BEG airport status
Pročitali smo: Knjiga “MiG-21 legenda Hladnog rata“ Prva knjiga o MiG-u 21 na srpskom jeziku

Pročitali smo: Knjiga “MiG-21 legenda Hladnog rata“

Većina vazduhoplovnih stručnjaka smatra da je sovjetski lovac-presretač MiG-21 najpoznatiji borbeni avion svih vremena. Mnogi ga smatraju i najslavnijim a neki i najvećom ‘’legendom’’ među vojnim avionima. O MiG-u 21 napisano je mnogo knjiga ali do ove godine nijedna na srpskom jeziku.

Kako se 2012. godine navršilo tačno 50 godina od uvođenja ovog aviona u naoružanje JRV i PVO a 2014. i 60 godina od prvog leta prototipa MiG-a 21, grupa naših vazduhoplovnih entuzijasta odlučila je da u slavu ovog aviona napiše prvu knjigu o MiG-u 21 na našem jeziku.

Možda se mnogi neće složiti sa konstatacijom iz prve dve rečenice uvoda ovog teksta ali nekoliko činjenica potvrđuje sve ono što je navedeno. MiG-21 je najviše proizvođen supersonični mlazni borbeni avion, postojalo je mnoštvo varijanti i podvarijanti ovog aviona, do danas je u upotrebi proveo više vremena nego bilo koji drugi lovački avion, borio se u najviše sukoba od bilo kog drugog vojnog aviona i koristio se u najviše vazduhoplovnih snaga u svetu.

Knjiga ‘’MiG-21 – legenda Hladnog rata’’ predstavlja sasvim solidno štivo kako za dobre poznavaoce ovog aviona i vojnog vazduhoplovstva uopšte tako i za široku čitalačku publiku. S obzirom na vrlo skromna finansijska sredstva i opšte uslove mogućnosti pisanja knjiga, njihovog objavljivanja i zainteresovanosti izdavača svaka nova knjiga vezana za vojno vazduhoplovstvo je itekako dobro došla.

Pored uobičajnih tema koju knjiga o nekom borbenom avionu treba da ima a to su poglavlja o razvoju aviona, njegovim verzijama, označavanjima, modernizacijama, taktičko-tehničkim karakteristikama, opremi, naoružanju, korisnicima itd. a koje knjiga naravno ima, posebnu zanimljivost joj daju teme o ovom avionu na našim prostorima.

Obrađena je služba avionа MiG-21 u nekadašnjem JRV, zatim RV i PVO VJ, sada u RV i PVO VS a tu je i tema o MiG-u 21 u Hrvatskoj, njegovoj borbenoj upotrebi prilikom raspada SFRJ. Izuzetno su zanimljivi i sažeti detalji o iskustvima iz lokalnih sukoba ali i velikih ratova poput onih u Vijetnamu i na Bliskom istoku.

Literatura za ovu knjigu je veoma bogata, informacije i podaci uzeti su iz dela poznatih domaćih i stranih vazduhoplovnih stručnjaka kao i iz raznih publikacija i časopisa. Autori su se potrudili da vode računa o skoro svakom detalju a tekst je pisan na jednostavan i razumljiv način. Da je vođeno računa o samom kvalitetu sadržaja potvrđuje i to da su recenzenti knjige Branko Bilbija, general u penziji i Ljubomir Savić, generalštabni pukovnik u penziji.

Knjigu možete poručiti preko e-mail adrese: d.borojevicsvik@gmail.com

Video sa promocije knjige.

 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj