BEG airport status
„Boeing“ razmišlja da deo proizvodnje B737 preseli u Kinu Kina kao potencijalno tržište za farbanje, rad na instalacijama i probni let B737 Foto: Boeing

„Boeing“ razmišlja da deo proizvodnje B737 preseli u Kinu

Kompanija „Boeing“ planira da u buduće deo proizvodnje B737 preseli u Kinu. Detalji u vezi sa ovim planom biće poznati do kraja septembra jer će kineski predsednik, Si Đinping, otići u posetu američkoj Vladi, piše agencija Rojters (Reuters).

Pozivajući se na „Aviation Week“, agencija navodi da bi u fabrici u Kini trebalo da se farbaju B737 sastavljeni u SAD, radi na njihovim instalacijama i vrše probni letovi.

Iako američki Vladini zvaničnici nisu potvrdili ovakve navode, ovo je iznenadilo vazduhoplovnu industriju SAD.

Tako je svoju zabrinutost izrazio „The International Association of Machinists District 751“ (IAM District) insistirajući na tome da kompanija „Boeing“ mora da iznese detalje takvog plana.

Ovakva reakcija ne čudi ukoliko se u obzir uzme da je „Boeing“ ovoj Uniji 2011. godine obećao da će se B737 proizvoditi „u postojećoj fabrici u Rentonu“, prenosi Rojters.

RENTON-ASSEMBLY-PIC-2000S
„Boeing“ još uvek nije potvrdio otvaranje nove fabrike u Kini. / Foto: Airwaysnews

Proizvođač iz Sijetla, sa druge strane,  nije potvrdio da će deo proizvodnje preseliti u Kinu, ali nije ni negirao takvu mogućnost navodeći da „kompanija želi da raste i poboljša proizvodju“.

– Jedan od načina da to postignemo je saradnja sa partnerima širom sveta, uključujući i Kinu, naše najveće međunarodno tržište. Međutim, ne želimo da komentarišemo da li ćemo to i učiniti – naveli su u kompaniji „Boeing“, prenosi Rojters.

Treba imati u vidu da se delovi za B777 i B787  već proizvode u Japanu, što ne čudi ukoliko se u obzir uzme da najveći japanski avio-prevoznik u svojoj floti ima gotovo samo avione ove američke kompanije.

airbus
Širenje kao odgovor na poslovni potez kompanije „Airbus“ koja je ove nedelje počela proizvodnju u Alabami / Foto: Airbus

Sa druge strane, ovakvo širenje moglo bi da bude značajno u pogledu rivalskog odnosa koji godinama postoji sa evropskom „Airbus Group“.

„Airbus“ je ove nedelje počeo proizvodnju svoje A320 linije u Alabami.


„Airbus“, osim u Francuskoj, svoje fabrike ima u Nemačkoj i Kini.

Investiranje u najnoviju fabriku u Alabami vredno 600 miliona dolara obezbedile su SAD, pod uslovom da u njoj radi američko stanovništvo, prenosi Rojters.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pavle na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Verovatno si gledao na licu mesta, ili nedobog obavestavao? Za prvo ne verujem, za drugo se ne bih zacudio nimalo.

09. Dec 2023.Pogledaj

SheikhZayeb na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

@MArkus1463: Da, povećavaju daljinu na oko 60 km, pod uslovom da Su-34 leti visoko, i da u okolini sigurno nema neki ukrajinski S-300. Su-34 može da ponese 4 MPK/UMPK FAB-500. Ali i sam manevar izbacivanja bombi troši zmaj aviona, a učinak im je minimalan, jer ih je većina nevođena.

09. Dec 2023.Pogledaj

SheikhZayeb na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Većina tih "vođenih" bombi su zapravo modifikovane FAB-250 sa kontaktnim upaljačem, nemaju nikakvo navođenje i većina ih promaši cilj za 500 m minimum. Tek nedavno su počeli da stavljaju GPS navođenje, ali Ukrajinci su u stanju da ih ometaju. Zanimljivo je da je na je na ostacima jedne UMPK nađen GPS prijemnik, koje proizvodi firma…

09. Dec 2023.Pogledaj

НЛОС na: [RAT U UKRAJINI] Ukrajinci traže raznovrsniju i obimniju vojnu pomoć, Rusi sve sposobniji u vazdušnim udarima sa distance

Од свих ваших 5000 коментара, овај о лаком распознавању макета 99' је убедљиво највећи нонсенс.

09. Dec 2023.Pogledaj