BEG airport status
Počela srpsko-rumunska vazduhoplovna vežba „Air Solution 2015“ Rumunski MiG-21Lancer-C na Batajnici. Foto: Petar Vojinović

Počela srpsko-rumunska vazduhoplovna vežba „Air Solution 2015“

Četvrta po redu vazduhoplovna vežba ‘’Air Solution’’ vazduhoplovnih snaga Srbije i Rumunije počela je juče na aerodromu Batajnica. Taktička vežba trajaće tri dana i izvodiće se u vazdušnom prostoru Srbije i Rumunije.

Cilj vežbe je podizanje nivoa sposobnosti RV i PVO u kontroli i zaštiti vazdušnog prostora kao i zaštite vazduhoplovnih snaga u toku izvođenja operacija. Ovom vežbom ujedno će se podići sposobnost Komande RV i PVO za planiranje, izvođenje, međunarodnih vežbi sa vazduhoplovstvima zemalja u okruženju.

Scenario vežbe je vrlo sličan scenarijima iz prethodnih godina. Započinje presretanjem transportnih aviona – na Batajnicu je juče sleteo rumunski transportni avion C-27J ‘’Spartan’’ koga su prvo presreli srpski lovci a zatim ga dopratili do aerodroma Batajnica. Isto je bilo i sa srpskim avionom An-26 koji je sleteo u Rumuniju.

Rumunski piloti sa srpskim kolegama na vežbi 2013. godine. Foto: Petar Vojinović
Rumunski piloti sa srpskim kolegama na vežbi 2013. godine. Foto: Petar Vojinović

Juče je ujedno izvršeno i prebaziranje borbene avijacije srpskog i rumunskog vojnog vazduhoplovstva, koje je po preletanju državne granice bilo presretnutno od strane lovačke avijacije domaće zemlje a nakon vizuelne identifikacije uz lovačku zaštitu dopraćena do aerodroma. Na Batajnicu su sletela dva lovca MiG-21 LanceR-C. Na vežbi ‘’Air Solution 2015’’ učestvovaće gotovo sve jedinice RV i PVO Vojske Srbije.

U prethodne tri vežbe koje su održane 2009, 2011 i 2013. godine radilo se na podizanju nivoa interoperabilonosti RV i PVO Srbije i Rumunije i tada je znatno unapređena vojna saradnja dveju zemalja. Tokom tih vežbi, koje su se takođe održavale istovremeno u vazdušnim prostorima Srbije i Rumunije, vežbovni operativni centri oba vazduhoplovstva su razmenjivali informacije o situaciju u vazduhu.

Jedna od glavnih tema vežbi obično su bili zadaci presretanja lovačke avijacije neidentifikovanih aviona i simuliranje njihovog prinudnog prizemljenja. U srpskom vazdušnom prostoru neidentifikovan bi bio rumunski transportni avion a u rumunskom srpski. Jurišna avijacija bi izvela vežbu neposredne vatrene podrške trupama na zemlji a helikopteri bi izveli simulaciju traganja i spasavanja oborenih pilota.

U vežbi 2009. godine sa srpske strane učestvovala su dva aviona MiG-21 iz 101. lovačke avijacijske eskadrile, dva G-4 iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile, jedan transporter An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, dok su sa rumunske strane učestvovala četiri aviona MiG-21 Lancer i jedan osmatrački avion An-30.  Vežbu su na zemlji pratile jedinice 250. raketne brigade i 126. brigade vazdušnog osmaranja, javljanja i navođenja.

2011. sa srpske strane bilo je dva aviona MiG-29, jedan An-26 i 4 G-4 a Rumuni su imali dva MiG-21 i jedan An-26 a 2013. dva srpska MiG-21, četiri G-4, jedan An-26, dva Mi-8T i jedan Mi-17 dok su rumunsku stranu predstavljala ukupno četiri lovca MiG-21 Lancer-C, jedan transporter C-27J i tri helikoptera Puma.

Kadrovi sa vežbe 2013. godine:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Sl

Zar rumuni nisu radili modernizaciju mig 21? Ovo je taj lancer ako se ne varam? Pitati mozda njih da li ih zanima? A takodje rade licencno helikoptere. Mozda komsije nesto mogu da ponude interesantno.

Odgovori
Ж

Да радили су модернизацију.

Више на:

http://tangosix.rs/2013/29/05/rumunski-kopljanici/

Odgovori
Sl

Procitao hvala na info. Pa nije to tako lose radili sa elbit-om. Jedino nisu menjali motor. Moze mozda i za nas nesto slicno, pa da migovi mozda dobiju drugu namenu, npr. Izvidanje, elektronsko ometanje, ili da postanu ground attack avioni. Mozda malo nategnuto ali videti sta sa njima a ne baciti kao sto bacuske predvidjaju. U svakom slucaju sa rumunima moze neki kontakt da se ostvari ne bi bio prvi put da saradjujemo.

Odgovori
Ж

Данас тако нешто готово да није реално. Мало ко у свету се данас бави МиГ-овима 21. То је требало урадити пре 5-10 година. Сад је чини се већ касно.

Odgovori
Sl

Da video sam u clanku koji ste postavili koje je godine to radjeno i verovatno je kasno. Vreme je za zasluzenu penziju. Imate mozda neki clanak za helikoptere koje su radili(rade?)?

Odgovori
Ж

Мислите ли на израелску модернизацију хеликоптера или на производњу хеликоптера у Румунији?

Odgovori
sl

Na helikoptere koje rade u Ruminiji po licenci Francuza mislim.

Odgovori
sl

U rumuniji- greska u kucanju.

Odgovori
Ж

Румунија је по лиценци производила хеликоптере Пума, данас врши само ремонте, модификације и модернизације хеликоптера Пума, Супер Пума и Делфин.

Odgovori
Jo

Rumuni imaju problem upravo sa isticanjem resursa motorima i još nekim sklopovima na njihovim Lancerima, koji se više nigde ne proizvode . Da stvar bude još gora, maksimalno su pogoršali svoje odnose sa Rusijom tako da je pitanje koliko će i njihovi avioni još leteti .
Inače, odavno se govorka kako su ove vežbe sa Rumunima uvod u „zajedničku“ kontrolu našeg vazdušnog prostora sa njima, pošto su nam od okolnih zemalja oni nekako najmanje neprijateljski raspoloženi .

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Prolaznik Ne znamo tačno šta se desilo naravno. Ako uzmemo timeline koji su objavili pakistanci, ispadne da je Rafal pogodio svoj cilj u Pakistanu i nakon toga je oboren pri povratku. Moje mišljenje je da je nemoguće postići zanemarljive ili nikakve gubitke kada je protivničko RViPVO opremljeno i obučeno kao pakistansko.

15. May 2025.Pogledaj

Ja na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

Odose svi u Wiz, cak su sprmni i da plate prethodnoj firmi, jer ce razliku nadomestiti u manje od godinu dana, da ne pominjem napredovanje.

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Rafale je izvesno gadjan u trenutku lansiranja da li krstarecih raketa ili cak sa one strane granice prilikom izbacivanja AASM Hammer bombi. Toj je klasicna operacija koja bi, ako se ide na VZ sa 4. generacijom, zahtevalia temeljnu SEAD/DEAD akciju + postizanje prevlasti u VAP-u, ukoliko se zahtevaju zanemarljivi ili nikakvi gubitci - sto bi…

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

F-35 jeste takav kakav je, dakle debeo i sta ti ja znam, ruzan, da bi se izbegli eksterni rezervoari za gorivo i razne bombe, rakete, kontejneri itd koji vise na sve strane i degradijraju aerodinamicke karakteristike i nevidljivost. Suhoj 27 familija ima problem sto je velicine manjeg putnickog aviona a lopatice ususnika turbina (x2) full…

15. May 2025.Pogledaj