih razloga: ljubavi prema svojoj kompaniji i njenoj tradiciji i ljubavi prema vazduhoplovstvu – toj specifičnoj delatnosti za čije se ljude i firme pre svega emotivno vezujete.

Posle nekoliko meseci borbe (koju je među prvima ispratio i naš portal) dobili smo hronologiju javnih istupanja zaposlenih na koju će, ako ni na šta drugo, uvek moći da budu ponosni: od glasina da će se Aviogenex i „stari deo“ Jata fuzionisati, preko prve (dez)informacije da odlaze u stečaj, lobiranja za skretanje pažnje na zainteresovane kompanije i na kraju sumiranje njihove tragične sudbine.

Da je država odlučila da pusti Aviogenex niz vodu bilo je jasno svima pa i zaposlenima. Uprkos tome, uprkos teškim uslovima u kojima preživljavaju (sa 18 nesiplaćenih plata, bez overenih zdravstvenih knjižica) oni su se mobilisali, lobirali nadležne i animirali su medije. Nešto što će im zauvek dati kredibililtet i retku privilegiju da koračaju uzdignutog čela i neokaljanog obraza kroz hall of fame uništenih srpskih (vazduhoplovnih) institucija. Jer Aviogenex je bio institucija, tradicija i simbol. U najispravnijem značenju tih često zloupotrebljavanih pojmova.
 

Zbog čega onda ovo?

 
Ono što Aviogenex takođe sigurno nije zaslužio, posmatrajući više emotivno a ne zbog kritikovanja kolege novinara, je ovako besmislen tekst u Danasu:
 
screenshot
 
Mejnstrim mediji više nisu zainteresovani za priče o Aviogenexu jer novih informacija nema i ovo je možda bila jedna od poslednjih prilika da se ponovi očaj zaposlenih. Umesto bolje i veštije sročene poente dobili su odsustvo i najmanjeg truda da se Googluje adekvatna fotografija za ilustraciju i novinara koji im je dopustio da plasiraju besmislenu tezu da ih je uništio Etihad.

Tezu koja je toliko prizemna, nesrazmerna i logički neutemeljena da ostaje žal za propuštenom prilikom i podsmeh. Za nijansu nedostojanstvenije od gorepomenutih akcija za ponos.

U trenutku kada se možda najbrže rastuća i kapitalno najzdravija globalna alijansa nezaustavljivo širi planetom više je nego smešno pretpostaviti da su uopšte čuli za  Aviogenex i njihov prizemljeni oldtajmer a kamoli da su imali razrađen plan kako da unište kompaniju koja više gotovo da ne postoji. Da je kritika upućena direktno menadžmentu Er Srbije (što bi sigurno bilo smislenije) efekat bi bio isti. Državi očigledno niko na vreme nije predočio određene sinergijske potencijale (više spas radnih mesta ako smo iskreni) i za svaku naknadnu ideju više jednostavno nije mesta.

Borba za preživaljvanje, borba za svoju kompaniju i ukazivanje na odsustvo strateškog promišljanja države su argumenti. Upornost i izdržljivost u odbrani tih argumenata je za svako ljudsko i profesionalno poštovanje. Tvrditi da je Aviogenex likvidiran zbog konkurencije Etihadu je glupost.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

12

Teza napravljena na osnovu glupe logike i izvrtavanja cinjenica. Jeste da je Etihadov dolazak mnoge stvari promenio (i nabolje i nagore), ali on nije inicijator propasti Aviogenexa.

Odgovori
Ko

Naravno da nije,ali drzava nista ne zeli da prepusti slucaju,pa tako i ovo.Nikad niko iz Aviogenex-a nije rekao da je Etihad kriv za njihovo propadanje,vec iskljucivo drzava.A drzava je ta koja ne dozvoljava nikakvu (pa cak i beznacajnu) konkurenciju Etihadu.

Odgovori
Ra

Zaboravlja se da je sudbinu Aviogeneksa bilo moguce i trebalo resiti mnogo pre dolaska Etihada.Ali drzava to nije smela dozvoliti iz jednostavnog razloga ako bi se AGX privatizovao pre JAT-a,onda bi to moglo znaciti kraj Jata.Jel sta bi bilo ako bi se nasao neki Etihad da preuzme AGX,drzava bi izgubila nacionalnog avioprevoznika.E zato je drzava u obavezi da pomogne AGX-u,jer su iskljucivo krivicom drzave dospeli u ovakvu situaciju.Da ne pricam o lopovskoj prodaji titovih aviona b727,koji su bili mozda najbolji u svetu tog tipa,a neki od njih i dalje lete,a prodati su u bescenje!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Motorista na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Zato što je Eurofajter preskup za održavanje. Jedna Austrija je smanjila broj aviona u operativi sa 15 na 12, a priča se da će ih ponuditi na prodaju, odnosno Indonezija se ponudila da ih kupi.

27. May 2024.Pogledaj

V na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Kad je već toliki problem oko Rafala, zašto se Srbija ne okrene Eurofighteru, kad se već radi s Airbusom u velikom obimu. Sigurno bi daleko prije došli na red za isporuku.

27. May 2024.Pogledaj

Robert na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

@Djuka, Druže, ajd molim te pročitaj još jednom, ali ovaj put s razumijevanjem. Sve ovo što pišeš veze nema s navodnim ugovorom koji ničim ne dotiče europsku pamet iz prve polovice 90-tih kada je AESA u europskoj obrambenoj industriji bila zastupljena koliko i warp drive za Enterprajza. Huges je i tada bio gigant prema THOMPSON-CSF…

27. May 2024.Pogledaj

Vlad na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Pretpostavljam da smo do sada smo za transporte raznih vojnih sredstava dali novaca u vrednosti za nekih 3 nova A 400. Najmanje su nam potrebna dva komada za transport proizvoda naše namenske industrije ali i za transport onoga što smo mi kupili od drugih.

27. May 2024.Pogledaj

OpFor777 na: [RAT U UKRAJINI] Usporavanje ruskih ofanzivnih dejstava, navodni pokazatelji da Kina uskoro šalje naoružanje Rusiji, ruska lovačka avijacija dobila još jedno pojačanje

@Sivi: Niko se ne sprda sa civilnim žrtvama, već sa Dusanovom opsesijom i ubedljivost da je zapadno oružje superiorno i da mu nema pandana. Ako je Rusko oružje u 99% slučaja promašaj, neučinkovit, neubojit, neprecizan, inferioran, čemu onda ta opšta strah prema Rusiji koja vlada na zapadu? Rusi sada prelaze tamo dje mogu na svoje…

27. May 2024.Pogledaj