BEG airport status
„Boeing“ razmišlja da deo proizvodnje B737 preseli u Kinu Kina kao potencijalno tržište za farbanje, rad na instalacijama i probni let B737 Foto: Boeing

„Boeing“ razmišlja da deo proizvodnje B737 preseli u Kinu

Kompanija „Boeing“ planira da u buduće deo proizvodnje B737 preseli u Kinu. Detalji u vezi sa ovim planom biće poznati do kraja septembra jer će kineski predsednik, Si Đinping, otići u posetu američkoj Vladi, piše agencija Rojters (Reuters).

Pozivajući se na „Aviation Week“, agencija navodi da bi u fabrici u Kini trebalo da se farbaju B737 sastavljeni u SAD, radi na njihovim instalacijama i vrše probni letovi.

Iako američki Vladini zvaničnici nisu potvrdili ovakve navode, ovo je iznenadilo vazduhoplovnu industriju SAD.

Tako je svoju zabrinutost izrazio „The International Association of Machinists District 751“ (IAM District) insistirajući na tome da kompanija „Boeing“ mora da iznese detalje takvog plana.

Ovakva reakcija ne čudi ukoliko se u obzir uzme da je „Boeing“ ovoj Uniji 2011. godine obećao da će se B737 proizvoditi „u postojećoj fabrici u Rentonu“, prenosi Rojters.

RENTON-ASSEMBLY-PIC-2000S
„Boeing“ još uvek nije potvrdio otvaranje nove fabrike u Kini. / Foto: Airwaysnews

Proizvođač iz Sijetla, sa druge strane,  nije potvrdio da će deo proizvodnje preseliti u Kinu, ali nije ni negirao takvu mogućnost navodeći da „kompanija želi da raste i poboljša proizvodju“.

– Jedan od načina da to postignemo je saradnja sa partnerima širom sveta, uključujući i Kinu, naše najveće međunarodno tržište. Međutim, ne želimo da komentarišemo da li ćemo to i učiniti – naveli su u kompaniji „Boeing“, prenosi Rojters.

Treba imati u vidu da se delovi za B777 i B787  već proizvode u Japanu, što ne čudi ukoliko se u obzir uzme da najveći japanski avio-prevoznik u svojoj floti ima gotovo samo avione ove američke kompanije.

airbus
Širenje kao odgovor na poslovni potez kompanije „Airbus“ koja je ove nedelje počela proizvodnju u Alabami / Foto: Airbus

Sa druge strane, ovakvo širenje moglo bi da bude značajno u pogledu rivalskog odnosa koji godinama postoji sa evropskom „Airbus Group“.

„Airbus“ je ove nedelje počeo proizvodnju svoje A320 linije u Alabami.


„Airbus“, osim u Francuskoj, svoje fabrike ima u Nemačkoj i Kini.

Investiranje u najnoviju fabriku u Alabami vredno 600 miliona dolara obezbedile su SAD, pod uslovom da u njoj radi američko stanovništvo, prenosi Rojters.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan PD na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

bravo Branko, apsolutno si u pravu. ovde 90% komentara je stava da smo okruzeni Nato-om, da moramo od njih kupovati, da zapadno nema alternativu, da smo vec pazarili preskupe, nepotrebne Rafale (osim ako ne planiramo sa Nato snagama u misiju na Bliski istok ili slicno)... pa, ako vec tako razmisljaju, sto se ne zapitaju za…

16. Jan 2025.Pogledaj

Miodrag na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Kineski Changhe Z-8L, maksimalna poletna tezina 15 tona, ima utovarnu/istovarnu rampu https://www.airteamimages.com/changhe-z-8_lh982875_china-army_415625/large https://www.planespotters.net/photo/1682983/lh982861-china-army-changhe-z-8l

16. Jan 2025.Pogledaj

Pere na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

super pump su kod nas jedva ispravne...izuzetno loše urađene, non stop u kvaru .....ulje , gorivo. .sve curi...

16. Jan 2025.Pogledaj

Tomix na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Najlosiji smo u regionu po pitanju srednjih helikoptera(mislim na ozbiljna vazduhoplovstva). Ako se nesto pod hitno ne preduzme u velikom smo problemu. Dati prednost nabavci Mi-17 ,mnoge zemlje rasprodaju ruske letelice ili doniraju Ukrajini trebalo bi pokusati da se otkupe ako imaju jos resursa. Ali ako ne moze uzeti Airbus h225m bar 12kom, ista situacija…

16. Jan 2025.Pogledaj

duka na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

H125 zamena za gazele a za ruske mi17, po meni jedina dobra zamena super puma...Ne vidim sta drugo bi mogli ukoliko se uskoro ne zavrsi rat u ukrajini...

16. Jan 2025.Pogledaj