BEG airport status
Pročitali smo: Knjiga “MiG-21 legenda Hladnog rata“ Prva knjiga o MiG-u 21 na srpskom jeziku

Pročitali smo: Knjiga “MiG-21 legenda Hladnog rata“

Većina vazduhoplovnih stručnjaka smatra da je sovjetski lovac-presretač MiG-21 najpoznatiji borbeni avion svih vremena. Mnogi ga smatraju i najslavnijim a neki i najvećom ‘’legendom’’ među vojnim avionima. O MiG-u 21 napisano je mnogo knjiga ali do ove godine nijedna na srpskom jeziku.

Kako se 2012. godine navršilo tačno 50 godina od uvođenja ovog aviona u naoružanje JRV i PVO a 2014. i 60 godina od prvog leta prototipa MiG-a 21, grupa naših vazduhoplovnih entuzijasta odlučila je da u slavu ovog aviona napiše prvu knjigu o MiG-u 21 na našem jeziku.

Možda se mnogi neće složiti sa konstatacijom iz prve dve rečenice uvoda ovog teksta ali nekoliko činjenica potvrđuje sve ono što je navedeno. MiG-21 je najviše proizvođen supersonični mlazni borbeni avion, postojalo je mnoštvo varijanti i podvarijanti ovog aviona, do danas je u upotrebi proveo više vremena nego bilo koji drugi lovački avion, borio se u najviše sukoba od bilo kog drugog vojnog aviona i koristio se u najviše vazduhoplovnih snaga u svetu.

Knjiga ‘’MiG-21 – legenda Hladnog rata’’ predstavlja sasvim solidno štivo kako za dobre poznavaoce ovog aviona i vojnog vazduhoplovstva uopšte tako i za široku čitalačku publiku. S obzirom na vrlo skromna finansijska sredstva i opšte uslove mogućnosti pisanja knjiga, njihovog objavljivanja i zainteresovanosti izdavača svaka nova knjiga vezana za vojno vazduhoplovstvo je itekako dobro došla.

Pored uobičajnih tema koju knjiga o nekom borbenom avionu treba da ima a to su poglavlja o razvoju aviona, njegovim verzijama, označavanjima, modernizacijama, taktičko-tehničkim karakteristikama, opremi, naoružanju, korisnicima itd. a koje knjiga naravno ima, posebnu zanimljivost joj daju teme o ovom avionu na našim prostorima.

Obrađena je služba avionа MiG-21 u nekadašnjem JRV, zatim RV i PVO VJ, sada u RV i PVO VS a tu je i tema o MiG-u 21 u Hrvatskoj, njegovoj borbenoj upotrebi prilikom raspada SFRJ. Izuzetno su zanimljivi i sažeti detalji o iskustvima iz lokalnih sukoba ali i velikih ratova poput onih u Vijetnamu i na Bliskom istoku.

Literatura za ovu knjigu je veoma bogata, informacije i podaci uzeti su iz dela poznatih domaćih i stranih vazduhoplovnih stručnjaka kao i iz raznih publikacija i časopisa. Autori su se potrudili da vode računa o skoro svakom detalju a tekst je pisan na jednostavan i razumljiv način. Da je vođeno računa o samom kvalitetu sadržaja potvrđuje i to da su recenzenti knjige Branko Bilbija, general u penziji i Ljubomir Savić, generalštabni pukovnik u penziji.

Knjigu možete poručiti preko e-mail adrese: d.borojevicsvik@gmail.com

Video sa promocije knjige.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Uporno pisete bedastoce, ne postoji AESA antena u smislu kako vas par ovde tvrdoglavo insistira. Jel razumete kako je konstruisan AESA radar? Na AESA radaru svaki individualni TR modul poseduje prijemnik i predajnik, izvor napajanja i parce metala koje u x bandu predstavlja antenu ekskluzivno za taj modul. Snaga recimo oko 70W. Rafale AESA poseduje…

22. May 2024.Pogledaj

Sivi na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Pa sam Thales potvrdio napismeno da je Hrvatska korisnik AESA radarskih sistema na svojim Rafalima a ovdje se jos toljage vade oko toga... Ljudi cemu tolika paranoja oko 12 masina?

22. May 2024.Pogledaj

Слободан321 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Пе Ду Ајд да се мало вратимо у реалност. Шта ће ти Ферари од 2,5 милиона € кад немаш пара да га региструјеш и да му напуниш резервоар,а ни гаражу да га паркираш. Што се Украјине тиче мислим да је свима јасно да су дронови и БПЛ апсолутно прве "звезде" овог рата. Од најубојитијег Лансета…

22. May 2024.Pogledaj

Djuka na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

>> Jeidni prodor rujama je omogucilo zrakoplovstvo, razbijajuci ukrajinsku obranu planirajućim bombama Ukrajinci su popustili prosto zbog nedostatka svega, i PVO raketa i artiljerijskih granata i nesprovodjenja mobilizacije, a ne zbog nekakvih krmaca sa sklepanim krilima koje pogadjaju verovatno ono CEP 100 metara. Front u Ukrajini nije takav da vojnici sede jedan do drugog u…

22. May 2024.Pogledaj

Yoda na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Malo previše besmislena polemika oko toga da li Rafali imaju aesa ili pesa radare - državi kojoj takva avijacija nema ni potrebe u dubini NATO saveza, ali su odlučili da im treba, pa ako im trenutno fali - dobiće ono što su spremni da plate i to čitav paket opreme osim one za nuklearna dejstva.…

22. May 2024.Pogledaj